Onko meillä liian kuiva huoneilma vai miksi hitossa kukkia saa olla koko ajan
kastelemassa?
Mulla on siis noita kukkia vähän kaikenlaisia, löytyy fiikus, begonioita (vai onko ne pegonioita?), kultaköynnös, anopinkieli, anopinhammas, puukaktus, tulilatvoja ja enkelinsiipi.
Noita saa olla koko ajan kastelemassa, kun tuntuu, että multa on ihan rutikuivaa jo parin päivän päästä. Kastelen noita ihan kunnolla enkä baan laita lorausta vaan multa ihan kunnolla märkää.
Mistä tuo voi johtua? Liian kuiva huoneilma? Patterit hohkaa täysillä, niin kuin talven. Ja mun mielestä meillä on LIIAN kuuma, mutta minkäs teet. Ei auta, vaikka laittaisi patterit kokonaan kiinni.
Kommentit (4)
Mutta nuo "anopit" ja tulilatvat on keittiössä työtasojen ja tiskipöydän päällä (+ siellä on myös nuo kaktukset).
Muut ovat olkkarissa, "kaukana" patterista.
ap
Itse kastelen kerran viikossa..joskus menee sen ylikin. Päälepäin kyllä näkee sitten, jos on ollu liian kauan ilman vettä. Alkavat nuupottaa. Varmaan multa tuntuu kuivalta jos kokeilisin vaikka keskiviikkona, mutta päällepäin ei näytä kuivilta. Kastelen ne siis sunnuntaisin.
Ja nuo begoniat, köynnös ja fiikus ovat vasta kuukausi sitten ostettuja.
Muut on ostettu vuoden sisällä. Yleensä olen sellainen, että kastelen, silloin kun muistan (eli n. kerran viikossa), mutta pari viikkoa sitten huomasin ettei toi uusi begonia oikein tykännyt tuosta kastelutahdista ja nuupantui eli lehdet roikkui "velttona". Johan tokeni, kun kastelin. Ja tuon jälkeen aloin seuraamaan noita multien märkyyttä.
ap
Siinä selitys.
tai istuta ne isompiin ruukkuihin.