Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oli kylässä luokkakaverillaan ja lapseni päällä

Vierailija
05.02.2011 |

oli T-paita, johon olen piirtänyt (sellaisia satuhahmo-heeboja). Nyt sen kaverin äiti soitti ja kysyi että onko totta että olen itse piirtänyt kuvan puseroon? (oli kysynyt sitä lapseltani).

On kovasti ihastunut ja pyysi että jos hän ostaa T-paidan, niin piirränkö sellaisen hänen lapselleen. Lupasin tedä. Nainen käski miettiä sopivan summan korvaukseksi. Mitä ihmettä mä pyydän???

Kangasväreillä siis teen ja silitän lopuksi kuvan kiinni.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ahneudella rajaa :(

Vierailija
22/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän hinnoittelu on ihan perseestä...

sanot, että on lahja lapselle, kun kerta paitakin tulee heiltä. Ei koskaan kotona tehdyistä käsitöistä voi tuntipalkkaa ottaa.

Jos tekee villapuvun, josa menee 2 päivää, niin ei kukaan maksa satoja euroja siitä, ku saavat halvemmallaki samantapaisen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kertoa sille äidille jos meinaa pyytää 20e, niin äiti voi sitten kieltäytyä ihmeisäsään moisesta ja saada paitansa ilman kuvaa takaisin.

Nolouden huippu ois pyytää 20e. ei se nyt mitään uniikkitaidetta ole yksi t-paita. marimekon t-paidatki saa halvemmalla, ja niillä on sentään jo nimeä sekä statusta. Ei se merkki tietenkään mitää merkitse, mutta voi siihen suhteuttaa kuitenkin omat töherrykset, vaikka hienon hienoja olisivatkin.

Vierailija
24/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus täällä kysäisin paljonko pitäis antaa naapurin tytölle palkkaa et katsois lastani pari tuntia kun olen parturissa niin johan tuli vastauskia 20-40e

Tässä tapauksessa tuntipalkka olis n. 8-9e eli ei todellakaan paljon!!!

Vierailija
25/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuossa oikein valitettavasti tuntipalkoille pääse :(

Joku ehdotti, että sen tekisi lahjaksi (esim synttäri), se on loistava idea. Tällaisessa ei oikeasti voi laskea mitään ns oikeaa tuntipalkkaa.

Muussa tapauksessa kohtuullinen korvaus olisi toteutuneet materiaalikulut pyöristettynä ylöspäin (esim lähimpään 5 euroon).

Vierailija
26/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata ruveta tekemään ilmaiseksi niin kuin täällä kaikki piheilijät ehdottaa. Kohta teet koko luokalle paidat ja siinä menee kaikki sun illat. "Kun se nyt on niin helppoa ja tutulta ei kehtaa mitään pyytää". Suomalaiset on törkeitä kun hyväksi käyttävät tuttuja ja haukkuvat sitten vielä tekijää pihiksi

Vierailija
27/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvä ap on piirtämään. Oletan kuitenkin että hyvä, jos joku mamma on siihen noin paljon ihastunut että lapselleen haluaa sellaisen kuvan. Jos kyse on ihan alkeellisesta tikku-ukosta niin mammahan voisi piirustella sen itse.

Olen se joka ekana ehdotti hinnaksi 20 e.

Suomessa on just se meininki että jos jollain on vaikkapa nyt piirtämisen lahja niin sitä pitäisi jakaa ilmaiseksi kaikille jotka kehtaa pyytää. Vähän kuin laulajan pitäis jakaa omakustannehintaan levyjään ja keikkojaan kun ei ne raukat kuuntelijat kerran itse osaa laulaa.

Toki jos itse nauttii tekemisestä niin hintaa voi tarkistaa alaspäin. Mutta jos parituntisen käyttäminen paidan piirtämiseen toiselle tuntuu vaivalloiselta niin hinnan pitää kompensoida se vaiva.

Marimekon paidat ei ole käsin kuvioituja. Arvaappa paljonko maksaisi jos olisi! Huh. Ei olisi tähän ketjuun vastanneista monella semmoiseen varaa.

Vierailija
28/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi mahdollista niin pyytäisin jotakin vastapalvelusta. Esim osaako se toinen äiti tehdä hyviä pullia/kakkuja tai pasteijoita tai kotileipää?

Jos ei ole mitään vastapalvelusta niin jättäisin sen summan sitten tuon pyytäjän oman harkinnan varaan.

Vierailija
29/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en osaisi pyytää. Edellisen ehdotus hyvä eli jos on jotain missä olet huono (esim leipominen), ehdota vastapalvelukseksi leipomista. Tai sano, että maksaa työn tuloksen mukaan. Kysyjä on varmasti oikeasti halunnut paidan ja ymmärtää vaivannäön, ihna kiva siis kun kysyy summaa.

Vierailija
30/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten tosiaan lahjaksi.

Vierailija
31/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulta menee siis kaksi tuntia ja sulla on selvästi jo vientiä... sano että teet vaikka synttärilahjaksi mutta tietysti teet enemmän jos on kysyntää ja sitten paidan tekokulut ovat materiaalit+20e. Se on uniikkikäsityö eikä mikään marimekon ylihinnoiteltu massapaita.

Vierailija
32/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää pyytää, jos ei ole valmis maksamaan. Itselleni ei todellakaan tulisi mieleenkään pyytää ketään puolituttua tekemään meille mitään ellen TODELLA PALJON haluaisi juuri kyseistä juttua. Ja jos todellakin haluaisin kyseisen asian, niin tottakai olisin valmis maksamaan ASIALLISEN hinnan.

Ongelmahan tässä on se, ettet sanonut sitä hintaa heti, vaan nyt asia pitäisi ottaa uudestaan puheeksi. Minusta 20 euroa on ihan minimihinta ja se on PIENI tuntipalkka. Itse en alkaisi sillä hintaa tekemään mitään kellekään, mutta tietysti jos olet muuten pienipalkkainen tai vaikka työtön, niin tuo voi olla ihan ok hinta pimeänä ja verottomana.

Ongelma on se, että ihmiset eivät todellakaan osaa arvostaa käsitöitä, vaan kuvitellaan, että jos joku osaa tehdä jotain, niin se on sitten ilmaista. Itse teen paljon käsitöitä, osaan ommella, rempata, rakentaa, leipoa hienoja kakkuja, askarrella kaikenlaista ym. Teen niitä omalle perheelle ja omaksi iloksi. Muille en suostu tekemään rahaa vastaankaan, koska vaiva on paljon suurempi ja aikaa kuluu paljon enemmän kuin mitä uskon ihmisten olevan valmiita maksamaan ja millä hintaa homma oikeasti kannattaisi.

Aina välillä tulee näitä pyyntöjä esim. lasten harrastuksiin liittyen kun pitäisi ommella koko joukkueelle jotain tai askarrella koko ryhmälle jotain tai lasten kavereiden äidit ovat kuulleet meidän hienoista synttärikakuistamme jne. Kysytään, että voisinko tehdä rahaa vastaan. Vastaan aina ja poikkeuksetta EI. Pari kertaa olen kyllä ihan erityistilanteissa tarjoutunut itse tekemään jotain (esim. kun tuttavaperheen äiti kuoli niin autoin perhettä näissä asioissa).

Vierailija
33/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää entistä kampaajaa leikkaamaan ja värjäämään omilla väreillään hiukseni ilmaiseksi kun eihän siihen mene kuin pari tuntia.

Kotikondiitttoria leipomaan kakun omilla värkeillään lapsieni synttäreille kun eihän siihenkään mee kuin pari tuntia.

mitähän muuta vois vieläystäviltään pyytää, onneksi en itse osaa itse tehdä mitään niin voin hyväksi käyttää ystäviäni.

Vierailija
34/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita johonkin kohtaan paitaa vielä puumerkki josko puuhaa ilmestyisi lisää. T. "yrittäjä"

Vierailija
35/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaisi pyytää mitään. Liian noloa. kyllä lapsen kaverille voi piirtää kuvan samalla vaivalla kuin omallekin.

eri asia jos niitä tilauksia tulisi enemmänkin.

elätkö tukiaisilla vai miten kehtaat rahakorvausta ajatellakaan? kyllähän tottakai normaali ihminen tarjoaa rahaa, mutta ei kukaan normaali sitä kehtaisi ottaa tuossa tilanteessa.

Vierailija
36/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin järkyttyisin jos piirtäjämamma tulisi sen paidan kanssa näytille ja sanoisi että tässä se on, mitäs tykkäät, maksaa sitten 20 euroa! Tai 30! Tai 40!

Olisin ihan että mitäääääää?????? Sanoisin kyllä että no ompas kova hinta! Voi olla kyllä että piirtäjämamma lähtisi siitä samantien omaan kotiinsa vihaisena.

Jos hän sanoisi että no jos vaikka kahvipaketin tästä taisi niin ostaisin sille oikein hyvää kahvia marketista! Ja pullapitkon.

Vierailija
37/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita johonkin kohtaan paitaa vielä puumerkki josko puuhaa ilmestyisi lisää. T. "yrittäjä"

Vierailija
38/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli käsityöihminen. Kutomakoneella teki hienoja villapaitoja meille lapsille. Mammat tahtoi niitä omilleenkin. Meni paljon aikaa kun oli kuvioita ja palmikkoja ja palat piti ommella käsin yhteen. Kaikki olisi pitänyt saada ilmaiseksi ja äidin istua illasta toiseen koneen ääressä tekemässä näitä ilmaiseksi. Lopetti käsityöhomman vieraille juuri sen takia, että ei saanut siitä mitään korvausta. Sama homma oli ompelutöissä. Teki meille takit yms. mutta olisi pitänyt ommella parilla markalla tai ilmaiseksi naapurin lapsille toppatakit ja toppahousut ja college-puvut yms. Hyvä kun kankaat ja langat maksettiin.

Siskoni on kampaaja ja näitä ilmaisia leikkauttajia olisi pilvin pimein.

Serkkuni leipuri-kondiittori. On leiponut kakut ja pullat ja kaikki mahdolliset moniin häihin ja hautajaisiin ja synttäreille. Kaikki olisi pitänyt saada ilmaiseksi. Hyvä jos jauhoja on ostettu.

Ap. peri hinta. Nimittäin kohta saat muuten illat pitkät tehdä niitä paitoja ilmaiseksi. Jos ei mamma pysty maksamaan niin olkoot sitten ilman.

pyytää entistä kampaajaa leikkaamaan ja värjäämään omilla väreillään hiukseni ilmaiseksi kun eihän siihen mene kuin pari tuntia.

Kotikondiitttoria leipomaan kakun omilla värkeillään lapsieni synttäreille kun eihän siihenkään mee kuin pari tuntia.

mitähän muuta vois vieläystäviltään pyytää, onneksi en itse osaa itse tehdä mitään niin voin hyväksi käyttää ystäviäni.

Vierailija
39/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha täällä on ulista jostain kampaajien palkoista tai yrittäjyyksistä kun kyseessä kaverin yksi paita. Voi jeesus teidän kanssanne!

Vierailija
40/46 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olemaan jotain kympin tietämillä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi