Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! Lapseton sinkku-työkaveri haluaa välttämättä

Vierailija
08.02.2011 |

heinäkuun lomaa, vaikka päiväkodit ovat silloin kiinni. Mitä ihmeen väliä sillä on milloin hän lomansa pitää, varsinkin kun aikoo viettää sen ulkomailla? Että pistää vihaksi.

Suuna ja päänä ensimmäisenä vaatimassa lomaansa siihen.

Asioista voi toki neuvotella, mutta tuollainen päällepäsmäröinti ärsyttää.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tajua, että jos päiväkoti on kiinni ja vanhemmat töissä, niin se on aika saamarin iso ongelma. Tietenkään mistään pienen lapsen tunteista he eivät ymmärrä mitään, mutta entäs edes sitä, että on laitonta ja heitteillejättö, jos lapset ovat yksin kotona ja aikuiset töissä. Tämä on se perheellisten ongelma! Ei mikään parhaan lomakuukauden nappaaminen, pässit!

Ei ole olemassa sellaista mahdollisuutta, että laajassa mitassa suomen lapset nakattaisiin johonkin vaihtoehtoisiin hoitopaikkoihin. Koko tämä yhteiskuna pyörii sillä tavalla, että nuo tavalliset hoitopaikat ovat tavallisina aikoina auki, ja kaikki kansalaiset sovittavat siihen aikataulunsa!

Ja on lapselle henkisesti hyvin rankkaa joutua yhdeksi kuukaudeksi johonkin vieraaseen paikkaan hoitoon, vaikka siitä ette tajua tai välitä mitään.

Pitäisi olla solidaarisuutta sen verran että ymmärretään perheitä, jotka ovat miltei pakkotilanteessa! Ihan vaikka senkin takia, että ne lapset tosiaan sitten maksaa teidän lapsettomienkin eläkkeet ja hoitaa teitä vanhainkodissa, jos ette muuten ymmärrä miksi on hyvä että heitä on. Lapset eivät ole ihan sama juttu kuin joku lomamatka.

Perheitä on monenlaisia, jookos?

Minun perheenjäseneni (ei mieheni, vaan omassa taloudessa asuva nainen)on maahanmuuttaja. Työvoimapoliittinen kurssinsa, suomen kielen kurssi, on tauolla heinäkuun ajan. Se on ainoa aika jolloin voi harkita viikonloppua pitempää reissua esim. sukuloimaan. Äitini asioiden hoitoon, esim. hoitoneuvotteluihin hän ei pääse koskaan, ne ovat arkisin. Kursseilta ei saa vapaapäiviä kuten töistä. Yksinkään en viitsisi puolikielistä ihmistä laittaa sukulaisissa kiertämään, vanhempi väki kun ei osaa kuin suomea.

Talvella on viikonloppuresissuissa ollut ongelmana se, että teen itse vuorotöitä, usein viikonloppuisin, jotta lapselliset saavat olla kotona.

Maahanmuuttajat tekee meille veronmaksajia.

Vierailija
102/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, lapsen isäkään ei saanut kuin viikon heinäkuulle (jolloin on lapsen kanssa)

Toiseksi viikosksi olen saanut mummon hoitamaan mutta 2 muuta viikkoa aion olla saikulla jos en saa varahoitopaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse pelkästään aikuisista ja heidän itsekkäistä vaatimuksistaan, vaan myös lapsista. Ei taatusti ole mitään herkkua joutua vieraaseen päiväkotiin kesällä, outojen lasten ja hoitajien joukkoon. Ja kyllä lapsilla on oikeus vanhempiinsa edes kesällä hektisen työvuoden jälkeen.

Sinkuilla ei taida olla minkäänlaista käsitystä siitä, miten vaativaa on sovittaa yhteen pieniä lapsia ja työtä. Uskokaa pois, kokemusta on molemmista, ja sinkkuna eläminen on täydellistä lastenleikkiä verrattuna vanhemmuuden vaatimuksiin.

Kyllä työnantajan pitää arvioida ihmisten elämäntilanteen mukaan, mikä ratkaisu on paras kullekin. Pienten lasten äidin elämä on monin tavoin rankempaa kuin sinkun, joka pystyy sovittamaan menonsa sata prosenttia helpommin, kun on vastuussa kuin itsestään. Bailata voi ihan hyvin myös kesäkuussa tai elokuussa, eikös se ole sinkulle ihan sama.

Yleensä olen aina puolustanut ihmisten oikeutta olla myös lapseton, mutta tämän tason itsekkyys sinkuilta kyllä kuvottaa.

Vierailija
104/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse pelkästään aikuisista ja heidän itsekkäistä vaatimuksistaan, vaan myös lapsista. Ei taatusti ole mitään herkkua joutua vieraaseen päiväkotiin kesällä, outojen lasten ja hoitajien joukkoon. Ja kyllä lapsilla on oikeus vanhempiinsa edes kesällä hektisen työvuoden jälkeen.

Sinkuilla ei taida olla minkäänlaista käsitystä siitä, miten vaativaa on sovittaa yhteen pieniä lapsia ja työtä. Uskokaa pois, kokemusta on molemmista, ja sinkkuna eläminen on täydellistä lastenleikkiä verrattuna vanhemmuuden vaatimuksiin.

Kyllä työnantajan pitää arvioida ihmisten elämäntilanteen mukaan, mikä ratkaisu on paras kullekin. Pienten lasten äidin elämä on monin tavoin rankempaa kuin sinkun, joka pystyy sovittamaan menonsa sata prosenttia helpommin, kun on vastuussa kuin itsestään. Bailata voi ihan hyvin myös kesäkuussa tai elokuussa, eikös se ole sinkulle ihan sama.

Yleensä olen aina puolustanut ihmisten oikeutta olla myös lapseton, mutta tämän tason itsekkyys sinkuilta kyllä kuvottaa.

Ei jumalauta! Miten voit olla noin tyhmä?

Vierailija
105/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikos se sinkku sitten kuitenkin harkita, että reissaisi rantalomalle tai lähtisi iskukierrokselle baareihin joskus muulloin kuin heinäkuussa. Onhan vielä 11 kuukautta aikaa harrastaa sellaista.

Lapsilla on vapaata päiväkodista ja koulusta kokonainen kuukausi vain kesä- ja heinäkuussa, eivätkä he voi valita, milloin sen viettävät. Lapsilla on oikeus edes se lyhyt aika olla vanhempiensa kanssa. Mutta eiväthän ne lapset osaa huutaa oikeuksiensa perään yhtä kovaa kuin itseään täynnä olevat sinkut.

Onko nin, että tämä "kaikki mulle heti nyt" -sukupolvi ei osaa nähdä tosiaan muuta kuin oman napansa? Hävetkää, jos osaatte.

(ei ap)

Ihan vaan tiedoksesi, että sinkullakin on oikeus tavoitella esim. parisuhdetta ja lasta vaikka sitten heinäkuussa, jos niikseen tulee - ja matkustaa ulkomaille.

Vierailija
106/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vaikka minulla on neljä lasta, ymmärrän ihan hyvin työtoverisi toiveen. Ja sama oikeus hänellä siihen heinäkuuhun on kuin sinullakin. Meillä on onneksi töissä kiertävä kesäloma eli nyt kesäkuu, ensi vuonna heinäkuu ja sitten elokuu ja taas kierros alusta. Ei tarvi kenenkään märistä, tasapuolista kaikille. Ja jos haluaa, voi vaihtaa jonkun toisen kanssa jos molemmille sopii.

Vierailija
107/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinäkuun lomaa, vaikka päiväkodit ovat silloin kiinni. Mitä ihmeen väliä sillä on milloin hän lomansa pitää, varsinkin kun aikoo viettää sen ulkomailla? Että pistää vihaksi. Suuna ja päänä ensimmäisenä vaatimassa lomaansa siihen. Asioista voi toki neuvotella, mutta tuollainen päällepäsmäröinti ärsyttää.

Ei tarvitse olla tappelemassa lomavuoroista, kun kaikki päivät ovat vähän kuin lomaa!

Vierailija
108/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsiperheet saisi aina valita lomat ensin, siis aina?

Jospa tänä vuonna olisi sinkkujen tms. vuoro saada valita ensin vaikka se heinäkuu.

terv. tavallisen lapsiperheen äiti, mutta joka muistaa sinkkuajoistaan sen "eihän sulla voi olla elämää koska olet sinkku" BYÄH

Vierailija
109/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin vapaaehtoisesti joulut töissä, että perheelliset pääsi vapaalle. Kesällä olin lomalla mielellään elokuussa, koska minulle oli aivan sama, milloin lomailin. No kieltämättä nykynuoriso on erilaista. Ei saa perheellinen edes jouluaattona aamuvuoroa, että saisi illan viettää lapsien kanssa kun sinkku kokee, että hänellä on oikeus aamuvuoroon. No enää en jousta itsekään sitten näiden sinkkujen toiveiden takia kun eivät jousta hekään. Mutta ollessani nuori niin kyllä me sinkut yleensä teimme näitä juhlapyhiä siksi, että perheelliset sai olla vapaalla. Se vain jotenkin tuntui oikealta. Ei ala nykysinkku siihen.

Niin minäkin tein. Minusta se oli luontevaa, kun ei ollut pieniä lapsia joiden lomista olisi ollut kauhea huoli ja miettiminen. Nyt kun on omia lapsia, katson että olen "oikeutettu" pitämään sen heinäkuun lomaa. En todellakaa halua lastani viedä varatarhan varatarhaan. Vähän voisivat nykysinkut katsoa omaan napaansa ja miettiä että ehkä heilläkin on jonain päivänä niitä lapsia...

Vierailija
110/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin vapaaehtoisesti joulut töissä, että perheelliset pääsi vapaalle. Kesällä olin lomalla mielellään elokuussa, koska minulle oli aivan sama, milloin lomailin. No kieltämättä nykynuoriso on erilaista. Ei saa perheellinen edes jouluaattona aamuvuoroa, että saisi illan viettää lapsien kanssa kun sinkku kokee, että hänellä on oikeus aamuvuoroon. No enää en jousta itsekään sitten näiden sinkkujen toiveiden takia kun eivät jousta hekään. Mutta ollessani nuori niin kyllä me sinkut yleensä teimme näitä juhlapyhiä siksi, että perheelliset sai olla vapaalla. Se vain jotenkin tuntui oikealta. Ei ala nykysinkku siihen.

Niin minäkin tein. Minusta se oli luontevaa, kun ei ollut pieniä lapsia joiden lomista olisi ollut kauhea huoli ja miettiminen. Nyt kun on omia lapsia, katson että olen "oikeutettu" pitämään sen heinäkuun lomaa. En todellakaa halua lastani viedä varatarhan varatarhaan. Vähän voisivat nykysinkut katsoa omaan napaansa ja miettiä että ehkä heilläkin on jonain päivänä niitä lapsia...

Lapsettomat eivät ymmärrä, on vaan MINä, MINÄ ja MINÄ. Olen ihan vakavasti miettinyt alan vaihtoakin, jos perhetilannetta ei yhtään oteta huomioon lomia ajatellen (ja muutenkin). Lopetan itsekin joustamisen, koska muut eivät jousta.

T. 121 (kolmen lapsen äiti, 2 koulussa 1 pkodissa)

Vierailija
111/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä niin typerää tekstiä että pakko kommentoida. Mikä saa ihmiset kuvittelmaan kettä kaikki sinkut viettää kesälomansa vaan bailaten!

Entä jos silloin heinäkuussa onkin hääjuhlat ulkomailla, joku itselle tärkeä kurssi, ainut mahdollisuus päästä heinäkuussa lomailevan tuttavansa kanssa reissuun, Mummon 80-vuotisjuhlat toisella puolella suomea tai mitä vaan! Sinkuilla ja lapsettomilla on myös oma elämä, joka on heille ihan yhtä tärkeä kuin oma elämänne teille!

Ottakaa pois se marttyyrin viitta harteiltanne, ja lopettakaa tilittämättä miten pienten lasten äitien elämä on rankempaa kun lapsettoman. Onhan se, sitä ei kukaan kiellä, mutta ihan itse olette elämänne valinnut ja lapset hankkinu. Se nyt ei vaan oikeuta omimaan joka ikistä heinäkuuta ja tylyttämään miten lapsettomien nyt vaan pitää alistua teidän tahtoon ja sysätä omat tarpeet sivuun joidenkin heille tuntemattomien muksujen takia. Pah.

Huh, itseäni puolestaan kuvottaa täällä vallitseva mustavalkoinen ajattelutapa lapsettoman elämästä.

Vierailija
112/138 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan päiväkodit (useimmat) kiinni heinäkuussa.

Aikamoinen sumpliminen on monella perheellä, joilla ei ole mummoloita ja sukulaisia auttamassa. Esim. jos mulle laitettaisiin kesälomaksi toukokuu, niin en hyötyisi siitä mitenkään, koska lapset ovat kouluussa vielä toukokuussa. Ja mies töissä. Olisi ihan kiva edes kerran vuodessa viettää yhteistä lomaa koko perheen kanssa.

Tällaisia asioita ei todellakaan edes ymmärtänyt lapsettomana, miten paljon sumplimista perheellisellä on. Eli en huvikseni toivo heinäkuuta (tai edes osaa heinäkuusta) lomaa, vaan ihan lapsen takia. Kurjaa viedä pieni lapsi varahoitopaikkaan, jossa vieraita hoitajia. Ja hoitopaikka voi olla ihan missä vaan, joten autottomana se ei ole ihan yksinkertaista.

T.121

Vierailija
113/138 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö te joilla on kakarat tehtynä itseänne jotenkin arvokkaanpina ja etuoikeutettuina ihmisinä? Kyllä minullakin on yksineläjänä oikeus pitää heinäkuu lomaa jos haluan. Jokainen kärsiköön itse omat virheensä elämässä.

Vierailija
114/138 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut lomani haluamaani ajankohtaan, koska olen merkinnyt toiveeni lähes viimeiseksi ottaen huomioon muiden toiveet. Kannattaako todella toivoa sitä neljää viikkoa juhannuksesta eteenpäin, minkä kuusi muutakin työkaveria tahtoo. Olen ollut viimeiset vuodet lomalla heinä-alokuun vaihteessa (neljän viikon kuluttua juhannuksesta), enkä ole koskaan joutunut pitämään lomaani esim toukokuussa (jolloin jonkun on pakko lomansa pitää).

Vierailija
115/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinäkuun lomaa, vaikka päiväkodit ovat silloin kiinni. Mitä ihmeen väliä sillä on milloin hän lomansa pitää, varsinkin kun aikoo viettää sen ulkomailla? Että pistää vihaksi.

Suuna ja päänä ensimmäisenä vaatimassa lomaansa siihen.

Asioista voi toki neuvotella, mutta tuollainen päällepäsmäröinti ärsyttää.

ovat kaikki perheelliset + perheettömät, on paras. Ei heinäkuu ole mikään subjektiivinen oikeus lapsiperheiden lomaksi.

Vähän rajaa ap!

Vierailija
116/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimukset myös, että heinäkuu pitäis saada lomaa, kun pk on kiinni?

Vierailija
117/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien tulisi luopua heinäkuisesta reissusta ihan vain periaatteesta? Hän saattaa lähteä reissuun ystäviensä kanssa jotka pitävät heinäkuussa lomansa, tai tavata kohdemaassa ihmisiä jotka ehtivät vain silloin. Kyllä tässä työkeskeisessä maassa sinkullakin on kerran vuodessa oikeus nauttia ihan elämästä.

Vierailija
118/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsiperheiden vanhemmat olettavat automaattisesti saavansa lomansa aina haluamaan aikana. Työelämässä pitää kaikki työntekijöitä kohdella tasapuolisesti, lapsettomalla on ihan yhtä hyviä syitä kuin sinullakin haluta lomansa heinäkuussa. Ne syyt eivät kuulu sinulle. Lapset ja perhe ovat yksityisasioita, niitä ei tule voida käyttää etuiluaseina työelämässä.

Vierailija
119/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkien työntekijöiden toiveet tulee huomioida vuorotellen. Anna esimiehen hoitaa asia.

Turha teidän on keskenään siitä riidellä. Toiveet pomolle ja pomo tekee päätökset joissa vuorovuosina huomiodaan molemmat/kaikki työntekijät.

Vierailija
120/138 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomilla otsaa! Luulevat voivansa vaatia itselleen semmoisia asioita, jotka kuuluvat vain lapsiperheellisille, kuten heinäkuun loma. Sissus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän