Kuinka monella ei ole työpaikalla mitään työajan seurantaa ja leimaamisia?
Meillä ei ole ikinä ollut. Riittää kun työt tulee hoidetuksi ajallaan.
12 hengen suunnittelutoimisto.
Kommentit (20)
Ei oo meillä. Tukkuliike. Ite pidetään huoli tulemisistamme ja menemisistämme.
Meillä oli alunperin kolmen hengen firma ja kasvettiin n. 10 päällä. Unohtui siinä tohinassa tuntiseuranta ja työterveyshuolto.
Joskus oli muta nyt 14 vuotta mennyt ilman mitään kyttäyksiä. Työaika klo 5 - 20 välillä 8h/päivä.
Tällaista pitääkin työnteon olla. Olin kymmenen vuotta sitten Sote-alalla töissä. Ja naispomo soitteli perään asiakkaille. Kyllä hävetti.
Olen ollut siinä tilanteessa kyllä. Ei edes ollut niin väliä tuliko työt hoidetuksi ajallaan. Sellanen outo leväperäisyys oli läsnä kaikkialla. Se oli melkein kuin olisi työtön mutta palkkaa maksettiin ja teeskenneltiin että kovasti jotain tehdään. En nauttinut tilanteesta.
Jos työpaikalla on yksikin palkattu työntekijä, on työajanseuranta lakisääteisesti pakollinen.
Eli olette kaikki laittomissa olosuhteissa töissä, ilmiantakaa työsuojeluun.
Kirjaan tunnit että hähdään minkä verran miltäkin asiakkaalta laskutetaan. Sama mihin aikaan teen ne kunhan projektin omaa aikataulua noudatetaan ja hommat valmiita silloin kun pitää.
Kuhan numerot täsmää niin ihan sama missä ne on naputeltu , ja millon.
Mutta virallisesti laitetaan työhön kuluneet tunnit listaan toki.
Esihenkilöni kirjaa kaikkien meidän tiimin tunnit työahjanseurantaan (eli kaikki paikalla 7-15.30). Mitään leimausta ja tarkkaa seurantaa ei ole, eikä esihenkilm työskentele meidän kanssa. Pari tuntia voi välillä olla poissa ilman että tunteja vähennetään palkasta. Kunnan toimitila palveluissa töissä.
Meillä ei ole, mutta klo 7.30 kokoonnutaan yhdessä aamukahville ja työnjakoon, jos ei ole paikalla, niin joutuu soittamaan pomolle ja kysymään, mitä teen tänään.
Ei seurantaa, mutta pääosa työpäivistä n 8-10 h, joten tuskin työnantaja seurantaa siksi haluaakaan.
Olen ainoa työntekijä 100% etätyössä eikä seurantaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikalla on yksikin palkattu työntekijä, on työajanseuranta lakisääteisesti pakollinen.
Itse vedän exeliin tunnit kerran kk. Hiirellä yksi veto🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei seurantaa, mutta pääosa työpäivistä n 8-10 h, joten tuskin työnantaja seurantaa siksi haluaakaan.
Juuri tuon takia se seuranta on lakisääteistä. Meillä on seurantasovellus ja hyvä että on. En tee yhtään ylimääräisiä tunteja, jos ei ole pakko. Kyllä työ pitää saada tehtyä perustyöajalla. Mulla on muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia se seuranta on lakisääteistä. Meillä on seurantasovellus ja hyvä että on. En tee yhtään ylimääräisiä tunteja, jos ei ole pakko. Kyllä työ pitää saada tehtyä perustyöajalla. Mulla on muutakin elämää.
Ei meillä kukaan tietääkseni tee pidempää päivää. Lyhyempää kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ilmoittaa? Asiat rullaavat hyvin. Ei tarvitse tehdä ongelmaa asiasta jossa ei ole ongelmaa.
Työajanseuranta on myös työntekijän suojaksi. Miten muuten todistat ja vaadit tekemäsi ylityötunnit?
Jos juuri sinun mielestäsi nyt homma pelittää sinun kohdallasi, et voi olla 100% varma muista. Etkä etenkään siitä millaiseksi tilanne äityy sitten, kun meneekin sukset ristiin bossin kanssa.
Ei meilläkään ole mitään.