"Prinsessoistaan ylpeät"
On se jännä, kun pitää niin kovasti todistella sitä ylpeyttään, kun on jo kahden (tai peräti kolmen) "prinsessan" isi ja äiti. Poikien vanhempien ei tarvitse ylpeyttään hehkuttaa - kaikki tietävät sen muutenkin :-)
Tämä seikka tuli mieleeni eilen kun lueskelin Aamulehden Ihmiset-osion uutisia.
Ja nyt jäädään odottamaan milloin ensimmäinen kateuskortti lentää keskusteluun.
Oikeasti olisi vaan kiva tietää, mitä näiden mammojen päässä liikkuu, kun noin nolosti mennään laittamaan lehteen? Asiallista keskustelua lienee kuitenkin turha odottaa.
Kommentit (125)
yleensä poikalasten turhaantuneet äidit :D
kyllä selvästi huomas että esikoistyttö aikoinaan syntyessään oli miehen ylepydenaihe ja on sitä edelleen...toki myös poika ja kuopustyttö. Selvästi huomaan että mies vaan tuntee suurta ylpeyttä tytöistään onko siinä sit jotain mikä herättää närää palsta mammuleissa?
Jos surullista, itkevää ystäväänsä lohduttaa. Ehkä sisaresi tuntisi samoin, jos olisikin vielä kolmas poika. Olette varmaan vinoon kasvanut suku sitten, kun teillä ei tätä kokemusta ole. Uskon, että useimmat vanhemmat haluavat molempaa sukupuolta, etenkin jos lapsia on enemmän.
Sinun mielipiteesi ei merkitse minulle pätkääkään ja voin itsekin myöntäväni toivovani vielä joskus saavani tytön. Nyt on vasta se yksi poika meillä.
Minäkin olen varmaan "vinoon kasvanut" kun en ole itkenyt sitä että en "saanutkaan" tyttöä. =DD
Mieskin on sanonut että ei tuolla sukupuolella ole oikeasti väliä. Eikä haluttu raskauden aikanakaan tietää sukupuolia.
Lapsi kuin lapsi on siunaus ja lahja. Meidän metsinkäispojat olivat tervetulleita, samoin olisi ollut tytötkin tervetulleita perheeseen. Meillä nyt vain tuli lapsiluku kerralla täyteen ja perheemme on miesvoittoinen. =D
täällä pitkään lapseton ja EI omasta tahdosta. Nyt tuossa tuhnuttaa adopitiovauva. Ja en kerro kumpaa sukupuolta:). Voi hyvänen aika ap ja muut, olkaa nyt aikuisia ja ajattelevia! Tai yrittäkää ainakin kasvattaa omat POIKANNE ja TYTTÖNNE sellaisiksi.
lukekaa kuule omat kommenttine uudelleen lapi... havettaako?
prinsessa....prinssi, tytontyllero, klaani, joukkue, pikkumies mita valia, ihan oikeasti? Eikohan ne kaikki ole enemmankin hellittelynimia, erilaisia sellaisia, omille lapsille. Jokaisella olkoon oikeus omaansa, vai mita?
ylpeitä oli sit kyseessä tyttötrio tai poikatrio ihan sama. Ja olen huomannut myös sen että vanhanaikaisten sukupuoliasenteiden aika alkaa olla ohi vaikka toki asenteissa kummittelevat vielä. Prinsessasta saa olla ylpeä (ja useimmat miehet todella ovatkin) ja useimmat ovatkin siinä missä prinssistäkin...ja ap mikäli et ole näitä prinssihehkutuksia nähnyt pitää sun mennä optikolle!
kun kerroin ettei me miehen kanssa koskaan olla toivottu tai kaivattu tiettyä sukupuolta vaan ollaan lapset tehty ihan muissa toiveissa aina...tämä ei kuulemma palstalaisten mukaan ole mahdollista. Mun mies eritoten leimattiin valehtelijaksi kun ei vaan uskalla kertoa että se pojan saaminen olis ensiarvoisen tärkeää :D nauretaan tätä miehen kanssa tänäkin päivänä ja meillä 3 lasta...arvatkaas mitä merkkiä!
vauva lehden palstalle kirjoitti AIKUINEN nainen siitä, miten masentunut hän on kuultuaan odottavansa kaksospoikia. ennestään hänellä oli 8 ja 5 vuotiaat pojat. hän ei edes kestä katsoa enää tyttölapsia. mielenkiintoinen jutun äiti oli psykologille kirjoittanut ja vielä mielenkiintoisempi oli vastaus. se on ihan normaalia toivoa pelkästään tyttöä/poikaa. menepä lähimpään kirjastoon lukemaan tuo juttu vauva lehdestä.
vauva lehden palstalle kirjoitti AIKUINEN nainen siitä, miten masentunut hän on kuultuaan odottavansa kaksospoikia. ennestään hänellä oli 8 ja 5 vuotiaat pojat. hän ei edes kestä katsoa enää tyttölapsia. mielenkiintoinen jutun äiti oli psykologille kirjoittanut ja vielä mielenkiintoisempi oli vastaus. se on ihan normaalia toivoa pelkästään tyttöä/poikaa. menepä lähimpään kirjastoon lukemaan tuo juttu vauva lehdestä.
Oliko tuo ihan alkupään numerolle 27? vai tämän sivun 107:lle?
Jos oli 107:lle niin kysymys: että mitä? Ehkä sekalaisin kirjoitus täällä vähään aikaan.
Ja tosiaan. Kai olen vinksahtanut kun ei tosiaan toivottu erikseen kumpaakaan sukupuolta. No kolmosraskaudet ovat muutenkin riskimpiä, niin suurin toive meillä oli että lapset ovat kunnossa.
päivän noloimmalla avauksellasi?
Mieti hetki miksi sä olet noin passiivisesti vihainen ja turhautunut?
syy siihen että niitä on niin paljon on se että on yritetty kovasti tehdä sitä prinsessaa :D ja sitten kovin täällä todistellaan että ikinä en ole muita halunnut kuin poikia... uuh paistaa niin läpi!
Mulla yksi ihana prinsessa jonka kanssa kiva tehdä tyttöjen juttuja.ja kyllä. koko raskauden ajan toivoin kovasti tyttöä ja pettymys olisi ollut suuri jos poika olis tullut. Nyt jos tehdään toinen lapsi niin on sama kumpi tulee kun tyttö on jo saatu, mies samaa mieltä, miehellä yksi veli ja muutenkin suvussa poika lapsia niin prinsessa oli tervetullut.
en ymmärrä mitä tästä aiheesta täälllä täytyy toistuvasti tehdä aloituksia: joku ei välitä onko tyttöjä vai poikia ja joku välittää ja sen ei pitäis kuulua kenellekkään.
Huomaat sen sitten. Tytöt ovat isälleen kuin kukkia kämmenellä ja sitten vasta ovatkin kun alkaa poikaystäviä lappamaan ovista ja ikkunoista:)Mutta ne isän ja poikien jutut on sitten ihan muuta kun pojat kasvavat. Poikia ei pidetä kuin kukkaa kämmenellä vaan se on ihan erilainen suhde.
t. kahden tytön ja kahden pojan äiti
meillä mies on aina ollut läheisempi tyttären kanssa, sille ei vain voi mitään. niin ja tyttö on nyt 18 ja poika 21.
poikalapset "sukujen jatkajina" ole olleet tietyllä tapaa arvokkaampia ja toivotumpia. Lisäksi heistä oli agraariyhteiskunnassa monesti enemmän apua kaikenlaisissa töissä ja toimissa, joten olivat siksikin perhettä ajatellen tärkeämmässä asemassa.
Sieltä kai nämä käsitykset vielä kumpuavat, vaikka auttamattoman vanhentuneita ovatkin.
tytöt pärjää elämässä paremmin kuin pojat ja ovat vanhempiensa turva nykyisenlaisessa kehittyneessä yhteiskunnassa, jossa sosiaalisuus, empatia ja kielellisyys määrittävät menestystä enemmän kuin fyysinen voima. Siksipä tutkimusten mukaan kehittyneissä valtioissa tyttölapsi on toivotumpi ja kehitysmaissa poika.
poikalapset "sukujen jatkajina" ole olleet tietyllä tapaa arvokkaampia ja toivotumpia. Lisäksi heistä oli agraariyhteiskunnassa monesti enemmän apua kaikenlaisissa töissä ja toimissa, joten olivat siksikin perhettä ajatellen tärkeämmässä asemassa.
Sieltä kai nämä käsitykset vielä kumpuavat, vaikka auttamattoman vanhentuneita ovatkin.
Minun on vaikea ymmärtää, että Suomessa käydään tällaista keskustelua nykypäivänä ja miten erilaiset "hehkutukset" tulkitaan.
Esimerkkinä "prinessa"-käsitteen käyttö. Minusta on se on hellittelysana pienestä tytöstä ilman sen kummempia tarkoituksia. Minulla on tytär, mutta minun suuhuni prinsessa ei ole oikein istunut, mutta en saa näppylöitä jos joku toinen kutsuu tytärtään prinsessaksi.
Ihana linnanneito, joka viilettää poikaserkkujensa kanssa kuin aikamies. ;)
Poika on myös tervetullut, mutta omasta mielestäni jokaisella miehelläkin tulisi olla poika. Siinä on se oma juttunsa kun saa samoja juttuja käydä läpi.
ällöttävä sanonta kuin meidän neiti. Yök.
Missä keskiajalla te oikein elätte?
Ap:n aloitus oli silkkaa katkeraa jurnutusta. Luulisi jokaisen sietävän, että vanhemmat kertovat vaikka lehti-ilmoituksissa olevansa ylpeitä lapsistaan. Pienistä prinsseistä, prinsessoista, pikkumiehistä, tytöistä, pojista tai millä nimityksellä vaan.
taitaa vaan mamman oma naiseus olla pikkuisen hakusessa. Vai ärsyttääkö pikkumies-sanonta yhtä paljon? Kyllä mä ainakin olen todella ylpeä mun tytöistäni jotka ovat ihan prinsessoja tai neitejä...ja hyvä niin vaikka kelpuuttaisin toki ihan poikatytötkin mut jos valita saa niin mielummin näin! Poikani taas on ihana pikkumies! Lällälllläääää!
ovat usein niitä naisia jotka eivät ole ihan sinut oman elämänsä ja naiseutensa kanssa. Kokevat yleensä miesten rinnalla alemmuutta ja pyrkivät kaikin keinoin miellyttämään toista sukupuolta kun taas halveksivat omaansa...olisko tää nyt sitä kuuluisaa peniskateutta sitten?
Mieletön selittäminen, että ei mun mies ois mitään poikaa halunnutkaan.