Lapsi oli kylässä luokkakaverillaan ja lapseni päällä
oli T-paita, johon olen piirtänyt (sellaisia satuhahmo-heeboja). Nyt sen kaverin äiti soitti ja kysyi että onko totta että olen itse piirtänyt kuvan puseroon? (oli kysynyt sitä lapseltani).
On kovasti ihastunut ja pyysi että jos hän ostaa T-paidan, niin piirränkö sellaisen hänen lapselleen. Lupasin tedä. Nainen käski miettiä sopivan summan korvaukseksi. Mitä ihmettä mä pyydän???
Kangasväreillä siis teen ja silitän lopuksi kuvan kiinni.
Kommentit (46)
Turha täällä on ulista jostain kampaajien palkoista tai yrittäjyyksistä kun kyseessä kaverin yksi paita. Voi jeesus teidän kanssanne!
joita on mulla ainakin vain yksi!!!
Tavallaan nolaat sen toisen äidin, jos annat almun, vaikka hän on valmis maksamaan. Minustakin 10 on hyvä, mutta 20e varmasti ihan kohtuuhinta.
Vain lähiomaisille tehdään ilmaiseksi.
Toi synttärilahja idea oli hyvä.
10 euroa on vähän, mutta hankala ottaa enemmän, jos kuva tulee johonkin halpaan paitaan.
Osaisitko maalata Harry Potter taulun?
Minusta on tyhmää pyytää ketään tekemään mitään ellei oikeasti halua maksaa kunnollista korvausta. Erityisen tyhmää se on jos ei edes kunnolla tunne ko henkilöä.
Minulle on omalla alallani tarjolla ihan niin paljon ylitöitä kuin haluan tehdä 100-200 euron tuntipalkalla (brutto). Olen hyvä monissa muissakin asioissa, joita teen omaksi ilokseni ja omalle perheelleni.
Mutta miksi ihmeessä haluaisin käyttää aikaani joidenkin puolituttujen hyväksi ilmaiseksi tai muutaman euron tuntipalkalla? Miksi lahjoittaisin kallista vapaa-aikaani muille, kun muutenkin olen kiireinen ja perheelle on liian vähän aikaa? Vastaan ei aina kun kysytään (uskomatonta on minusta se, että todellakin joskus kysytään). Jos vastaisin kyllä, olisi haluamani tuntipalkka paljon enemmän kuin mitä maksaisi palkata ammattilainen samaan hommaan.
Älkää hyvät ihmiset pyytäkö työssäkäyviltä perheellisiltä ihmisiltä ilmaisia tai puoli-ilmaisia palveluksia! Työttömiltä tms. ehkä voi pyytää, mutta silloinkin on syytä maksaa kunnon palkkaa, eikä mitään almuja.
Ilmaisten tai alihintaisten palvelusten pyytäjät ovat niitä pihejä ja hyväksikäyttäjiä - eivät ne, jotka haluavat kunnon korvauksen työstään.
Ostakaa palvelunne ja tuotteenne ammattilaisilta! Eivät ystävät, puolitutut ja lasten kavereiden vanhemmat ole palvelijoitanne, joiden velvollisuus olisi tehdä teille palveluksia ilmaiseksi tai mitättömällä korvauksella.
Ahne paska on mielestäni tällaisen kirjoittaja. Kuvittelee saavansa ilmaiseksi uniikin teoksen muksunsa paitaan. Oletatko että tuttu arkkitehti piirtää talosi ilmaiseksi? Tai että tuttu taidemaalari tekee lapsestasi muotokuvan ilmaiseksi? Idioottiko olet? Kaksi tuntia on ainakin meidän ruuhkavuosiperheessämme hemmetin iso aika, enkä todellakaan käyttäisi sellaista aikaa jonkun puolitutun lapsen paidan väsäämiseen.
AP ei ole ahne, vaan esim. tämän mielipiteen kirjoittaja.