Miksi normaalipainoinen kaverini puhuu minulle koko ajan "ylipainostaan"?! Itse olen todella lihava
ja jutut loukkaavat/ärsyttävät/kummastuttavat. En halua keskustella omasta paino-ongelmastani hänen kanssaan, joten tuntuu kummalta ottaa kantaa vaikkapa siihen, voiko hän ostaa jotakin tuikitavallista vaatekappaletta "ylipainonsa" vuoksi vai ei... Tekisi mieli kysyä, että pitäiskö mun kulkea alasti, kun en näytä mallinukelta joku x vaate päällä? Mahtaako nuo lukemattomat viittaukset hänen olemattomiin kiloihin olla keskustelunavauksia minun ylipainooni vai mitä ihmettä tuo juttu on? Ärsyttää...
Kommentit (50)
mua ei haittaa pätkääkään!olen todella kurvikas himoliikkuja .mitat 165/80 ja näytän hyvält!!olen hyväksynyt sen että vauvan jälkeen tämä ylim 10 kg on niin kauan kun sen jaksan laihduttaa!pukeudun aina kauniisti ja naisellisesti,tunnen jo ammattini takia eri tyylit joten no problem =)aina on naisia jotka vinkuu painosta.ja jos joku tulis mulle noin sanoo NIIN YHDYN LEIKKIIN JA RUPEAN KAUHISTELEMAAN KUINKA TOINEN ONKIN LIHONU IHAN KAUHEESTI JA KIELTÄMÄTTÄ PALJO PAREMPI OLIS KUN HETI OTTAS SEN 5-10 KG POIS!VANHENTAA JA NÄIN =) kyllä loppuu!ja nä,ä vinkujat ei koskaan ole lihavai,vaan aina näitä muutaman muka muka-kilon kanssa veivaajia!hohhoijaa!
Jotenkin ajattelen, että jos joku on niin tajuttoman lihava, esim kokoa 44 tai siitä ylöspäin, niin silloin on niiden kilojensa kanssa sinut.
Ja varsinkin niistä lihavista, jotka ei puhu laihduttamisesta tai mitenkään tunnu varovan syömisiään. Toki jos jollekin on arka paikka niin juttu on eri. Toki jotkut voi vinoilla lihaville mutta oikeasti, ei kaikki!
Jotenkin ajattelen, että jos joku on niin tajuttoman lihava, esim kokoa 44 tai siitä ylöspäin, niin silloin on niiden kilojensa kanssa sinut.
Ja varsinkin niistä lihavista, jotka ei puhu laihduttamisesta tai mitenkään tunnu varovan syömisiään. Toki jos jollekin on arka paikka niin juttu on eri. Toki jotkut voi vinoilla lihaville mutta oikeasti, ei kaikki!
44 ei ole tajuttoman lihava, luvun nähdessäkin kuvittelin tuon kirjoittajan tarkoittavan bmi 44 =).
Älkääkä aina yrittäkö löytää ihan viattomista lauseita piilovittuilua
Ei se ole vain ylipainosta vaan muistakin vastaavista asioista. Esimerkiksi kun hyväihoinen kaveri jaksa aina valitetlla pientä finniä tiettyyn aikaan kuukaudesta, kun mullaon ollut iho-ongelmia koko ikäni ja tekisin mitä vaan hänen ihostaan. Eräs tuttu taas avautui, kun hänen ystävättärensä jaksaa aina puhua siitä mitä tekisi pitkille paksuille hiuksilleen ja kysyy neuvoja, kun taas tällä tutulla on aina ollut lyhyet hiuksen, koska hiuslaatu on niin ohut etei edes kasvatus onnistu. Kyse siis siitä ettei ihmiset ota huomioon ollenkaan mistä valittaa, ei että se olisi piilovittuiliua.
eli siis toisaalta tietysti pitaisi ottaa huomioon etta toisella voi olla juuri sama asia viela huonommin kuin itsella; toisaalta meilla kaikilla on omat "kiusamme" ja olisi tosi kurjaa jos koko ajan pitaisi laheistenkin ystavien kanssa vaan pitaa suunsa kiinni omista asioistaan kun toisella kerran on asiat viela huonommin.
Tavallaan tassa ajatellaan etta toisen pitaisi muistaa etta se kaveri jolla on asiat huonommin on saalittava ja sita pitaa sen takia suojella, mutta aika harva ajattelee tosiystavistaan etta he ovat jotenkin saalittavia, vaan pitavat heita ihan tasa-arvoisina itsensa kanssa. Ja tasa-arvoisessa ystavyyssuhteessa molempien pitaa saada kertoa ainakin jossain maarin avoimesti tuntemuksistaan, se ei voi olla sita etta vain toinen saa olla avoin ja se jolla on asiat "paremmin" saa vaan nyokytella... Ei sellaista ystavyyssuhdetta jaksa kukaan.
osallistui aikoinaaan miss suomi kisoihin ja muihin mallikisoihin.
Eli oli hyvin hoikka. Kuitenkin joka ainoa palaveri se valitti kuinka on turvonnut ja maha kasvaa ja pitäis alkaa laihduttaamaan.
Maha oli kuopalla ja painoindeksi kuullemma 18.
Kyllä se loppujen lopuksi alkoi vituttamaan kun me kaikki muut olimme tavllisia tai lihavia. Hän oli ainoa laihan näköinen koko porukasta.
Eihän siinä loppujen lopuksi osannut sanoa enää mitään vaan yritti itse vetää vatsaa sisään ja poskia lommolle. Aluksiajattelin että se on vitsiä. mutta loppujen lopuksi se alkoi kuullostaa vittuilulta.
mulla tää sama. Itse olen ylipainoinen, kaveri on laiha. Aina kun se puhuu et olenpas läski ym, tulee itselleni paha olo, sillä ajattelen, jos kaverini on muka läski niin mikäs minä sitten olen? O.o olen sanonut tästä hänelle, ettei tunnu mukavalta kun haukut itseäsi lihavaksi vaikket sitä todellakaan ole ja minä taas ihan oikeasti olen. Mutta ei auta. Puhuu siitä päivittäin :((
Tuskin se mitään pahaa tarkoittaa jos on kuitenkin sun kaveris. Ns. laihoillakin (jopa niillä normaalipainoisilla tikuilla) voi olla paino-ongelmia. Ei hoikallekaan sovi kaikki vaatteet automaattisesti. Jos BMI on jotain 24 niin ihan kaikkea ei voi välttämättä pukea päälleen ja osalla on jo näkyviä makkaroita kehon rasvaprosentista riippuen, joten kaverisi saattaa ihan tosissaan pohtia mikä näyttäisi hyvältä päällä.
Kyllä minäkin olen valittanut melkein BMI 21 paino-ongelmista kun meidän suvussa se läski ikävästi kerääntyy tiettyihin kohtiin eikä jakaudu tasaisesti. Kerran vielä märisin läskeistäni todella ylipainoiselle kaverilleni samaan tyyliin kuin muillekin läheisille ystävilleni. Mietin kyllä ettei varmaan kannattaisi puhua sellaisen läheisyydessä, jolla on suurempia paino-ongelmia.
mietin mielessäni millaisena valaana se mua pitää
Vaan heistä itsestään. Itse olin 20 -30-vuotiaana ihan alamaissa, jos painoin 5kg enemmän kuin olisin halunnut. Nyt kun on 20 kiloa liikaa ei enää niin paljon purista.
kunnes ylipainoinen ystäväni suuttui minulle.
En ollut tajunnut loukkaavani häntä. Minulla oli oma kehonkuva ihan hukassa. Isäni oli alkoholisti, joka haukkui minua jatkuvasti. Turpiin tuli ja kaikkea muutakin mukavaa.
Koin, että en ole koskaan tarpeeksi laiha ja hyväksytty ja puhuin kai ajoittain liikaa laihduttamisesta. Ylipainoinen ystäväni otti sen vittuiluna. En tajunnut sitä silloin, koska itse näin ruman läskin peilistä, ketä kukaan ei rakasta.
Sairastin ilmiselvää syömishäiriötä. Siinä vaiheessa ei taatusti ystävien kilot kiinnostaneet kun itse haaveili, että vielä kun saisi kiloja pois niin paljon, että luut näkyisi.
Ei se ole vain ylipainosta vaan muistakin vastaavista asioista. Esimerkiksi kun hyväihoinen kaveri jaksa aina valitetlla pientä finniä tiettyyn aikaan kuukaudesta, kun mullaon ollut iho-ongelmia koko ikäni ja tekisin mitä vaan hänen ihostaan. Eräs tuttu taas avautui, kun hänen ystävättärensä jaksaa aina puhua siitä mitä tekisi pitkille paksuille hiuksilleen ja kysyy neuvoja, kun taas tällä tutulla on aina ollut lyhyet hiuksen, koska hiuslaatu on niin ohut etei edes kasvatus onnistu.
Kyse siis siitä ettei ihmiset ota huomioon ollenkaan mistä valittaa, ei että se olisi piilovittuiliua.