Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeaa..Ei ole minun asiani, eikä kuulu minulle, mutta kun tiedän..apua?!

Vierailija
13.02.2011 |

Niin, siis sain selville, että mieheni ja minun yhteisestä ystäväpariskunnasta toinen on pettänyt puolisoaan. Asiahan ei kuulu minulle, tiedän sen, mutta itse kyllä haluaisin tietää jos minua petettäisiin. En ole kertonut kenellekään, en edes miehelleni, sillä en haluaisi kaataa tätä hänenkään niskaansa mietittäväksi.

Olemme kuitenkin tekemisissä pariskunnan kanssa paljon, ja asia vaivaa minua :( Miten osaan suhtautua pettäjäänkään enää samalla tavalla, koska kumpikin heistä on ystäviäni.

Perheessä on pari lasta, juuri valmistunut talo..kaikki ulkopuolisen silmin kunnossa, ja varmasti myös tietämättömän puolison silmissä. En todellakaan halua sotkea heidän asioitaan, ja kertoa asiasta petetylle, mutta tuntuu kurjalle, ja asia vaivaa minun mieltäni, miksi minun pitää kantaa toisen salaisuutta :(

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikasee selkäärankansa. Itse petettynä sanon, että jos joku olisi tiennyt, eikä kertonut mulle, kyllä suuttuisin! Mutta anna pettäjälle mahdollisuus hoitaa asiansa ite ensin.

Vierailija
82/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taitaapa se pettäjä olla mukana ketjussa... :-D. Ansaitusti jälleen kiehuu omassa liemessään...

Mutta oma motiivini oli juuri tuo, etta onko ihan varma ja luotettava tieto ja taho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammutaan...

Vierailija
84/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sanoo minun kohdallani että omatuntoaan kannattaa noudattaa. Se voi johtaa ystävyyden katkeamiseen, perheen hajoamiseen ja sinisilmäisyyden menettämiseen.

Kaikki ne, jotka täällä vauhkoavat pettäjälle puhumisesta eivät tunnu näkevän että tilanteen vaikeus on tavallaan lojaliteetti kahden ystävän välillä. Itse olen ollut kahdesti vastaavassa tilanteessa ystävänä.

Toisessa tapauksessa kolmas osapuoli oli myöskin ystävämme jolta kuulin tilanteesta. Jätin puhumatta pettäjälle ja petetylle. Ystäväpiiri kuohui tapauksen vuodettua julki ja minä muiden muassa sain syytökset petturuudesta ja huonosta ystävyydestä. Nyttemmin tilanne on rauhoittunut, sillä petetty osapuoli tajusi ettei voi syyttää ystäviään siitä, mitä kumppani on tehnyt. Humalassa kuitenkin häneltä nousee katkeria kommentteja siitä, että oltiin hiljaa.

Toisessa tapauksessa minun kauttani tutustunut pariskunta ajautui kriisivaiheeseen suhteessaan kun lastenhankinta tuli ajankohtaiseksi. Toinen petti ja sain tietää huhupuheitten kautta tästä. Päätin puhua suoraan pettäjälle. Hänelle oli vapauttavaa puhua ahdistavasta tilanteesta jollekin, oli kärvistellyt jutusta yksinään. En kertonut petetylle eikä kertonut pettäjäkään. Ovat yhä yhdessä ja harkitsevat lapsia rauhassa.

... sanoo minun kohdallani että omatuntoaan kannattaa noudattaa. Se voi johtaa ystävyyden katkeamiseen, perheen hajoamiseen ja sinisilmäisyyden menettämiseen.

Kaikki ne, jotka täällä vauhkoavat pettäjälle puhumisesta eivät tunnu näkevän että tilanteen vaikeus on tavallaan lojaliteetti kahden ystävän välillä. Itse olen ollut kahdesti vastaavassa tilanteessa ystävänä.

Toisessa tapauksessa kolmas osapuoli oli myöskin ystävämme jolta kuulin tilanteesta. Jätin puhumatta pettäjälle ja petetylle. Ystäväpiiri kuohui tapauksen vuodettua julki ja minä muiden muassa sain syytökset petturuudesta ja huonosta ystävyydestä. Nyttemmin tilanne on rauhoittunut, sillä petetty osapuoli tajusi ettei voi syyttää ystäviään siitä, mitä kumppani on tehnyt. Humalassa kuitenkin häneltä nousee katkeria kommentteja siitä, että oltiin hiljaa.

Toisessa tapauksessa minun kauttani tutustunut pariskunta ajautui kriisivaiheeseen suhteessaan kun lastenhankinta tuli ajankohtaiseksi. Toinen petti ja sain tietää huhupuheitten kautta tästä. Päätin puhua suoraan pettäjälle. Hänelle oli vapauttavaa puhua ahdistavasta tilanteesta jollekin, oli kärvistellyt jutusta yksinään. En kertonut petetylle eikä kertonut pettäjäkään. Ovat yhä yhdessä ja harkitsevat lapsia rauhassa.

Loistoesimerkki.

Vierailija
85/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräälle ystävälleni että tiesin hänen miehensä pettäneen häntä.

Kerroin siis, kun ajattelin, että itse haluaisin kyseisessä tilanteessa tietää.

Ensin kaverini olikin kiitollinen tiedosta, sanoikin epäilleensä, mutta teki sitten viimeisen siirtonsa tietoni avulla ja erosi miehestään.

Tästä kului noin vuosi, kun kaverilta alkoikin kiitosten sijaan tulla vähän toisenlaista kommenttia. Oli ilmeisesti elämä yksin toisenlaista, kuin oli kuvitellut, ja kaveri alkoi katkeraksi kun miehensä oli löytänyt uuden naisen ja eli tämän kanssa yhdessä.

Pian jo kuulin hyvin tajuttavaa katkeraa piilokommentointia siitä, että kerroin asiasta ja pilasin heidän liittonsa ja elämänsä ja lastensa elämän. Kaveri ilmeisesti ajattelee että jos en olisi kertonut asiasta hänelle, hän olisi edelleen miehensä kanssa ja mies olisi jättänyt haihatuksensa ajan myötä.

Nyt on sitten kuitenkin siis kaverilla yksinäistä ja kurjaa, kun ei ole ketään, ja lapsistaankin joutuu olemaan erossa puolet ajasta, ja lapsetkin kärsivät.

Ja nyt mäkin kärsin, ensiksi sen vuoksi, että kaverini ei enää pidä minuun juurikaan yhteyttä, ja toisekseen siksi, että jostain kumman syystä ajattelen nyt itsekin, että ehkä he olisivat kuitenkin saaneet asiansa kuntoon ja lapset olisivat saaneet elää ehjässä perheessä.

Viestintuoja tosiaan ammuttiin. Enkä tämän jälkeen enää koskaan aio sekaantua toisten asioihin.

Vierailija
86/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä voisitte miettiä tilannetta, eikä sinun ap sitä tarvitsisi yksin murehtia. ehkä miehesi tietääkin asiasta jotain, mitä sinä et vielä tiedä? avaudu nyt ensin hänelle, ja miettikää yhdessä kertoakko vaiko ei ja kenelle, jos siihen puhumiseen päädytte. luultavasti sen joku jossain vaiheessa paljastaa tälle petetyllekin, miksi et siis sinä?

Vierailija
87/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistoesimerkki.

Juuri siksi, että tällaisissa tilanteissa ei ole absoluuttista oikeaa ja väärää tapaa toimia.

Vierailija
88/88 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistoesimerkki.

Juuri siksi, että tällaisissa tilanteissa ei ole absoluuttista oikeaa ja väärää tapaa toimia.

Voisi Jennifer kerrankin luottaa huolensa jollekin, joka ei heti soittele lehtiin ja levittele kuulemaansa. ;)