Miksi ihmiset käyttävät flunssaa, kotonaan tms tekosyynä etteivät liiku?
Kovassa flunssakin voi mennä salille tekemään kevyttä treeniä. T. Bodarimies
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Et ole sydänlihastulehduksesta kuullut ja siitä että voipi henki lähteä.
Aina olen treennannut kipeänäkin eikä koskaan ole mitään sydänlihastulehduksia tullut.
Ap
Sinulle ei ole tullut, mutta monelle muulle on.
Toki voi salille mennä, vaikka olisi mikä kuppa kyseessä. Onko siinä mitään järkeä, on eri asia. Mene sinä ihan rauhassa tekemään treenisi sairaanakin, muille se on erittäin hyvä syy jättää treenaamatta ja parannella itsensä kuntoon.
Mitä sie tommmosia kyselet ei miu asiat muille kuule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen treennannut kipeänäkin eikä koskaan ole mitään sydänlihastulehduksia tullut.
Ap
Ehkä aivoihin jotain kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerta se on viimeinenkin. Kun tulee niin loppuu elämä.
Ja tartutat siellä kaikki muutkin. Reilu peli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No et ole. Olet jonne.Kätesi ovat kuin keitetty spagetti.
Kaverin kaveri kuoli treenatessaan kipeänä. Henki lähti noin 40-vuotiaana.
Trollihan tämä on, mutta silti: lähdin kerran flunssassa lenkille ja tulin takaisin keuhkokuumeen kanssa. Sen jälkeen ei lenkkeilty viikkoihin
Trolli tai ei: minä kyllä liikun flunssassanikin, mutten mihkään salille kyllä menisi. On meitäkin, jotka kevytkipeänä vain menevät ulos, kävelevät pitkät matkat saadakseen happea ja ylemmät hengitystiet auki.
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai ei: minä kyllä liikun flunssassanikin, mutten mihkään salille kyllä menisi. On meitäkin, jotka kevytkipeänä vain menevät ulos, kävelevät pitkät matkat saadakseen happea ja ylemmät hengitystiet auki.
Eri asia käydä kävelyllä kuin riehua salilla.
Muistutan, että myös krapulassa ollessa rankka treeni on yhtä vaarallista kuin sairaana ollessa.
Sitten kai menet flunssassa töihinkin?
Keski-iässä riittää jo se, että pienessä flunssassa kävelet töihin, teet sitä 8 tuntia ja kävelet kotiin. Puoliso onneksi käy kaupassa,mutta ruoka pitää tehdä ja siivoustakin riittää vaikka kaksi vanhempaa on taloudessa.
Autat lapsia läksyissä ja kokeeseen valmistautumisessa, viet harrastuksiin yms arkista.
Ei siinä enää jää voimia salille, kun yölläkin heräilet yskään tai tukkoiseen nenään.
Onneksi elämä opettaa hellittämään ja ymmärtää sen ettei mitään "kauheaa" tapahdu vaikka salilta olisi viikon tai kaksi poissa. Tai koko kuukauden.
No voi jösses taas. Jos on flunssa, on yleensä niin romuna kokonaisvaltaisesti, ettei siinä paljoa jumppailla. Henki tuskin kulkee muutenkaan. Ärsyttää tyypit, jotka änkee tartuntataudeissaan yhtään mihinkään ihmisten sekaan. Pysykää eristyksessä itsekkäät luuserit, teidän lihakset ei ketään kiinnosta. Next!
Vaikka itse pystyisikin, ei flunssassa pidä mennä mihinkään salille tms. tartuttamaan sitä flunssaa muillekin. Kevyellä kävelylenkillä ulkona voi toki käydä oman voinnin mukaan, ja yleensä se tekee vain hyväa.
Usein tuntuu että ammattiurheilijoillakin sairastelukierteet pitkittyvät juuri sen takia että on aloitettu kovempi harjoittelu liian aikaisin sairauden jälkeen.