Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minä ja vauva oksennustaudissa. onko ok perua miehen lasten viikonloppu meillä?

Vierailija
10.02.2011 |

Mies itse on työmatkalla. Minä aloin oksentaa aamulla ja vauva juuri äsken.

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mistään äidin vapaaviikonlopuista.

Ja laitat miehesi keskustelemaan exänsä kanssa. Ei sinun tarvitse olla hänen ilmainen lapsenvahtinsa.

Taidat olla vielä eskarissa?

Jos kyse on lasten oikeudesta tavata isäänsä, niin silloinhan ongelma on se, että isä ei ole paikalla; ei se, että ap ei ota lapsia luokseen. Eiköhän exää nyt vaan ketuta, kun omat menot peruuntuu.

Ongelma on siis miehen ja exän selvitettävä; ei ap ole vastuussa heidän lapsistaan. Joko mies tai ex järjestäköön varahoidon.

Vierailija
102/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa kaikki mahdollinen kantaakseen.... heiheihei ei ne lapset muutu biologisiksi, vaikka ne kumppanin olisikin. Lapsilla on oma äiti toisaalla.

Biologisten vanhempien tehtävä on kantaa vastuu omista lapsistaan, ei uusien kumppanien. Tietenkin pitää olla puolison tukena, mut siinä ei tarvita muuta.

Entä sitten, jos lapset sairastuu miehen ollessa poissa? Kuka ne hoitaa lääkäriin... on muuten monimutkaista sumplia asioita sairaalassa, jos lapsen huoltajat ei oo mailla halmeilla...

Lapsi menee tapaamaan isäänsä... ei ketään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksä, niin en todellakaan edes tois niitä lapsia teille saamaan sitä tautia.

Vierailija
104/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on ap:n miehen. Mies hommaa lapsille hoitajan, jos tapaamissopimus on sellainen, että tapaamisista ei voi joustaa.

Vierailija
105/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta yrittää tuoda ne lapset. Minä en avaisi jos olisin ilmoittanut että ollaan kipeitä ja että isä ei ole paikalla.

SUN EI TODELLAKAAN TARVITSE EDES TERVEENÄ HOITAA MIEHESI AIKAISEMPIA LAPSIA .

Se on isän ja sen exän tehtävä. jos isä ei pysty on äidin hoidettava.

Vierailija
106/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät voi tulla, koska olette kipeinä. Ja vielä oksutaudissa, joka tarttuu saletisti. Piste. Eihän tässä ole edes muuta mietittävää vaihtoehtoa.

Jos minä olisin lasten biologinen äiti, jolla olisi vähääkään maalaisjärkeä, en haluaisi lasten menevän sairastuttamaan itseään. Enkä olettaisi, että ex-miehen uuden puolison olisi hoidettava lapsia, jos hän sairastaisi tai jos pienellä vauvallaan olisi tauti.

Jos ex-vaimona toimisin toisin, olisin kyllä iso idiootti ja lapseni saisivat kärsiä!!

Vierailija
107/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpähän äiti järjestää lasten hoidon parhaaksi katsomallaan tavalla.

Lapsilla on oikeus tavata isäänsä....joo, mut isän uusi puoliso ei ole mikään lastenhoitoautomaatti.

Isän uudella ei ole mitään velvollisuuksia, etäisällä ei ole mitään velvollisuuksia. Ainoa jolla tuntuu olevan velvollisuuksia on lasten ÄITI, joka saa taas sumplia viikonlopun parhaansa mukaan. Nyt lasten isä laahaa sen takamuksensa sieltä työmatkalta ja huolehtii lapsistaan kun ei hänen kerran tarvitse sitä tehdä kuin muutamana päivänä kuukaudessa. Kannattaisi ap kuitenkin harkita ettet ainakaan enempää niitä lapsia tee miehelle, joka ei kerkeä huolehtimaan edellisistäkään?!

Vierailija
108/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät voi tulla, koska olette kipeinä. Ja vielä oksutaudissa, joka tarttuu saletisti. Piste. Eihän tässä ole edes muuta mietittävää vaihtoehtoa.

Jos minä olisin lasten biologinen äiti, jolla olisi vähääkään maalaisjärkeä, en haluaisi lasten menevän sairastuttamaan itseään. Enkä olettaisi, että ex-miehen uuden puolison olisi hoidettava lapsia, jos hän sairastaisi tai jos pienellä vauvallaan olisi tauti.

Jos ex-vaimona toimisin toisin, olisin kyllä iso idiootti ja lapseni saisivat kärsiä!!

Jättäisitkö sen väliin ettei etäisän tarvitse nähdä vaivaa? Ymmärtäisikö työnantajasi ettet nyt voikkaan tulla töihin kun exän nyxä sairastaa? Vai onko yksinkertaisesti lähivanhemman joka ikinen kerta suunnitellessaan itselleen jotain lasten poissaolon ajaksi varauduttava järjestämään lapsille hoito sille aikaa jos että ei jostain syystä otakkaan lapsia? Aika uhtautuvia lähivanhempia täältäkin löytyy kun tuntuvat lasten tapaamisen suhteen hyppivän juuri kuten exälle sopii...

Vierailija
109/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän uudella ei ole mitään velvollisuuksia, etäisällä ei ole mitään velvollisuuksia. Ainoa jolla tuntuu olevan velvollisuuksia on lasten ÄITI, joka saa taas sumplia viikonlopun parhaansa mukaan. Nyt lasten isä laahaa sen takamuksensa sieltä työmatkalta ja huolehtii lapsistaan kun ei hänen kerran tarvitse sitä tehdä kuin muutamana päivänä kuukaudessa. Kannattaisi ap kuitenkin harkita ettet ainakaan enempää niitä lapsia tee miehelle, joka ei kerkeä huolehtimaan edellisistäkään?!

Mutta ei ap:lla, eli jos mies on töissä ja nykyinen sairaana, silloin ei jää jäljelle muita kuin äiti.

Lasten äidin ja isän pitää neuvotella miten lasten kanssa toimitaan. Siirtävätkö isäviikonloppua vai hommaako lasten isä hoitopaikan lapsille. Tai se äiti.

Kuten jo moni on kirjoittanut jos olet huomannut.

Vierailija
110/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi stressiä omasta ja vauvan oksentelusta, eikä mitään järkeä levittää tautia?!

Lasten äiti on todella itsekäs jos haluaa lapsensa hoitoosi silläkin varjolla, että lapset sairastuvat...

Vierailija
111/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisitkö sen väliin ettei etäisän tarvitse nähdä vaivaa? Ymmärtäisikö työnantajasi ettet nyt voikkaan tulla töihin kun exän nyxä sairastaa? Vai onko yksinkertaisesti lähivanhemman joka ikinen kerta suunnitellessaan itselleen jotain lasten poissaolon ajaksi varauduttava järjestämään lapsille hoito sille aikaa jos että ei jostain syystä otakkaan lapsia? Aika uhtautuvia lähivanhempia täältäkin löytyy kun tuntuvat lasten tapaamisen suhteen hyppivän juuri kuten exälle sopii...

Jompikumpi heistä hoitaa asian. Soittaa mummolle tai kummille tms. Vaan taitaa AP olla ainoa, joka lapsista todella välittää...

Vierailija
112/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain eroperheissä on. Jokaisen pitää joustaa.

Vierailija
113/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin ihmisten asenne siitä,että etäkodissa ei koskaan muka saisi olla tauteja eikä miehen työmatkoja. Leimataan heti! Mun mielestä tälläsissä tapauksissa päävastuu on näiden kouluikäisten lasten äidillä. Jos ei suostu missään nimessä perumisiin periaatteen vuoksi vaan mielummin tartuttaa nämä kouluikäiset lapsensa,niin eipä hän lapsiaan mieti lainkaan.

Me ollaan väännetty samasta aiheesta jo jonkin aikaa,kun mieheni ex tuo lapset( 3 kpl 9 meille olivat he sitten 40 asteen kuumeessa tai oksennustaudissa. Meillä on 6 kk ikäinen vauva ja oma tyttäreni 5 vuotta. Meiltä ilmotetaan heille,jos meillä ollaan kipeitä ja äiti tekee päätöksen tuoko vai ei. Koskaan hän ei kuitenkaan kerro,jos tilanne on toisinpäin. On kertoja,kun meidän pienokainen sekä 5 vuotias ovat saaneet tartunnan eli ensin hoidetaan nuo miehen lapset ja sitten seuraava viikko menee omien hoidossa. Ja vain siksi,että joustaa ei voi lainkaan. Jospa joskus ajateltaisiin näitä pieniä lapsia,eikä tuijoteltaisi omaa napaa,niin kaikilla olisi parempi mieli ! Omaa tyttäreni ei isänsä luo mene,jos heillä on lapsi sairaana. Meillä exäni kanssa sujuu joustavuus,eikä lueta otsa kurtussa sopimuspapereita.

Vierailija
114/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on oikeus tavata isäänsä....joo, mut isän uusi puoliso ei ole mikään lastenhoitoautomaatti.

niin tämä sama huuhkaja täällä kiljuisi, että jo on kumma kun ei töitä tehdä ja elareita makseta.

Hohhoijjaa...

Joskus vaan on tilanteita, jolloin täytyy tapaamisia siirtää. Työ jos joku on HYVÄ syy, koska myös sillä isällä on perhe ja ne edellisen liiton lapset elätettävänä.

Olen itse lähivanhempi ja se sinun korostama ÄITI, mutta en todellakaan ole kanssasi samaa mieltä.

Ensinnäkin TIETENKÄÄN en lähettäisi omia lapsiani saamaan tartuntaa vatsataudista ja toisekseen ihan jo käytännön syistä Ap:n pitääkin kieltäytyä ottamasta lapsia viikonlopuksi.

Jo pelkästään siksi, että hänellä on vauva, joka on nyt ksennustaudissa. Vauvat voivat kuivua hyvinkin nopeasti ja on enemmänkin kuin mahdollista, että vauvan voi joutua viemään sairaalaan.

Mitä siinä tilanteessa AP sitten tekee, ottaa kaikki kolme alle kouluikäistä mukaansa sinne sairaalaa?????

Jos lapsien äiti on niin puusilmä, ettei tajua tälläisiä asioita ja omista ITSEKKÄISTÄ syistää haluaa kaikesta huolimatta lapset Ap:n hoitoon lähettää, niin hänelle vaan yksinkertaisesti sanotaan että EI KÄY.

Ja laki nyt sattuu vielä kaikenlisäksi olemaan tässä asiassa isän ja AP:n puolella. On aivan sama mitä siinä tapaamissopimuksessa lukee, se ei ole etävanhempaa sitova.

Ja ihan fakta se nyt vaan on, että kun on lapsia, niin joskus joutuu perumaan menojaan (tässä tapauksessa näin joutuu tekemään se äiti). Lapset voi ydinperheessäkin sairastua ja vanhempien viikonloppusuunnitelmat menee pieleen. Se on elämää ja sen valinnan on myös se ÄITI tehnyt kun on lapsia mennyt tekemään.

Vierailija
115/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain eroperheissä on. Jokaisen pitää joustaa.

Missä tässäkin tapauksessa lasten isä joutuu joustamaan? Näköjään pitää varautua siihen että jos ero tulee niin lapset täytyy todella varautua hoitamaan yksin. Lapsethan eivät voi mennä isälleen jos ovat itse aivastavatkin tai exän uusi tai joku exän uuden lapsista sairastaa. Alan ymmärtää miksi hyvä ystävättäreni ei uskalla sopia mitään viikonlopuksi kun lapset ovat poissa, taitaa olla ap:n miehen kaltainen hänenkin exäns lapsien hoidon suhteen. Mutta joo, lasten äitihän se on itsekäs paska jos on kehdannut jotain suunnitella lapsten poissaoloajaksi. Kyllä nuo miehet (tai etävanhemmat) pääsee helpolla, ei voi muuta sanoa! Joutuisivatpa maksamaan todellisen lastehoitajan tuntipalkan exälleen aina kun tapaamine jää väliin.

Vierailija
116/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että vastuu on isällä ja että tapaamisia ei siirretä vaikka lapset ovat sairaana! Pitää se isänkin saada osansa arjen paskasta.

Että sairaanakin lapset pitäisi laittaa etäisälle sairastamaan? Ihan vaan, että saisi sitten osansa 'arjen paskasta'?! Ja lastenhan tuossa olisi kiva sairastaa ja toipua paikasta toiseen siirtyillessä.

Samaa mieltä kyllä olen siitä, että isän tuo on ratkaistava, ei isän uuden puolison. Omiani en tuossa tilanteessa edes miettisi matkaan laittavani. Eikä ap:n tod. tarvitse miehensä lapsia vastaan ottaa, vaikka mikä olisi. Ja olen siis sellainen lähiäiti.

Ollut jo vuosia ja meillä on kyllä 'ei aina niin hyvistä väleistä aikuisten kesken' huolimatta pystytty elämään tilanteen mukaan joustaen suuntaan tai toiseen. Useimmiten toki suuntaan eli tänne, mutta omat ovat lapseni ja lähinä koen, että pääasiallinen vastuu on minun, vaikka isälläkin on osuutensa toki. Lapsia en siis tuohon tilanteeseen päästäisi tautia hankkimaan, vaikka isä kotona olisikin ja tuskin isän perhekään vastaan tappelisi, jos ilmoittaisin, että eivät tuosta syystä tule.

Vierailija
117/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peruttu/siirretty tapaamisia sairastelujen takia, johan sen järkikin sanoo. Jos lapsen lähivanhemmalla on ollut sovittua menoa, hoito on järjestetty toisella tapaa (mummot tai muut sukulaiset).

Tässä olisi tietenkin järkevintä toimia näin:

1. Kysytään lähivanhemmalta voisiko tällaisen syyn takia siirtää. Jos voi, siirretään.

Jos kohta 1 ei natsaa, siirrytään kohtaan 2.

2. Järjestetään joku toinen hoito mielellään tartuttamattomassa paikassa. Jos ei onnistu, niin hoitaja ap:n ja miehen kotiin. Edellyttäen, että ap ei ole "lapsenhoitokuntoinen"

Vierailija
118/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin pääosin vastaan lapsestani ja se ei oikeasti haittaa minua. Minä olen sitoutunut lapseen, kun olen hänet tähän maailmaan saattanut.

Lapsellani on oikeus isäänsä, mutta isän uudella kumppanilla ei ole velvoitteita minun lapseni suhteen. Moraalinen velvollisuus hänellä on kohdella lastani hyvin ja aikuisena, mutta lastenvahti hän ei ole.

Lapseni isällä on moraalinen velvollisuus pitää suhdetta yllä lapseensa. Ja tämän puolen hän onkin hoitanut kiitettävästi. Lapsen vanhempien tehtävä ei ole hankaloittaa toistensa elämää, vaan toimia lapsen suhteen tiiminä erosta huolimatta.

Vierailija
119/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämä sama huuhkaja täällä kiljuisi, että jo on kumma kun ei töitä tehdä ja elareita makseta.

Hohhoijjaa...

Joskus vaan on tilanteita, jolloin täytyy tapaamisia siirtää. Työ jos joku on HYVÄ syy, koska myös sillä isällä on perhe ja ne edellisen liiton lapset elätettävänä.

Olen itse lähivanhempi ja se sinun korostama ÄITI, mutta en todellakaan ole kanssasi samaa mieltä.

Ensinnäkin TIETENKÄÄN en lähettäisi omia lapsiani saamaan tartuntaa vatsataudista ja toisekseen ihan jo käytännön syistä Ap:n pitääkin kieltäytyä ottamasta lapsia viikonlopuksi.

Jo pelkästään siksi, että hänellä on vauva, joka on nyt ksennustaudissa. Vauvat voivat kuivua hyvinkin nopeasti ja on enemmänkin kuin mahdollista, että vauvan voi joutua viemään sairaalaan.

Mitä siinä tilanteessa AP sitten tekee, ottaa kaikki kolme alle kouluikäistä mukaansa sinne sairaalaa?????

Jos lapsien äiti on niin puusilmä, ettei tajua tälläisiä asioita ja omista ITSEKKÄISTÄ syistää haluaa kaikesta huolimatta lapset Ap:n hoitoon lähettää, niin hänelle vaan yksinkertaisesti sanotaan että EI KÄY.

Ja laki nyt sattuu vielä kaikenlisäksi olemaan tässä asiassa isän ja AP:n puolella. On aivan sama mitä siinä tapaamissopimuksessa lukee, se ei ole etävanhempaa sitova.

Ja ihan fakta se nyt vaan on, että kun on lapsia, niin joskus joutuu perumaan menojaan (tässä tapauksessa näin joutuu tekemään se äiti). Lapset voi ydinperheessäkin sairastua ja vanhempien viikonloppusuunnitelmat menee pieleen. Se on elämää ja sen valinnan on myös se ÄITI tehnyt kun on lapsia mennyt tekemään.

Eikö isä olekkaan tehnyt sitä valintaa kun on lapsia mennyt tekemään?

Vierailija
120/174 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten äidin kanssa. Pidä myös lasten isä ajantasalla tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi