Mikä on paras ja/tai terveellisin maustamaton jogurtti ja miksi?
Kysymys tuli oikeastaan jo otsikossa. Mitä maustamatonta jogurttia kannattaisi ostaa, jos haluaa mahdollisimman terveellistä?
Ostin jo sitä bulgarian jogurttia, mutta sen maku ei kyllä ollut kauhean hyvä yksinään eikä vaikka laittoi marjoja joukkoon. Enkä viitsis kaikkia ostaa ja kokeilla.
Kommentit (51)
Siinä on sekä AB-maitohappobakteereja että tavallista enemmän kuitua, joka on hyväksi ruoansulatukselle ja pitää nälkää poissa.
Mimmin Maidon jogurtit Oulun alueella!! Täysin luonnollisia, ja herkullisia! Löytyy maustamattomana (viilimäistä), vaniljana (nam!!), luumuna, kahvina ainakin. Kaikki maistuu ainakin minulle :)
Syön Rainbown maustamatonta AB luomujogurttia. En tiedä, olenko maitohyllyllä harhautunut jotenkin eri paikkaan, mutta mielestäni tuo ei ollut ennen AB, ja maku oli ennen parempi. Mutta hyvää on vieläkin ja varmaan siis terveellisempääkin, etenkin, kun just olen vetänyt antibioottikuureja. Se entinen jogurtti oli esim. marjojen ja hunajan (jos happamahkoja marjoja) kanssa ihan itkettävän hyvää. En yleensä edes pidä hunajasta kovin paljon, mutta se yhdistelmä oli taivaallinen. Tuo maito on muuten ihan suomalaista.
Turkkilainen jogurtti itselle liian rasvaista, mutta käytän ruuanlaitossa paljonkin. Mielestäni nuo rainbow:n maustamattomat jogurtit (laktoositon ja rasvaton) ovat hinta-laatu suhteeltaa oikein loistavia tuotteita.
Vinkkinä suosittelen kokeilemaan jogurttipohjaisia smoothie juomia. Itse olen laittanut urheilu suorituksen jälkeen blenderiin rasvatonta jogurttia, palautusjuomajauhetta, marjoja, hedelmiä, leseitä ja ei muuta kuin sekaisin. Toimii loistavasti ja ilman ylimääräisiä sokereita!
Lidlin kreikkalainen jogurtti Eridanous. Saa rasvallisena ja rasvattomana. 1kg maksaa 2,59e. Hyvää ja pehmeää, itse syön sitä rasvaista versiota.
Maistelin Valion Profeel-proteiinijogua aamulla ja vaikka maku oli kaukana herkullisesta, hiilihydraattia oli vähemmän kuin muissa jogurteissa tähän asti (alle 3g/100g) ja siksi saatan sitä uudestaankin kyllä ostaa. Menihän tuo marjojen kanssa alas.
Valion rasvaton on minun herkkuani, marjoja sekaaan ja talkkunajauhoja tai leseitä en lisää sokeria. herkullista ja maksaa 2,39 litra.
luomut on tehty homogenoimattomasta maidosta, joten ovat ns. aidompia. rasvattomat tuotteet on kaikkein käsitellyimpiä ja kauimpana luonnollisista.
rainbow on virosta, suosikaa suomalaista, pliis! suomalaiset maidontuottajat on kusessa.
Hyvä maustamaton jugurtti olis toi venäläinen jugurtti (samanlainen törppä ku partaäijässä, eli siinä kreikkalaisessa), mutta rasvaprosentti onkin sit 17% :D
Terveellisin on varmaan ihan mikä vaan rasvaton....
Lidlissä on yks ihan sairaan hyvä maustamaton jogurtti. Käytän nykyään vain sitä. Sorry en muista nimeä. Rasvaa on 1,5% ja kevyemmässä 0,5%
Lidlin Eridanous. Saa 10%:na ja rasvattomampana. Rasvainen on ihan parasta. Matalat hiilarit ja maku taivaallinen, pitää nälkää loistavasti. Päälle marjoja tai mantelilastuja tms.
Lidlin kreikkalainen Eridanous oli aikanaan hyvää, paksua ja lohkeavaa, sopi herkällekin vatsalle. Jossain vaiheessa sen koostumus muuttui vetelämmäksi, maku happamammaksi ja vatsavaivojakin alkoi tulla. Meillä sen syönti lopetettiin. Onneksi Lidlin valikoimiin on nyt tullut Milbonan Turkish Style yoghurt. Sitäkin myydään litran päniköissä. Se on pehmeää, lohkeavaa, eikä aiheuta vatsavaivoja. Lapsetkin tykkää siitä, jopa sellaisenaan, mutta usein joukkoon laitetaan marjoja, hedelmänpaloja, hunajaa tms.
Asiasta toiseen: Lidlin Nonna Mia pesto on taivaallisen hyvää (hinta 0,99 €)
Lidlin Eridanousta syödään täälläkin. Paras maustamaton mitä olen maistanut.
Bulgarian jogurtti on tosiaan melko hapanta jos ei ole tottunut siihen. Omasta mielestäni se on parasta. Tykkään lohkeavasta jugurtista, liruluomujogurttien asemesta mieluummin sitten kunnon piimää ! Bulgiksessa rasvaa on kohtuullisesti 3,5% ja sitä on myös rainbow halpisversiona.
aiemmin söin bulgariaa aina hunajalusikallisen kera. Nykyään maistuu usein parhaalta ilman mitään mausteita. On nopea ja ravitseva välipala. Ikävä vaan että ei ole koskaan tarjouksessa, eikä halpaa, ilmeisesti vakio-ostajat ostaa sitä joka tapauksessa.
Meillä syödään lindahlsin luomu "pappajugurttia" Todella paljon. teen siitä iltaisin aina ison satsin smoothieta, jossa on marjoja ja banaania. siksi iso satsi, että sitä riittää aamuksikin. Koko perhe tykkää! Ja sokereria siihen ei tarvitse lisätä lainkaan!
Pirkka turkkilainen kilon ämpärissä. Se on Suomessa tehty eikä mitään tuontijogurttia. Siinä on rasvaa, mutta desi sitä ja päälle joku hedelmä paloina, niin nälkä pysyy vähän aikaa poissa. Meillä myös lapset tykkää.
Sellanen, jossa tuoteselosteessa on 2 ainesosaa: maito ja hapate.
Itse syön Juustoportin/Pirkan turkkilaista ja Valio A: ta.
Lidlin Greek Yoghurt Style/Turkish Style jogurteissa tai Rainbown Virossa/Saksassa valmistetussa ei ole mitään vikaa makunsa puolesta, mutta yritän suosia itse kotimaista parhaani mukaan. Uusin suosikkini on Pirkan maustamaton jogurtti, jota on saatavina tavallisena että luomuna. Tavallisella litran tölkillä on hintaa alle 2e ja 750g painavalla luomuversiolla muistaakseni jotain 2,20-2,50e välillä. Pirkan maustamaton on vähänrasvaista (rasvaa 2,5g/100g), mutta silti se maistuu yllättävän täyteläisiltä verrattuna moniin muihin vähänrasvaisiin jogurtteihin. Herkutteluhetkiin sopii erinomaisesti Kreikassa valmistettu Total Fagen kreikkalainen jogurtti (Suomessa saatavilla tietääkseni vain 0% ja 2% rasvapitoisuudella) Total Fagea saa normikaupoista vain pikkupurkeissa, mutta Helsingin keskustan Stockmannin Herkusta löytyy myös isompaa 500g kokoa. Muita hyviä ovat Valion luomu turkkilainen jogurtti ja Valion kreikkalainen jogurtti. Maitorahka ei yleensä uppoa minulla, mutta Valion 2,3% rasvaa sisältävä täyteläinen maitorahka menee hyvin alas.
Ehdottomasti paras maustamaton jogurtti mitä olen syönyt on Menun.
A- tai AB-jugurttia tms, näiden maitohappobakteerien on todettu mm. parantavan vastustukykyä. Itse tykkään niistä missä pari prosenttia rasvaa, parempi suutuntuma kuin rasvattomassa.