"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
Eli täällä ollut piiiitkä tauko näillä sivuilla... kiirusta piisaa, joten jostain on joutunu luopumaan... KP 18/26-28 taitaa olla menossa ja YK 5. Ja varmaan myös viimeinen yrityskerta näillä näkymmin...
Mies vähän meinaa, että siirretään yrittämistä myöhempään, tavallaan ymmärrän, meille on tulossa tosi stressikevät (huoltajuuskiistoja), joten se varmaan jo vaikuttaisi siihen, etten raskaaksi tulisikaan ja itse kyllä pelkään vähän sitäkin, että stressi voisi sitten helposti aiheuttaa keskenmenon. :/
Mutta sitten taas toisaalta en halua luovuttaa, kun kerta ollaan tähän ryhdytty ja pelkään sitäkin, ettei sitten koskaan tulekaan sitä "myöhemmin" ajankohtaa. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies lasta haluais, sen on kyllä tehnyt selväksi, että haluaa, mutta ei tiedä haluaako tähän hässäkkään..
Haluaa katsoa tämän kevään, että mitä tapahtuu ja ehkä senkin, että kuinka meidän parisuhde sen kestää. Ei sitä ole ääneen sanonut, mutta luulen sen sitäkin miettivän, että kuinka jaksan hänen tukenaan olla kevään, kun tulee raskaat ajat.
Sori kun tänne nyt tuppaudun kertomaan vain omia huoliani, enkä ole yhtään kärryillä teidän muiden tilanteesta. :(
-Kokis-
anna tulla vaan, sitä vartenhan me täällä ollaan. Oonhan minäkin avautunut tänne vaikka ja mistä asioista ja kiitos teidän, olen jaksanut paremmin. Eli kirjoittele vaan tuntemuksiasi jos haluat ja jaksat. Onpa harmi, että teillä tulossa tuollaienn stressipiikki. toivotaan että kaikki kääntyy hyväksi ja pääset pienellä stressillä ja saat vauvelin syliisi. todella toivon sitä ja lähtetän megasylillisen jaksamista!
Raskaustesti aamulla siis puhtaakin puhtoisempi nega. Testasin äsken ovistestillä ja siihen tuli haalea viiva, mutta kuitenkin ihan omin silmin nähtävissä. voikohan noi ovistestit näyttää anyway jotain haaleeta viivaa vaikka ovis ei ois lähelläkään?
Testihullu Eve
Kauhean kiireinen viikonloppun alku ollut ja tännehän on satanut viestejä :)
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!
Joku kyseli (ei muista ihan millään kuka) montako päivää mulla oviksesta niin oviskivuista on nyt 13 päivää, en oo ihan varma miten nuo päivät nyt sitten lasketaan ( eli su 11.2. oli kauheat oviskivut ja silloin kp11). Ja minä kun en tikuta ovista niin en oo varma tuosta dpo:sta... valaiskaapa viisaammat miten nää menee?
Oireettomuutta ja oireita on..tavallaan kaikki voi liittyä tuleviin kuukautisiin tai tähän flunssaan joka mulla on.. Ihan kummaa kun toisina päivinä tuntuu et flunssa on jo ohi mutta sitten taas herää nenä tukossa ja pää kipeenä... mitähän lienee??
Mä oon kanssa mittaillut lämpöjä satunnaisen säännöllisesti ;) pääosin se ainakin iltaisin on sen 36,8 ja kuumeinen olo, mutta sekin voi liittyä flunssaan.. jotenkin sitä toivoo että se olisi jotain muuta, mutta tää meidänkin lapsettomuushistoria ei paljon toivoa anna...
Kauheasti tulee omaa napaa ja jotenkin sitä aina unohtaa kenelle piti jotain kommentoida..
Niin ja mä en nyt muuten oikein tiedä et miten mun pitäis ennustaa tädin tulon päivää, kun tuntuu että tuo kilpparilääkitys nyt kiertoja heilauttelee... laskin tuossa että jos mulla oli ovis nyt silloin 11.2. niin siitä 14 päivää olisi huomenna mutta kuitenkin ne voisikin alkaa vasta ens perjantaina... ääh en jaksa miettiä :)
Mukavaa lauantai iltaa nyt kuitenkin kaikille kanssasisarille ja puuuuuuuuh plussatuulia... toivottavasti joku alkaa veturiksi ja vetää meidät muutkin mukaansa :)
Risu kp24/27-30 tai sitten jotain ihan muuta....
Miltäs siellä listan yläpäässä näyttää? Voi kun joku jo pian avais plussahanat! :)
Pahoittelut myös täältä kaikille tädin kohdanneille ja voimia uuteen yritykseen.
Evis: mulla ainakin ovistesti näyttää aina jonkinlaista viivaa, koskaan ei ole ihan tyhjää ollut... Etkös oo vielä vähän aikasessa testailun kanssa..? :D Toivotaan sulle kuitenkin kovasti onnea!
Risu: Testaa?? Jos oot tunnistanu oviksen ja nyt menossa dpo 13, niin siellä voisi tulos jo näkyä ;)
Mä luulen, että ovis oli täällä keskiviikkona, kp 17. Tiistaina mun silmään oli hyvä viiva testissä ja ke pientä nippailua. Tosin tuo ajankohta on aikasempi kuin mitä viime kierrot lupaili ja tuntemukset ei ollu samaa luokkaa. Testailen tässä nyt vielä muutaman päivän varmuuden vuoksi, tosin tiistain jälkeen viivat on ollu haaleita. Toivon mukaan oon tulkinnut oikein, koska siinä tapauksessa touhuilut ajoittuu hyvin! :) Niinkun taisin aikasemmin mainita, tässä kierrossa on ollu jotenkin rento fiilis. Ajattelin ensin, etten testailisi ovista nyt ollenkaan, mut en kuitenkaan malttanut olla testaamatta (minäkin koukussa testeihin) :D Kierto nyt siis tod.näk. lyhyempi kuin edelliset, jee! Piinaavaa odottelua edessä kuitenkin vielä ainakin viikko, käääk! :)
Nyt vaan veturia kehiin, niin saadaan juna liikenteeseen!
Anju
Kokis!
Todellakin, tänne vaan purkamaan ajatuksia. Sitä täällä me kaikki tehdään ja se auttaa jaksamaan. Voimia sinne!
ON: Tänään sitten kipeyty rintavarustus ja fiilis on muutenkin ovulaation kaltainen. Elikkäs ajoittuis sitten kp 16? Lämmöt on kuitenkin melkein asteen normaalia ylempänä, eikös se viittais ohimenneeseen ovulaatioon jo? Mie en ymmärrä enää itseäni..
Äläs nyt ollenkaan vielä vaivu epätoivoon, aivan hyvin voi vielä tulla plussa. Ja lämmönnousuakin tullu! Peukut taas pystyyn: bd
Kokis, samaa sanon minäkin: täällähän nimenomaan saa purnata ja purkaa tuntojaan. Mitäs tästä nyt tulis, jos kaikki vaan hymistelis? Eihän täällä kukaan jaksais käydä lukemassa tai kommentoimassa. ;)
Aika ikävään tilanteeseen oot Nalle Pöh joutunut, voin uskoa että tuntuu kurjalta. :( Mut ihana sun miehes, kun on niin täysillä mukana. :) Tsemppiä!
Tinnerille pahoittelut ja peukut uuteen kiertoon. Aina noi tipahtamiset tuntuu ankeelta, ihan sivustaseuraajallekin. Höh!
Tervetuloa uusille, joku tais olla? Musta on kiva kun tulee uutta porukkaa, niin pysyy pinkkakin aktiivisena. Ja muutenkin siis. :) Mut sais nyt tässäkin kuussa niitä plussiakin tulla! Missä ne nyt viipyy!? Kysyn vaan!
Omassa navassa (tai sen alapuolella... ;) ei tapahdu ihmeempiä. Eiköhän ovis oo tässä ollu, en ees yritä väittää että pystyisin sitä tarkemmin bongaamaan. Ainoa oire kun on halujen lisääntyminen. Heh. Mutta siis, sitä on nyt sitte hyödynnetty ja nyt täytyis ainakin viikko malttaa odotella ja sitte vois niitä oireita alkaa kyttäämään. :D On tää kuulkaa hullua touhua tämä... :D
Tälle illalle toivottelen leppoisaa iltaa ja huomiselle jo valmiiks mukavaa ja aurinkoista sunnuntaipäivää! :) t.VM kp 15/29
Hei kaikille!
Mä näköjään kirjoittelen tänne lähinnä kriittisillä hetkillä eli kierron loppuvaiheessa :D
Taukoakin olen pitänyt pitkään en käyny kun harvoin kurkkaamassa täällä kuulumisia. Aattelin että ei olis asia liikaa mielessä ja haittais raskautumista jos stressaa, mutta...
Viimeks oon varmaan joskus viimevuoden lopulla kirjoittanu.
Harmillisen vähän plussia on tähän pinoon tullut, mutta vielä on monella mahdollista saada se :)
Mulla on nyt kierto vaiheessa 29 ( 28-32 normi).
Testasinkin jo vajaa viikko sitten mutta tietty nega vielä siinä vaiheessa, sitä vaan tulee näköjään tarve testata ihan hassuinakin aikoina.
En oo varma oliko mulla edes ovulaatiota tässä kierrossa, ei niin mitään oireita eikä rinnatkaan oo ollu kipeet niinkuin ne nyt on olleet yleensä sen jälkeen viime kuukausina. Kahtena kiertona söin clomifenejä, mutta nyt yritän pudottaa painoa reilusti pikkuhiljaa ja katsotaan niiden suhteen kesällä uudestaan jos ei siihen mennessä tärppää. Kuntosalia ja koirien kanssa lenkkeilyä olen nyt lisännyt ja kolme kiloa on lähtenyt reilun kuukauden aikana, ruokavalio vielä remonttiin niin luulis kilojen lähtevän.
Vähän oli hassuja selkätuntemuksia muutama päivä sitten, mutta nyt on sellanen olo että täti tulee kyllä kylään.
Kevään voimaan uskon minäkin, silloinhan mullakin tärppäsi huhtikuussa vaikka menikin melkein heti kesken ja sitten olen nyt varma että sen jälkeen on ollut yksi kiinnittymisyritys kun oli haalea viiva testissä ennekuin menkat alko.
Greippimehu on hyvää kun siihen tottuu, mutta tänään oli greipit tarjouksessa ja pakko oli ostaa, onko "luomu"greippi yhtä tehokas kuin vain mehu?
Mies vähän toppuuttelee tota punaviini ajatusta, mutta punaviinin ystävävänä voisin kyllä kokeilla, ei kai se desi päivässä ole muuta kuin terveellistä jos se raskautumiseen positiivisestikin vaikuttaa ja voihan sitä vaikka laimentaa vedellä.
Hyvää huomista sunnutai päivää kaikille :)
Missäs meidän plussakuski viipyy? Ettei vaan ois juuttunut pakkaseen;-)
Anju, joo olen aikaisin testaamassa, mutta kun sain viime raskaudessakin haalean plussan jo näillä päivillä niin siksi testailen.
Ja testi nro 2 puhdas nega. Lämmöt sentään näin aamulla 36,8 eli vähän koholla. Eilen illallakin mittasin vaikka ei kai niitä pidä mitata kuin kerran päivässä samaan aikaan. Niin illalla olikin vain 36,5 mutta olin kyllä ottanut aikaisemmin panadolin pääsärkyyn niin se toivottavasti laski noita lämpöjä.
Ettei vaan tautia pukkaa kun nenä on tukkoinen ja tirskuttaa, plääh. Muita oireita ei ole.
Mites Uuven lämmöt?
Tsemppiä kaikille!
Aika se kuluu niin hitaasti... Nyt dpo5. Olettaen että ovis oli. Mun vatsa on ihan sekaisin. Liekö hermoilusta johtuu vai mistä ihmeestä. Se on kipeämpi kuin koskaan... Kumpa piinialut jo loppuis ja sais tietää tuloksia :)
Tsemppiä muillekin tähän jänskään aikaan!
ei löydy nyt veturinkuljettajaa tän kuun junaan ja minusta ei ainakaan sellaista tule:( Täti perhana ilmoitti itsestään JO EILEN!! Eli vasta tuhrulla mutta lisääntymään päin on koko ajan...Tädin tulon osasin aavistaakin superhuonon ajoituksen takia mutta harmittaa toi tuhruttelun lisääntyminen:( Ei hyvältä kuulosta...
Nyt harmittaa niin paljon, että toivotan vaan lopuille tsempit ja painun sängyn pohjalle suklaalevyn kanssa! Palaillaan asiaan paremmalla mielellä jossain vaiheessa...T.Wilpuri kp24/27 yk11
Nyt löytyi veturinkuljettaja!! MINÄ!!! Kerron tarkemmin sitten illalla!!! Onnellinen ja vielä hämmentynyt Minni kp 24/27 yk 14 (vko 3+2)
Ei edes haamu vaan vielä vaalea plussa!
Kokis: Kiva kuulla sinusta, vaikka kurjalta kuulostaakin tuo teidän tilanne. Toivotaan, että tämä on SE kierto, eikä tarvitse enää ihmetellä. Voimia kevään koitoksiin! Sikshän täällä ollaan että saa mieltä purettua.
Eve: Mulla ovistestissä on aina haalea viiva. Sen varaan en laskisi... Olishan se ihme, jos sulla nyt jo r-testissä näkyis viivoja noilla dpo:illa! Malttia, nainen! (Minä paraskin puhumaan...) Mulla lämmöt yli 37 ja olo ihan kökkö :(
Risu: Toivotaan, että saadaan susta se veturi :) Hyvältä kuulostaa oireet tukkoisuudesta ja lämmöistä, toivotaan, etteivät liity flunssaan vaan pieneen iloiseen uutiseen! Tulethan kertomaan uutiset kun päätät pissiä tikkuun :)
Anju: Rento fiilis kuulostaa lupaavalta. Ja kun ajoituskin oli kunnossa, niin toivotaan sitä plussaa sulle :) Viikko piinailua on kyllä melkein sietämätöntä, vaikka normaalisti viikot vilisee ohi ihan silmissä. Vauvakuumeisen aika on pitkä...
Millie: Voisko olla, että ovis olisi eilen jo ollut? Se lämpöhän voi nousta heti sen oviksen jälkeen.
Jaksamisia kaikille piinaviikon aloittajille! Toivotaan, että nihkeän alun jälkeen tästä pinosta tulisi roppa kaupalla odottajia marraskuisiin!
Wilpurille pahoittelut tädin kyläilystä!
ON: Nyt seuraa kunnon oire-päivitys :) Kuumeinen olo. Siis ihan kipeä olo jo. Päätä särkee. Lämmöt oli aamulla jo 37,0 ja nyt näyttää 37,25. Huoh. Ihan oikeesti jo kuumeinen olo ja epäilen, että tuun nyt sitten kipeeksi. En yhtään haluaisi. Huomenna töissä tärkeä päivä, en voisi millään olla poiskaan. Viime- ja edellisyönä jouduin raahautumaan yöllä vessaan, vaikka illalla viimeiseksi kävin. Ja aamulla heräsin taas hätään... Huoh. Levottomia unia ja painajaisia viime yöt ollut. Tissit nännien kohdalta painellessa arat, ei kuitenkaan mitään viime kiertoon verrattuna jolloin en pystynyt pariin yöhön nukkumaan vatsallaan ollenkaan...
Saa nähdä mitä tästä tulee vai tuleeko mitään. Jännityksellä odotellaan. Teki mieli jo aamulla pissiä tikkuun (mulla on muutama mammaksin herkkä liuska ja yksi CB:n plussatesti kaapissa odottelemassa viime kierrosta...) mutta järki voitti ja jätin tikut kaappiin. Nyt kuitenkin vasta dpo 6 korkeintaan. Keskiviikkona meinaan kokeilla, ellei lämmöt sitä ennen tipahda tai täti kurvaa paikalle ennen aikojaan.
Ja nyt oikein mega++++++++++++puhurit, että saadaan tää pino liikkeelle!!
UUVE dpo 6
Mahtavaa ja paljon onnea!! Olihan sen sunkin jo korkea aika plussata;) Nyt sulla onkin urakka, kun vedät noi loput mukaasi junaan!
Ihania uutisia! Laitathan illalla myös kuvan niin päästään töllistelemään!
Minni, onnea huimasti!! :D
Wilpurille taasen pahoittelut ja voimia uuteen yritykseen!
Myrttimaarian ja Uuven kanssa mennään melkein samoissa :) Koitetaan pysyä rauhallisena ja pitkäpinnaisena tässä piinailuviikolla... :D
Onnea Minnille **
EVE: Kyllä mä uskon vahvasti, että sulla on pienemmät DPO:t menossa, laske vaan sen su oviksen mukaan ne päivät, olet luotettavimmilla vesillä :). Ja toi lämpö tosiaan laskee lääkkeistä, vaikkei ns. kuumetta olisikaan. Ja nenäkö on tukossa?? UPEETA! Sehän se mullakin oli (ja on edelleen ainoana r-oireena jäljellä, joka aamuyö ja aamu ihan tukkeessa, silmät kuumeiset, se oire on jäänyt ja se alkoi DPO 4-5+, jee) oireena, ihan ekana toivetta herättävänä. Liittyy siihen, kun immuniteetti muuttuu (ettei luule alkiota pahaksi hyökkääjäksi) ja se saa aikaa oireita limakalvoissa. OVISTESTI: Mullakin näytti ennen r-testi plussa haaleen viivan o-testissä. Mullakin kyllä aina jonkinnäkönen viiva tulee, mutta alkukierrosta esim. toooodella haalea, tiirailla saa, ja tää minkä tein DPo 8 paikkeilla oli selkee vaalea viiva, muttei ovisplussa-viiva. Se o-plussaviiva (eli yhtä vahva) tuli vasta DPO 14, vaikka testailin siis liuskoilla aina DPo 8 saakka ;). Ja r-testiplussan sain DPo 12. Silloin o-testi ei ollut vielä yhtä vahva, vaikka viiva siihen kyllä tuli.
Nyt plussai kehiin, mä taustalla jännään vanhoille tutuille!!
ILTIS 10+2 ja ihana lenkkikeli, terveisiä meren jäältä
Moi!
Nyt on hiihtoloma ja ollaan lomailemassa tällä Norjan rajalla. :)
Joo, toivotaan että tärppäiskin heti! En jaksa enää odottaa.. Mutta itseasiassa just tajusin että en kyllä yhtään laske päiviä tms..
Hurjan suuret onnittelut Minnille! Varmaan mahtavaa plussata noin monen kuukauden jälkeen.
Eve, eilen olit mun mielessä ja iltarukouksissa, ihan yhtäkkiä vaan ennen nukahtamista.. :)
Ulkona ollut mahtavan keväinen päivä, ja koko päivä onkin mennyt ulkoillessa.
MINNI, isosti onnea plussasta, kuvaa kehiin sit kans, että täällä päästään huokailemaan :)
Uuve, tänään lämmöt taas n. asteen normaalia korkeammalla, joten oletan, että ovis oli eilen tai toissapäivänä.. Ens kierrossa pakko opetella käyttämään niitä ovistikkuja, muuten tuntuu olevan arpomista tää mun touhu.. :p
Millie kp 17/28-32
voisko olla..oishan se aika ihanaa. Joo se inssi oli 18. päivä ja kun sanoivat tuon pregnylin irrottavan munasolun pe-la välisenä yönä niin siksi olen laskenut lauantaista nuo dpo:t. vaikkakin omat tuntemukset sanoivat et ovis ois ollut vasta su tai ma. No jatketaan mittailuja ja testailuja. Vielä on testejä jäljellä ja jos ja kun näköjään tällä tahdilla loppuu taas kesken niin netistähän niitä saa nopeasti lisää;-)