Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että vanhempi antaa 15 vuotiaan lapsensa kulkea kaupungilla ilman aikuista?

Vierailija
03.04.2024 |

Ystäväni 15 vuotias poika saa kuulemma kulkea kaupungilla vapaasti ilman turvasoittoja 22.00 asti? Onko tämä normaalia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko AP vahingossa numero 1 viitosen eteen? Vai mitä tämä on?

Vierailija
2/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vakituisen työn 15 v. Olis ollut noloa, jos vanhemmat olis vieneet ja hakeneet töistä.🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin vakituisen työn 15 v. Olis ollut noloa, jos vanhemmat olis vieneet ja hakeneet töistä.🙄

Lisään, että olin myös välillä töissä klo 22 asti.

Vierailija
4/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 15 vuotias ole lapsi?

Vierailija
5/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetatko 15-vuotiaan kaikkiin harrastuksiin ja takaisin, kavereille ja takaisin? Itse asuin 15-vuotiaana hetken aikaa yksin, kai tuostakin saisi nykyään vanhemmat lasun. Ja siis todellakin olen sitä mieltä, että lasu on monessa tilanteessa oikea ja perheen kannalta positiivinen ratkaisu, mutta rajansa kaikella...

Vierailija
6/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetatko 15-vuotiaan kaikkiin harrastuksiin ja takaisin, kavereille ja takaisin? Itse asuin 15-vuotiaana hetken aikaa yksin, kai tuostakin saisi nykyään vanhemmat lasun. Ja siis todellakin olen sitä mieltä, että lasu on monessa tilanteessa oikea ja perheen kannalta positiivinen ratkaisu, mutta rajansa kaikella...

Minulla on yksi tuttava joka tekee näin. Vie yläkouluikäisen lapsensa kouluun ja hakee sieltä, ei anna olla hetkeäkään valvomatta. Nukkuu samassa sängyssä.

Vierailija
8/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta jo jankkaaminen, hullu.

Vierailija
9/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvasoittoja? Mulla oli tuon ikäisenä viikonloppuisin kotiintuloaika klo 3 yöllä, kaikilla ei ollut edes sitä. En tosin ollut kovin kiinnostunut alkoholista ja tupakasta eikä ollut vanhempia tuttavia. Oma teini on nyt saman ikäinen, hänet haetaan iltamenosta 22-23 aikaan, kesällä varmaan pyöräilee kotiin. Hänkään ei polta tai juo. Tiedetään kaverit suurin piirtein eikä "turvasoitella" tunnin välein että kenen kanssa nyt juttelet? Ollaan kyllä sanottu että kenenkään autoon ei saa mennä ja yhteystietoja ei saa antaa muuta kuin oman ikäisille. 

Vierailija
10/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ja jo ala-asteella ollessa tuli keskustassa käytyä kavereiden kanssa ja vanhemmilta kysymättä. Milläs olisivat edes valvoneet kun julkinen liikenne toimi silloinkin. Kotiintuloajat oli toki.

Vierailija
11/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh. 15 veellä on jo ehkä mopokin, ajaleeko ap mopojonnen vierellä, ettei mitään satu?

Vierailija
12/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse kyllä tunnustan, että laitan 16-vuotiaallekin välillä viestejä, että onhan kaikki ok ja missäpäin menet, vataa kyllä aika viiveellä välillä. :D Liikkuu siis mopolla kesäisin tuolla.

Vierailija
13/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ollut tosissani. Tarkoitukseni oli katsoa kuinka moni elää siinä harhassa että 15v on lapsi. Olen positiivisesti yllättynyt kuinka moni hyväksyy elämän totuuden ja sen, että 15 vuotias on nuori aikuinen. :)

AP

Vierailija
14/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sen ikäinen jaksaa kuljeksia koko ajan. Onko siis menossa paikasta a paikkaan b. Onko paikkakunta vaarallinen vai joku peräkorpi.

Vierailija
15/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itse kyllä tunnustan, että laitan 16-vuotiaallekin välillä viestejä, että onhan kaikki ok ja missäpäin menet, vataa kyllä aika viiveellä välillä. :D Liikkuu siis mopolla kesäisin tuolla.

No tuo on normia. Mä kyselen mun aikuisilta lapsiltanikin välillä 😂

Vierailija
16/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sen ikäinen jaksaa kuljeksia koko ajan. Onko siis menossa paikasta a paikkaan b. Onko paikkakunta vaarallinen vai joku peräkorpi.

Tää, että peräkorvessa ei voisi sattua mitään on kyllä niin omituinen ajatus, silti tähän törmää melko usein. Itse en olisi 15-vuotiaana osannut pelätä missään kaupungissa, kun ympärillä koko ajan ihmisiä, mutta metsässä yksin ilta-/yöaikaan olisi kyllä pelottanut, karhuja, susia ja pienempiä petoja metsissä vaikea havaita pimeällä.

Vierailija
17/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi tuttava joka tekee näin. Vie yläkouluikäisen lapsensa kouluun ja hakee sieltä, ei anna olla hetkeäkään valvomatta. Nukkuu samassa sängyssä.

Kyseessä äiti ja tytär? Mun yks kaveri nukkui äitinsä kanssa samassa sängyssä,  kunnes muutti pois kotoa.  Asuivat pienessä yksiössä vuokralla.

Vierailija
18/18 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää, että peräkorvessa ei voisi sattua mitään on kyllä niin omituinen ajatus, silti tähän törmää melko usein. Itse en olisi 15-vuotiaana osannut pelätä missään kaupungissa, kun ympärillä koko ajan ihmisiä, mutta metsässä yksin ilta-/yöaikaan olisi kyllä pelottanut, karhuja, susia ja pienempiä petoja metsissä vaikea havaita pimeällä.

Ei tässä sitä tarkoitettu etteikö voi mitään sattua. Se riippuu korvesta. On suht turvallisia paikkoja ja sitten on ne joissa on sitten susia tai hämärämiehiä. Suomessa voisi olettaa että liukkaus, kylmyys ja vesistö voi olla joillekin alttiille vaarallisia. Tai auto ellei ole taitava kuski. Pitää olla varovainen aina ja välttää joitakin asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme