Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu saa kaksoset ja tarvitsee nyt äkkiä lastenhoitajan! Onko normaalia?

Vierailija
08.02.2011 |

Eräs tuttu odottaa kaksosia (la kesällä) ja hänellä on jo viisivuotias lapsi joka on tosi kiltti, tottelevainen, rauhallinen, omatoiminen jne. "helppo".

Hän on selittänyt minulle jo pari kk ihan tohkeissaan, että etsii täysillä lastenhoitajaa, sillä tulee kaksi vauvaa kerralla. Hän laittaa esikoisensa päiväkotiin ajaksi kello 8-14 keväällä että on enemmän aikaa vauvoille.

Hän haluaa myös lastenhoitajan joka on arkisin 5 tuntia heillä auttamassa vauvojen hoidossa niiden synnyttyä. Siivooja tulee myös pari kertaa viikossa ja anoppi asuu viereisessä talossa ja saa valmistaa ruoat.

Lastenhoitaja tulee ainakin vuoden ajan heille.

Hän ottaisi mieluiten sellaisen, joka on heillä öisinkin mutta ei kuulemma löydy.

Kertokaas nyt liioitteleeko tuo nainen nyt vähän vai tarvitseeko kaksosten äiti oikeasti tuollaisia apuja? Onko se oikeasti niin kauhean rankkaa olla kahden vauvan äiti yhtä aikaa, että esikoinen laitetaan päiväkotiin ja hankitaan lastenhoitaja, siivooja, anoppikokki jne.

Naisen mies on päivätyössä kello 8-17.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tunnistettavasti uskallat tutustasi kertoa...

Vierailija
2/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheellä on varaa palkata hoitaja ja esikoisella on ollut valmiina jo hoitopaikka, niin mikäs siinä.

Miksi apua ei saisi pyytää ja suunnitella jo näin etukäteen vaan pitäisi yrittää sinnitellä ilman?

Ihmettelen siis, miksi asia sinua niin kovasti häiritsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, jos toinen tai molemmat vauvoista tarvitsevat erityistä hoitoa esim. pienen painon vuoksi. En haluaisi kaksosisia mistään hinnasta.

Vierailija
4/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä?

Vierailija
5/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tunnistettavasti uskallat tutustasi kertoa...

Vierailija
6/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ensimmäinen neuvoni.

Toinen juttu on että 5-vuotias tarvitsee jo ikäistään seuraa ja päiväkoti on hyvä ratkaisu.

Jos tuttusi perheellä on varaa palkata lastenhoitaja ja siivooja mitä se sinun persettäsi kaivaa.

Vierailija
7/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tuntuvat pitävän toinen toisilleen seuraa. Vauvat viihtyvät niin hyvin yhdessä, että äiti saa tehdä rauhas kaikki kotityötkin lasten kanssa ollessaan. =)

Vierailija
8/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vain kärsiä? Jos on varaa hankkia hoitaja, niin miksi ei helpottaisi elämäänsä? Kaikilla kun ei ole sitä turvaverkkoakaan.

Vierailija
9/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua häiritse, mutta minä ihmettelen vain onko se oikeasti niiiiin rankkaa? En tunne ketään kaksostenäitejä.

Hankkiiko kaikki oikeasti hoitajat ja laittaa muut lapset päiväkotiin? Että vuodeksi ainakin ottaa hoitajan kotiinsa? Ja mieluiten sellaisen joka on yölläkin heillä.

Vierailija
10/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap sulla ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella tänne toisten ihmisten elämästä??

Vierailija
11/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla itsellä ap lapsia? Täällä huseeraan itse yhden vastasyntyneen ja 3-vuotiaan kanssa ja voin sanoa, että jos tässä kaksoset olisivat pamahtaneet, niin lastenhoitaja olisi enemmän kuin sata jänistä. Huolimatta siitä, että esikoinen on kiltti ja tottelevainen ja mitä lie. Kyllä yhdenkin vauvan kanssa on ihan tarpeeksi tekemistä. Saati kaksi ja esikoinen päälle.

Nyt tietenkin hyökkää lauma super-äitejä kehumaan kuinka HÄN kyllä pärjäsi vaikka oli vitoset ja neljä vanhempaa lasta päälle, ja keneltäkään EN apua pyytänyt ENKÄ sitä tarvinut koska kyllä jokaisen äidin pitää lapsensa jaksaa itse hoitaa... Hohhoijaa.

Vierailija
12/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat varmaan, että tuolta äidiltä jää kyllä noilla avuilla vuoden super-äiti palkinto saamatta ja siinä olet oikeassa. Tosin epäilen lasten nauttivan enemmän äidistä, joka ei näännytä itseään kuin vuoden super äidistä.

Vierailija
13/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kateellinen, joka leikkii kaveria:) Pitäiskö sulle, ap vastata, että kamus on hysteerinen ämmä, vai mihin pyrit tällä aloituksellasi? Olet ilkeä, ei ihme, ettei lastenhoitoapua herunut sinulle. T.Tiedät kyllä KUKA

Vierailija
14/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo äiti taitaa olla sellainen prinsessa jolle kaikki pitää tuoda hopeavadilla. Ei viitsi edes hoitaa omia lapsiaan. Varmaan sellainen jolle kaikki on niin rankkaa ja niin vaikeaa ja lapset on niin rasittavia...

Vierailija
15/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minua häiritse, mutta minä ihmettelen vain onko se oikeasti niiiiin rankkaa? En tunne ketään kaksostenäitejä.

Hankkiiko kaikki oikeasti hoitajat ja laittaa muut lapset päiväkotiin?.

ei kaikki hanki hoitajia, ei läheskään kaikilla olisi varaa tuollaiseen luksukseen. Tässä lienee kyse nyt siitä, että ärsyttää että joku pääsee liian helpolla! eikö?

Vierailija
16/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jotain virikettä 5 vuotiaalle järjestäisin, tuo päivähoito voi siis olla ihan hyvä juttu. Ja jos varaa on niin miksei lastenhoitajakin. Ja jos anoppi haluaa ruoat tehdä niin mikä ettei.

Itse olisin toisen lapsen aikana tarvinnut edes jotain apua, mutta ei ollut, joten aina sumussa eka vuosi meni toisen lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
17/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiiko kaikki oikeasti hoitajat ja laittaa muut lapset päiväkotiin? Että vuodeksi ainakin ottaa hoitajan kotiinsa? Ja mieluiten sellaisen joka on yölläkin heillä.

No ei, kaikki ei varmaankaan hanki lastenhoitajaa tai palkkaa siivojaa tai pyydä anoppia tekemään ruokia. Mutta MIKSI sinusta on niin ihmeellistä, jos tuttavasi haluaa niin tehdä? Eikö saa helpottaa omaa arkea edes kaksosten syntyessä?

Vierailija
18/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekat 3 kk tuntui siltä, että on yks vauva, joka ei nuku koskaan vaan syö koko ajan

toi yöhoito on jo aika paksua

meillä osallistui mies, vaikka töissä kävikin

Vierailija
19/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti vanhempainvapaan päätyttyä siten, että olivat hoidossa vuorotellen ja äiti yhden kanssa kotona. Äitiys- ja vanhempainvapaan aikana heillä oli lastenhoitaja viikolla ja isoäidit viikonloppuna apuna.

Lapset ovat terveitä, reippaita, nukkuvat ja syövät hyvin. Heidän äitinsä vain päätti, että tämä on kamalaa, ja sellaistahan se on, jos niin on päättänyt.

Vierailija
20/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosten saaminen on rankkaa. Kyllä siitä itsekseenkin varmasti hengissä selviää, mutta kyllä se veronsa vie. Ei käy kateeksi kaksosten äitejä.

Todellakin jos mulla olis varaa palkata hoitaja, niin sen tekisin ilman muuta. Se päiväkotipaikka 5-vuotiaalla on kyllä mielestäni ihan järkevää. Tuon ikäinen tarvitsee jo kavereita ja tekemistä. Ei kotonaoloa, kun äidillä on tissi jomman kumman vauvan suussa koko ajan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi