kuvia vauvojen nenistä sivultapäin! pelkään että minun vauvalla nenänselkä painunut
en tiedä millaisia ovat normaalinenät, mutta tuossa toisessa ketjussa aloittelin raajojen pituudesta.
voisitteko laittaa kuvia vauvojenne nenistä sivulta, varsinkin jos nenänvarsi ei ole ihan suora vaan on vähän notkolla.
onko lapsi normaali
(panikoiva äiti joka ei löydä nenänmuotoja netistä)
Kommentit (185)
ja tarkkailen silmä kovana PITKIEN LUIDEN kasvua. Ja tottakai sitten liikaa tarkkaillessani näen kaikkea... Että ne eivät kasvaisi ollenkaan ym...
ap
ap:n poika siis nyt 10kk ja 67cm (ei 66cm). Oli kasvanut 40päivässä sentin, hidasta kasvua???
jotain tukea että pääsisit tämän asian yli?
Lapsen luiden kasvamista ei voi oikein kotikonsteilla tarkkailla... kuulostaa siltä, että teet kärpäsestä härkästä ja annat peloille liikaa valtaa. Nauti terveestä pojastasi, tutkimuksissahan ei ole mitään löytynyt.
Tulee aikoja jolloin näitä pohdin ja samoin aikoja jolloin olen asian suhteen täysin huoleton:)
Monia asioita voi vielä taustalta löytyä, mutta yhtä lailla lyhyys voi jäädä ilman kummempaa syytä.
Syksyllä selvitellään lisää ja enää en käy netissä katsomassa mitään tähän liittyvää! Toi alkusekoominen johtui 3 päivän nettiselailusta ko asioista. siitä menin ihan sekaisin. Nyt olen ihan järjissäni ja mies on ollut koko ajan:) Siinä on mulla käsivarret kyllä, jotka tukee ja rauhoittelee, oli mikä oli:)
ap
...eli pitää tietää, mitä tutkitaan, ei voida vain ottaa jotain koetta, josta muka noin vain näkyisi missä vika.
Eli pitää olla valmiiksi mietittynä, että nyt vaikka verikokeesta katsotaan vaikkapa 20 harvinaista sairautta. Ne pitää tietää, mistä etsiä ja löytykö sieltä vika.
Et pääsisi sitten ihan Lastenklinikan Perinnöllisten tautien vastaanotolle? Meinaan siellä on hyvä asiantuntemus, eikä sairausepäilyn tartte tietenkään olla perinnöllistä, vaan sattumaakin on näissä
Meidän pojalta otettiin röntgenkuvat raajoista, tärkeimpänä pitkät luut. Raajat ovat kai vähän lyhyet ja mitään merkkejä syndroomista ei voitu kuvissa todeta. Kuitenkaan kaikista ei voidakaan vielä tässä vaiheessa nähdä merkkejä. Rustohiushypoplasiaan viittaan.
Kiitti vastauksestasi edellinen, kiva kun on muitakin suloisia, ihania, hentoisia, pikkiriikkisiä vauveleja:D
Kiitos edellinen. Kuulemma rustohiushypoa ei voi vielä sulkea pois... Mutta jotenkin on niin julmetun vaikea uskoa, että tuo poika olisi sairas!! Hän on kyllä luonteeltaan harkitseva ja rauhallinen ja toki sitäkin jo aloin huolehtia... Mutta se nyt ei liity tähän.
ap
10kk pituus 67cm, 1v pituus mitataan noin 1kk päästä... Pelottaa jo.
ap
1v mittaus lähellä. En haluaisi mennä, pelottaa tulos. Ainakin 74senttinen vaate on punteista piiiitkä.
ap
1v neuvolassa pituudeksi tuli 69,7cm eli käyrä lähti nousuun. Ihanaa! Kovin on pikkuinen, mutta en oikeastaan itse huomaa pahemmin eroa muihin. Ja kuulemma JALAT näytti pidemmältä eli sekin on hyvä juttu.
Mä nyt päivittelen yksinäni täällä, koska lupasin:)
ap
Nyt vasta katsoin suosikeistani tätä:) Kiva kuulla ap, että poika kasvaa paremmin. Mun poika oli 1v 71cm ja mitään tutkimuksia ei ehdotettu. Eroa siis sinun poikaasi 1,3cm. Älä huoli, luultavasti on näiltä osin terve! Ja jollei, saatte asiaan sitten tietoa, kenties hoitoa.
Ilolla, huolella, sympatialla sinua seuraten:
Mimu
Lukekaapa tämä ketju. Voi miten tuo AP oli shokissa ja paniikissa:( Kuitenkin kaikki varmaankin ok. Voi meitä äitejä:)
Haleja AP!
Jes, joku muukin käy täällä:)
Joo nyt katsoin. Ihana nenu! Meillä kyllä nenänvarsi aika kovera. Huomasin että pojan rintakehä on vähän tynnyrimäinen, onko vauvoilla yleensä? Siis 1v:lla:)
Ap
Onkohan nyt sitten kovin vammainen... Ei olla tutkituu edes... Ikää nyt 1v2kk :(
t:tämä
Meillä geneetikko määrittelee pojan ollessa 1v, että mitkä syndroomat kromosomeista tutkitaan. Olisko teillä tosiaan ollut sitten tommonen suppea, koska ei eritelty mitään. En tiiä.
Meillä poika 5kk iässä 60cm.
Missä päin asutte edellinen?
ap