Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä teistä ihan tyrmättävä ajatus?

Vierailija
05.02.2011 |

Mieheni/lasten isän mielestä on.

Lapset on 3v ja 5v, päiväkodissa, minun työpäiväni on 7-15 ja miehen 8-16, mies vie lapset aamuisin hoitoon ja minä haen.

Ehdotin että mies myös hakisi lapset ja minä kävisin kaupassa ja laittaisin ruuan valmiiksi kun perhe tulee kotiin ja kukaan ei kiljuisi nälkäisenä kotiin tultaessa, paitsi tietysti minä yksin kotona mutta sen kai muutkin kestäisivät kun eivät ole paikalla.

Mies tyrmää ajatukseni koska lasten hoitopäivä pitenee vajaan tunnin, hänen on sitten aina kiiruhdettava hakemaan lapsia ja hänen mielestään ei nykyisessä systeemissä ole mitään vikaa ruokahan on lähes valmista kun hän tulee kotiin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lastesi työpäivä olisi silloin n.7.30-16.30 jos miehesi on työssä klo8-16.

Ja se on aivan liian pitkä päivä viettäää päiväkodissa varsinkin tuon 3v ikäisen, myös vanhemman.

-Äitix2&pk-täti-

Vierailija
2/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti isät sanovat vekaroilleen hoidosta hakiessaan "äiti on kotona tekemässä ruokaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla muutenkin pitkä päivä

Vierailija
4/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus mielestäni.

Vierailija
5/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ruuan valmistumisaika ei kuitenkaan muuttuisi?

Ja pitäisikö päiväkodin kanssa puhua, jos lapset ei saa siellä tarpeeksi välipalaa? (Itse ainakin olen joutunut huomauttamaan ruuan määrästä, kun joskus olin sitä todistamassa)

Vierailija
6/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin! Vkloppuna kauppareissut ja ruuanlaitot jotta ee tarvii työpäivän jälkeen lähteä kauppaan ja kotona valmiina lämmitettävää ruokaa.

Sit arkisin iltaulkoilun yhteydessä voi koko perhe käydä lenkillä ja samalla lähikaupassa täydentää ostoksia.

Vierailija
7/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nuo aamutkin helpot kun ei tarvitse lapsia laittaa valmiiksi.Jos tuohon aikaan on jo kijuva nälkä niin tee viikonloppuna vaikka makkarasoppaa valmiiksi arkipäiviä varten

Vierailija
8/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se olisi rauhassa tehdä ruokaa, mutta lasten kannalta parempi vaihtoehto on, että saavat hommailla kotona sillä aikaa, kun valmistat ruuan.

Ja jos se ruuan valmistus on ongelma, tee se edellisenä iltana valmiiksi ja lämmitä. Käytä vaikka - hui, valmisruokia.

Vierailija
9/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten hoitopäivän pidentäminen ei ole hyvä juttu. EI kai ne lapset oikeesti vielä klo 15 kilju nälkäisinä?

Vierailija
10/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus mielestäni.

Vierailija
11/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme 1-2 kertaa ja se yleensä ilman lapsia.

Joko minä käyn ruokatunnilla tai mies käy vkl listan kanssa.

Ruokaa tehdään aina niin iso satsi että riittää seuraavaksi päiväksi lämmitettäväksi vähintään lapsille.

Miehesi on oikeasssa kiiruhtamisen stressaavuudesta!

Läytäkää kompromissa niin että mies hakee 1-2 kertaa viikossa jolloin sitten sinä kokkaat isommat määrät.

Vierailija
12/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä viemään että hakemaan lapsia samana päivänä kuin poikkeustapauksessa (esim. mies työmatkalla). Liian stressaavaa mulle, kun ei koskaan aamuisin saisi omassa tahdissa mennä töihin tai päivän lopussa tehdä työt rauhassa loppuun. Vuorottelu on just tasapuolinen ja hyvä systeemi.

Antakaa lapsille kotiin tultua lastenohjelmien ääressä porkkana/Kurkkutikkuja tms. vihannesta alkupalaksi naposteltavaksi, meillä toimii hyvin ruokaa odotellessa.

Vierailija
13/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päiväkodissa saa välipalaa?

Ymmärtäisin nälän, jos hakisit lapset klo 17.00, mutta ei meillä ainakaan nälästä huudeta tuohon aikaan.

Vierailija
14/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että olisi kiva kun saisi rauhassa tehdä ruoan valmiiksi ja siinä ruokaa tehdessä saisi sen pienen hetken hiljaisuutta. Jaksaisi paremmin olla ottamassa lapset vastaan kotiin iloisena ja ehkä ehdinyt laittaa pyykit koneeseen ym.

Tämä säästää aikaa illalla myös parisuhteen hoitamiseen kun lapset ovat nukkumassa. Minimoi kotioiden määrän sillä aikaa, kun koko perhe on kotona - mikä vika siinä on??

Vierailija
15/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tykkää leikata porkkanoita ja kurkkupaloja salaattiin tai kattaa pöydän (4 ja 5 v.)

Vierailija
16/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut joka ikinen päivä ja joka ikinen ateria ne ruuat alusta alkaen? Suosittelen lämpimästi, että hankitte isomman pakastimen ja teette sinne valmiita ruokis ISOJA satseja vaikka viikonloppuna. Sitten vaan ruona lisäksi vähän vihanneksia pilkotte. Lakatkaa stressaamasta!

Tai tilatkaa jostakin paikkakunnan pitopalvelusta valmista kotiruokaa pakkaseen kerralla enemmän.

Vierailija
17/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa tehdä ruokaa ja jutustella lasten kanssa samalla päivän tapahtumista. Mä haluan heti rakkaiden lasteni luokse kun päiväni päättyy. En koe heitä rasitteena.

En ihmettele miehesi reaktiota.

Vierailija
18/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopäivä jo muutenkin, ei enää yhtään lisää.

Ruuanlaitto ei pitäisi olla mikään ongelma. Itse teen kerralla kahden päivän ruuat, keittoja ja laatikoita.

Jos lapset ovat kovin nälässä, anna hedelmiä tai jukurttia ruokaa odotellessa.

Vierailija
19/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen yhteisenä "harrastuksena" lasten kanssa. OK, ruuanlaittoon menee enemmän aikaa, mutta minusta on kivempaa laittaa lasten kanssa ruokaa kuin kyykkiä lastenhuoneen lattialla leikkimässä pikkuautoilla.

muut joka ikinen päivä ja joka ikinen ateria ne ruuat alusta alkaen? Suosittelen lämpimästi, että hankitte isomman pakastimen ja teette sinne valmiita ruokis ISOJA satseja vaikka viikonloppuna. Sitten vaan ruona lisäksi vähän vihanneksia pilkotte. Lakatkaa stressaamasta!

Tai tilatkaa jostakin paikkakunnan pitopalvelusta valmista kotiruokaa pakkaseen kerralla enemmän.

Vierailija
20/25 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa koko perheen voimin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän