Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4 kuinen koko ajan "huonolla tuulella", mikä neuvoksi?

Vierailija
29.01.2011 |

Meidän 4 kk vauva ollut nyt reilun viikon jatkuvasti todella huonolla tuulella. Itkeskelee ja kiukuttelee. Aikaisemmin oli perus hyväntuulinen, viihtyi hetkiä jopa yksin leikkimatolla / sitterissä lelu viihdykkeenä, jos vaikka laitoin pyykkejä koneeseen. Nyt kun laskee sylistä, alkaa melkein saman tien huuto, itku, vääntely ja kääntely, kamala venkoilu ja kitinä. Otan toki heti syliin ja rauhoittelen, joskus rauhoittuu tutilla, joskus sylkee sen pois ja jatkaa huutoa. Varsinkin ulkovaatteiden pukemisesta on tullut todella työlästä ja rankkaa. Vauva huutaa punaisena, huitoo ja potkii. Huuto alkaa jo kun lasken hänet hoitopöydälle pukemista varten. Joskun huutaa vaippaakin vaihdettaessa.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Vauva on nyt alkanut nyös raivota tissille, ei meinaa suostua syömään. Ennen on syönyt varsin hyvin, maitoakin minulla tulee. Olen joutunut antamaan pumppaamaani maitoa pullosta, kun vauva vaan huutaa tissillä. Pullo kelpaa jostain syystä. Olen ihan ällikällä lyöty, miksi vauva on muuttunut yhtäkkiä tuollaiseksi. Mikään meidän elämässä ei ole muuttunut, vauvalla ei näytä vatsavaivojakaan olevan, kakkaa normaalisti, yöt nukkuu suht levollisesti. Aikaiesmmat pidemmät 3 h päiväunet ovat vaihtuneet tunnin uniin ja erinäisiin lyhyempiin nokosiin. Siis aikaisemminkin nukkui toki aamupvällä ja vielä myöhään iltapvällä n. 40 min unet noiden pitkien lisäksi. Nyt nukkuu rikkonaisia uneita unia päivän mittaan, ei yhtään pidempää jaksoa.

Hampaitakaan ei ole tullut, mitään merkkiäkään puhkeamisesta ei ole. Voisiko kärttyisyys kuitenkin johtua siitä, että ikeniä pakotta ja särkee? Jospa niitä hampaita olisi kohta tulossa.

Olisi kiva kuulla, onko muilla ollut vastaavaa ja onko tämä jokin ohimenevä vaihe?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/2 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoiselle tuli jo 4,5kk ekat hampaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla