Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassa ja isot ostokset

Vierailija
24.03.2025 |

Oon nykyään kiinnittänyt huomiota siihen että itsepalvelukassoilla tehdään isotkin ostokset.

Eikö niiden ideana ole se että pienten ostosten kanssa pääsee nopeasti pois kaupasta utsepalvelukassan kautta?

Ihan täysiä istoskärryllisiä skannataan itse ja meneehän siinä aikaa! Täysistä koreista puhumattakaan. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole mitenkään rajoitettu montako ostosta saa olla jos menee itsepalvelukassalle.

Itsekin käytän itsepalvelukassaa syystä, että kassahenkilöt tekevät toistuvasti virheitä. Ostan yhden tuotteen, mutta kassa piippaa sen kahdesti ja maksan siis tuplahinnan. Kun kuitti tulee sovellukseen, sen saa viiveellä.

Parempi siis skannata itsepalvelukassallla tuotteet itse. Tietenkin tämä vähentää kassahenkilöiden tarvetta, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
2/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Itse meen ip-kassalle max viiden tuotteen kanssa. Tai jos tavallisella kassalla on piiiiitkät jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan jotain markettiliukkaria tai vastaavaa kortonkia ostettu minkä takia ei kehtaa ihmiskassan kautta mennä.

Vierailija
4/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran myös itsepalvelukassalle suht täyden korin kanssa, vaikka vieressä olisi ihmiskassakin ollut vapaana, koska sillä kertaa olin päättänyt että nyt kokeilen sitä itsepalvelukassaa viimeinkin. Varmaan kassaneiti vähän ihmetteli.

Vierailija
5/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran myös itsepalvelukassalle suht täyden korin kanssa, vaikka vieressä olisi ihmiskassakin ollut vapaana, koska sillä kertaa olin päättänyt että nyt kokeilen sitä itsepalvelukassaa viimeinkin. Varmaan kassaneiti vähän ihmetteli.

Suuta voi käyttää muuhunkin, kuin syömiseen.

Vierailija
6/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut niin, että se olisi joku pikakassa.

Vierailija
7/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Liitin itsepalvelukassat on  mitoitettu isoille ostoksille. Käytän aina.

Vierailija
8/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupoissahan ip-kassoilla ihan pitkät liukuhihnatkin.

Se on tarkoitettu heille, jotka haluavat itsepalveluna hoitaa ostoksensa. Ei heille, joilla on vain pari ostosta.

Vierailija
9/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan niillä ip-kassoilla joita käyttänyt ei oo ollu mitään ostosmäärän rajotuksia. Joskus menneidyysessä oli pikakassoja joissa oli yleensä tyyliin "max 5 ostosta" rajoitus. Ei ne oo mitään pikakassoja, melkein jopa hitaampaa asioida niillä, kuin perinteisellä kassalla (silloin kun ei ole jonoja).

Vierailija
10/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassan idea on vähentää kaupan kenkilökuntakuluja, eikä tarjota extra special nopeaa ostamista huonoimmille asiakkaille eli niille, jotka ostavat vain hän ja pienellä rahasummalla. Ne paljon ostavat ovat kaupan kannalta parempia asiakkaita kuin limupullon ja tikkarin ostava ap.

Vierailija
11/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei maksa kaikkia tuotteita kun "vahingossa" unohtuu yks kaks kolme....ei huomannut, niitä kun on niin paljon! 

Vierailija
12/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on varmaan jotain markettiliukkaria tai vastaavaa kortonkia ostettu minkä takia ei kehtaa ihmiskassan kautta mennä.

Jallu-lehti salaattipussin alla piilossa

Vierailija
13/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun joku iäkäs pariskunta menee ostoskärryjen kanssa itsepalvelukassalle. Ison ostosmäärän kanssa puljaaminen on hidasta. Itse käytän itsepalvelukassa, jos on jonoa eikä ostoksia ole muutamaa enempää.

Vierailija
14/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassan idea on vähentää kaupan kenkilökuntakuluja, eikä tarjota extra special nopeaa ostamista huonoimmille asiakkaille eli niille, jotka ostavat vain hän ja pienellä rahasummalla. Ne paljon ostavat ovat kaupan kannalta parempia asiakkaita kuin limupullon ja tikkarin ostava ap.

Ei kenkilökuntaa ja nyt ihme kumma varastellaan. Nopeat kestämättömät tulokset, tulevaisuudesta viis!

Vierailija
15/18 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kun joku iäkäs pariskunta menee ostoskärryjen kanssa itsepalvelukassalle. Ison ostosmäärän kanssa puljaaminen on hidasta. Itse käytän itsepalvelukassa, jos on jonoa eikä ostoksia ole muutamaa enempää.

Käytkö kaupassa, jossa on vain yksi ip-kassa? Anna vanhusten puljata rauhassa. Hekin ovat varmaan huomanneet kuinka paljon kassahenkilö tekee virheitä piippaamalla saman tuotteen kahdesti. 

Vierailija
16/18 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi, että olisi ainoastaan itsepalvelukassoja ja esim. pikkulapsille, vammaisille ja 100-vuotiaille yksi palvelukassa.

Jos tällä saisi tuotteiden hinnat halvemmiksi, niin homma olisi bueno. Toki tämä lisäisi työttömyyttä naisvaltaisella alalla.

Vierailija
17/18 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostosten skannaaminen itse ja sitten pikapysähdys itsepalvelukassalla on loistava vaihtoehto megaostoksia tehdessä!

Vierailija
18/18 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna löytänyt jo muutaman kerran kassahenkilön tekemän virheen, josta olen reklamoinut kauppiaalle. Eli kyllä siirryn kokonaan itsepalvelukassan käyttäjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi