Ärsyttää! Lapseton sinkku-työkaveri haluaa välttämättä
heinäkuun lomaa, vaikka päiväkodit ovat silloin kiinni. Mitä ihmeen väliä sillä on milloin hän lomansa pitää, varsinkin kun aikoo viettää sen ulkomailla? Että pistää vihaksi.
Suuna ja päänä ensimmäisenä vaatimassa lomaansa siihen.
Asioista voi toki neuvotella, mutta tuollainen päällepäsmäröinti ärsyttää.
Kommentit (138)
heinäkuun loma pitäisi automaattisesti kuulua sinulle, ap.
jos heinäkuu olisi vuodesta toiseen automaattisesti varattu niille, joilla on lapsia!
Ihan sama talvilomien kanssa, meillä duunissa vaan yh:t sai lomansa tietylle viikolle...
Voihan silläkin olla esim. perheellisiä sisaruksia ja haluaisi päästä heidän kanssaan lomailemaan, ja ko. lapsiperheet ovat onnistuneet saamaan heinäkuun lomaksi. Olkoon vaikka miten lapseton sinkku, niin kyllä hänelläkin on oikeus haluta heinäkuuta lomaksi. Ja ymmärrän hyvin, että jos on vaikka kuusi vuotta putkeen joutunut "joustamaan" heinäkuun lomailusta perheellisten edessä, voi lopultakin pinna pärähtää ja alkaa vaatia älämölön kanssa heinäkuuta itselleen. :)
Mutta semmoisia ne loma-asiat ovat, neuvottelemaan vaan. Me ollaan perheellisiä, eikä IKINÄ oteta heinäkuuta lomaksi, vaan lomaillaan touko-kesäkuussa ja sitten elokuun alkupuolella. Meillä ei ole mitään hinkua lähteä heinäkuun pahimpaan lomaryysikseen tai tappelemaan niistä halutuimmista päivistä.
Meidänkin työpaikalla kaikki p**kaduunit ja inhottavat työajat napsahtelee mulle (olen yh) ja muille lapsellisille ihmisille.
Me osataan joustaa ja ajatella muitakin.
Mutta nää lapsettomat... joo, ei voi millään tehdä illalla pidempään, kun jää tennisvuoro väliin...
Jep jep... mut meidän lapsellisten onkin tosi helppoa järjestää lapsille hakia päiväkotiin!!
töissä on täysiä dorkia siis, sekä lapsettomia doskia että lapsellisia dorkia.
Meidänkin työpaikalla kaikki p**kaduunit ja inhottavat työajat napsahtelee mulle (olen yh) ja muille lapsellisille ihmisille. Me osataan joustaa ja ajatella muitakin. Mutta nää lapsettomat... joo, ei voi millään tehdä illalla pidempään, kun jää tennisvuoro väliin... Jep jep... mut meidän lapsellisten onkin tosi helppoa järjestää lapsille hakia päiväkotiin!!
Kukahan ne työt tekee, kun lapsellinen hoitaa sairasta muksua kotona? Ja aina joka työpaikalla on sellainen vanhempi, jonka muksu on aina ja jatkuvasti kipeä!
Meidänkin työpaikalla kaikki p**kaduunit ja inhottavat työajat napsahtelee mulle (olen yh) ja muille lapsellisille ihmisille. Me osataan joustaa ja ajatella muitakin. Mutta nää lapsettomat... joo, ei voi millään tehdä illalla pidempään, kun jää tennisvuoro väliin... Jep jep... mut meidän lapsellisten onkin tosi helppoa järjestää lapsille hakia päiväkotiin!!
Höpöhöpö Kukahan ne työt tekee, kun lapsellinen hoitaa sairasta muksua kotona? Ja aina joka työpaikalla on sellainen vanhempi, jonka muksu on aina ja jatkuvasti kipeä!
tulehan katsomaan, kyllä ne on nuo lapsettomat, joilla eniten täällä on sairauspoissaoloja!!
Meidän duunin ainoa sinkku ja lapseton vaatii kesälomaa elokuulle, jolloin taas oman lapseni subjektiivinen päivähoito-oikeus loppuu. Koulut alkaa 16. pvä. Että revipä siitä. Pitäisi tuo vielä 6-vuotias jättää 8 tuntisen työpäivän ajaksi yksin.
Meidän duunin ainoa sinkku ja lapseton vaatii kesälomaa elokuulle, jolloin taas oman lapseni subjektiivinen päivähoito-oikeus loppuu. Koulut alkaa 16. pvä. Että revipä siitä. Pitäisi tuo vielä 6-vuotias jättää 8 tuntisen työpäivän ajaksi yksin.
vaan hänen tehtävänsä on huolehtia että työntekijöitä kohdellaan tasaveroisesti olipa lapsia tai ei tai millä tahansa muulla perusteella. Se on ainoa oikea peruste lomien ajankohdille.
Huoh...kai hänelläkin on oma ystävä- ja tuttavapiirinsä ja kenties suunnitelmia heidän kanssaan --> matka suunniteltu juuri heinäkuuksi ja jos silloin ei ole lomaa, joutuu lähtemään matkaan yksin.
Mutta onko omakaan asenteesi sen parempi? Ei? No, sitähän minäkin. Sinä taas olet itsestäänselvyytenä väittämässä, että hänelle ei kuulu mitään oikeutta pitää kesälomaansa heinäkuussa, koska on lapseton sinkku ja sinä taas ilmeisesti perheellinen läskimamma, eli heinäkuun loma kuuluu sinulle. Vilkaisehan peiliin, et ole kersoinesi mikään maailman napa.
Jokaisella on oikeus toivoa lomaansa haluamaansa ajankohtaan. Toiveen saa aina esittää, mutta on eri asia toteutuuko se. Voi olla, että sinkkunainen saa lomansa heinäkuulle ja läskimamma jää nuolemaan näppejään tai sitten toisinpäin. Kumpikin yhtä oikeudenmukaista, kaikissa tilanteissa ei vain kaikkia voi miellyttää.
miten perheelliset lastensa hoidon järjestää.
Itse ajattelin olla tänä vuonna sikamainen lapseton ja pyytää lomarahat lomana ja kesäloman alkamaan juhannuksesta. Pitäkäähän kivaa, mammat!
Täällä on ninkun ihmiset sitä mieltä että heinäkuun loma kuuluu EHDOTTOMASTI tälle sinkulle??
Ap:han kirjotti että ei häntä ärsyttää kun tää sinkku pitää omaa ajankohtaansa itsestäänselvyytenä, eikä edes yritä ajatella muita.
lapseton sinkku joka pitää lomansa tänä vuonna heinäkuussa :) Ei se ole kiusantekoa, olen lähdössä silloin pitkälle matkalle. Pitäkää perheelliset lomanne vaikka eri aikoihin, niin on aina lapselle hoitaja. Ei kai meidän sinkkujen kuulu ottaa vastuuta siitä, että joku päiväkoti nyt sattuukin olemaan kiinni juuri heinäkuussa joka ikinen vuosi. :)
Ensiksi kysytään toiveita ja jos useammalla sellaisella on sama toive, jotka eivät voi olla samaa aikaan, niin otetaan vuorottelu. Eli jos joku on saanut edellisenmä kesänä olla heinäkuun lomalla, niin tänä kesänä on toisen halukkaan vuoro.
Jos ei ole aikaisempia vuoroja, niin muistaakseni meillä on sitten arvottu.
Minullakin 3 lasta, mutta en ole koskaan kokenut, että minun olisi pakko saada heinäkuu lomakuukaudeksi. Ei ole oikeastaan väliä.
miettiä siinä vaiheessa kun niitä mukoloita on tehty tai valita sellainen ammatti, että heinäkuussa saa aina lomaa.
Ei tasan tarkkaan ole sen työkaverin ongelma miten lapsesi hoidon järjestät. Samat säännöt ja tasapuolisuus kaikille lomien suhteen.
terveellä tavalla siitä et meiänkin firmassa on ne pari äitiä jotka vaatii vuodesta toiseen kaikki heinäkuut ja koulujen hiihtolomaviikot vapaaksi.Kumpikaan ei myöskään suostu tekeen joulupyhiä ei pääsiäispyhiä ja usein muutkin juhlapyhät yms.pitkät v.loput on heillä vapaat.Siihen päälle jatkuva poissaolo lasten sairastelujen vuoksi + niiden omat sairastamiset niin jopa minä jolla on nuorempia lapsia kuin heillä häpeän syvästi heidän käytöstä ja toivon et ne sais molemmat potkut.
Meillä on just nyt käynnissä samanlainen tilanne. Olen ainoa perheellinen ja haluaisin edes osan heinäkuusta pitää lomaa, jotta poikaa ei tarvitsisi laittaa varapäiväkotiin, ja olisi tosi kiva viettää edes kerran vuodessa lomaa koko perheen kanssa.
No niin, heinäkuu on suosituin joten asiasta on vääntöä. Sinkkuna ollessa mulle oli aivan sama, milloin lomani vietin ja useimmiten halusin lomailla keväällä- tai syksyllä. Mun mielestä oli täysin ymmärrettävää, että perheellinen toivoi lomaansa tiettyyn ajankohtaan. Mun mielestä on kurjaa viedä lapsi vieraaseen päiväkotiin, joka voi olla missä tahansa.
Siis ihan lapsen takia haluaisin viettää heinäkuussa loman (tai edes osittain), en ITSENI takia. Kyllä työntekijän elämäntilanne pitäisi ottaa huomioon. Ehkäpä sitten tajuavat kun heillä on lapsia. Jos lomista tulee sota ja mulle heitetään vaikkapa toukokuu niin aivan varmasti lähden tuollaisesta työpaikasta. Edes kerran vuodessa haluan pitää yhteistä lomaa perheen kanssa.
että työkaverillasi on varmaan matkaseuraa matkalleen? Hänelle voi sopia vain heinäkuu.
Tai matkakohde voi olla sellainen, että sinne ei kannata mennä kuin heinäkuussa. Oletko kysynyt, minne hän on menossa? Jos hän menee vaikkapa joogakurssille Intiaan, joka järjestetään juuri heinäkuussa, ei lomasta elokuussa ole iloa.
Minä minä minä minä...