Onko tämä henkilö mielestäsi hyvin pärjäävä äiti?
Syvällä sydämessäsi, mitä ajattelet, ihan puhtaasti ensivaikutelmasi:
- korkeastikoulutettu kolmikymppinen
- kaksi lasta, pienempi 2,5 vuotias, isompi 6
- isompi käy virikehoidossa, pienempi kotona äidin kanssa
- äiti kotona, isä työssä jossa joustavat työajat arkisin
- ei lemmikkejä, paritalo asumismuotona
- kaikki neljä isovanhempaa samassa kaupungissa alle 10km säteellä, kaikista apua joka viikko, ei muita lastenlapsia, kaikki isovanhemmat virkeitä ja eläkkeellä
- perheessä käy siivooja joka 2. viikko
- isällä ei harrastuksia eikä mitään kodin ulkopuolista elämää ja auttaa kaikessa äitiä.
- äiti käy erilaisissa hoidoissa säännöllisesti, vähintään kerran viikossa.
Kommentit (49)
lasten iät ei ihan kohtaa, ja hoidot on parin viikon välein
Jos sen raukan tarttee laittaa toinen lapsi tarhaan ja siivoojakin käy, niin ei se ilmeisesti ihan omillaan pärjää. Voi naisparkaa.
Mun lapset on vähän vanhempia, eikä meillä käy siivooja. Isovanhemmista puolet eläkkeellä, puolet töissä.
Muuten mun elämä on juuri tuollaista!
Olen todella onnellinen ja onnekas ja omasta mielestäni hyvin pärjäävä äiti. Paitsi jos pärjäämiseksi lasketaan vain kärsiminen, sillä en kärsi ollenkaan.
että hänellä on asiat todella hyvin.
Eikä hänen onnensa ole minulta pois, mitä sitä turhaan kadehtimaan tai märehtimään.
6-vuotias voi käydä virikehoidossa? Sehän on jo eskari-ikäinen...
Ihan säikähdin aluksi, kun toi kuvaus on melkein täsmälleen ku musta..paitsi, että mun 2,5-vuotiaskin on hoidossa ja itse olen töissä.
En ole töissä, koska ei ole taloudellisesti pakko. Kun on mahdollista, että olen kotona lasten ollessa pieniä, niin mikä kiire mulla olisi sinne ruuhkavuosien kiirehelvettiin, jossa ei ole aikaa yhtään mihinkään?
Itsensä kehittämistä ja "mielekästä" tekemistä voi tehdä ihan ilman palkkaakin näin kotiäitinä.
t. 7
En ole töissä, koska ei ole taloudellisesti pakko. Kun on mahdollista, että olen kotona lasten ollessa pieniä, niin mikä kiire mulla olisi sinne ruuhkavuosien kiirehelvettiin, jossa ei ole aikaa yhtään mihinkään?
Itsensä kehittämistä ja "mielekästä" tekemistä voi tehdä ihan ilman palkkaakin näin kotiäitinä.
t. 7
"kuningatar", joka sanelee miten kotona hommat tehdään ja mies on tossun alla ja kykkii illat himassa toteuttamassa rouvan komentoja.
Jos kerran itse maksavat elämisensä, niin minun puolestani ihan jees. Tietysti voidaan puhua, että pitäisikö tällaisissa tapauksissa periä koulutukseen kuluneita verovaroja pois, jos sitä koulutusta ei ole aikomusta hyödyntää.
vaikeuksia pärjätä isomman kanssa.esikoulu toki kuuluu kaikille,mutta yleensä virikehoidossa ovat ne lapset,joiden vanhemmilla on hankaluuksia rajojen asettamisessa(n. Seitsemän kymmenestä).
En koe olevani epäonnistunut ammatinvalinnassa, miksi ihmeessä olisin?
Nyt mun työ on kotiäitiys, muutaman vuoden kuluttua ehkä jotain ihan muuta. Kaikenlaisia juttuja on tullut tehtyä kotiäitivuosinakin.
Ja juu, en ole matalapalkka-alalla.
t. 7
Heh, te ootte loistavia, av-mammat!
Sillä, että joku on elämäänsä tyytyväinen ja nauttii siitä, ei ole teille mitään arvoa.
Mitä ihmettä avauksen tehneen äidin elämässä on niin kamalan väärin, että noin harva voi sanoa, että on KATEELLINEN siitä että joutuu itse ryynäämään aamusta iltaan ja todennäköisesti vielä naurettavalla palkalla.
helppo peruste,jos joku kyseenalaistaa.ei kaikki halua olla kotiäitejä,palkata siivoojia saati laittaa lasta laitoshoitoon:)
mutta puitteet vaikuttaisi olevan kunnossa :-)
Aika perussetiltä kuulostaa jos on henkinen puoli kunnossa.
paitsi se, ettei miehellä ole perheen ulkopuolella omaa aikaa tai elämää. Sellainen syö ajan oloon parisuhdettakin, ellei ole miehen oma valinta - mitä toki voi olla.
Kuusivuotias on jo niin iso, että tulisi pipipääksi, ellei pääsisi touhuamaan kavereiden kanssa.
Siivooja ei ole mikään ylellisyys vaan ihan järkevän ihmisen valinta.
Ja sehän on vain upeaa, että pidetään tiiviisti yhteyttä isovanhempiin ja että äiti pitää huolta myös itsestään.
aloituksen perusteella on kyllä mahdoton sanoa, onko äiti "hyvin pärjäävä"...
vakvaia mt-ongelmia, tai jokin muu vakva sairaus.
Ai sinulla?
Ai sinulla?
:D ei flunssaa pahempaa, mutta vauva sylissä kirjoittaminen ei nähtävästi onnistu.. :D
Mullekin kelpaisi tuollainen elämä.