Koetko että sinulla on parempi fyysinen kunto kuin useimmilla ikäisilläsi?
Kommentit (73)
Kyllä. Olen 50+ vuotias, hoikka, urheilen joka päivä.
Kyllä. Olen N45 ja urheilen paljon. En tunne ketään omanikäistä joka olisi yhtä hyvässä kunnossa
Vahva mututuntuma että on, monet ikäiseni ovat ylipainoisia tai suorastaan lihavia. Itse lenkkeilen päivittäin koirieni kanssa ja harrastan muutakin liikuntaa useita kertoja viikossa.
N40+, 170cm/58kg
Varmaan aika keskitasoa 34-vuotiaalle. Ei huono kunto, mutta ei superhyväkään. Lihaskunto saattaa olla kyllä jopa keskimääräistä parempi mutta aerobinen ei. Migreenin takia ei voi treenata kovin kovaa mitään, se on harmi.
Joo. Liikun päivittäin useamman tunnin. Olin myöskin viime kesänä siivoojana ja odotin koko ajan sitä kavereiden mainostamaa jalkojen särkyä, jonka olisi pitänyt työstä tulla.
Muutama vuosi sitten olin 100% varmuudella keskimääräistä parikymppistä huonokuntoisempi.
Koen kyllä. 31- vuotias nainen, treenaan ultrajuoksua. Urheilua 1- 6h päivässä.
Koen kyllä. Olen 77 vuotias ja ei meinaa enää lenkkikaveria löytyä. Sauvakävelen lähes joka päivä 7 km lenkin tai hiihdän talvella jäällä 1-2 tuntia. Kävin juuri vuositarkaatuksessa ja lääkäri ihmetteli, että hiihdän vielä. Mutta, sitähän ei tässä iässä tiedä, milloin se romahdus tulee. Toistaiseksi kuitenkin näin. Niin ja olen lievästi ylipainoinen 165/70.
Kyllä mutta urheiluvammoja aika usein ja taas k7ntoutellaan.
Kyllä. Olen normaalipainoinen 50- vuotias, tausta kestävyysurheilussa. Tänään hiihdin 20 km vaihtelevassa maastossa alle kahden tunnin.
En koe. Oli aiemmin, nykyään ei kun ei huvita liikkua talvella.
Kyllä, mä oon 31v mies. Juoksen ja treenaan itsekseni.
pohjaan arvioni siihen että näen joka päivä ikäisiäni jotka ovat ihan hirveässä kunnossa. Enkä tarkoita ylipainoa, tarkoitan myös niin sanottuja laihoja läskejä, heistä huomaa että muuta ei tehdä kun istuta koneella kotona ja pelailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen 50+ vuotias, hoikka, urheilen joka päivä.
Missä vaiheessa palaudut,jos urheilet joka päivä?
No, menkää sinne kuntotestiin, sinne syötetään se ikä.
Esim. Jos 35-v nainen juoksee yhtä kovaa 10 km kuin minä 45v nainen niin minä olen paremmassa kunnossa.
Ja jos 55- nainen häviää mulle hiukan, on hän taas minua paremmassa kunnossa.
Nuoremman on oltava aina parempi suhteessa. Koska keho kuluu iän myötä.
En osaa sanoa, kun en tiedä minkälaisessa kunnossa ikäiseni eli noin 30-vuotiaat ihmiset "useimmiten" (keskimäärin?) ovat.
Omassa elinpiirissäni en ole mitenkään paremmassa kunnossa kuin muut, mutta minun elinpiirissäni urheilullisuus on normi.
Jaa-a. Olen 50 enkä ole erikoisen hyvässä kunnossa, mutten kyllä huonossakaan. Ehkä keskitasoa.
36v mies 183cm ja 76kg. Punttisalia olen harrastanut 17 vuotta ja liikuntaa koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Olen 50 enkä ole erikoisen hyvässä kunnossa, mutten kyllä huonossakaan. Ehkä keskitasoa.
Kuulostaa rehelliseltä realismilta!
Harrastan maratoneja. Se että jaksaa juosta edes puolikkaan kertoo jo varmaan keskivertoa paremmasta kunnosta.
Matolla juoksen 10 km/h puolen tunnin pintaan. Sen jälkeen ylävartaloa telineestä riippuen 40 - 60 kilon painoilla.
Ei nyt mitään hirmukuntoilua mutta olen jo 64 vuotias.