Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei osata pukea lapsia kauniisti *kuva*?

Vierailija
06.02.2011 |

Tuosta "tyylikäs perhe" -keskustelusta innostuneena kävin nopeasti kokoamassa kuvakollaasin tyylikkäästä asukokonaisuudesta, jollaista ei koskaan ikinä milloinkaan näe suomalaisten lasten päällä. Käykääpä kurkkaamassa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=008567449354.jpg

Miksi Suomessa ei voisi pukea tyttöään noihin? Hintaa asukokonaisuudelle tuli vain 370 euroa, eli ei se hinnasta ainakaan voi olla kiinni!

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teit aloituksesi vakavissasi, mutta taisikin olla vain vitsi.

Vastaan silti otsikon kysymykseen (koska monet pohtivat oikeasti näitä asioita): Suomessa on kylmä talvi, eikä täällä ole tapana antaa lasten hytistä kylmästä sukkahousuissa ja kivannäköisessä takissa, vaan pukeudutaan kätevään haalariin.

Vastaan myös omasta puolestani: mä en näe mitään itseisarvoa siinä, että lapset puettais jotenkin erityisen kauniisti. Joo, kyllä musta kauniit vaatteet on kauniita, mutta elämässä pärjää muutenkin. Mielestäni se, että lasten ulkonäköön puututaan ja sitä arvostellaan mahdollisimman vähän, opettaa lapsille myös hyviä arvoja. Ulkonäköä ehtii surra myöhemminkin monen, monen vuoden ajan.

Jos joku tahtoo pukea lapsensa kauniisti, niin ei se ole multa pois. Kukin tyylillään.

Vierailija
22/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku asukokonaisuus? Kesähame yhdistettynä talvitakkiin? Mitä käsiin on tarkoitus laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin ostoskeskukseen kävelemään. Ulkona noissa vermeissä paleltuu. Mitäs jos tyttö haluaa rymytä lumihangessa leikkimässä? Kengät ei kestä yhtään kosteutta.

Ap ilmeisesti kuvittelee, että tytöt ei leiki ulkona. Minusta paljon parempi tytön ulkovaatekerta on tuossa oikealla näkyvässä Elloksen mainoksessa.

Vierailija
24/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se johtuu siitä, että kaunis on mielipideasia. Sun kaunis, ei ole minun kaunis.

Vierailija
25/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ei miellyttänyt nuo vaatteet. Kyllä Suomessa lapset puetaan kauniisti. Vuodenajoilla on oma merkityksensä, käytännöllisyys määrittelee lastenkin pukeutumista.

Vierailija
26/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin olisit voinut etsiä vielä tätimäisemmät ja nolommat vaatteet, ja ehkä olisit voinut mainita hinnaksi vielä enemmän, toi sun mainitsema hinta ei enää aiheuttanut mitään lisänaurua. Tsemppiä!

Vierailija
27/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokkakengissä ja sukkahousuissa lumileikkeihin ja pulkkamäkeen. Kokeile itse!

Vierailija
28/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen asukokonaisuuden voisi pukea lapsen päälle ehkä huhtikuussa. Me ei olla missään Italiassa, missä kyllä näkee "tyylikkäitä" lapsia, mutta missä sääolosuhteetkin on aivan eri.

Vierailija
29/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun myös itse kauniisti, myös puistoon.

Olen saanut paljon ilkeitä silmäyksiä ja monet ovat jättäneet puhumisen väliin kokonaan kohdallani. Ystäväni sanoi kerran, että "Maria, sun kannattaisi ostaa joku ulkoilupuku lasten kanssa ulkoiluun, muut saattaa tuntea itsensä rumiksi vierelläsi, eivätkä siksi ota sinuun kontaktia."

Olen ystävällinen, hymyileväinen ja sosiaalinen. En todellakaan ajattele muiden vaatetuksesta mitään. Minulle on ihan sama kulkeeko ystäväni tuulipuvussa. Ihmettelen, että tämä ei päde toisin päin.

Vierailija
30/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ajatellaan että lapsi pitää aina pukea ihan siltä varalta, että vaikka kesken kauppareissun tai ravintolaillan pitäisikin yhtäkkiä poiketa pulkkamäkeen ja siksi pitää aina olla goret jalassa ja haalari päällä :-O

Eri tilanteisiin on erilaiset vaatteet, aina ei tarvitse olla superkäytännöllinen ja lapsenkin on hyvä oppia ymmärtämään, että vaatteet valitaan tilanteen mukaisesti eikä aina sen saman kaavan mukaan! Niin moni aikuinen valittaa, ettei koe oloaan mukavaksi esim. juhlissa, kun sinne pitää "pynttäytyä" tai vaikka ulkomailla kokouksissa, kun ei osaa valita oikeita vaatteita - mistäpä muusta tässä olisikaan kysymys kuin siitä, ettei ole koskaan oppinut pukeutumaan tilanteen mukaisesti!

Vierailija
31/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että mulla on vain 2 poikaa. Ihan ehdottomasti kannattaa ostaa kevääksi tytölle noi vaatteet, kun lumi sulaa ja rapa roiskuu.

On niin halvatkin, ettei haittaa vaikka rikki menisivätkin. Voihan sitä sitten ostaa uudet tilalle.

Vierailija
32/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista noin 1½-vuotiaalla oli eilisessä pakkasessa yllään sukkahousut, vaaleanpunaiset crocsit ja pikkuinen takki?

Näyttipä kivalta kun vauva hoippui ja kaatuili jäisellä kadulla kesäsandaaleissa. Oltiin niin fiininä liikenteessä.

Vierailija
33/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ajatellaan että lapsi pitää aina pukea ihan siltä varalta, että vaikka kesken kauppareissun tai ravintolaillan pitäisikin yhtäkkiä poiketa pulkkamäkeen ja siksi pitää aina olla goret jalassa ja haalari päällä :-O

että kaikilla ei ole varaa kuin yksiin kunnollisiin päällysvaatteisiin, ja Suomessa ne päällysvaatteet eivät sitten ole mokkakengät ja villakangastakki, vaan kosteussuojattu haalari ja lämpimät kengät.

Odotan esikoistani ja tiedän jo valmiiksi, ettei meidän tuloilla ostella monia ulkovaatteita lapsille. Mieluummin syön hyvää ruokaa ja nautin elämästä kuin ostelen lapselle vaatteita, joita käytetään harvoin.

Sä saat toki tehdä kuten tykkäät.

Vierailija
34/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta "tyylikäs perhe" -keskustelusta innostuneena kävin nopeasti kokoamassa kuvakollaasin tyylikkäästä asukokonaisuudesta, jollaista ei koskaan ikinä milloinkaan näe suomalaisten lasten päällä.

suomalaisten lasten päällä.. rumia kuin mitkä! :D

Vierailija
35/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla ei ole varaa kuin yksiin kunnollisiin päällysvaatteisiin, ja Suomessa ne päällysvaatteet eivät sitten ole mokkakengät ja villakangastakki, vaan kosteussuojattu haalari ja lämpimät kengät.

Odotan esikoistani ja tiedän jo valmiiksi, ettei meidän tuloilla ostella monia ulkovaatteita lapsille. Mieluummin syön hyvää ruokaa ja nautin elämästä kuin ostelen lapselle vaatteita, joita käytetään harvoin.

Ja sen ymmärrän tosi hyvin - kukaan ei kuitenkaan käyttänyt sitä argumenttina, vaan nimenomaan vetoaa pelkkään käytännöllisyyteen ja näihin impromptu-pulkkailuihin!

Vierailija
36/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paljon ilkeitä silmäyksiä ja monet ovat jättäneet puhumisen väliin kokonaan kohdallani. Ystäväni sanoi kerran, että "Maria, sun kannattaisi ostaa joku ulkoilupuku lasten kanssa ulkoiluun, muut saattaa tuntea itsensä rumiksi vierelläsi, eivätkä siksi ota sinuun kontaktia."

ei mulla ainakaan mitään ulkoilupukuja ole, ja kyllä ihmiset mun kanssa juttelee ihan mielellään. Usein olen vielä aika laittautunut, koska lähden usein heti puiston jälkeen yksin omiin juttuihini. Oma kokemukseni on, ettei ihmisiä niinkään kiinnosta muiden puistovaatteet, ja suurin osa on ostanut ne ulkoilupuvut vaan koska eivät jaksa palella normaaleissa talvivaatteissaan. Lähinnä saattavat sinusta (tai minusta) miettiä, että mitenköhän toi tarkenee.

Vierailija
37/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä ketju muka NIIIIIN hyvä???

Lasten vaatteiden hyvännäköisyys keskustelu!

Vierailija
38/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen ymmärrän tosi hyvin - kukaan ei kuitenkaan käyttänyt sitä argumenttina, vaan nimenomaan vetoaa pelkkään käytännöllisyyteen ja näihin impromptu-pulkkailuihin!

ainakin vetoan käytännöllisyyteen, jos on rahaa ostaa yhdet ulkoiluvaatteet, koska käytännöllisyys on nimenomaan se ostoperuste.

Vierailija
39/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa on tuo liekin kuva?onko tämä ketju muka NIIIIIN hyvä???

Luuletko, että se liekki kertoo siitä, että joku ketjua on "hyvä"?

Vierailija
40/83 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei voisi pukea tyttöään noihin?

kun ei ole sitä tyttöä, vaan kolme poikaa :D

Tosissaan, voihan tollasia kamppeita käyttää vaikka pyhänä tai kylässä tai ravintolassa, mut ei pihaleikeissä. Eikö kuitenkin ole oleellisempaa osata pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla?