Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
181/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee liian lähelle junarataa missä menee juna , niin se juna imasee mut sen alle.

Ja noista kondoomeista. Olin pienenä kaupassa oliskohan ollut 2 luokalla. Näin paketin missä luki mansikanmakuinen. No minäpähän tyttö haistelin sitä pakettia. Eihän se millekkään haissut. Mahtoi olla vanhemmilla hauskaa kun näki pikkutytön haistelemassa kortsupakettei :DD

Vierailija
182/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistellut niitä kortsupaketteja aikuisena. :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Neuvostoliiton hajoaminen oli minulle silloin kuusivuotiaana ihan yli ymmärryksen menevä juttu, luulin, että se hajosi niin, että kaikki rakennukset yms. vain sortuivat.

Kuolemaa en myöskään käsittänyt, kuvittelin että ihmiset makaavat haudoissa ihan tietoisina siitä, että ovat kuolleet ja mietin että kyllä saattaa aika käydä pitkäksi. Ja että hautausmaalla täytyy olla hiljaa ja rauhallisesti siksi, etteivät luurangot hermostu ja kaivaudu ylös.

Ja kun aina varoiteltiin, että muovipussia ei saa laittaa päähän, niin luulin, että silloin kuolee välittömästi kun sen päähänsä pistää.

Kai niitä muitakin olisi, mutta ei tule mieleen...

Vierailija
184/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tarhaikäisenä opetellut numerot ja mielestäni olin päässyt jyvälle siitä miten ne loogisesti etenevät. Osasin laskea hienosti 10-19, mutta sitten ei tullutkaan numero 20, vaan oma keksintöni "yksikymmentä" sitten "yksikymmentäyksi, yksikymmentäkaksi, yksikymmentäkolme..."

En vaan voinut käsittää että ennen kahtakymmentä ei tulisi "yksikymmenen". Pyysin sitten äitiä kuuntelemaan kun lasken hienosti sataan. No äiti siinä siivoili ja kuulo pois päältä sanoi minun laskeneen hienosti, eli nyt kun aikuinen oli vahvistanut teoriani oikeaksi, laskin noin vaikka kuinka kauan. :D

Vierailija
185/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveltiin omalla kylällä ja rupesin hihkumaan että Äiti Äiti! Tänne on tullut Jäätelökioski ja kahvila ja kampaamo, ja tuonne eläinkauppa ja rautakauppa, näin monta uutta paikkaa yhdessä päivässä!!!! (en nyt tarkalleen muista niitä liikkeitä)

Oli siis edellisenä päivänä loksahtanut paikoilleen kirjaimet ja tavut ja osasin yhtäkkiä lukea :D

Vierailija
186/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että kun vie tilille rahaa, niin jokaisella on oma säiliö missä lukee oma nimi. Sinne menee aina palkkakin ;)

Lisäksi uskoin vakaasti,että kiinaan pääsee maata kaivamalla tai jos potki maata jumalan kämmentä sattui (pyhäkoulun vika) (jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen...)

Isä kertoi myös, että kun tuulee, kiinalaiset pitää puista kiinni ja heiluttaa niitä ;D läpi meni.

Vierailija
187/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta kiinalaisjutusta mieleen, etta itse uskoin etta maapallon toisella puolella ihmiset on aina paa alaspain. Isani vika koska niin mulle uskotteli. Ihmettelin mielessani miten niilla ei mene veri paahan, kuten itsella menee jos roikkui paa alaspain.

Vierailija
188/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään, että Amerikassa ei sada missään koskaan lunta ja että siellä on aina lämmintä kuin Los Angelesissa......

Kuvittelin myös pitkään, että alkoholisoituminen on ainoastaan Suomen ongelma, että muissa maissa ei juoda alkoholia.

Vierailija
189/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä, että mun mahassa on tuoli ja pöytä ja sen pöydän päälle tippuu mun kaikki syömäni ruoka. Ja sit siinä on joku örkki tuolilla istumassa ja se odotttaa, että se sais kanssa ruokaa.

Vierailija
190/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa kun siunattiin isää ja äitiä ja nimeltä meitä sisaruksia ja sitten sanottiin lopuksi että siunaa myöskin kaikkia muita sukulaisia ja tuttuja, se ahdisti mua paljon.

Koska ajattelin että mistä se Jumala tietää kuka on meidän sukulainen ja tuttu? Jos se vaikka siunaakin enemmän jonkun muun kavereita?

Muutamana iltana sitten luettelin nimeltä kavereita ja sukulaisia joita halusin myös siunattavan ja rupesin itkemään kun olin varma etten muista kaikkien nimiä :)

Onneksi äiti selitti että kyllä se Jumala tietää kuka on kuka ja kyllä se oli suuri helpotus.

Kun se tuntui hirveältä taakalta muistaa siunata kaikki, koska ajattelin että jos unohdan jonkun niin sille käy tosi huonosti.

Ai kamalaa....

Vierailija
191/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta? Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta. Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne. Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

anteeksi mutta aika tyhmiä ajatuksia.

Vierailija
192/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin tarkasti erittäin varhaisen lapsuuden ajatuksia.

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta? Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta. Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne. Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

anteeksi mutta aika tyhmiä ajatuksia.

Vierailija
193/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut sen yhteyttä palkkaan. Ja niin sitten kun pyysin jotain kallista lelua ostettavaksi, niin ratkaisunani oli vanhemmilleni, että haetaan vaan lisää rahaa pankin seinästä!

Eli luulin, että aikuiset voi aina maksaa kortilla jos ei ole rahaa. Että se pankkikortti on vain joku kortti (mikä tahansa jossa lukee kortin omistajan nimi) - ja maksu kuittaantuu jotenkin sillä, että on vaan yleisesti luotettava ja kunniallinen ihminen... Niin ettei mitään rahaa tarvita mihinkään suuntaan.

Ihmettelin joskus äidille joka kai valitti rahapulaa, että miksei ne aina sitten maksa vaan sillä kortilla niin ei tarvis mitään rahaa?

Vierailija
194/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun aina varoiteltiin, että muovipussia ei saa laittaa päähän, niin luulin, että silloin kuolee välittömästi kun sen päähänsä pistää.

Pelkäsin välillä että se pussi vaan vahingossa sujahtaa päähäni tai kasvoilleni jos en varo ja sitten kuolen! NIinpä pidin aina muovipusseja mahdollisimman tiukasti kiinni kaksin käsin.

Vierailija
195/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkäilin päässäni, ettei se jumala millään voi muistaa kaikkien ihmisten juttuja ja sukulaisia ja muita, ellen kerro ja muistuta. Niinpä luettelin aina iltarukouksessa ensin pitkän litanian siunattavia sukulaisia (myös kuolleita), kavereita, naapureita, heidän sukulaisiaan... Ja lopuksi aina yhteystiedot (tässä ei nyt ole ihan aitoja :) "terveisin Anna Koivula, Tonttupoluntie 6 c, 02230 Espoo, Suomi, Eurooppa, Maapallo."

Vierailija
196/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalan kämmenellä on tuoleja riveissä samalla tavalla kuin seurakunnan juhlasalissa, kun kerran laulettiin, että kaikille paikkoja on. Tämä siis reilusti ennen kouluikää.

Noin kahdeksanvuotiaana olin sitä mieltä, että jos valo vaihtuu punaiseksi kesken tien ylityksen, niin pitää juosta takaisin sille puolelle, mistä on tulossa. Joku mummo piti sitten puhuttelun tiellä edestakaisin juoksentelusta.

Kaverini kolmevuotias luulee, että vauvat tulevat äidin tissistä, koska oli nähnyt tädin imettämässä vauvaa. Tytölle on kyllä selitetty asian oikea laita, mutta ei usko, koska on "nähnyt, että vauva tulee tissistä".

Vierailija
197/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta n. 10-vuotiaana ymmärsin, että papiksi voi kuka tahansa opiskella.

Luulin myös, että mopsien naamat painetaan lyttyyn heti syntymän jälkeen, että silloin ne jotenkin muovautuvat helposti.

n. 13vuotiaana luulin, että kaikki "rokkia" laulavat ja soittavat ovat automaattisesti "vasemmistolaisia".

Vierailija
198/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkäilin päässäni, ettei se jumala millään voi muistaa kaikkien ihmisten juttuja ja sukulaisia ja muita, ellen kerro ja muistuta. Niinpä luettelin aina iltarukouksessa ensin pitkän litanian siunattavia sukulaisia (myös kuolleita), kavereita, naapureita, heidän sukulaisiaan... Ja lopuksi aina yhteystiedot (tässä ei nyt ole ihan aitoja :) "terveisin Anna Koivula, Tonttupoluntie 6 c, 02230 Espoo, Suomi, Eurooppa, Maapallo."

heh hee!!

Vierailija
199/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan ihmeissäni, kun kerran sitten nähtiin kirjaston täti uimarannalla perheensä kanssa ja äiti sanoi että hän käy vaan töissä kirjastossa, muulloin hän asuu kotonaan.

Luulin kouluikään asti, että se laulu missä oikeasti lauletaan Sun kanssasi tähtisilmä, menee niin että Sun kanssasi lähti silmä.

Luulin, että pilvet ovat kiinteää ainetta, vähän sellaista kuin hattara tai vaahtokarkki, ja mietin mitä tapahtuu jos ne tarttuvat lentokoneisiin.

Vierailija
200/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli olemassa vain Suomi, Ruotsi ja Kosovo. That's it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi