Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa! Meiltä "rikkailta" halutaan viedä

Vierailija
28.02.2011 |

kaikki motivaatio tehdä töitä ja pitää tätä yhteiskuntaa pyörimässä.

Nyt vaalien alla joka tuutista pukkaa persujen ja muiden populistien höpötystä siitä, kuin hyvätuloisten veroja pitäisi korottaa, lapsilisät viedä ja palveluista perittäviä maksuja korottaa.

Meillä perheet bruttotulot ovat 10.000 euron luokkaa kuukaudessa, netto n. 6.500 euroa. Mitään miljonäärejä emme todellakaan ole, mutta kohtuullisen hyvätuloisia, koulutettuja ja vastuullisissa tehtävissä työskenteleviä tavallisia ihmisiä. Näillä tuloilla kuulumme kuitenkin siis siihen "rikkaiden" joukkoon, jota vähän joka suunnasta haluttaisiin nyt lyödä.

En voi hyväksyä näitä ajatuksia monenkertaisesta progressiosta. Kun progressiivinen verotus jo kerran haukkaa aimo osan vähän paremmin tienaavien tuloista, miksi ihmeessä vielä palveluista (terveydenhoito yms.) pitäisi maksaa muita enemmän. Kysymys on vain ja ainoastaan kateudesta. Ei kai siinä voi olla mitään väärää, että ihminen kouluttautuu (sehän on Suomessa mahdollista kaikille) ja haluaa työssään kantaa vastuuta ja saa siitä vastineeksi vähän enemmän palkkaa.

Itse olen ainakin toistaiseksi ollut ihan iloinen veronmaksaja, koska olen kokenut saavani hyvän vastineen verorahoilleni. Juuri viime viikolla taas sain erinomaista hoitoa sairaalle lapselleni keskussairaalassa. Mutta täytyy sanoa, että suuresti hämmästytti kanssamme yhtäaikaa lääkärille odottaneen nuoren "lähiöäidin" (pahoitteluni stereotypiasta, jutuista nyt vain kuuli, minkälaisesta äiti-ihmisestä oli kysymys) jurputus, kun lääkäri on myöhässä ja palvelu huonoa ym. Ihmiset, jotka eivät palveluista ole mitään verojen muodossa maksaneet, eivät niitä ymmärrä arvostaa. Vaatimassa kyllä ollaan kaikenlaista ilmasta palvelua ja vastikkeetonta rahaa mentaliteetilla "rikkailta köyhille".

Herätäkää hyvät ihmiset ja ottakaa vähän vastuuta omasta elämästänne. Mistäs ne rahat sitten otetaan, kun kaikkien tulot on neuvostomalliin tasattu, eikä kukaan enää viitsi tehdä töitä, kun saman saa ilmankin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempainraha, kotihoidontuki ym. ovat veronalaista tuloa siinä missä ansiotyöstä saatu palkkakin...ootko tiennyt tämän?

Vaikka typerä provohan tää on...

Vierailija
2/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin kyllästynyt että muutan osaksi vuotta muualle heti kun lapset kasvavat aikuisiksi.

Ja omaisuusjärjestelyt hoidetaan kyllä lakimiesten toimesta siihen kuntoon että verotuloja ei tänne valu.

Sori vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta sairaanhoidosta prosentuaalisesti moninkerroin sinuun verrattuna? Sinun tuloillasi polimaksu 27e on pikkuraha, mutta minun sairauseläkkeestä, 700e se on iso raha. Silti vaan maksamme saman.

Vierailija
4/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaikkapa sen lastasi hoitavan sairaanhoitajan?

Verotus on järkevä keino tuloerojen tasaamiseen. Ne bruttotuloerot eivät kovin hyvin korreloi työn vaativuuteen tai edes koulutukseen. 5 tonnia kuussa saava voi käytännössä tehdä paljon hyödyttömämpää työtä kuin useimmat 2 tonnia tienaavat.

Vierailija
5/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme ihmeissämme siitä kuinka saamme esim.lapsilisät ja köyhillä sekin vähennetään esim. Asumistukea hakiessa tulona. Varsinkin mieheni on sitä mieltä,että lapsilisiä ei meidän tulotasollamme kuuluisi saada.itse en oikein kantaani tiedä.

Vierailija
7/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeltuna kaksi tutkintoa ja takana yli 20 vuoden työura, että veroa on tullut maksettua.

Nyt kiitoksena työurasta työttömyys

Vierailija
8/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä raja? Kohta varmaan kaupan kassakin syynää verotiedot joltain muovikortilta ja me ns. rikkaat maksetaan maitolitrastamme enemmän. Ja tämäkin on varmaan jonkun mielestä ihan reilua, onhan ruoka perustarve kaikille eikä köyhän voi olettaa maksavan siitä samaa kuin varakkaan.

Vierailija
9/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän teillä kuitenkin on raha akuin köyhemmillä

Vierailija
10/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei vain oikeasti ole niin tasapaksua mitä osa täällä kuvittelee, että sen pitäisi olla. Jokainen voi vaikuttaa itse omiin tuloihinsa ja sen jälkeen pitää elää sillä mitä saa. Turha jatkuvasti marista, että paremmin toimeen tulevien pitäisi maksaa enemmän kaikesta.

Vierailija
11/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on käytännössä jokaisella mahdollisuus "rikastua" ts. halutessaan kouluttautua ja hankkia normaalit tulot itselleen. Me mieheni kanssa emme ole kuin keskituloisia (vuositulot n. 80000€), molemmat olemme tavallisista duunariperheistä ja opiskelleett kunnon ammatit, ja nyt maksamme veroa ihan mielellään. Mutta sitten on nämä "kyllähän kotihoidotuestakin maksetaan veroa" tyypit! Joo'o, ilmaisesta rahasta maksat veroa, voi voi. Jos täällä kaikille annettaisiin työpanoksesta tai koulutuksesta huolimatta samat edut niin mitä järkeä olisi ylipäätään enäää edes yrittää tehdä mitään omien ansioiden parantamiseksi? Siitähän se Suomi sitten nousuun lähteekin kun rikkailta otetaan köyhille. Jestas.

Vierailija
12/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauti työttömänä tukia, voit piipahtaa myös soskun luukulla. Katotaan muuttuuko ääni kellossa kun saat kaupassakin laskea tarkkaan mihin riittää rahat asumismenojen ja laskujen jälkeen. Kaikki kun ei ole työttömänä omasta tahdostaan.

T: "lähiöäiti", joka kuppaa teitä rikkaita olemalla kotihoidontuella vielä ensi syksyyn.

Vierailija
13/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta progressiivinen verotus tasaa jo tuloa ihan riittävästi. Miksi minun pitäisi maksaa kaikessa vielä muita enemmän?

Vierailija
14/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vaaleissa?ketä äänestät nyt?

Vierailija
15/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprogression pitää riittää, lapsilisät kuuluvat kaikille ja kunnan maksujen tulee olla kaikille samat.

Vierailija
16/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun kitinäsi on NAURETTAVAA. Mieti nyt itsekin. Meidän perheen nettotulot 2000 euroa, molemmat töissä, toinen osa-aikaisesti terveyden takia ja me maksamme kaiken itse. Kyllä TODELLAKIN ottaisin mieluummin teidän tulot ja maksaisin nuo naurettavan pienet päivähoitomaksut sun muut täysimääräisinä.

Vierailija
17/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammatissa jossa vuosituloni ovat n.35 000, mieheni tienaa n.40 000. Veroja siis maksellaan, eikö? Nyt olen kotihoidontuella, joten olenko siis jotenkin verenimijä kun maksan ilmaisesta rahasta veroja vai? Onko asia nyt niin ymmärrettävissä, että töissä ollessani olen yhteiskunnalle hyödyllinen ja nyt väliaikaisesti kotiäitinä en ole? Voi teitä...

Vierailija
18/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauti työttömänä tukia, voit piipahtaa myös soskun luukulla. Katotaan muuttuuko ääni kellossa kun saat kaupassakin laskea tarkkaan mihin riittää rahat asumismenojen ja laskujen jälkeen. Kaikki kun ei ole työttömänä omasta tahdostaan.

T: "lähiöäiti", joka kuppaa teitä rikkaita olemalla kotihoidontuella vielä ensi syksyyn.

Jos et olisi työtön omasta tahdosta niin hakisit kyllä kovasti töitä, etkä kehuisi kuppaavasi rikkaita...

Vierailija
19/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun kitinäsi on NAURETTAVAA. Mieti nyt itsekin. Meidän perheen nettotulot 2000 euroa, molemmat töissä, toinen osa-aikaisesti terveyden takia ja me maksamme kaiken itse. Kyllä TODELLAKIN ottaisin mieluummin teidän tulot ja maksaisin nuo naurettavan pienet päivähoitomaksut sun muut täysimääräisinä.

Vierailija
20/55 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme meininkiä, jos kaikki pitäisi tasata niin, että loppujen lopuksi sillä ei olisi mitään merkitystä, onko bruttotulot 5000, 3000 vai 1000 euroa kuukaudessa.

Mietin juuri, että voin itse päättää, teenkö enemmän töitä ja tienaan noin 4000 euroa bruttona vai teenkö vähemmän töitä ja tienaan noin 2700 euroa bruttona. Voi olla, että tuo vähempi työnteko kiinnostaa huomattavasti enemmän, jos ns. hyvätuloisten (millainen en vielä kyllä edes tuolla neljällä tonnilla koe olevani) verotusta kasvatetaan, lapsilisät viedään ja tosiaan siitä maitopurkistakin saa kaupassa maksaa varmaan kohta enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä