Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeaa..Ei ole minun asiani, eikä kuulu minulle, mutta kun tiedän..apua?!

Vierailija
13.02.2011 |

Niin, siis sain selville, että mieheni ja minun yhteisestä ystäväpariskunnasta toinen on pettänyt puolisoaan. Asiahan ei kuulu minulle, tiedän sen, mutta itse kyllä haluaisin tietää jos minua petettäisiin. En ole kertonut kenellekään, en edes miehelleni, sillä en haluaisi kaataa tätä hänenkään niskaansa mietittäväksi.

Olemme kuitenkin tekemisissä pariskunnan kanssa paljon, ja asia vaivaa minua :( Miten osaan suhtautua pettäjäänkään enää samalla tavalla, koska kumpikin heistä on ystäviäni.

Perheessä on pari lasta, juuri valmistunut talo..kaikki ulkopuolisen silmin kunnossa, ja varmasti myös tietämättömän puolison silmissä. En todellakaan halua sotkea heidän asioitaan, ja kertoa asiasta petetylle, mutta tuntuu kurjalle, ja asia vaivaa minun mieltäni, miksi minun pitää kantaa toisen salaisuutta :(

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mistä tiedät asian? Jos sinulle on toinen kaveri asian kertonut tmv. et voi oikein hänekään luottamusta pettää.

-Oliko kyse vain yhdestä kerrasta? Jos, niin anna asian olla. Mokia sattuu, ja niin kamalaa kun se onkin, niin joskus on vaan parasta unohtaa. Eri asia jos on systemaattista pettämistä yhden/useiden naisten kanssa.

-Et välttämättä tiedä KOKO totuutta, joskus parisuhteen vaikeuksista vaeitaan ystävillekin, ehkä heillä on "tauko" tai tämä oli "kosto-pettäminen" tmv.

-Moni kertoo siksi että se helpottaa OMAA oloa, ja silloin tekee väärin. Jos kertominen olisi pahempi asia kun salaaminen, silloin pitää asia salata vaikka ITSELLE olisi helpompaa puhua asiasta.

-Ja jos et nyt kerro, älä kerro koskaan. Eli päätät sitten kertoa tai et, niin joudut elämään asian kanssa loppuikäsi. Eli jos tulee ero tmv. heille joskus muista syistä et voi kertoa silloin että X petti vuonna 2011. Toisaalta jos kerrot, niin ystävä ei ehkä usko/suuttuu sinulle tmv. eli saatat menettää ystävän vaikka et tahtoisi.

Vierailija
22/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tänne puhuin asiasta, mutta tiedän, että koska näitä tapauksia on tuhansia, niin kukaan ei voi tietää kenestä on kyse.

Ja minä en ole juoruillut yhtään mitään, enkä kenellekään. Minä en olisi halunnut tätä asiaa omille harteilleni, enkä sitä ole pyytänyt kuulla!!

Ja juu, osaan pitää salaisuuksia, siitä ei todellakaan ole kyse, mutta väitättekö te kaikki tosiaan, ettette tunne sydämmessänne pistoa tuosta salaisuudesta, jos petetty on hyvä ystävänne?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tänne puhuin asiasta, mutta tiedän, että koska näitä tapauksia on tuhansia, niin kukaan ei voi tietää kenestä on kyse. Ja minä en ole juoruillut yhtään mitään, enkä kenellekään. Minä en olisi halunnut tätä asiaa omille harteilleni, enkä sitä ole pyytänyt kuulla!! Ja juu, osaan pitää salaisuuksia, siitä ei todellakaan ole kyse, mutta väitättekö te kaikki tosiaan, ettette tunne sydämmessänne pistoa tuosta salaisuudesta, jos petetty on hyvä ystävänne? ap

En tuntisi pistoa, jos tiedän ettei pettäminen toistu. Silloin on suurempaa ystävyyttä jättää kertomatta vaikka polttelisikin jakaa salaisuus. Silloin kertomatta jättäminen on ystävän suojelua.

Vierailija
24/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vastasitte ap:lle, että ei saa kerto, niin tekö haluaisitte että teidän ystävänne olisi hiljaa vastaavassa tilanteessa??

Vierailija
25/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa.

Toivon sydämestäni, että valtaosa tänne vastanneista ei kuulu omaan ystäväpiiriini. Mihin tarvitaan vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä???

Ilmeisesti olette itsekin pettäjiä ja yritätte tällä tavalla varmistaa ettette joudu vastuuseen teoistanne?

Vierailija
27/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vastasitte ap:lle, että ei saa kerto, niin tekö haluaisitte että teidän ystävänne olisi hiljaa vastaavassa tilanteessa??

Haluaisin, ettei kukaan pahentaisi asiaa juoruilemalla joutavuuksia ja keskittyisi vaan ihan siihen omaan arkeensa sensijaan.

Joutilaat puheet toisten tilanteista vahingoittavat aina eniten. Ovat sosiaalista hupia muille, mutta asianosaisille totisinta totta. En halua muiden puuttuvan asioihin, itse ne minun on ratkaistava. Miehelle on annettava tilaisuus itse harkita, miten toimii. Pakko ei toimi.

Yksityisasioihin ei sekaannuta. Vasta kun apua halutaan, sita annetaan. Ja silloin annetaan kaikki tuki ja apu. Niin se vaan menee.

Vierailija
28/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikanaan kerroin ystävälleni(petetylle) ja sain vaan paskaa läjän niskaan ja välit meni poikki.

Vierailija
29/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitossa on kaikki kunnossa, saatat hajottaa onnellisen perheen avaamalla suusi väärästä asiasta.

Parisuhde voi olla ihan kunnossakin, vaikka olisi joku hairahdus välillä. Ja jos ei ole, tulee se ennen pitkään ilmi muutenkin kuin sinun kauttasi.

En itse haluaisi kuulla tuollaista. Eri asia tietysti, jos vieraisiin eksyminen olisi toistuvaa. Silloin kyllä uskoisin itsekin jo tajuavani, että jotain on vialla.

Vierailija
30/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa.

Toivon sydämestäni, että valtaosa tänne vastanneista ei kuulu omaan ystäväpiiriini. Mihin tarvitaan vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä???

Ilmeisesti olette itsekin pettäjiä ja yritätte tällä tavalla varmistaa ettette joudu vastuuseen teoistanne?

Kerropa kuinka monta kertaa olet itse ollut tuollaista uutista viemassa ja mitka on olleet seuraamukset? Ystava, kas, siinapa se onkin ratkaisu tuohon ongelmaan!

Vastaa rehellisesti, jos pystyt.

Vierailija
31/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hän voisi varoittaa sinua etukäteen siitä, että hän on vaihtamassa nuorempaan ja hylkäämässä sinut ja lapset ja viemässä kaiken omaisuuden, sinä toivot että ystäväsi ei niin tekisi vaan antaisi sinun elää omaa elämääsi..? Just.

Haluaisin, ettei kukaan pahentaisi asiaa juoruilemalla joutavuuksia ja keskittyisi vaan ihan siihen omaan arkeensa sensijaan.

Joutilaat puheet toisten tilanteista vahingoittavat aina eniten. Ovat sosiaalista hupia muille, mutta asianosaisille totisinta totta. En halua muiden puuttuvan asioihin, itse ne minun on ratkaistava. Miehelle on annettava tilaisuus itse harkita, miten toimii. Pakko ei toimi.

Yksityisasioihin ei sekaannuta. Vasta kun apua halutaan, sita annetaan. Ja silloin annetaan kaikki tuki ja apu. Niin se vaan menee.

Vierailija
32/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikanaan kerroin ystävälleni(petetylle) ja sain vaan paskaa läjän niskaan ja välit meni poikki.

Vierailija
33/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hän voisi varoittaa sinua etukäteen siitä, että hän on vaihtamassa nuorempaan ja hylkäämässä sinut ja lapset ja viemässä kaiken omaisuuden, sinä toivot että ystäväsi ei niin tekisi vaan antaisi sinun elää omaa elämääsi..? Just.

Justjust. Mutta todellisuudessa, monta kertaa olet vienyt uutista petoksesta kaverisi tietoon?

Vierailija
34/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa.

Kerropa kuinka monta kertaa olet itse ollut tuollaista uutista viemassa ja mitka on olleet seuraamukset? Ystava, kas, siinapa se onkin ratkaisu tuohon ongelmaan!

ennenkuin petetyltä itseltään. En ihan ymmärtänyt miten tämä tähän liittyy..? Ja miksen pystyisi vastaamaan rehellisesti??

Vierailija
35/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, suhteellisuudentajua. Ei ole tapaus joka nyt kysymyksessa nyt kuitenkaan.

Vierailija
36/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa.

ennenkuin petetyltä itseltään. En ihan ymmärtänyt miten tämä tähän liittyy..? Ja miksen pystyisi vastaamaan rehellisesti??

Paras olla kokemusta, ennenkuin jakaa neuvoja.

Vierailija
37/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa.

Tiedän, ettei ole minun asiani kertoa, enkä halua puuttua asiaan.

Mutta itse haluaisin tietää, ja kun tiedän petetyn kannan pettämiseen ylipäätään, niin asia ei ole helppo ohittaa.

Kai minun on vaan yritettävä suhtautua heihin edelleen samalla tavalla, mutta helppoa se ei ole.

Ja jos nyt päätän olla hiljaa, niin sen voin vannoa, että jos koskaan kuulen tämän toistuneen, niin sen jälkeen, en enää ole hiljaa. Tuntuu kamalalle, että ehkä joskus olen siinä tilanteessa, jossa pettäjä on saanut selville, ja purkaa asiaa minulle, enhän minä voi myöntää tienneeni asiasta..

Voi kumpa asia tulisi ilmi muuten.

Ja niille jotka sanoo, että asia on parin välinen, niin totta, mutta eihän toinen tiedä asiasta, eli käytännössä se ei ole vain sen pariskunnan välinen asia.

Tekisi mieleni kertoa edes miehelleni, mutta en halua hänen niskaansakaan tätä kaataa..Kumpa en tietäisi..

ap

Vierailija
38/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, suhteellisuudentajua. Ei ole tapaus joka nyt kysymyksessa nyt kuitenkaan.

Mistä sinä tiedät onko petoskumppaneilla seksitauteja tai rakastuuko pettäjä tulisesti? Ne ovat aina riskejä pettämisessä, samoin mm. raskaus! Ei sitä voi etukäteen tietää miten peli päättyy jos pelaamaan aletaan!

Vierailija
39/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi sain pettäjältä vihat niskaani, nyt puoli vuotta sen jälkeen kun kerroin asian ääneen on välit molempiin, niin pettäjään kuin petettyynkin ihan hyvässä kunnossa.

Tämä ystäväni jolle kerroin hänen miehen pettäneen häntä järkyttyi tietysti ekaksi, mutta nyt kun ollaan asiasta juteltu ja olen häneltä suoraan kysynyt että mitä jos olisinkin ollut hiljaa, enkä olisi hänelle tietojani kertonut, niin hän sanoi että en olisi hänen ystävyyden arvoinen jos olisin häneltä salannut noin suuren asian ja ollut kun en olisi mistään mitään tietänytkään.

Vierailija
40/88 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi sain pettäjältä vihat niskaani, nyt puoli vuotta sen jälkeen kun kerroin asian ääneen on välit molempiin, niin pettäjään kuin petettyynkin ihan hyvässä kunnossa. Tämä ystäväni jolle kerroin hänen miehen pettäneen häntä järkyttyi tietysti ekaksi, mutta nyt kun ollaan asiasta juteltu ja olen häneltä suoraan kysynyt että mitä jos olisinkin ollut hiljaa, enkä olisi hänelle tietojani kertonut, niin hän sanoi että en olisi hänen ystävyyden arvoinen jos olisin häneltä salannut noin suuren asian ja ollut kun en olisi mistään mitään tietänytkään.

Että mitä petetty minusta ajattelee, jos joskus saa tietää minun tienneen :(