Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?

Vierailija
16.02.2011 |

kasvot menosuuntaan

Kommentit (326)

Vierailija
161/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa olla aina niin vakava kuin mahdollista. Opeta lapsesi istumaan ryhdissä, maksamaan veronsa ja olemaan nauramatta.

Kannatan. Vaihtoehtoisesti suosittelen opettamaan lapselle, että kannattaa selkeästi sanoa tai kirjoittaa mitä ajattelee, eikä vain luottaa vastaanottajan arvauskykyyn.

Ei nyt mitenkään avaudu tämä kommentti...

Vierailija
162/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ala-arvoinen keskustelupalsta. Ei ole sitten mitään parempaa ajanvietettä, kuin kirjoitella tänne hevonpaskaa? Kantsisko vaikka käyttää sekin aika lapsista huolehtimiseen tai ittensä sivistämiseen. Äärimmäisen onnetonta läppää, jolla ei ole mitään tekemistä edes huumorin kanssa. Ja typerät äidit linkittelee tätä sontaa fb-sivuilleen.

Kannattaako höllätä piposta saumoja? Syvät pahoittelumme että tämä viesti ei käsittele vaippojen kierrätystä, saatikka maailman kriisejä.

Jos olet äiti, niin toivon että lapsesi oppii huumorintajun sitten jostain talon ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..huumorintaju pitää olla, jos tää lässytys ja vääntely on olevinaan jotenkin hassunhauskaa! Mutta kautta aikojenhan urpot on jaksaneet itseään pitää hyvinä tyyppeinä. Koettakaa vähän kehittyä, sääliks käy lapsia, joiden vanhemmilla on näin olematon älyllinen kapasiteetti. Se ois melkein lastensuojeluilmoituksen paikka.

Sääliksi käy sinua.

Vierailija
164/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänajossa nopeuero on ihan eri luokkaa, kuin nokkakolarissa. jopa siinä tapauksessa että se sattuisi toisen auton ollessa pysähdyksissä. Nokkakolarissa nopeusero voi olla yli 200 km/h, jos kohta noissa noeuksissa täytyy olla hyvää tuuria, että selviää hengissä, vaikka olisi selkä menosuuntaan.

Nyt perusfysiikka kuntoon. Kahden saman kokoisen auton törmätessä 100km/h vauhdilla nokakkain vahingot eivät ole sen kummemmat kuin jos 100km/h ajava auto törmää toiseen paikallaanolevaan. Voimat osittain kumoavat toisensa.

Eli ei peräänajo ole missään nimessä vähemmän vaarallinen kuin nokkakolarikaan. Päinvastoin, autoissa ei yleensä perässä ole niin tukevia turvarakenteita.

Älkää väittäkö vastaan, olette kuitenkin väärässä. ;)

Mut siis peräänajosta ei tule mukuloita alkuunkaan!

Vierailija
165/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivanhemmat kääntävät lapsensa kasvot menosuuntaan paljon meitä nuorempina.

Ne teiniäidit lopettaa imettämisenkin paljon nuorempina kuin me yli kolmekymppiset äidit!

tä teiniäiti imetti vuoden, ihanaa ku tääl just ne reilu kolmekymppiset moittii teiniäitei. on sit hienoo ku lapsi on 20v. ja tanssii häävalssiaan ni te voitte jammaille rollaattorienne kans ;)

Kyllä mä lopetin imettämisen paljon vanhempana kuin sinä, taisin olla 33-vuotias silloin. Siihen ei teiniäiti kykene. Varma Tieto.

Kasvot on lapsilla yleensä aina menosuuntaan, tosin menevät sitten minne sattuu ja sitten sattuu mitä sattuu ja joskus kovastikin.

itse imetin lapsiani aina lukion viimeiselle luokalle asti. Päät oli toki käännetty jo menosuuntaan, se helpotti autokoulua joka oli silloin ajankohtainen.

Vierailija
166/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse imetin lapsiani aina lukion viimeiselle luokalle asti. Päät oli toki käännetty jo menosuuntaan, se helpotti autokoulua joka oli silloin ajankohtainen.

Ei noin pitkälle saa odottaa kasvojen kääntämisen kanssa. Viimeistään 15-vuotiaana pitää kääntää, vaikka lapsi olisikin rauhallisempaan tahtiin kehittyvä. Mopoilu voi olla teinille tärkeä asia, ja kyllä siinä pitää olla jo kasvot menosuuntaan. Rippikuvastakin jää mukavammat muistot, kun kasvot ovat oikeaan suuntaan.

Vierailija
167/326 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen kääntämisen kanssa on hieman sama juttu kuin hampaiden tulemisen, kaikki aikanaan.

Vanhempien ei välttämättä tarvitse kääntää, meilläkin vanhin tytär käänsi itse kasvonsa menosuuntaan parikymppisenä ja näyttää että pikkusiskollaan on samoja oireita jo 18-vuotiaana.

Kasvoasiaan löyhästi liittyen; olen ollut enemmänkin huolissani naapurin kommentista kun hän tuli eräänä iltapäivänä käväisemään ... heräilin päiväunilta ja tämä tuumasi että

"Terve, täälä se isäntä vaan per*e tyynyllä makaa..."

Kyllähän tuo naama on neljäänkymmeneen vuoteen jonniin verran turvonnut mutta silti :(

Vierailija
168/326 |
06.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä! Ne voi jammailla rollaattorien kanssa ja minäpä se imetän neljättä äpärääni viidettä vuotta. En tajua miks ei voi jo uskoo, että teini voi olla alusta lähtien parempi äiti???

Ne teiniäidit lopettaa imettämisenkin paljon nuorempina kuin me yli kolmekymppiset äidit!

Väännetäänpä rautalangasta:

Jos teiniäiti imettää lastaan 10 vuotta hän on iästään riippuen 23-29 vuotias lopettaessaan imettämisen.

"Me yli kolmekymppiset äidit" ei olla silloin vielä aloitettukaan.

t.64 Porvoosta

Vierailija
169/326 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itseni vahinnossa tänne ja nyt olen ymmälläni ja nauran mahakippurassa. Olen juuri etsinyt lapsenlapselleni pienempiä rattaita kaupunkimatkoja varten, mutta kaikissa pitää kasvot olla menosuuntaan, enkä halua. Mitäs nyt tehdään ? Oma poikani sai usein silmätulehduksia kun oli kasvot menosuuntaan.

Vierailija
170/326 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulemma pienillä lapsilla ole niin paha, ettäkö sen vuoksi pitäisi olla kasvot menosuuntaan.

Oma kokemukseni esikoisesta oksentamassa 700 kilometriä mennen tullen sai kuitenkin ostamaan kasvot menosuuntaan olevan istuimen kaukalon jälkeen.

Nyt lapsilla on kallistettavat, kasvot menosuuntaan olevat istuimet, joissa toivottavasti nukkuvatkin kallistusasennossa. Josko olisi niskalle hellempää kuin pystyasennossa oleminen (kolarin sattuessa).

Vierailija
171/326 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2011 klo 15:57"]

[/quote]

Olin silloin n. 32-vuotias. Oltiin menossa koko perhe junalla mummolaan.

Vierailija
172/326 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää mielessä, että jos suunnittelette nokikolarin kanssa peräänajoa, se voi toisinaan olla hyvinkin sottaista puuhaa, ihan naamojen suunnista riippumatta.

*reps kops*

Vierailija
173/326 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt 40 vuotta kääntää lasteni päitä menosuuntaan eri tilanteissa vaihtelevalla menestyksellä. Murrosikä oli pahinta aikaa, mutta vieläkin, vaikka heillä on jo omia käännettäviä, tuppaannun kääntämään. Olen ajatellut luovuttaa ja antaa heidän opetella kääntämään päänsä itse.

Onpa enemmän kuin ilahduttava ketju ja mielipiteiden vaihto...:-))))) Saa vedet silmiin ja vatsalihakset naurukramppiin.

Vierailija
174/326 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
175/326 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
176/326 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v. Kärsi kovasta matkapahoinvoinnista ja istuimen kääntäminen auttoi.

Vauvakaukalosta luovuttiin 5kk iässä

Vierailija
177/326 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneksi tarvitse kääntää lapsen päätä, vaikka reilu 3-vuotias kulkeekin vielä niska menosuuntaan päin. On onneksi selkä samaan suuntaan eli käännetään koko tyttö sitten, kun käännetään.

Vierailija
178/326 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan nyt kuitenkin että kyse on autossa kuljettamisesta eikä veistellä sen enempää aiheen sivusta.

Meillä kävi 9kk iässä turvakaukalo pieneksi ja ostettiin sitten istuimen tyylinen joka on kasvot menosuuntaan.

Toki oltiin kuultu ettei näin saisi olla, mutta kyseessä ei ollut tavallinen viisipistevyöistuin jossa sitten niska taittuu jos tulee tilanne, vaan syliin tulee pehmeähkö turvapalkki joka on kiinni vyöllä.

Tässä istuimessa siis koko lapsi taittuu vyötäröstä asti eteenpäin, eli niskaan ei kohdistu erityisempää vauriota.

Muutoinkin toki istuimen mukaan kannattaa vähän harkita tuota kääntämistä. Itsekin joskus tästä whiplash-ilmiöstä kärsineenä (ei tosin autokolarin seurauksena) voin ilmoittaa ettei se ole mukava olo sen jälkeen, ja lapselle varmasti vielä ikävämpi, eli itse saattaisin pitää lapsen väärinpäin vielä niinkin pitkään kuin istuimet sen sallivat.

Vierailija
179/326 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kyl tipuin kärryiltä? mistä nyt puhutaan?

Vierailija
180/326 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pienten lasten tulisi matkustaa autossa selkä menosuuntaan asennetussa turvaistuimessa mahdollisimman pitkään, ainakin 3–4-vuotiaaksi."

Tästä asiasta oli kysymys alkuperäisessä viestissä mutta kaikki ketjuun kirjoittajat ovat olleen huumorintajuista väkeä ja laittaneet homman vitsiksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä