minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?
Kommentit (326)
Kasvot vielä olen saanur käännettyä, mutta miten pää?
Viisivuotiaana, kun matkustettiin junalla, ja meillä oli "looshipaikat".
4v, kun opetettiin ajamaan polkupyörällä.
Mun lapsilla on kasvot olleet menosuuntaan jo syntyessään. Luulin että kaikilla lapsilla normaalisti on ilman kääntämistäkin:DDD
Jos tähän väliin laitan yhden ei-vitsikkään vastauksen: luin kerran, että jos lapsi pienenä laitetaan rattaisiin joissa istuu kasvot menosuuntaan, se on kuin lähettäisi lapsen yksin maailmalle. Ihan pienet kun ei tajua, että kyllä se äiskä siellä lähellä on.
Sitä en muista miten virallinen tutkimus se oli.
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän väliin laitan yhden ei-vitsikkään vastauksen: luin kerran, että jos lapsi pienenä laitetaan rattaisiin joissa istuu kasvot menosuuntaan, se on kuin lähettäisi lapsen yksin maailmalle. Ihan pienet kun ei tajua, että kyllä se äiskä siellä lähellä on.
Mutta isän tajuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta isän tajuaa?
Jaa että piti nusaista pilkkua.
Ihan itse on lapsi lähtenyt opiskelemaan ja työhön, ilman että tarvinnut kääntää kasvoja menosuuntaan. Kauemminkin olisi ainökaisemme saanut kotonaan asua, mutta yksi äijänketku tuli houkuttelemaan mukaansa. Onneksi hän jäi matkalle ja paljon parempi on löytynyt....
Uuninpankkopoikien ja -tyttöjen kasvot on tietysti käännettävä. Muuten roikkuvat helmoissa koko ikänsä :D
Jos pää kääntyisi kasvot taaksepäin niinkuin Manaajassa niin enpä tuota uskaltaisi ruveta itse kääntelemään.
Me käänsimme lapsen takaraivon tulosuuntaan, kävi paljon helpommin. Ihan on toiminut ja kukaan ei ole huomannut mitään. Suosittelen.
Meidän lapsi syntyi perätilassa. Mitä häneltä tulisi kääntää ja mihin suuntaan, vai huolehdinko turhaan?
Auton istuin kasvot menosuuntaan esikoisella 4 vuotiaana ja toisella sekä kolmannella 3 vuotiaana. Rattaat ovat olleet 2-3 vuotiaaksi kasvot työntäjäänpäin. Nuoremmat pari vuotiaaksi ja esikoinen 3 vuotiaaksi koska oli tuplissa toisen lapsen kanssa niin nuoremman takia pidempään kasvot minuun päin rattaissa.
Riippuen siitä mihin istumapaikkaan pääsemme junassa. Itse olen pitänyt kätevimpänä keinona sitä että otan lasta riuskasti korvien kohdalta ja rusautan menosuuntaan. Kouvolan jälkeen pitää tietysti rusauttaa toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Todella harmi, että tämäkin palsta on mennyt suoranaiseksi piruiluksi. Kysymyksiä täytyy vääntää ja muokata ja "koekäyttää", että uskaltaa tänne laittaa. Moni, joka oikeasti haluaa jotain kysyä, jättää kysymättä, ettei vaan joudu naurunalaiseksi. Koulumaailmassa tällaista ilmiötä kutsutaan nettikiusaamiseksi....
Huumorintaju, asioille nauraminen, muille nauraminen ja itselleen nauraminen on tärkeimpiä eväitä elämään mitä lapsi voi kotoaan tai joltakulta muulta aikuiselta mukaansa saada.
Suomi on täynnä ihmisiä jotka ottavat itsensä kuolemanvakavasti. Kirjaimellisesti.
Kuopuksemme tuli maailmaan peffa edellä, mutta sen jälkeen on pitänyt kurssin menosuuntaan ihan itsenäisesti. Tai no, ryömintävaiheessa oli lyhyt episodi, jolloin liikkui vain peruuttamalla.
Turvaistuinten ohjeistukset jouduimme unohtamaan suositusaikataulujen mukaan liian varhain, sillä lapsi kasvoi pituutta siihen malliin, että selkä menosuuntaan olisi tarkoittanut istumista polvet suussa.
Hauskoja vastauksia :")
Meillä esikoinen vaihtoi kasvot menosuuntaan rattaissa ja istuimessa noin yksi vuotiaana. Toinen lapsi viekin naama äitiin päin rattaissa. Olen vähän sitä mieltä, että vielä jonkun aikaa pidän näin.
LMAO
No joo, meillä ei autossa viihtynyt selkä menosuuntaan, joten istui 1-vuotiaasta alkaen kasvot menosuuntaan. Eli suurinpiirtein heti, kun vauvakaukalo jäi pieneksi.
Meillä ei käännetty ollenkaan, vaan hankittiin armeijan ylijäämämyymälästä periskooppi. Sen avulla lapsi kätevästi osaa liikkua ja aiomme hankkia vielä maastokuvioidun luonto-olosuhteisiin .
Innokkaana lintubongarina sille löytänee käyttöä.