Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Prinsessoistaan ylpeät"

Vierailija
28.02.2011 |

On se jännä, kun pitää niin kovasti todistella sitä ylpeyttään, kun on jo kahden (tai peräti kolmen) "prinsessan" isi ja äiti. Poikien vanhempien ei tarvitse ylpeyttään hehkuttaa - kaikki tietävät sen muutenkin :-)

Tämä seikka tuli mieleeni eilen kun lueskelin Aamulehden Ihmiset-osion uutisia.

Ja nyt jäädään odottamaan milloin ensimmäinen kateuskortti lentää keskusteluun.

Oikeasti olisi vaan kiva tietää, mitä näiden mammojen päässä liikkuu, kun noin nolosti mennään laittamaan lehteen? Asiallista keskustelua lienee kuitenkin turha odottaa.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin masentunut ihan hirveesti, jos jompikumpi lapsistani olisi ollut poika. jännitti ihan kamalasti olla raskaana silläkin uhalla, että poika tulee. kaikilla ystävilläni on poikia ja heistä jokainen haluaisi kovin saada tytön.

Vierailija
22/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olenpa vaan huomannut että tässä naapurustossa asuu pahimman luokan diivoja poikia merkiltään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin masentunut ihan hirveesti, jos jompikumpi lapsistani olisi ollut poika. jännitti ihan kamalasti olla raskaana silläkin uhalla, että poika tulee. kaikilla ystävilläni on poikia ja heistä jokainen haluaisi kovin saada tytön.

Vierailija
24/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpikaan ei ole itkenyt, ettei ole tullut tyttöä ja kummankaan mies ei ole ikinä kaihoillyt tyttöä itselleen.

En ole tätä ilmiötä huomannut myös muissakaan poikaperheissä. Olisiko sinun toiveajattelua kenties?

"nyt on joukkue kasassa" tai "poikatriostaan ylpeät vanhemmat".

Olisiko enemmän lukijasta kiinni. Itse tunnen 4 perhettä, joissa on 3 poikaa ja kaikki vanhemmat ovat tottakai lapsistaan onnellisia, mutta _joka_ikinen äiti on itkenyt sitä, kun ei ole omaa tytärtä saanut. Että poika sinällään on ihan ok, mutta tyttöjä olisi haluttu. Moni mies on myös myöntänyt kaipaavansa omaa "prinsessaa", että enpä nyt tiedä tästäkään...

Ovatko sitten onnellisimpia ne, joilla on molempia sukupuolia omissa lapsissa?

Vierailija
25/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikalapsi on ylpeyden aihe kun taas tyttölapsi ei niinkään...kannattaa miettiä tätä ap :D etenkin vanhempien ihmisten keskuudessahan tää asennevamma on edelleen vallalla joten onko ihmekään jos tyttölasten vanhemmat kokevat että sitä ylpeyttää täytyy "toitottaa"?

Mun suvussani nimenomaan vanhat muorit voivotteli "voi voi, kun nyt ei tulis poikaa, kun ne on niin villejäkin". Että kyllä meille kaikki toivoivat tyttöä. No, poika tuli ja kaikki pettyivät. Siskon tyttöä sitten lellittiin sen edestä. Isänikin konttasi tytön perässä kuin ei olisi koskaan lasta ennen nähnyt. Meidän poikaa lähinnä komentaa rauhoittumaan. Ja oikeasti lasten temperamentissa ei ole huomattavia eroja tässä tapauksessa.

Kai se on aina vanhempien korvien välissä se, miten asenteet ja ylpeyden kokee. Itse naisena koen kyllä rasistisena ap:n aloituksen tyttöjen arvottomuudesta poikaan nähden.

Vierailija
26/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ne prinsessat on vaan ihanempia kuin pojat mä olisin masentunut ihan hirveesti, jos jompikumpi lapsistani olisi ollut poika. jännitti ihan kamalasti olla raskaana silläkin uhalla, että poika tulee. kaikilla ystävilläni on poikia ja heistä jokainen haluaisi kovin saada tytön.

nuorempi?

Vierailija
27/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin tyttöjen isien hehkutus on ihan tavallinen defenssimekanismi. Ymmärrän sen kyllä.

Vierailija
28/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallitumpia eikä niihin kiinnitetä huomiota samalla tavalla kuin tyttöjen vastaaviin. Juuri muuten julkaistiin uusi tutkimus jälleen missä oli tutkittu lasten sukupuolirooleja pokssa ja sielläkin todettiin että tytöille asetetaan edelleen ihan eri velvollisuuksia ja odotuksia kuin pojille. Esim tyttölapsille asetettiin enemmän vastuuta ja laitettiin mm enemmän siivoamaan omia jälkiä. pojat sit herkästi jäivät sivusta seuraajiksi kun ei huvittanut siivota...että kun diivoista puhutaan niin...mulla on poikalapsi ja olen tasan tarkkaan huolehtinut siitä ettei mene siskojen siivellä vaan tekee saman minkä muutkin ja hyvät tulokset tästä suosittelen!

Vierailija
29/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kirjotusvirhe. Tarkoitin siis, että miehen mummo oletti heti veljeni toivoneen POIKAA:

Vierailija
30/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikalasten ihannointi vallallaan todellakin on! Onneksi on katoava piirre sekin...

Vierailija
31/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ärsyttääkö myös esim nää "pikkumies-nimitykset" joissa pieni poikavauva nostetaan jalustalle....mikä ihmeen mies se pieni vauva muka on? Mua ainakin ärsyttää huomattavasti enemmän nää poikalapsi-hehkutukset....

Ja se tavallinen tytönpallero on sitten vissiin ihan oikea prinsessa:D:D:D

(ja itse olen yhden tytön(kin) äiti, mutta valitettavasti en ole kuningatar)

Vierailija
32/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan se poikalasten hehkutus olis sitä defenssiä? epäilen mä monesti....

Mä en käsitä. Johtuu ehkä siitä, että vasta odotan ensimmäistäni. Miten te, jotka pidättä sukupuolta noin tärkeänä kriteerinä lapselle edes uskallatte lisääntyä luonnollisesti vai ootteko kaikki käyneet jossain ulkomailla hankkimassa sukupuolivarman hedelmöityksen?

Vierailija
33/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttöjään pitää kuin kukkaa kämmenellä ja ovat miehelle silmäteriä...toki poikakin hänelle yhtä rakas mutta vähän eri tavalla...

Vierailija
34/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi pojan. Mutta ei sitä uskalla ääneen sanoa, koska vaimo siitä vetää herneet nenään jos ei poikia ole tullut.

Vaikka miehestähän tämä sukupuoli on kiinni.

Vierailija
35/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpikaan ei ole itkenyt, ettei ole tullut tyttöä ja kummankaan mies ei ole ikinä kaihoillyt tyttöä itselleen.

En ole tätä ilmiötä huomannut myös muissakaan poikaperheissä. Olisiko sinun toiveajattelua kenties?

Olisiko enemmän lukijasta kiinni. Itse tunnen 4 perhettä, joissa on 3 poikaa ja kaikki vanhemmat ovat tottakai lapsistaan onnellisia, mutta _joka_ikinen äiti on itkenyt sitä, kun ei ole omaa tytärtä saanut. Että poika sinällään on ihan ok, mutta tyttöjä olisi haluttu. Moni mies on myös myöntänyt kaipaavansa omaa "prinsessaa", että enpä nyt tiedä tästäkään...

Jos surullista, itkevää ystäväänsä lohduttaa. Ehkä sisaresi tuntisi samoin, jos olisikin vielä kolmas poika. Olette varmaan vinoon kasvanut suku sitten, kun teillä ei tätä kokemusta ole. Uskon, että useimmat vanhemmat haluavat molempaa sukupuolta, etenkin jos lapsia on enemmän.

Sinun mielipiteesi ei merkitse minulle pätkääkään ja voin itsekin myöntäväni toivovani vielä joskus saavani tytön. Nyt on vasta se yksi poika meillä.

Vierailija
36/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosi, että jokainen mies haluaisi pojan. Mutta ei sitä uskalla ääneen sanoa, koska vaimo siitä vetää herneet nenään jos ei poikia ole tullut.

Vaikka miehestähän tämä sukupuoli on kiinni.

Aina olen tyttäriä toivonut itselle. Isälleni olin pettymys enkä jaksa äijäilykulttuuria muutenkaan. Raskaampaa on suomessa olla mies. Naiset on muutenkin arvoituksellisempia. Että jätä ne yleistykset vaan omaan ukkoosi.

M39

Vierailija
37/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttöjään pitää kuin kukkaa kämmenellä ja ovat miehelle silmäteriä...toki poikakin hänelle yhtä rakas mutta vähän eri tavalla...

Huomaat sen sitten. Tytöt ovat isälleen kuin kukkia kämmenellä ja sitten vasta ovatkin kun alkaa poikaystäviä lappamaan ovista ja ikkunoista:)

Mutta ne isän ja poikien jutut on sitten ihan muuta kun pojat kasvavat. Poikia ei pidetä kuin kukkaa kämmenellä vaan se on ihan erilainen suhde.

t. kahden tytön ja kahden pojan äiti

Vierailija
38/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä saakin ihmisen noin menettämään hermonsa jostain nimityksistä tai siitä että joku lehdessä kertoo olevansa prinsessoistaan ylpeä? Eikö se ole ihan normaalia että ollaan ylpeitä siitä että ollaan saatu ihanat lapset aikaiseksi? Saahan sitä harva se päivä lukea poikahehkutuksistakin mutta jostain kumman syystä se ei nostata tällaista ärsytystä. olisko niin että NAINEN ON NAISELLE SE SUSI ja NAINEN ON PAHIN SOVINISTI? t. kahden PRINSSIN ja yhden PRINSESSAN ÄITEE

Vierailija
39/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin tyytyväisiä poikalasten äitejä ovat.

Ystävälläsi on iso ongelma jos ei ole tyytyväinen terveisiin lapsiin vaan itkee sukupuolta. Hän sairastuttaa lapsensa tällä menolla. Sairasta meininkiä minusta.

Jos surullista, itkevää ystäväänsä lohduttaa. Ehkä sisaresi tuntisi samoin, jos olisikin vielä kolmas poika. Olette varmaan vinoon kasvanut suku sitten, kun teillä ei tätä kokemusta ole. Uskon, että useimmat vanhemmat haluavat molempaa sukupuolta, etenkin jos lapsia on enemmän.

Sinun mielipiteesi ei merkitse minulle pätkääkään ja voin itsekin myöntäväni toivovani vielä joskus saavani tytön. Nyt on vasta se yksi poika meillä.

Vierailija
40/125 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeä mutta meillä ainakin mies on hyvin ylpeä tytöistään :) siinä missä pojastakin. Ja olenpa huomannut senkin että mitä enemmän tytöillä prinsessamekkoa päällä sitä enemmän isukilla pyörii sukat jaloissa...on ihan ääneen monesti sanonut että miten kivaa on kun tytöt ovat niin tyttömäisiä pojan poikamaisuuden vastapainoksi...elämä on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän