Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äidillä oikeus tietää harrastaako teini-ikäinen seksiä?

Vierailija
28.02.2011 |

Miten lähestyisitte asiaa? Onko minulla äitinä oikeus tietää milloin alaikäinen lapseni alkaa harrastamaan sukupuolista kanssakäymistä?

Ymmärrän että jossain vaiheessa seksi tulee nuoren elämään mutta siinä on muutama mutta.

Teinit ymmärrä että raskaus voi alkaa jo niillä ensi kokeiluilla. En haluaisi että tapahtuu vahinkoraskaus joka muuttaa kokonaan nuorten elämän.

Haluaisin että nuorten seksielämä saisi puhjeta kauniisti kukkaan sellaisessa suhteessa jossa on molemminpuolista välittämistä ja sitoutumista.

Seksi on ihana ja kaunis asia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustaako teinit jos seksiä on harrastettu? Puhuvatko vain kavereilleen?

Vierailija
2/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pyrkisin pitämään välit niin hyvänä lapseeni (sukupuolesta riippumatta) etä tulisi kertomaan asiasta minulle, kuten minä kerroin omalle äidilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan kertonu vanhemmilleni kun aloitin seksielämän,itse hain e-pillerit ja huolehdin ehkäisyn.

Kyllä suurin osa teineistä osaa huolehtia ilman vanhempien apua ehkäisystä...mutta valitettavasti on myös näitä,joita koko asia ei kiinnosta.

Vierailija
4/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksivalistuksessa on ihan selvää että raskaus voi alkaa ensi yhdynnässäkin. Aika henkilökohtainen asia tuo seksi, vaikea mennä puuttumaan.

Vierailija
5/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko minulla oikeus-asenteella, tilanne ei ehkä ole kovin hedelmällinen teinien kanssa keskusteluun. Olisi todella hyvä, että teineillä ja vanhemmilla olisi niin läheiset suhteet, että myös seksiasioista voidaan puhua avoimesti.

Vierailija
6/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelet asian tosi kauniisti. Itselläni jäi mahdollisuus luoda kunnon side seurustelukumppaniin, jotta seurustelu olisi kestänyt pidempään. Seksi alkoikin sitten kännikoikeiluna, kun siinä normaalissa tavassa vanhempien taholta annettiin ymmärtää olevan jotain väärää.

Siis jos toin pojan kotiin, niin isä vaati ehdottomasti pitämään ovea auki, kävi jatkuvasti kyttäämässä, jos vaan makoilimme sängyllä, piti lähteä äkkiä kotiin nukkumaan. Ikää minulla oli siis kuitenkin 16 vuotta ja ihan tutustumassa toisiimme oltiin.

Voi kunpa osaisin tulevaisuudessa toimia oikein oman lapseni kohdalla.

Mielestäni silti nuoren seksielämä ei kuulu vanhemmille, mutta toisaalta jos välit lapseesi ovat läheiset, niin lapsi voi hyvinkin uskoutua sinulle

Vierailija
7/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei yökyläilyjä ja huoneen ovi ainakin raollaan kun on poika/tyttöystävä kylässä. Kun tietää missä nuori liikkuu ja kenen kanssa niin se kertoo paljon mitä nuori tekee. Avoimet hyvä puhevälit ja tietysti voit aina sanoa, että mielestäsi seksi kuuluu avioliittoon/aikuisuuteen/ kun on muuttanut pois kotoa tms. johdattelevaa, että nuoresi tajuaa, että et halua hänen harrastavan seksiä liian aikaisin. Ja ehkäisystä ainakin pitää puhua ihan suoraankin.

Vierailija
8/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v sekstailee. Kyllä siihen on puututtava. Kyse hyväksikäytöstä.

Vierailija
9/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis vanhemmilla on velvollisuus suojella lastaan seksikokeiluilta. Itse en anna tyttäreni yöpyä poikakaverilla tai päinvastoin. Ei se takaa etteivät he harrasta seksiä, mutta en ainakaan ole mahdollistamassa sitä.

Vierailija
10/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä on vastuu alaikäisestä lapsestaan, joten asialla on enemmän puolia kuin vain "lapsen oikeus pitää asia omana tietonaan".

Toisaalta, koska lapsella ei ole velvollisuutta vanhempiaan asiasta informoida, ei vanhemmilla ole mitään velvollisuutta ei-toivottuja lapsenlapsia hoitaa.

Vierailija
11/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta tajuaa, että puolet teineistä käy koulun vessassa välitunnilla paneskelemassa (jos siis av-palstaa on uskominen).

Vierailija
12/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan jos nuori on 16.

Mutta jokainen täällä tajuaa (sisimmissään ainakin) että et voi estää 15v harrastamasta seksiä ikäistensä kanssa.

Itse sitten kun poikani alkaa olemaan sopivan ikäinen aion valistaa ja sanoa että seksiä saa kokeilla kunhan muistaa aina kondomin! Että mun mielestä mielummin näin kuin että kieltää koko asia ja teini tekee sitä silti.

Kyllä se on ihan kaunista jos kaksi nuorta rakastunutta harrastaa seksiä. Vai mitä rumaa siinä on?

Vierailija
13/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alaikäiset menevät suhteessaan seksin tasolle vailla mitään ajatusta sitoutumisesta ja siitä mitä tehdään, jos vahinkoraskaus tapahtuu. Kuten voidaan av:ltäkin lukea, ehkäisy ei aina takaa seksin turvallisuutta. En soisi oman tyttäreni olevan poikasi "kokeilukappale". Aion kasvattaa hänet arvostamaan itseään paremmin.

Vierailija
14/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alaikäiset menevät suhteessaan seksin tasolle vailla mitään ajatusta sitoutumisesta ja siitä mitä tehdään, jos vahinkoraskaus tapahtuu. Kuten voidaan av:ltäkin lukea, ehkäisy ei aina takaa seksin turvallisuutta. En soisi oman tyttäreni olevan poikasi "kokeilukappale". Aion kasvattaa hänet arvostamaan itseään paremmin.

Kaunista se on sitten kun on kyse aikuisista ja vakisuhteessa tai aviossa.

Vierailija
15/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunista se on sitten kun on kyse aikuisista ja vakisuhteessa tai aviossa.

No miksi sen pitäisi olla kaunista?

Vierailija
16/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai useimmiten äiti toivoisi, että lapsensa seksielämä olisi kaunista, turvallista ja sellaista, mistä jäisi hyvät muistot.

Vierailija
17/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunista. Ok.

Mä en tajua teitä. Jos mun teini haluaa seurustelukumppaninsa kanssa harrastaa seksiä, siitä vaan jos on ehkäisy kunnossa. Mun mielestä se on ihan kaunista, jos rakastuneet nuoret harrastaa vastuullisesti seksiä. Siinä en näe mitään kaunista, että juoppo aviomies makaa omaa vaimoaan väkisin.

Vierailija
18/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aion kyllä kasvattaa poikani niin, ettei pidä naisia esineinä yms. eli tyttäresi ei tule olemaan poikani kokeilukappale.

ne teinitytöthän toki on aina todella viattomia osapuolia... t. 13

Vierailija
19/31 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se tyttö olisi kokeilukappale?

Miksei poika voi joutua tytön hyväksikäyttämäksi?

Vierailija
20/31 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun raikas oli aik perseestä ite oon 13 ja oon ollu yhdynnässä