Deturin Erja
Erjan mukaan ei ole Deturin vika, jos Deturi myy huoneita, joita ei ole olemassa.
Kommentit (46)
hotelliongelmat kuuluvat Deturille ja oppaan kuuluu asia hoitaa, jos asiakas niin pyytää. Miksi ihmeessä kukaan edes käyttäisi matkatoimistoa, jos kaikki pitää hoitaa itse? Eikö noille pakettimatkoille juuri mennä sen opaspalvelun takia? Jos vaikka ei kielitaito riitä respan kanssa asioimiseen? Muutenhan ei noissa matkoissa olisi mitään järkeä, kun kuka vain voi varata lennot ja hotellit netistä itse.
ainakin mun mielestä. Se yks täti jäi valittamaan kun sille ei oltu saatu enää PAREMPAA huonetta vaihdettua, minkä se oli alunperin varannut!!
Ja miks ihmeessä olis pitänyt??
Mun mielestä ainakin asiakkaat saivat loppujen lopuksi hyvää asiakaspalvelua.
jos Detur varaa huoneet hotellista, jonka mukaan huoneita on vapaana.
Kyseessä oli hotellin moka; hotelli vahvisti huonevaraukset Deturille, vaikka hotelli oli todellisuudessa ylibuukattu. Tästä Detur ei millään voinut olla tietoinen etukäteen :/
Kyseessä oli hotellin moka; hotelli vahvisti huonevaraukset Deturille, vaikka hotelli oli todellisuudessa ylibuukattu. Tästä Detur ei millään voinut olla tietoinen etukäteen :/
Kyllä se on Detur joka silti vastaa sille jolle se on myynyt näitä huoneita. Rahat takaisin tai sellainen huone tilalle, joka vastaa alkuperäistä.
mutta Kuopiolaisille ei kelvannut. Tyypillisiä valittajia
Kyllä se on Detur joka silti vastaa sille jolle se on myynyt näitä huoneita. Rahat takaisin tai sellainen huone tilalle, joka vastaa alkuperäistä.
kamalaa vinkumista vaan.
ei turhia nuoleskele kenenkään persettä, on silti asiallinen. hyvä asenne!
Sääliksi käy hetkittäin matkaoppaita.
matkalla. Kun toiset oli saaneet paremmat huoneet, mistä maksaneet. Kaikille ei riittänyt niitä ja tämä vinkui. Voi elämän kevät!
matkalla. Kun toiset oli saaneet paremmat huoneet, mistä maksaneet. Kaikille ei riittänyt niitä ja tämä vinkui. Voi elämän kevät!
eikö nuo tajua, kuinka idiootin kuvan antavat telkkarissa itsestään. Kaikki pitäs aina saada ilmaiseksi, varsinkin jos "Naapurin Jormakin on saanut jotain extraa, niin kyllä meidänkin kuuluu..."
voi tsiisös
itse suosin Finnmatkoja, esim. tämä ihan hotelli! :)
http://www.finnmatkat.fi/varaa/HotelAbout.aspx?q=6756d416e2e24be3aa75b1…
Terkuin Turkissa hotellissa töissä ollut ja kesällä taas menevä. High seasonin aikaan ylibuukataan, pakko on ottaa varauksia vaikka ei ole tilaa, kun on sopimuksia eri matkanjärjestäjien kanssa. Mun työtä on esimerkiksi löytää vastaava tai paremmantasoinen majoitus tilalle.
Ei ole Deturin vika eikä varsinaisesti hotellinkaan vaan olosuhteiden sanelema pakko.
Kyllä se on niin, että jos hotelli ylibuukkaa, niin on hotellin vastuulla hommata uusi huone jostain, ja sen on AINA oltava VÄHINTÄÄN samantasoinen, ja hyvin usein se on parempi kuin alkuperäinen olisi ollut. Esim. Kanarialla on aivan yleistä, että joulun aikaan hotellit ylibuukkaavat täysin tietoisesti tuplasti, jopa triplasti huoneet, ja silloin joutuvat hommaammaan vähintään vastaavantasoiset muualta. Matkanjärjestäjä ei ole tällöin vastuussa asiasta.
T: ex-opas
Nehän oli varanneet sellaiset huoneet, mitä ei Detur edes välittänyt. Deturin esitteestä ei löytynyt kyseisestä hotellista huoneistoja, jollaisen asiakkaat selvästi luulivat tilanneensa.
Tuo ylibuukkaaminen on hotelleissa todella yleistä. Sitä tehdään asiakkaiden, jotka jättävät tulematta (ja ilmoittamatta) takia. Myös Suomessa. Mä jouduin kerran Tampereella Tammeriin, kun olin varannut huoneen Ilveksestä. Pääsin parempaan huoneeseen, enkä valittanut. En muuten valittanut silloinkaan, kun Espanjan lentolakon takia mun paikkani koneessa oli annettu jollekin muulle ja jouduin ensimmäiseen luokkaan juomaan kavaa!
Kyllä se on niin, että jos hotelli ylibuukkaa, niin on hotellin vastuulla hommata uusi huone jostain, ja sen on AINA oltava VÄHINTÄÄN samantasoinen, ja hyvin usein se on parempi kuin alkuperäinen olisi ollut. Esim. Kanarialla on aivan yleistä, että joulun aikaan hotellit ylibuukkaavat täysin tietoisesti tuplasti, jopa triplasti huoneet, ja silloin joutuvat hommaammaan vähintään vastaavantasoiset muualta. Matkanjärjestäjä ei ole tällöin vastuussa asiasta.
T: ex-opas
Siis hei, kuka charter-matkalainen luulee, että neljän tähden hotellissa olis wc-paprua automaattisesti!!! Camoon hei! Tai roskakori! Kamalia mummoasiakkaita, keitä ne luulee olevansa. Matkaoppaan työ on ihan sieltä, kaikkee sitä joutuu kestään! >:(
Tuo Erja on ihan paras tässä ohjelmassa.
ei turhia nuoleskele kenenkään persettä, on silti asiallinen. hyvä asenne!
en itse jaksaisi käyttää yhtä lomapäivää siihen valittamiseen. Ottaisin mitä tarjotaan ja nauttisin lomasta muuten. En kuitenkaan ole tullut sitä hotelliin viettämään. Lämä "luksus" matkailijat ilmeisesti ovat.
nämähän valitti siitä, että vessapaperia ei ollut koko loman ajaksi laitettu valmiiksi. Yms. yms. JA kaiken huippu se, että oppaalle valitetaan kaikki eikä itse voi suoraan respaan sanoa esim. siitä roskiksesta!
-Detur on halpamatkatoimisto, eli sen hotellit ovat lähtökohtaisesti aika vaatimattomia, ei varmaan yhtään "luksushotellia" ole heillä tarjolla.
-Jos ihmiset KUVITTELEVAT (ties mistä syystä) että hotellissa A on kaksi huonetta, keittiö jne. joillaisia ei edes ole ko. hotellissa, niin aika aiheetonta valittaa jos "joutuu" hotellissa B hotellihuoneeseen joka yksi huone eikä keittiötä, koska ei sellaista heille ole edes luvattu.
Mietin MISTÄ ovat sen käsityksen saaneet, ehkä menneet itse varaamaan väärän hotellin, tai joku tuttu ollut vaikka Deturin/jonkun muun matkatoimisto matkalla ja kehunut hotellia "Butterfly" ja nämä Kuopiolaiset varanneet hotellin "Blue Butterfly" ja KUVITTELLEET sen olevan sama hotelli. Monesti hotelleilla samantyylisiä nimiä, ja joku vanhempi joka ei englantia ehkä osaa voi helpostikin mennä sekaisin nimissä.
-Hotellit ylibuukkaavat huoneita ihan yleisesti, ja syy on se, että esim. 6kk aiemmin myydään matkatoimistoille varaus vaikka 4 toimistolle jokaiselle 30 huonetta viikolle 8 ja esim. viikolla 4 nämä lyövät ne lukkoon OIKEASTI tarvitsemansa huoneet. Ja se voi olla mitä tahansa kaikki 30 kaikilla, tai jokaisella vain esim. 15 varattua huonetta --> hotelli ylibuukkaa jotta käytteaste on paras mahdollinen, HARVOIN kaikki varatut huoneet menevät.
(vert. 100 huonetta, ylibuukataan se 120 niin luultavasti hotelli tulee aika täyteen, (vert.jos varauksia otettaisiin _tasan_ sen 100 ja osaa huoneista ei myydä niin esim. 20 huonetta tyhjillään ja rahaa menetetään)
-Minusta hotellihuoneet ovat ~samaa tasoa tähtiluokituksen mukaan, eli eri hotelliin majoittuminen ei sinänsä haittaisi. MUTTA silloin hiattaisi, jos olisin varannut hotellin joka aivan rannalla, oma ranta jne. ja joutuisin johonkin keskustahotelliin mistä matkaa julkiselle rannalle esim. 1km tmv. Loppupeleissä "ihan sama" onko hotellin A vai B huoneessa, mutta jos sijainti oleellisesti muuttuu niin se PAHA juttu mitä en sulattaisi. Eri asia kävellä muutama metri rannalle vert. 1km raahata kamoja keskustan läpi rannelle jne.
-Ja en käsitä miksi pitää VALITTAA ettei huoneessa ole vessapaperia, miksei sitä käy respasta pyytämässä!?! Jos "yllättäen" joutuivat tuohon hotelliin, (siis yllättäen hotellinkin kannalta) niin ehkä huoneeseen ei otu viety paperia/roskista kun sen ajateltiin olevan tyhjillään esim. seuraavat kolme päivää tmv.
Riisutteko aina itsenne alasti kun pääsette hotelliin?