minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?
Kommentit (326)
Sen jälkeen, kun oli toista vuotta yrittänyt opetella ajamaan polkupyörällä
Siinä kasvojen menosuuntaan kääntämisessä on yleensä ihan hyvä kääntää myös vartaloa saman verran ja samaan suuntaan. Tuo jälkimmäinen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Näille viesteille olen nauranut makeammin kuin pitkään aikaan. Etukasvoisten ja takapyllyisten tyttösten tyytyväisenä mummina mietin, voisiko nauramalla kääntää mummien ryppynaamat paluusuuntaan!
Olen nyt ainakin yrittänyt.
Pitkästä aikaa ketju mitä on alkuosan kommenttien vuoksi saanut nauraa vedet silmissä.Kiitos niistä :))))))))
Toinen mummi ryppynaama :D
54-vuotias olin, kun käänsin. Tosin en poikani (31 v.), vaan omat kasvoni. Totesin, että turha menneisiin enää katsoa. Seuraavaksi kyllä ajattelin poikaani asiasta valistaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole palkannut ammattikääntäjää?
Ei kai ammattikääntäjiä enää edes ole. Lähteneet alalta huonojen palkkojen vuoksi. Siinä kun sitten valitset, päästätkö jonkun toisen vuoden kääntäjäopiskelijan lapsesi kasvojen kimppuun. Näiden "kääntäjien" mokista kuulee koko ajan. Kerran yksi käänsi pelkän kielen, ja lapsi näytti kieli rullalla anteeksi vaan jotenkin jälkeenjääneeltä.
Onko kukaan muuten kokeillut kääntää lapsensa kasvoja Google-kääntäjällä?
Sillä on aina kasvot menosuuntaan, kääntyessään kasvot kääntyvät vähän ennakkoon, mutta en ole huolestunut, huomaan samaa muissakin lapsissa.
Ihanaa, tää klassikkoketju on taas pinnalla! 😁
Minä kokeilin googlekääntäjää. Kyllä lapsen pellaväpää kääntyi menosuuntaan , mutta näyttää nyt ihan kiinalaiselta. En suosittele googlekääntäjää. On lapsi kyllä söpö, mutta pitäjän ainoa kiinalaisen näköinen.
Meillä mennään ihan lapsentahtisesti. Toisella käännettiin jo aika aikaisessa vaiheessa kun näytti siltä että halua katsoa eteenpäin oli ja siitä pyörimisestä ei meinannut tulla loppua. Nyt osaa jo itse kääntää tarpeen tullen myös oikealle! Toisella meni pidempään. Nyt on käännetty puoliksi kun selkeästi vähän jännittää vielä.
Anoppi kertoi, että hänen lapsuudessaan Pohjanmaalla ei käännetty lasten kasvoja ollenkaan menosuuntaan! Voitte arvata, miten paljon onnettomuuksia sattui.
Yksi anopin serkuista tippui laiturilta ja hukkui, kun yritti onkia eikä tiennyt miten päin olla. Mutta anopilla on kyllä kasvot ihan oikeaan suuntaan, ja samoin muilla, joita olen heidän suvustaan tavannut. En tiedä, kääntyvätkö ne itsestään rajuissa leikeissä, vai käännettiinkö sitten koulussa.
Nykyään lapset otettaisiin varmaan huostaan tuollaisista oloista.
Ei ole tarvinnut sitä tehdä. Luonto kyllä hoitaa sen puolen. Päinvastoin toivon, että joskus voisi kääntää tulosuuntaan takaisin. Ainakin välillä.
Meillä päin käännettiin kasvot menosuuntaan, kun ripille pääsi. Helpotti elämää kyllä!
Meidän lapset syntyi perätilasta perä edellä, muutaman vuoden katseltiin sitä yksi silmäistä siloposkea, mutta sitten oli pakko kääntää
Smaan aikaan kun käänsin vaimon kontalleen. Senjälkeen ei ole tarvinnu petolintukirjoja lukea.
Vierailija kirjoitti:
Rattaissa käänsin istuimen menosuuntaan, kun oli n. 6 kk.
Sama homma turvaistuimessa.
Mitens kasvot. Jäikö selkänojaa päin?
Minä olen 68v ja minulla on 3 lasta. Kaikkien kasvot ovat edelleen kääntämättä. Siksiköhän ne ovat töissä historian ja arkeologian alalla. Ja museossa.
Taisinpa olla 35v.