Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kehtaatko jäädä pois töistä flunssan takia jos sinulla EI ole kuumetta?

Vierailija
06.02.2011 |

Aina sanotaan, että kuume ei ole työkyvyn mittari. Se on vain yksi elimistön puolustusreaktio toisten joukossa, jolle jostakin systä annetaan liikaa painoarvoa. Voit olla todella flunssainen, tartuttava ja sairastaa jopa jotain flunssan bakteerin aihuttamaa jälkitautia ilman kuumetta ja olosi voi olla kertakaikkisen työhön kykenemätön.

Mutta kuka kehtaa ilmoittaa muka töihin, että: "Mä olen flunssassa, en tule töihin kun nokka vuotaa ja kolottaa, kuumetta ei ole"?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä esimiehelleni ilmoittele oirelistaa yksityiskohtaisesti, sanon että olen flunssassa enkä kykene töihin. Ja sitten kun kykenen joten kuten töihin, teen yleensä etäpäivän (hieman kevyempi ratkaisu kuin konttorilla istuminen, saa vaikka koko ajan hörppiä kuumaa teetä tms.)

Vierailija
42/55 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus ja kyllä minulle on käynyt niin, että olipa millainen flunssa tahansa niin saikkua ei ole saanut JOS kuumetta ei ole ollut ja näin on käynyt monelle muullekin.

Ikävä homma siinä mielessä, kun minullakin normaalilämpö on 36.5, niin 37.3 tuntuu jo aika kovalta. Siinä lämmössä olen joutunut menemään töihin käytyäni tt-asemalla. "Noo pikkasen on lämpöä, mutta ei se mitään haittaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olen OIKEASTI ja todella sairas eli kuumetta yli +38C - mutta olenkin esimiesasemassa ja näyttämässä esimerkkiä muille. En siedä lusmuilijoita.

Ääliö. Alaisesi varmasti arvostavat että tulet töihin tartuttamaan taudin myös heihin.. Eivät vaan kehtaa pomollensa sanoa tästä.

Vierailija
44/55 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule kuume flunssien yhteydessä, mutta sen sijaan aivastelen ja yskin tauotta+ astma pahenee hengenahdistuksineen; töihin meno tuolloin mahdotonta, koska olen hoitoalalla. Lisäksi iskee usein laaja herpes kasvoihin,  joten en senkään puolesta juuri liiku kodin ulkopuolella. Influenssankin onnistuin sairastamaan ilan pienellä lämmöllä, vaikka muuten olin ihan puolikuollut.

Meillä nuo ikuisesti reippaat ja ahkerat hoitajat tulevat aina kipeänä töihin tartuttaen niin asiakkaat kuin  työkaveritkin. Pomo samanlainen, joten homma vaan jatkuu. Myönnän kyllä olleeni sairaana muutaman kerran duunissa, kun ollut juuri pitkä sairasloma juuri takana tai todella tärkeä päivä edessä, mutta yleisesti ottaen mielestäni kuuluu olla kotona sairastamassa.

Vierailija
45/55 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos olen OIKEASTI ja todella sairas eli kuumetta yli +38C - mutta olenkin esimiesasemassa ja näyttämässä esimerkkiä muille. En siedä lusmuilijoita.

Hauskaa että olet esimies etkä ymmärrä että sairaana töissä ollessasi tuotantoyksikkösi teho heikkenee kun levität sairauttasi työntekijöihin jotka tekee oikeaa työtä.

Vierailija
46/55 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Minulla alkoi flunssa oireilla toissapäivänä la ja tänään olen aivastanut varmaan 30x ja lisäksi nielu on limainen ja raajoja, varsinkin jalkoja, särkee kuin olisi pesäpallomailalla hieman hutkittu. Aion mennä töihin huomenna, lasten pariin, koska olin viimevkolla vatsapöpön vuoksi pari päivää pois eli tuntuu etten vaan nyt kehtaa jäädä pois. No, ke alkaa vajaan viikon loma eli sitten kai sairastan.

Vierailija
47/55 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko, että hoidan pkssa lastasi pää haljeten kivusta, kurkku kipeänä ja räkä valuen?

Minä en ja siksi jäinkin tänään kotiin. Kuumeesta en osaa vielä sanoa, kun vedellyt nappeja tuon pään ja kurkun vuoksi, mutta eipä se kuume mikään kriteeri olekaan.

Noin muuten sanoi joskus joku työterveyslääkäri, kun kritisoi alan työntekijöiden puolikuntoisena työskentelyä ja sen myötä jatkuvia ja toistuvia päiväkotien tautiepidemioita.

Vierailija
48/55 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osa flunssista on vielä sellaisia, että lämpö ei nouse vaan laskee pahasti alilämmöksi ja se tekee ainakin itselle tosi sairaan olon. Kyllä sen tuntee jos ei pysty tekemään töitä ja muut kuin työnarkomaani lääkärit tajuavat sen sairaslomankin myöntää.

Vierailija
49/55 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa olla. Mulle tulee niin helposti flunssa. Joka kerta kun jotain on liikkeellä, saan sen varmasti. Olen ollut tänä vuonna jo kaksi päivää saikulla flunssan takia. En vaan kehtaa enää.

Vierailija
50/55 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, kun työskentelen freelancerina, annan aina mahdollisuuksien mukaan itselleni saikkua heti flunssan pientenkin ensioireiden alkaessa. Sillä tavalla tauti menee mulla hyvinkin nopeasti ja vähällä sairastamisella ohi.

Mä saan palkkaa vain tehdystä työstä, ja tuolla tavoin varmistan itselleni mahdollisimman paljon tehokasta työaikaa. Jos pitää valita 1-2 saikkupäivää, vaikka ei ole kovin kipeä, tai 1-6 viikkoa puolikuntoisuutta, mulle ne saikut, kiitos. 

Vierailija
51/55 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kehtaan ! Nykyisin . Nuorempana menin töihin kahvin ja särkylääkkeen voimalla , pää humisten ja kerranpa sitten pamahti jälkitautina kuumeton keuhkokuume! Sen jälkeen opin kuuntelemaan vointiani, enkä katsomaan kuumemittaria.

Vierailija
52/55 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei nouse ikinä  kuume . Ala-asteella terkkari luuli kuumemittarin olevan rikki, kun opettaja lähetti minut puolikuntoisena näytille ja mittari näytti normilukemaa! Asuimme silloin ihan  koulun vieressä mutta selvisin hädin tuskin perille, vedin reppua perässä täysin zombina ja kotona nukahdin eteisen penkille, josta isä minut löysi ja kantoi sänkyyn.

Sama juttu näin aikuisenakin, olen ihan raato mutta kuumeeton sellainen! Liikun vain sängystä vessaan ja saatan jutella miehelle puutaheinää muistamatta jälkeenpäin koko asiaa.

Vierailija
53/55 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi jäädä. Eihän me missään Japanissa asuta. Toki en tiedä missä kysyjä asuu. Kuume ei todellakaan ole mikään mittari, joka kertoo voiko ihminen mennä töihin. Yleensä järkevä ihminen ei mene kuumeessa töihin. Eri asia ovat nämä työnsankarit, jotka tartuttavat myös muut sairaaksi omalla

toiminnallaan.Terveydenhuoltoalalla työskentelevänä voin kertoa suuren salaisuuden. Kyllä se sinun vointi ja kunto kertoo oletko työkykyinen.

Vierailija
54/55 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on hirveä kynnys jäädä pois/sairaslomalle varsinkin kun teen etähommia, mutta nyt tää flunssa on jotenkin tosi voimia vievä. En jaksa ku maata. Räkä valuu, aivastelen ja silmät vuotaa ja väsyttää. Jos en olis etätöissä niin aivan varmasti saikuttaisin huomisen, vaikkei lämpöä olekaan. Olo on tosi kurja.

55/55 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emmä kyllä tälläisen pikkuyskän takia pois jää 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän