"Prinsessoistaan ylpeät"
On se jännä, kun pitää niin kovasti todistella sitä ylpeyttään, kun on jo kahden (tai peräti kolmen) "prinsessan" isi ja äiti. Poikien vanhempien ei tarvitse ylpeyttään hehkuttaa - kaikki tietävät sen muutenkin :-)
Tämä seikka tuli mieleeni eilen kun lueskelin Aamulehden Ihmiset-osion uutisia.
Ja nyt jäädään odottamaan milloin ensimmäinen kateuskortti lentää keskusteluun.
Oikeasti olisi vaan kiva tietää, mitä näiden mammojen päässä liikkuu, kun noin nolosti mennään laittamaan lehteen? Asiallista keskustelua lienee kuitenkin turha odottaa.
Kommentit (125)
Minulla on veli ja minä naisena olen kyllä lähes poikkeuksetta se joka huolehtii vanhenevista vanhemmistamme. Veli ei paljoa välitä ja pitää yhteyttä silloin kun itselle sopii. Sama juttu miehen perheessä. Mies on etäinen eikä pidä yhteyttä, mutta siskonsa ovat vanhempien kanssa läheisiä. Samaa olen kuullut monilta ystäviltäni. Olisin tosi huolestunut jos minulla olisi vain poikia, koska edessä saattaisivat olla yksinäiset vanhuudenpäivät. Ei tietenkään kaikki tytötkään pidä yhteyttä, mutta useammin kyllä. Myös suhde mahdollisiin lapsenlapsiin on usein äidin vanhemmilla läheisempi. Tästä oli juuri juttuakin Hesarissa. Että onnea vaan poikalasten vanhemmat, saatatte vielä katua! :D
kyllä ne isukit varmasti teitä rakastivat ihan yhtä paljon vaikka useimmiten toki mies ihailee sitä tyttömäisyyttä omissa tytöissään ihan kuten ihailee poikamaisuutta pojissaan. Naiset tekevät tätä samaa ja se vaan on tavallan sisäsyntyistä...kyllä itsekin olen hyvin tyytyväinen että poikani on poikamainen ja tytöt taas tyttömäisiä vaikka se ei rakkauteen mitään vaikuta...rakastan poikaani vaikka osoittautuisi miten neitimäiseksi homoksi (anteeki kärjistys) VASTAKOHDAT VAAN VIEHÄTTÄÄ NIIN SE MENEE USEINKIN.
olisi halunnut teistä poikaa....
Onkohan yhtään asiaa AV-palstalla, josta ei NEGAA löydetä. Onko joltain pois. Huoh! Onko ihmisillä näin paha olla...
ja on ylpeä heistä :) hyvä näin!
viis veisaavat sitten kun pitäis vuorostaan vastuuta kantaa omista vanhemmista....tyttölapset jäävät hoitamaan. Olen saanut tämän karvaasdti huomata monta kertaa...
Isoäitini oli 20 vuotta leskenä ja tämän ajan yksi pojista haki äitinsä säännöllisesti saunomaan, yksi hoiti kaikki omakotitalon kunnostustyöt, käytti kaupassa ja kävi joka viikko useamman kerran kylässä (eli lapsia). Oma isäni ja äitini hoitivat puutarhan ja siivouksen lähes täysin ja kun isoäiti tuli huonokuntoiseksi, isäni hoiti kaikki lääkärikuljetukset ja äitini kylvetti isoäidin. Joutui muuttamaan kotoaan vasta kuukausi ennen kuolemaansa. Vaikka ei ollut kuin poikia. Ei se ole sukupuolesta vaan kasvatuksesta kiinni.
tytöistään. Hyvin pätee sanonta että tytöt pyörittävät isän pikkusormensa ympärille :D
ja ei yhtään poikaa.
Se on niin teennäistä tämä isien hymistely "ylpeä prinsessoistaan" :D
Oikeasti kaikissa näissä perheissä isän rooli on olla jossain maton alla. Naiset jyrää ja mies ei ole mies siinä perheessä.
Tämä on tietenkin ihan subjektiivinen näkökanta, mutta enemmän on avioeroja tullut tyttöperheissä kuin perheissä, missä on edes yksi poika.
Että nyt se on jo sitten lasten sukupuolten vika, jos vanhempien liitto ei kestä.
:D
täällä pitkään lapseton ja EI omasta tahdosta. Nyt tuossa tuhnuttaa adopitiovauva.
Ja en kerro kumpaa sukupuolta:).
Voi hyvänen aika ap ja muut, olkaa nyt aikuisia ja ajattelevia! Tai yrittäkää ainakin kasvattaa omat POIKANNE ja TYTTÖNNE sellaisiksi.
4 tyttären jälkeen silloin 50-luvulla ja voitte vaan arvata miten kuninkaalliseksi kasvatuksen sai. Siskot laitettiin tekemään kaikki pojan puolesta ja häntä vaan kumarrettiin. Tuloksen näkee tänä päivään kun mies on patalaiska sovinisti joka kaipaa passausta eikä käynyt edes sairasta tätiään sairaalassa tervehtimässä ennen kuolemaa saati että olis apuna hoidossa ollut. Samaan tyyliin saattoi hautaan omat vanhempansa. Tuli kyllä hautajaisiin kun ovelta haettiin ja totta mooses perunikirjoituksiin mutta ei muuten...ja siskoihinsa ei välitä pitää mitään yhteyttä.
viis veisaavat sitten kun pitäis vuorostaan vastuuta kantaa omista vanhemmista....tyttölapset jäävät hoitamaan. Olen saanut tämän karvaasdti huomata monta kertaa...
Isoäitini oli 20 vuotta leskenä ja tämän ajan yksi pojista haki äitinsä säännöllisesti saunomaan, yksi hoiti kaikki omakotitalon kunnostustyöt, käytti kaupassa ja kävi joka viikko useamman kerran kylässä (eli lapsia). Oma isäni ja äitini hoitivat puutarhan ja siivouksen lähes täysin ja kun isoäiti tuli huonokuntoiseksi, isäni hoiti kaikki lääkärikuljetukset ja äitini kylvetti isoäidin. Joutui muuttamaan kotoaan vasta kuukausi ennen kuolemaansa. Vaikka ei ollut kuin poikia. Ei se ole sukupuolesta vaan kasvatuksesta kiinni.
Järjestivät lääkäriasioita, ruokapalvelut, pyykit ja isäni kylvettikin veljensä viimeiset kerrat ennen tämän jäämistä sairaalahoitoon. Mitä teette niistä pojistanne niin empatiakyvyttömiä etteivät tajua auttaa läheisiään!! Oma moka jos lapset eivät auta.
se kiristää eniten parien välejä....että jos tälle linjalle lähdetään niin näin se menee.
tytöistään. Hyvin pätee sanonta että tytöt pyörittävät isän pikkusormensa ympärille :D
ympärille. Kyllä aikuisten pitäisi pysyä aikuisina.
Mutta siksi kai tyttöperheiden tytöt onkin niin hirviöitä kun kukaan ei pidä heille kuria ja aidosti välitä heistä, eikä aseta rajoja kun he ovat vain prinsessoja, jotka pyörittää vanhemmat pikkusormen ympärille.
Surullista.
täällä pitkään lapseton ja EI omasta tahdosta. Nyt tuossa tuhnuttaa adopitiovauva. Ja en kerro kumpaa sukupuolta:). Voi hyvänen aika ap ja muut, olkaa nyt aikuisia ja ajattelevia! Tai yrittäkää ainakin kasvattaa omat POIKANNE ja TYTTÖNNE sellaisiksi.
Silloin sopii olla ylpeä vaikka sitä samaa sukupuolta olisikin. Olisiko sinusta kiva tietää, että äitisi oli siskostasi, "prinsessastaan" tosi ylpeä muttei jaksanut sinun kohdallasi enää hehkuttaa kun sua oli jo?
Lapset ovat vanhemmilleen, ainakin normaaleille vanhemmille aina rakkaita ja ainutlaatuisia, oli niillä jalkovälissä mitä tahansa.
Odota nyt vielä muutama vuosi että lapsesi pääsee edes vaipoistaan, sitten vasta voit puhua äitiydestä jotain.
Väsynyt provo mutta tartuin silti.
mun tytöt kyllä käyttäytyvät paljon paremmin kuin useimmat poikalapset ja heidät vaan on kasvatettu niin huolimatta siitä että isukki onkin välillä kuin sulaa vahaa tyttöjensä kanssa...sehän nääs ei tarkoita sitä teeti voisi kuria pitää :D samaa valittaa moni poikalapsen äiti ettei vaan enää voimavarat riitä pojan kasvatuksessa kun on niin vaikeaa. Käytösongelmia lähinnä heillä....ainakin omassa tuttavapiirissä tyttöjen kanssa päässyt helpommalla mutta sitähän ei tietty poikalasten mamamt uskalla myöntää...
ole koskaan ajatellut, että prinsessat olisi jotenkin huono ilmaus tytöistä! Ihan samalla tavallahan siellä lehdessä voi lukea kolmanne pojan jälkeen "prinsseistään ylpeät".
Miten sitä on niin hirveän vaikea joidenkin uskoa, ettei lasten sukupuoli olekaan kaikille se tärkein ja koko elämää ja onnellisuutta määrittävä tekijä?
Olen tietysti jäävi mitään sanomaan, koska itselläni on vain yksi lapsi enkä enempää halua -vielä nolompaa tietysti, että en laittanut lehteen minkäänlaista ilmoitusta, olemme ihan oman perheen kesken iloisia lapsestamme.
ja ollut repimässä hangesta moottorikelkkaa hänen kanssaan irti. Meillä on ollut aina reilut välit ja en todellakaan ole ollut hänelle mikään prinsessa vaan hänen lapsensa ja hän on ollut isäni.
Ja tosiaan murkkuna kuljin irokeesi päässä ja nahkatakki päällä ja isäni oli todella ylpeä minusta, vaikka minulla ei ollut minihame päällä ja pitsisukat ja korkkarit jalassa.
En muista numeroani, mutta tämän edellisen kommentin kirjoittaja.