Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä kuinka suhtautua...

Vierailija
25.02.2011 |

Miehen kaveri on menossa naimisiin ja polttareita suunnittelevat. Nyt ideana on jotain mikä tulisi maksamaan mielestäni ihan liikaa.

Jo pelkästään miehelle itselle tulee kuluja varmaan 500 euroa ja siihen päälle polttarikalun kulut.

Olen todella peloissani jos tuo on ainut suunnitelma ja aikovat sen toteuttaa. Mielestäni summa on ihan liikaa meidän kukkarolle. Lisäksi polttareihin menisi koko vkonloppu pe-su.

Pienten lasten äitinä olen raivoissani jo siitä, että jään yksin kotiin koko vkonlopuksi. Mies on vkolla paljon töissä ja ainut huokaisun paikka on juuri vkonloppu.

Eniten kuitenkin vaivaa nuo kulut. Meillä ei ole koko perheen kesälomaankaan tarkoitus sijoittaa noin suuria summia. Saati, että tuo summa irtoaisi ns ylimääräisenä yhdestä kuukaudesta.

Oletettavasti tuon suunnitelman toteutuessa lapsille ei ole tarjota kesälomareissua.

Olisimme tänä talvena halunneet lähteä ulkomaille, mutta ei ollut rahaa. Suunnittelimme seuraavaa talvea. Mutta tuskin tuon jälkeen sekään enää onnistuu. En kestä sitä, että mies käyttää lomarahat vain polttareihin ja me muut jäämme ilman lomaa.

Joku kuitenkin kommentoi, että voihan asiasta sanoa. Niin minunkin mielestäni voi. Mutta luulen ettei mies "ilkeä" mennä valittamaan kulujen suuruutta kun meillä kuitenkin aika hyvät tulot, mutta kun ne menotkin on samaa luokkaa. Ja varsinkin jos muut ovat idean kannattajina.

Ja oma mieheni ei vain tajua, että tuo on meidän perheen budjetissa ihan liikaa. Mies ei siis hoida raha-asioita ja siksi tuntuukin ettei aina tajua kun valitan rahojen vähyyttä kuun lopussa.

Itkettää ihan kun pelkään, että koko kesä menee tuon takia pilalle :(

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

montaakaan ihmistä, jos kulut ovat niin korkeat. Eikä ap ole varmaankaan ainoa vaimo, joka niistä on valittanut. Jos sanon suoraan, niin 500 euroa polttareista on IHAN TÖRKEÄ summa. Bestmanin (tai kuka niitä järjestääkään) pitäisi nyt rajoittaa niitä suuruudenhulluja suunnitelmiaan ja tulla takaisin maan pinnalle.

Ja ap:lle: jos polttarit kuitenkin toteutuu, niin sano että sinun pitää päästä myös kylpylään.

Vierailija
22/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee, että miehen omiin kuluihin menee 500e ja samahan menee myös polttarikaluun. Ja jos maksajia on viisi niin omien kulujen päälle tulee vielä 100e. Mutta oikeasti se on ememmän, tiedän. Ainahan reissuissa menee ns pieniin ostoksiin jo iso summa. Kuten siis syömisiin ja JUOMIIN tässä tapauksessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluisi, että mun mies menee. En rahan takia, enkä myöskään haluis että lähtee rellestään v-lopuksi.

Vierailija
24/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tuossa raha-asiassa, että viikonlopun poissaolossa, kun on pieni vauva. Tiedän, että monet pärjäävät yksin, kun on pakko. Minäkin pärjäsin ja sinäkin pärjäisit, eihän siitä ole kyse. Mutta onko pakko tehdä äidin elämä hankalaksi yksien polttarien takia?

Ja tuosta rahasta. Mitä jos rakentaisit miehelle valmiin alibin? Siis yhdessä miehen kanssa, ei sanelupolitiikalla. Esim. 'Me ollaan kesällä lähdössä perheen kanssa legolandiin, se nielee nyt kaiken irtorahan./ Pesukone hajosi ja jouduttiin ostamaan uusi. / Vaimolle osui juuri sille viikonlopulle kaverinsa kolmekymppiset. Sovittiin, että se menee ja mä jään kotiin lasten kanssa, kun se on muuten niin kiinni kotona yksin lasten kanssa.' Tämä siis, jos miehellä ei ole muuten pokkaa ihan vaan kieltäytyä liian kalliista polttarisuunnitelmista.

Vierailija
25/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki miehellä on oikeus käyttää perheen rahoja ja oikeus pitää lomaa, mutta ei sillä miehellä ole oikeutta käyttää kaikkia liikeneviä rahoja omiin huveihinsa. Sen mukaan eletään ja huvitellaan mihin on varaa, ei yksi ihminen käytä koko lomabudjettia yksinään.

Turha tässöä on haukkua ap:tä ja sääliä miestä. Kaikkea ei aina voi saada, ei edes vaikka olis mies.

Vierailija
26/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vaan niin, että polttareihin saataisiin joku muu ohjelma kuin tuo. Ja kulut olisi pienemmät. Ja mieskin voisi hyvillä mielin sinne mennä. Ja minun pää pysyisi ehjänä turhasta huolesta rahaan.

Kyllä varmasti minäkin pärjään vkonlopun. Tiedän vain kokemuksesta, että synnytyksen jälkeen olen ihan maassa jos joudun olemaan viikko tolkulla ilman miehen tukea. Ja kyllä on tullut mietittyä miten yh:t jaksaa. Mutta koska en ole yh niin minulla on oikeus mieheni tukeen ja apuun.

Vauvan kanssa varmasti olisi ok olla vkonloppukin keskenään. Mutta meillä on useampi pieni lapsi. Uhmaa, kiukkua, tappeluita, pukemista (taistelujen kanssa)...

Ap

Vierailija
27/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi käyttää rahaa tietyn osan. Ei kaikkea mikä pakollisista menoista jää.

Ei ole todellakaan tarkoitus rajoittaa miehen rahan käyttöä vain kiusallaan. Vaan ihan järkisyistä tässä ajattelen.

Ap

Vierailija
28/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö mies:

- että sulla on unelmia kylpyläreissuista ja yhteisistä matkoista?

- että olet huolissasi polttarikuluista?

Oletteko tehneet yhdessä rahankäytön priorisointia?

Voi hyvin olla että jos mies tietäisi sinun kylpyläunelmastasi, hän ajattelisi että kuulostaa ihanalta (yleensä miehet haluavat kahdenkeskistä aikaa vaimon kanssa) ja todellakin haluaisi priorisoida sen polttareiden ohi. Sinun ei välttämättä edes tarvitsisi vaatia, riittäisi että mies olisi vaan tietoinen että kaipaat sitä.

Tietääkö mies että se on rahallisesti joko tai? Kyllä miehesikin on varmasti kykenevä valitsemaan rationaalisesti, jos hänellä on kaikki tiedot käytössään.

Sanoit ettei mies ole edes kovin innoissaan polttareista. Mä en kyllä voisi kuvitellakaan että mun mies pistäisi 500e johonkin mistä ei oo innoissaan. Ja silti hyvätuloisia ollaan (500-1000e ylimääräistä jää joka kuukausi).

Vierailija
29/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi puhuu jonkun muun polttareihin osallistuvan kanssa noista kuluista? Jos toinenkin on sitä mieltä että liikaa niin siinä vaiheessa bestmanille viestiä että nyt on liian suuret kulut ja selittää sen ettei lapsiperheellä nyt ihan ole yhteen viikonloppuun tuollaista rahamäärää. Nyt juttelet tarkkaan miehesi kanssa ja jos hän on sitä mieltä että summa on aivan liikaa niin hänen on vain pakko "iljetä" sanomaan siitä bestmanille.

Itse olen tuon tehnyt kun kaverin kaason suunnitelmat olivat aivan järkyt. Lopulta melkein jokainen osallistuja oli kanssani samaa mieltä. Meillä summa oli kuitenkin 'vain' alle 300e.

Vierailija
30/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin miettimään, miksi miehesi ei uskalla sanoa, että kulut ovat liikaa ja muutenkin kestää koko polttarit liian kauan???

Vierailija
31/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunutkin siitä usein, mutta todennut josko sitten kun on rahaa. Ja eilen sanoin myös, että harmittaa jos nyt pistää tuollaisen summan polttareihin ja omat hetket kaksin on tekemättä rahan takia. Kyllä mies tajusi sen. Vaikkei kommentoinutkaan muistaakseni mitään.

Kerroin myös, että siinä menee kesän lomamatka perheeltä. Varsinkin jos jotain isompaa olisi tehty.

Ja kun tässä nyt ajattelin niin onhan morsiamellakin polttarit. Joihin minutkin kutsutaan. Jos kaaso innostuisi samoihin kuluihin niin eihän siitä tulisi mitään. Uskon, että morsiamen polttarit on kuitenkin paljon halvemmat. Mutta mitäs siihen sitten pitäisi suhtautua jos molempiin menisi vähintään se 500 euroa. Monellako perheellä onnistuisi molempien pistää huvituksiin tuollaisia summia ja aika samoihin aikoihin vieläpä.

Ap

Vierailija
32/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaksi tiedä ilkeääkö mies mennä kuluista inisemään. Ihan vain arvailen ettei ekana ole siitä sanomassa ja perumassa ns suunnitelmia. Mutta luulen, että kynnys on korkeampi koska kaverit varmasti olettavat, että on varaa. Ja kuten sanoinkin niin bestman tienaa vähemmän ja siksi varmasti olettaa meidänkin perheestä irtoavan tuollaiseen rahaa. En oikeasti tiedä, mutta puran oloani jo nyt...

Ap

Vierailija
33/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bestman on poikamies?!

Tottakai tuollainen raha löytyy, jos on tiedossa kiva reissu hyvien kavereiden kanssa. Ja se on sitten se kesän kohokohta ja ainut lomamatka.

Mutta niille, joille ne on vain yhden bileet keskellä kesää ennen varsinaisia lomasuunnitelmia, niin onhan se pitkä aika ja paljon rahaa.

Vierailija
34/34 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bestman on poikamies?! Tottakai tuollainen raha löytyy, jos on tiedossa kiva reissu hyvien kavereiden kanssa. Ja se on sitten se kesän kohokohta ja ainut lomamatka. Mutta niille, joille ne on vain yhden bileet keskellä kesää ennen varsinaisia lomasuunnitelmia, niin onhan se pitkä aika ja paljon rahaa.

Pikkasen outoa logiikkaa?

JOS bestman on poikamies, niin miten niin oletat että tää polttarijuttu on kesän ainoa "lomamatka"? Ehkä hänelle tuo on ihan normaali summa/aika kuluttaa vapaa-ajan viettoon. Helpostihan tuo summa kulahtaa viikonlopun aikana.