Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Prinsessoistaan ylpeät"

Vierailija
28.02.2011 |

On se jännä, kun pitää niin kovasti todistella sitä ylpeyttään, kun on jo kahden (tai peräti kolmen) "prinsessan" isi ja äiti. Poikien vanhempien ei tarvitse ylpeyttään hehkuttaa - kaikki tietävät sen muutenkin :-)

Tämä seikka tuli mieleeni eilen kun lueskelin Aamulehden Ihmiset-osion uutisia.

Ja nyt jäädään odottamaan milloin ensimmäinen kateuskortti lentää keskusteluun.

Oikeasti olisi vaan kiva tietää, mitä näiden mammojen päässä liikkuu, kun noin nolosti mennään laittamaan lehteen? Asiallista keskustelua lienee kuitenkin turha odottaa.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, niin huono.

Vierailija
2/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikalapsi on ylpeyden aihe kun taas tyttölapsi ei niinkään...kannattaa miettiä tätä ap :D etenkin vanhempien ihmisten keskuudessahan tää asennevamma on edelleen vallalla joten onko ihmekään jos tyttölasten vanhemmat kokevat että sitä ylpeyttää täytyy "toitottaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan on hyvin usein "poikatriostaan ylpeät" yms. Seuraapaa vain, ei tuo "ylpeys" ole sukupuolisidonnaista.

Vierailija
4/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sairaalassa kun siihen viereen näkes mummeli toitottamaan että tiedämmekö sukupuolen ja kun kerroin että mahdollisesti poika tulossa niis siihen mummeli että "voi hyvä tavaton mahdatte olla sitten ylpeitä kun onnistuitte kerrasta!"...kylmän viileesti totesin että ollaan toivuttu järkytyksestä kun tyttöä niin toivottiin...totuushan oli tietty se että meille oli aivan sama kumpi tulee mutta en voinut olla sanomatta...ja olisitpa nähnyt mummelin ilmeen! Että kyl se vaan niin on että edelleen varmasti moni kokee enemmän tarvetta tyttölapsesta toitottamiseen juuri tällaisten typerien asenteiden vastareaktiona...ymmärrettävää! p.s. saimme muuten sitten ihanan tyttären...nyt meillä on jo 2 tyttöä ja 1 poika

Vierailija
5/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole lapsia mutta jos olisi niin viimeinen asia miksi heitä haluaisin kutsua olisi prinssit tai prinsessat... Etenkin prinsessasta ensimmäinen mielikuva on kruunu päässä kulkeva nirppanokka, miksi joku haluaa korostaa tyttöään tällä tavoin? Ymmärrän tietysti jos tyttö itse tahtoo leikkiä prinsessaa niin siihen voidaan lähteä mukaan mutta monethan kutsuvat jo vauvoja prinsessoiksi.

Vierailija
6/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ärsyttääkö myös esim nää "pikkumies-nimitykset" joissa pieni poikavauva nostetaan jalustalle....mikä ihmeen mies se pieni vauva muka on? Mua ainakin ärsyttää huomattavasti enemmän nää poikalapsi-hehkutukset....

Vierailija
7/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on kaunis nimitys pienelle tyttölapselle...melkein kaikkien naisten sisällähän asuu se prinsessa...

Vierailija
8/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja prinsessoista kuin pikkumiehistä tai likoista tai vastaavista...kuulinpa kerran miten joku onnellinen isukki kehui synnyttäneiden osastolla puhelimeen että VIIRYPYLLY TULI...puhumattakaan näistä jotka heti kehuskelee että pojalla on ihan isänsä munat! hyi helvetti!

Vierailija
9/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kyllä laittanut ilmoituksiin, että katraastaan ylpeät... hmmm, saakohan siitä kuvan, että meillä kasvatetaan lasten sijasta lammaslaumaa?

Vierailija
10/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa tytön syntymästä, jos ylpeys- ja prinsessa-termit ovat kiellettyjä? Jos siis kuitenkin koen iloa ja ylpeyttä tyttäristäni ja haluan sen kaikelle kansalle julkistaa.

Vierailija
11/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tytöstä ei onneksi ole tullut tässä poikavoittoisessa perheessä mitään prinsessaa.

Uhh, mikään ei ole minusta rasittavampaa kuin juuri nämä perheen diivaprinsessat. Vanhimmat pojat ovat jo sen ikäisiä, että katselevat tyttöystäviä ja ihmettelevät aina, että miten nää jotku tytöt ovat sellaisia ihmeellisiä poikia kohtaan. Miksi ne ei voi olla yhtä reiluja kuin pikkusisko on, jonka kans voi jutella kaikesta ja pelata yms. Näiden prinsessojen kanssa ei voi muuta kuin puhua prinsessojen navasta.

Vierailija
12/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaan julistaa sitä maailmalla...eikä ainakaan lapsista....eikä ainakaan tyttölapsista. Mä tunnen muuten erään pariskunnan joilla on 6 poikaa ja ovatkin jo valmiiksi leveilleet että tulevat sitten olemaan tosi ylpeitä seitsemästä veljeksestään...mahtaako se kenties tuleva tyttölapsi olla sitten pettymys...Mä ainakin olen erittäin ylpeä mun prinsessaduostani sekä ainokaisesta prinssistäni ja jos jotakuta ärsyttään niin en voi muuta kuin kohautella olkiani...

Vierailija
13/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diivan tai ettei poikalapsi voi tietenkään olla mitään muuta kuin reilu kaveri...pah mä tunnen niin monta poika-merkkistä diivaa ja selkään puukottajaa että siinä jää useimmat tytöt kakkoseksi! Poikalapsille se diivailu ja kiukuttelu vaan on sallitumpaa.

Vierailija
14/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat saaneet erityismainintoja reiluudesta, empatiakyvystä ja muiden huomioon ottamisesta sekä tarhassa että koulussa nykyään...tunnen myös monen monta "pikkumiestä" joista kasvanut epäreiluja, itsekkäitä ja pomottavia kukkoilijoita että se siitä teoriasta!

Vierailija
15/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diivan tai ettei poikalapsi voi tietenkään olla mitään muuta kuin reilu kaveri...pah mä tunnen niin monta poika-merkkistä diivaa ja selkään puukottajaa että siinä jää useimmat tytöt kakkoseksi! Poikalapsille se diivailu ja kiukuttelu vaan on sallitumpaa.

Vierailija
16/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä arvannut että enää tulee noin tyhmiä kommentteja. MIKSI ihmeessä joku ei olisi ylpeä tyttäristään tai että sitä ylpeyttä ei tiedettäisi yhtälailla kuin pojista? Minusta tuossa ei ole mitään noloa.

T:kahden pojan YLPEÄ äiti (mutta tyttö olisin ollut alkujaan jopa toivotumpi.) Olen ylpeä LAPSISTANI, en heidän sukupuolestaan. Niin varmaam suurin osa muistakin...

Vierailija
17/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nyt on joukkue kasassa" tai "poikatriostaan ylpeät vanhemmat".

Olisiko enemmän lukijasta kiinni. Itse tunnen 4 perhettä, joissa on 3 poikaa ja kaikki vanhemmat ovat tottakai lapsistaan onnellisia, mutta _joka_ikinen äiti on itkenyt sitä, kun ei ole omaa tytärtä saanut. Että poika sinällään on ihan ok, mutta tyttöjä olisi haluttu. Moni mies on myös myöntänyt kaipaavansa omaa "prinsessaa", että enpä nyt tiedä tästäkään...

Ovatko sitten onnellisimpia ne, joilla on molempia sukupuolia omissa lapsissa?

Vierailija
18/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen nähnyt yhtälailla niitä pojistaan ylpeiden vanhempien ilmoituksia. Prinsessaksi en minäkään kutsuisi lehti-ilmoituksessa, mutta ei haittaa pätkääkään jos joku muu kutsuu. Kyllä mullekin on tullut mieleen, että jos on tullut kolmas samaa sukupuolta niin vanhemmat (ja sukulaiset) ovat olleet ehkä vähän pettyneitä ja sitten sitä pettymystä pitää peitellä noilla ylisanoilla. Mutta en ole koskaan ajatellut, että se liittyisi sukupuoleen vaan paremminkin juuri siihen, että viimeistään kolmannesta sitä jo toivoisi sitä vastakkaista sukupuolta.

Tottahan se toisaalta on, että varsinkin vanhoissa ihmisissä se sukupuolikäsitys elää sitkeänä. Esim. kun veljeni sai toisen tytön niin miehen mummo totesi, että "no, hän oli sitten varmaan pettynyt. oli varmaan toivonut tyttöä". Siis häh? Ei edes tunne mun veljeä yhtään. Sanoin siihen sitten, että kyllä veli ihan onnelliselta vaikuttaa. Musta käsittämätöntä puhetta, että heti mietitään pettymystä jos toiset saa terveen suloisen lapsen. Meillä on yksi tyttö ja toinen tulossa, joten jos sieltä tulee tyttö niin tietää valmiiksi mitä miehen mummo ajattelee! :P

Vierailija
19/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaahan sen palstallakin kun jotkut kehtaa mainostaa että pojat ovat reiluja kun tulevat koulumatkalla rehellisesti vetämään yksin kulkevaa porukan voimin turpaan. Se on sit kuulemma rehellisempää ja reilumpaa kuin esim selnä takana pahaa puhuminen (mitä tosin pojatkin harrastaa ihan reippaastikin)...poikamaiset tavat kiusata kun edelleen miellettään paremmaksi tavaksi. Tosin se sakinhivutusta saanut reppana tosin voi olla eri mieltä asiasta kun pelkää sen jälkeen kulkea sitä koulumatkaa...muistan muuten omasta lapsuudestani että kaikista pahinta koulukiusaamista harjoittivat aina pojat. Se oli jo ihan sadismia monesti ja tapahtui useimmiten koulumatkalla...

Vierailija
20/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei yhtään poikaa.

Se on niin teennäistä tämä isien hymistely "ylpeä prinsessoistaan" :D

Oikeasti kaikissa näissä perheissä isän rooli on olla jossain maton alla. Naiset jyrää ja mies ei ole mies siinä perheessä.

Tämä on tietenkin ihan subjektiivinen näkökanta, mutta enemmän on avioeroja tullut tyttöperheissä kuin perheissä, missä on edes yksi poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi