minä ja vauva oksennustaudissa. onko ok perua miehen lasten viikonloppu meillä?
Mies itse on työmatkalla. Minä aloin oksentaa aamulla ja vauva juuri äsken.
Kommentit (174)
sopimuksen mukaan. Jos jaksat koneella roikkua, niin et varmaan kovin kipeä ole.
joka järkkää itsensä töihin, kun omat laset ovat tulossa kotiin. Tässä menetellään niin, että isä hommaa itsensä kotia ja ottaa lapsistaan vastun. Voisihan olla niinkin, että lapset ovat jo isän luona ja joku sairastuu sitten. Palauttaisitteko siinä tapauksessa lapset postipaketteina äitinsä luo kesken viikonlopun? Lapset varmasti odottavat viikonlopua isän kanssa ja ei niitä peruta joka röhän takia. Ja voihan teillä olla muutakin kuin tartuntavaarallista tautia.
esim. viimeksi täällä ollessaan oli toinen lapsi kuumeessa, yskässä ja nuhassa tullessaan, toiselta oli kuume jo laskenut. Ja niinpä sitten vauva oli isosisarusten lähdettyä kuumeessa. Mutta periaatteessa minusta ihan ok, että tulivat silloin. Vauvaa olisi toki voinut ajatella, mutta talvisin nut on muutenkin paljon flunssaa liikkeellä.
Mutta oksennustauti on mielestäni eri juttu! Itse olen oksentanut koko yön, kuumetta vajaa 39. Vauvalla tuntuu onneksi olevan vähän lievempi versio, kuumetta ei ainakaan vielä ole, mutta oksentelee kyllä eikä juuri syö. Itse olen niin heikossa kunnossa, etten meinaa jaksaa kantaa vauvaa. Mutta, kai mun on vain sitten otettava ne kaksi muutakin pientä tänne. Heillä varmaan tosi kiva viikonloppu.
ap
olen mielestäni ja käytännössäkin pääasiallisessa vastuussa lapsistani. Tapaamiset isän kanssa ovat tähän asti sujuneet hyvin ja joustoa on ollut puolin ja toisin, mutta olen varautunut siihen, että tilanne voi muuttuakin.
Rankkaahan se varmasti olisi, mutta näin olen asian ajatellut. Ne isä-viikonloput ovat lapsia varten, eivät minua. Sitten pitäisi keksiä joku hoitaja lapsille oman vapaa-ajan ajaksi.
Tästä lähtökohdasta en olisi kyllä tuossa tilanteessa laittamassa lapsiani perheeseen, jossa on oksennustautia. Etenkin jos lasten isä ei edes ole paikalla.
Minusta sinä voit ap aivan hyvin kieltäytyä ottamasta lapsia sairauden takia.
Miksi muuten ette siirtäneet lasten tapaamista alkuviikolle, kun miehellä oli vapaata? Vai tulevatko ne työt hänelle aina ihan yllättäin?
Minustakin vähän outoa, että lapset tulevat tapaamaan isäänsä, mutta eivät edes näe tätä. Eihän siinä ole mitään järkeä oikeastaan. Laittakaa nyt ihmeessä tuo tilanne kuriin, tapaamiset silloin kun isä on paikalla.
että menevät katsomaan oksentelevaa äitipuolta ja hakemaan itselleen taudin? Kenen etua se ajaa???
Minä suuttuisin, jos ei peruttaisi ja lapseni saisi tartunnan kun asia on kerran tiedossa. Ja ei ole sun hommasi hoitaa miehen lapsia muutenkaan, varsinkaan kun olet kipeänä. Tapaamisten tarkoitushan on, että lapset tapaavat ISÄÄNSÄ.
viikonlopuksi, joten kyllä lasten on isän luo päästävä.
lasten terveyden ja hyvinvoinnin suojelu on tärkeintä ja vanhempien tulisi yhdessä huolehtia että eivät vaarannu kummankaan kodin lapset. Vaikka niitä lapsia olisi kuinka kova ikävä etällä tai vaikka kuinka olisi lähi sopinut tärkeetä menoa niin tärkeintä on kuitenkin ne lapset. Ei ole oikein viedä kipeitä lapsia etälle eikä terveitä lapsia saamaan tauteja ja tulemaan sitten kotiin viikoksi sairastamaan. Onko niitä lapsia niin vaikea ajatella kun vanhemmat keskenään asioita sopii.....
Jos ei, ja sinun pitäisi siis sairaana huolehtia heistä, tottakai on hyvä syy perua.
Mutta jos mies on kotona, ilmoittaisin lasten äidille, että voi päättää itse, laittaako lapset teille saamaan todennäköistä tartuntaa. Jos laittaa, isä hoitaa lapset (myös vauvaa, tietenkin).
ja lapset ovat pieniä, alle kouluikäisiä molemmat.
ap
Olisin perunut jo sen takia että mies ei ole kotona !
siksi vähän epäilen, että kiikuttaa lapset huomenna tänne, vaikka ilmoittaisin, että me olemme oksennustaudissa.
ap
Eikö ideana ole nimenomaan, että lapset tapaisivat isäänsä??
Ei ole kotona isä viikonloppuinaan, en ikinä suostuis oleen tuollaisen paskan kans.
jos lasten isä ei ole paikalla koko viikonloppuna? Sano lasten äidille että olette vatsataudissa niin tuskin haluaa laittaa lapsiaan teille tartuntaa saamaan.
tai pidetään seuraavalla kerralla kauemmin. Riippuu tilanteesta:) Ja hei, kyllä minä mieluummin sitten jättäisin lapseni vaikka lähettämättä kokonaan kuin veisin hakemaan taudin.