Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänäänet ei kuulunu rv 10+0, th katto sit ultralla mahan päältä..

Vierailija
25.02.2011 |

ja sen jälkeenkään ei kuulunu sydänäänet laitteella, vaikka tiesi siis missä kohdin vauva on. Näkiköhän se th edes vauvan sykettä. Kai tuo olis sanonu jotain, jos ei olis nähny?

Sano vaan, että hyvän kokonen vauva on.

Mahan päältä siis katto ultralla! No, np-ultraa odotellessa..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt mitä se tekee?

Minulta on päältä katsottu, koska sillä toteaa kaksoisraskauden.

Miksi mennä vaginasta katsomaan jos saa kaikki tiedot päältä?

Vierailija
2/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ekalla neuvolakäynnilla kuullut koskaan. Kolme raskautta. Ihme, että upesi ultraamaan. Meillä neuvolatäti on sanonut aina, että voin kokeilla, mutta tuskin kuuluu doplerilla. Odottele rauhassa ultraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti sanonut, jos ei olisi näkyneet!

Sitäpaitsi, jos sinulla on rasvakudosta vatsalla (ei tarvitse olla mikään lihava), niin sydänäänet ei vielä tuossa vaiheessa kuulukaan yleensä=)

Itse olen hoikka ja kuopukseni raskaudessa kuului sydänäänet vasta 10+3 neuvolassa, joten ei tarvitse olla edes sitä rasvakudosta juurikaan=)

Vierailija
4/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menehän lekurille

Vierailija
5/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanottiin, että toisinaan ne alkaa kuulua niillä terkkakeskuksen laitteilla vasta rv11...... eli eiköhä se ois sanonu, jos jtn outoa ois!

Vierailija
6/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää siis jo neljäs lapsi mut en nähny sinne monitorille niin tarkasti et olisin ite nähny muuta ku sikiön.. Oli liian kaukana et olisin erottanu sydänäänet jne.

-ap

Vierailija
7/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi juttu on tämä että ultra suoritetaan vaginan kautta? Olen synnyttänyt 3 lasta vuosina 1990 - 1996 ja silloin ei ultria tehty kuin vatsan päältä.

Vierailija
8/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole ikinä vaginan kautta ultrattu. Kaikki tarvittava on mahan päältä nähty jo ekasta neuvolakäynnistä viikoilla 6-8 (meillä ultra omassa neuvolassa tk:n yhteydessä ja terkka innokas sitä käyttämään). Eihän noilla viikoilla sykkeet taida vielä monellakaan kuulua, mutta ultrassa pitäisi näkyä se sydämen tiheä "vipatus".

Vierailija
9/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi juttu on tämä että ultra suoritetaan vaginan kautta? Olen synnyttänyt 3 lasta vuosina 1990 - 1996 ja silloin ei ultria tehty kuin vatsan päältä.

sehän riippuu siitä, millä viikoilla ultrataan.

mua on ultrattu aina vkosta 5 lähtien, joten tietysti alakautta.

Vierailija
10/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rasvaa, bmi 21 ja ahkerasti kuntoilen (5krt/vko salilla). Laihdutin ennen tätä vauvaa 28kg :)

Vierailija
11/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet sitä häneltä voinut kysyä? Mua aina ihmetyttää sellaiset ihmiset, jotka vaivaa päätään asioilla, mitkä olisi helposti voinut selvittää kysymällä ja kommunikoimalla.

Älä ota tätä pahasti, toivon kaikkea hyvää sinulle ja raskaudellesi, mutta kysyvä ei tieltä eksy, säästyt monelta murheelta ja pohdinnalta kun jatkossa kysyt reippaasti ja otat asioista selvää.

Vierailija
12/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohtaa kohtu on.. ystävällä on kohtu vähän taaempana, niin piti ultrata alakautta kuulemma.

Vierailija
13/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta rv 12 pitäisi äänet kuulua dopplerilla.

Vierailija
14/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 10 voidaan puhua, että vastaa viikkoja mutta ei ne sano, että vauva on hyvän kokonen.

Sisäkautta ultrattu kertoo totuuden noilla viikoilla.

Vierailija
15/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 10 voidaan puhua, että vastaa viikkoja mutta ei ne sano, että vauva on hyvän kokonen. Sisäkautta ultrattu kertoo totuuden noilla viikoilla.

Mitä mahto sit tarkottaakaan.. Ensin mietti et näinköhän näkyy edes sillä ultralla ja sit sano, et hyvän kokonen vauvahan täällä on. Kai se th ajatteli, ettei välttämättä näy kunnolla vielä sillä ultralla. En tiiä. Jotain se selitti myös siitä, että saattaa olla vaikea sanoa onko kyseessä virtsarakko vai kohtu? No jaa. Siihen nähden hyvin erottu kyllä et kumpi on kumpi :)

-Ap

Vierailija
16/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vanhat vehkeet ku mulla kuunneltiin ekan kerran vasta rv 17 kävin neuvolassa viikolla 11 ja sillon sano ettei heidän laitteilla välttämättä kuulu niin ei edes kokeiltu... ehkä se ei halunnu huolestuttaa minua...

Vierailija
17/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopplerin käyttöohjeessa lukee, että luotettavasti kuuluu sydänäänet vasta h12.

Tuurilla voi tietysti kuulla joskus aikasemminkin, mutta jos ei kuulu sitä ennnen niin ei tarkota yhtään mitään.

Vierailija
18/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sykkeen kuulua ennen rv12 eikä aina kuulu senkään jälkeen.

Jos th katsoi ultralla niin kyllä kaikki on hyvin, vauva on kasbanut ja syke näkyi. älä huoli :)

Vierailija
19/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doppler on eri asia kun ultra. Mullakin dopplerilla kuunneltiin vasta joskus rv 15 ->, mutta ultrattiin LÄÄKÄRIN toimesta sillon rv 12 ja hän sen sieltä löysi.

Oon myös ymmärtäny, että aina ei silti välttämättä onnistuis ja vielä kun kyseessä th, niin liekkö tuolla vaikutusta asiaan? Tuli vaan mieleen..

Oliskos hän sitten tarkottanu sillä "hyvän kokosuudella" sitä, että sikiö kasvaa normaalisti niin kun pitääkin? Ei siis varsinaisesti mitään painojuttuja, vaan että silmämääräsesti näyttäis vastaavan viikkoja tjtn...

Vierailija
20/22 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kolmessa eri kaupungissa eri puolilla Suomea.

Eri paikoissa eri käytännöt. Esim. joissakin neuvoloissa todella vanhat laitteet/ tai ei laitteita juuri ollenkaan.

Kainuussa esim. eka ultra sairaalassa tehdään alakautta (hieman järkytti, kun ei ekan kanssa tehty).Syyksi kätilö kertoi, että siellä on äideillä yleensä niin paljon rasvaa tossa vatsalla, ettei näy päältä :O .Ronkki aikansa, ei saanut mitattua ja katsoi lopuölta sitten päältä... ihme touhua. Etelä- ja Keski-Suomessa en ole tällaiseen törmännyt.

T: kolme lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi