Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä kuinka suhtautua...

Vierailija
25.02.2011 |

Miehen kaveri on menossa naimisiin ja polttareita suunnittelevat. Nyt ideana on jotain mikä tulisi maksamaan mielestäni ihan liikaa.

Jo pelkästään miehelle itselle tulee kuluja varmaan 500 euroa ja siihen päälle polttarikalun kulut.

Olen todella peloissani jos tuo on ainut suunnitelma ja aikovat sen toteuttaa. Mielestäni summa on ihan liikaa meidän kukkarolle. Lisäksi polttareihin menisi koko vkonloppu pe-su.

Pienten lasten äitinä olen raivoissani jo siitä, että jään yksin kotiin koko vkonlopuksi. Mies on vkolla paljon töissä ja ainut huokaisun paikka on juuri vkonloppu.

Eniten kuitenkin vaivaa nuo kulut. Meillä ei ole koko perheen kesälomaankaan tarkoitus sijoittaa noin suuria summia. Saati, että tuo summa irtoaisi ns ylimääräisenä yhdestä kuukaudesta.

Oletettavasti tuon suunnitelman toteutuessa lapsille ei ole tarjota kesälomareissua.

Olisimme tänä talvena halunneet lähteä ulkomaille, mutta ei ollut rahaa. Suunnittelimme seuraavaa talvea. Mutta tuskin tuon jälkeen sekään enää onnistuu. En kestä sitä, että mies käyttää lomarahat vain polttareihin ja me muut jäämme ilman lomaa.

Joku kuitenkin kommentoi, että voihan asiasta sanoa. Niin minunkin mielestäni voi. Mutta luulen ettei mies "ilkeä" mennä valittamaan kulujen suuruutta kun meillä kuitenkin aika hyvät tulot, mutta kun ne menotkin on samaa luokkaa. Ja varsinkin jos muut ovat idean kannattajina.

Ja oma mieheni ei vain tajua, että tuo on meidän perheen budjetissa ihan liikaa. Mies ei siis hoida raha-asioita ja siksi tuntuukin ettei aina tajua kun valitan rahojen vähyyttä kuun lopussa.

Itkettää ihan kun pelkään, että koko kesä menee tuon takia pilalle :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei käy. En mä ainakaan antais ukkoni käyttää tollasta summaa meidän rahoja. Kyl se nyt on ihan vässykkä, jos ei voi suoraan sanoo polttareiden suunnittelijalle, että ihan pelleilyä tollaiset kulut.

Vierailija
2/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan suuruus myös, mutta ei se meidän kesää tai tulevaa talvilomaa pilais kuitenkaan...

Tuo polttareiden kesto taas ei olisi ongelma, yksi viikonloppu kuitenkin vain. Niitä viikonloppuja tulee viikon välein, jolloin sullakin se mies on siellä kotona, ja voit ottaa lungimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi ei tiedä, millaisessa tilassa teidän yhteinen taloutenne on. Eikös sen pitäisi olla molempien tiedossa? Ainakin itse ehdottomasti haluan tietää missä mennään, että ei tule tuhlattua liikaa. Meilläkin on kohtuu hyvät tulot, mutta laskuihin ja asumismenoihin uppoaa iso summa joka kuussa.

Ymmärrän että sua harmittaa. Ihmettelen vaan, ettei miehesi näe asiassa ongelmaa...

Vierailija
4/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauvamme on silloin vajaan 3kk ikäinen. Kokemuksesta tiedän, että kaksi vkoa putkeet yksin vastuussa lapsista on liikaa siinä vaiheessa.

Mieheltä ei ole pimitetty raha-asioita jos joku niin ymmärsi. Tiedän, että tuo raha löytyisi kassasta jos se olisi ns pakollinen meno. Tinkisin vaikka jostain muusta siinä kuussa. Mutta mielestäni tuo ei ole sellainen pakollinen meno johon noin suuri summa laitetaan.

Toivon, että joku muukin on sitä mieltä, että summa on liikaa. Mutta pelkäänpä ettei ole :(

Tuohon summaan päädyin pikaisella laskulla ja tiedän, että se ei riitä. Jo matka, majoitus, ruoka ja liput tekee noin 400e. Siihen taksit ja juomat. Ja polttarikalun maksut.

AP

Vierailija
5/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johki idiootti polttareihin! NAURETTAVAAA!!! Ja en minäkään kyl katsois hyvällä, jos ukkeli lähtis v-lopuksi johkin polttareihin :P

Vierailija
6/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pimität, vaan ihmetteli lähinnä sitä, eikö mies itse laske paljonko menee, paljonko on ja mistä se on pois... Ei ollut tarkoitus arvostella, anteeksi. Lähinnä ehkä sitä mietin, että voisko sille miehelle selittää sen asian samoin, kuten olet täällä selittänyt. Ja jos kaverit ei tajua, niin onko ne sitten niin hyviä kavereita kuitenkaan?

Vierailija
7/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon sulle: puhu miehellesi!

Jos ei äänestä, ei voi valittaa!!!

Mielenkiintoista, että sun keskustelu miehen kanssa on napinaa. Hyvät on näkymät teidän parisuhteella!

Vierailija
8/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etkö voisi vaatia miestä edes silloin arkena sitten olevan kotona enemmän jeesimässä sua, ettei se viikonloppu tuntuisi ihan niin pahalta sulle? Voisitko pyytää jonkun kaverin tms luoksesi?

Vierailija
9/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta miehesi äitinä oleminen ja hyväksy se, että hänellä on muutakin kuin pyöriminen helmoissasi lasten seurana. Jos sinulla ei ole rahaa, ei se merkitse, että miehellä ei olisi oikeutta nauttia elämästään.

Vierailija
10/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä lukenutkaan siten, että pimittäisin ;)

Olen miehelle puhunut ja yrittänyt ihmetelleä mihin rahat katoaa. Mutta luulen, että mies oikeasti tajuaisi vasta kun hoitaisi raha-asioita. Mutta ei hänellä ole oikeasti aikaa siihen. On todella paljon töissä.

Luulen, että kaverit tajuaisi jos sanoisi. Mutta luulen ettei mies ilkeä mennä sanomaan ettei ole varaa. En oikeasti tiedä, mutta luulen niin. Jos olen oikein ymmärtänyt niin idean luoja tienaa vähemmän kuin mieheni ja siksikin kynnys "valittaa" kasvaa. Tosin puolisonsa on töissä ja minä äitiyslomalla.

Ap

Vierailija
11/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä jutella miehen kanssa, niin sun ei tarvitse arvailla näin paljoa, faktaahan sulla ei juurikaan ole.

Mikäli se kustantaa paljon, eli liikaa sun mielestä, miehesi varmaan osaa ja voi tinkiä joistain omista kuluistaan ja näin kompensoida rahaa takaspäin.

Teillä ei lie yhtään omaa rahaa käytössä?

Vierailija
12/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauvamme on silloin vajaan 3kk ikäinen. Kokemuksesta tiedän, että kaksi vkoa putkeet yksin vastuussa lapsista on liikaa siinä vaiheessa. AP

Mitenköhän yksinhuoltajaäidit sit pärjää kaksi viikkoa, kuukautta, vuotta putkeen...? Taitaa olla taustalla ihan muuta kuin rahanmenohuolet? Et vaan halua että mies lähtee ilman sinua pitämään hauskaa.

Vierailija
13/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheemme rahat on yhteisiä. Jos minulla ei ole rahaa niin ei ole miehelläkää. Ja tiedoksi vain sinulle, että me olemme yhdessä vastuussa perheemme taloudesta. Ei minun tarvitse olla mieheni äiti, että minulla on oikeus rajoitaa rahan käyttöä!!!

Toiselle sanojalle... Kuka sanoo, että napisen miehelleni ja perheemme elämä ei siksi onnistu :O

Mies ei voi yksien polttareiden takia olla vkolla enempää kotona. Koska kesällä töissä on entistä kiireisempää ja päivät venyy helposti 12 tuntisiksikin. Jos edes riittää.

Ap

Vierailija
14/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on hyvää aikaa säästää sitä rahaa!

Vierailija
15/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on edelleen se raha!!! Mielestäni tuo on ihan liikaa.

Entäs tämä... Haluaisin, että pääsisimme mieheni kanssa joskus kaksin vaikka kylpylään. Mutta emme ole lähteneet koska tili ei anna myöten. Arvatkaa korpeaako se, että mies käyttää puolet enemmän johonkin polttareihin ja kaksin ei päästä ikinä mihinkään. Usein olen suunnitellut, että lähdetään. Mutta todennut, että sillekin rahalle on parempaa/pakollista käyttöä.

Jos olisin jättänyt vkonlopun yksin olemisen sanomatta niin olisiko kommentit erilaisempia. Puhunut vain rahasta...

Ap

Vierailija
16/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mies voisi olla yhtä viikonloppua (töiden lisäksi) pois, ilman että äidin mielenterveys menee.

Jos kerran olet äitiyslomalla, niin sähän voit lähteä lasten kanssa sukulaisiin, tapailla kavereita pari viikkoa yms yms, ei se nyt niin vaikeaa ole...

Vierailija
17/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan olen vain yrittänyt ehdottaa toisenlaista suhtautumistapaa, mutta ei kelpaa.

Mielestäni raha on kova, ja siitä en tykkäisi, mutta kyllä varmaan sen rahan miehesi saisi kerättyä kasaan. Polttareita tuskin on useinkaan? Se olisi miehelle ns lomaa, joka on sinällään ok. Mutta etenkin raskaana ja pienen vauvan äitinä sitä haluaa ajatella oman navan ympärillä enemmän, joka on ihan luonnollista.

Mutta, juttele sen miehesi kanssa kunnolla, selvitä ne todelliset kulut ja miten se hoidetaan, lähteekö vai peruuko.

Vierailija
18/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluihinko?

Tiedän mitä ainakin tulee menemään. Majoitus, matkat yms on helppo laskea. Ja mies itsekin sanoi, että ainakin 500e menisi.

Onhan siihen muutama kk aikaa säästää. Mutta eikö silti saa olla sitä mieltä, että tuo on liikaa yhdestä vkonlopusta. Säästäenkin se tekisi ainakin 200e/kk. Eli paljon säästöön joka menee "humputteluun".

Mies ei itsekään sikäli innostunut koko vkonlopusta koska tietää, että se on yhtä kännäämistä. Ja mies ei ole mikään kännien ihannoija varsinkaan, että pari päivää putkeen otetaan. Ja tuo porukka sitä tekisi heti kun lähtevät...

Ap

Vierailija
19/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tiedän, ja jos luet ketjun, tiedät jo sinä itsekin :)

Voitte unohtaa ne polttarit ihan hyvällä omalla tunnolla!

Vierailija
20/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtiminen tekee minusta oman navan ympärillä pyörivän :( En vain haluaisi, että ahdistun rahan takia ja loppu kuukaudet itkien mietin voimme ostaa. Sekin vain sen takia, että pitää antaa miehelle lomaa ja käyttää rahojaan.

Ehkä olen niuho, mutta en haluaisi lisää murhetta ja tuskaa miettiä miten pärjäämme jos tulee oikeita yllättäviä menoja.

Ja kyllä, aion puhua miehelle ja saada hänet tajuamaan, että summa on hirveä.

Kyllä mielestäni lapsillakin on oikeus saada aikaa lomailuun perheen kanssa. Eikä vain isällä yksinään.

Ap