Vaikeaa..Ei ole minun asiani, eikä kuulu minulle, mutta kun tiedän..apua?!
Niin, siis sain selville, että mieheni ja minun yhteisestä ystäväpariskunnasta toinen on pettänyt puolisoaan. Asiahan ei kuulu minulle, tiedän sen, mutta itse kyllä haluaisin tietää jos minua petettäisiin. En ole kertonut kenellekään, en edes miehelleni, sillä en haluaisi kaataa tätä hänenkään niskaansa mietittäväksi.
Olemme kuitenkin tekemisissä pariskunnan kanssa paljon, ja asia vaivaa minua :( Miten osaan suhtautua pettäjäänkään enää samalla tavalla, koska kumpikin heistä on ystäviäni.
Perheessä on pari lasta, juuri valmistunut talo..kaikki ulkopuolisen silmin kunnossa, ja varmasti myös tietämättömän puolison silmissä. En todellakaan halua sotkea heidän asioitaan, ja kertoa asiasta petetylle, mutta tuntuu kurjalle, ja asia vaivaa minun mieltäni, miksi minun pitää kantaa toisen salaisuutta :(
Kommentit (88)
puhuisin sen pettäneen osapuolen kanssa, sanoisin, että tiedän asiasta. Ja sitten kehottaisin selvittämään asian itse puolisonsa kanssa tai ennemmin tai myöhemmin minun olisi pakko sanoa ystävänä.
Itse tahtoisin ehdottomasti tietää, ja sen myös kerron kaikille kenen kanssa aiheesta on joskus juteltu.
mäkin tiedän että ystäväpariskunnan mies käynyt huorissa. En ole voinut kertoa.. 4 pientä lasta.
Ei se petetty välttämättä edes haluaisi tietää, onnellisempi hän on tietämättömänä.
Olisin ihan hiljaa ja ottaisin harjoituksena siita, etta osaan pitaa salaisuuksia. Taito, joka usein hukassa.
Jos lahdet puhumaan pettajan kanssa, sotkeennut pahemman kerran. Ala mene valiin! Sinun on kestettava ja oikeasti ymmarrettava, ettei asia sinulle kuulu. Salaisuudet on salaisuuksia syysta monesti.
Koska jos menet juttelemaan, puhut vaimon selan takana. SIita se soppa vasta syntyykin. Asia ei sinulle kuulu, usko se!
Miten yipaataan sait tietaa eli kuka muu tietaa?
Lopeta puhuminen asiasta ja vahingon jatkaminen. On osattava olla hiljaa. Kuka aloitti juoruilun?
ystäsäikin siinä samalla. Ei ole sun asia puhua kellekään yhtään mitään. He hoitakoot oman parisuhteensa riippumatta, mitä haluaisit itsellesi tekevän.
tietysti pystyn olemaan kertomatta, tiedän, ettei asia kuulu minulle.
Mutta, tiedän myös sen, että petetty on hyvin jyrkästi pettämistä vastaan, on tullut useinkin ilmi, kun on vuosien mittaan lukemattomia keskusteluja yhdessä käyty lukemattomista aiheista.
Varmasti on siis parempi olla kertomatta, mutta koska itse haluaisin ehdottomasti tietää, jos minä olisin hänen paikallaan, niin en voi mitään, että asia vaivaa.
ap
kyse on yhdestä pettämiskerrasta niin en tosiaankaan kertoisi. Yhden virheen takia ei tarvitse perhettä hajottaa. Eri asia jos on suhde joka yhä jatkuu.
jokainen vastaisi että "haluaisi tietää." Mutta jos vaimo ei tiedä ettei tiedä niin hän ei mitään häviäkään. Sinuna seuraisin, miten mies asiaan suhtautuu, katuuko jne. Jos on ihan välinpitämätön tai jatkaa pettämistä, niin puhuisin hänen kanssaan. Mutta kertavirheen takia en lähtisi toisten elämää pilaamaan vain oman moraalikäsitykseni takia.
tai siis juuri näin että ensin ilmotat pettäjälle että tiedät.sanot että et pysty katsomaan petettyä silmiin ja olemaan hänelle enää niin läheinen koska tavallaan petät ystävääsi ja sanot että kyllä se petetty alkaa ihmettelemään miksi etäännytte. ilmotat että pettäjä kertoo itse tai sinun on kerrottava koska on ihmistä halveksivaa leikkiä hyviä ystävyksiä ja keskenään viettää esim. iltaa kun päässä pyörii(ei varmasti tahallisesti) että "voi sua reppanaa kun tietäisit niin et siinä hymyilis"
mieti tilanne ettet kerro,annat asian kokonaan olla.joskus se tulee julki,AINA. mitä kun ystäväsi itkee sinulle,osaatko leikkiä hämmästynyttä? oletko hänen arvoinen ystävä?et ole..joudut kääntämään selkäsi ystävällesi sillä et voi lohduttaa häntä sinisin silmin,juuri kun hän eniten sinua tarvitsisi. tai jos sanot että tiesit,ystävälläsi on kaksinkertainen tuska!!
sinä kerrot,tai hän kertoo!
Okei, tänne puhuin asiasta, mutta tiedän, että koska näitä tapauksia on tuhansia, niin kukaan ei voi tietää kenestä on kyse.
Ja minä en ole juoruillut yhtään mitään, enkä kenellekään. Minä en olisi halunnut tätä asiaa omille harteilleni, enkä sitä ole pyytänyt kuulla!!
Ja juu, osaan pitää salaisuuksia, siitä ei todellakaan ole kyse, mutta väitättekö te kaikki tosiaan, ettette tunne sydämmessänne pistoa tuosta salaisuudesta, jos petetty on hyvä ystävänne?
ap
"juuri valmistunut talo". Tuntuu siltä, että mikään ei rasita parisuhdetta niinkuin okt-projekti. Ja kuitenkin niihin aina ryhdytään ...
Ap, joko laitat asian pois mielestäsi tai sitten puhut sen uskottoman osapuolen kanssa. Kerrrot että tiedät ja miten olet saanut tietää, ota selvää hänen aikeistaan.
Se, pitäisikö sinun kertoa petetylle vai ei, on vaikea kysymys ja riippuu niin suhteestanne, molempien luonteista, tilanteesta ... Siitä en osaa sanoa mitään.
Kolmas vaihtoehto on antaa asian olla ja olla samalla valmis tukemaan petettyä kun hän saa tietää. Älä silloin missään nimessä kerro että olet tiennyt.
Okei, tänne puhuin asiasta, mutta tiedän, että koska näitä tapauksia on tuhansia, niin kukaan ei voi tietää kenestä on kyse.
Ja minä en ole juoruillut yhtään mitään, enkä kenellekään. Minä en olisi halunnut tätä asiaa omille harteilleni, enkä sitä ole pyytänyt kuulla!!
Ja juu, osaan pitää salaisuuksia, siitä ei todellakaan ole kyse, mutta väitättekö te kaikki tosiaan, ettette tunne sydämmessänne pistoa tuosta salaisuudesta, jos petetty on hyvä ystävänne?
ap
Ihan ookoo, kun kirjoitit asiasta. Mutta puhuminen oikeasti pahentaa, puheet vaan aina levii. Unohda se. Kuka sulle kertoi?
ap
Mutta salaisuus ei olisi minun salaisuuteni. Se olisi vain tieto asiasta, jota minun ei kuulu levittää kenellekään. Tuollaisesta pääsee yli ja kohta voit jo keskittyä omaan elämääsi ja perheeseesi ja annat oisten tehdä samoin ihan rauhassa.
jokainen vastaisi että "haluaisi tietää." Mutta jos vaimo ei tiedä ettei tiedä niin hän ei mitään häviäkään. Sinuna seuraisin, miten mies asiaan suhtautuu, katuuko jne. Jos on ihan välinpitämätön tai jatkaa pettämistä, niin puhuisin hänen kanssaan. Mutta kertavirheen takia en lähtisi toisten elämää pilaamaan vain oman moraalikäsitykseni takia.
On ihan äärimmäisen harvinaista, että petetty ei mitään häviä pettämisessä! Pettämisessä kuluu aikaa, huomiota, rahaa jne. ja se kaikki on pois petetyltä ja koko perheeltä. Ja johan siinä on riskinä hänen oma terveytensä ja elämänsäkin, herran tähden!
Ja miten ihmeessä se voisi olla ap joka toisten elämän pilaa? Eikö se vastuu ole ihan vain ja ainoastaan sen pettäjän harteilla? Vai onko pettäminen ok siihen saakka, kunnes jää kiinni?
ap
Tajuan tuon. Mutta on oikeasti tilanteita, jolloin on vaan oltava hiljaa. Saat vihamiehet niskaasi ja et pokaalia kunnon kansalaisudesta, jos sellaista odotat. Samalla tuhoat perheen, lasten perusturvan, varsinkin jos jo tunnet vaimon mahdollisen mielipiteen. Ei kannata. Ei todellakaan kannata!
ap
Mutta salaisuus ei olisi minun salaisuuteni. Se olisi vain tieto asiasta, jota minun ei kuulu levittää kenellekään. Tuollaisesta pääsee yli ja kohta voit jo keskittyä omaan elämääsi ja perheeseesi ja annat oisten tehdä samoin ihan rauhassa.
kerran hän on ystäväsi.