Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
41/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauroin vedet silmissä tälle :D mahtava ketju, KIITOS.

Ihmettlein, että miten helkkarin isoja oravia siellä mahtaakaan olla...

Vierailija
42/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä nyt tulee mieleen on kun oltiin kerran kesällä menossa viemään haudalle kukkia. Äiti osti hautausmaan vierestä kioskilta jäätelöt ja minä olin kauhuissani kun huomasin, että ollaan sinne hautausmaalle menossa jäätelöt kädessä. Se ei minusta ollut ollenkaan sopivaa siellä kuolleiden keskellä. Söin mehujääni pois äkkiä ja häpesin äitiäni, jolla ei pitänyt tuuttinsa kanssa mitään kiirettä.

En voisi kuvitella, että menisin hautausmaalle syömään jotain, tai että antaisin lapsille jätskit kun mennään hautausmaalle. Oonko minä nyt lapsellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei tulis mieleenkään syödä mätänevien ruumiiden keskellä..yöks.

Toinen mikä nyt tulee mieleen on kun oltiin kerran kesällä menossa viemään haudalle kukkia. Äiti osti hautausmaan vierestä kioskilta jäätelöt ja minä olin kauhuissani kun huomasin, että ollaan sinne hautausmaalle menossa jäätelöt kädessä. Se ei minusta ollut ollenkaan sopivaa siellä kuolleiden keskellä. Söin mehujääni pois äkkiä ja häpesin äitiäni, jolla ei pitänyt tuuttinsa kanssa mitään kiirettä.

En voisi kuvitella, että menisin hautausmaalle syömään jotain, tai että antaisin lapsille jätskit kun mennään hautausmaalle. Oonko minä nyt lapsellinen?

Vierailija
44/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ei ruumiit parin metrin syvyydessä haittaa sinänsä, mutta jätskinsyönti tuntuisi epäkunnioittavalta. Sama kuin ajaisi autolla portista sisään ja jättäisi kaaran tyhjäkäynnille, kun vie kynttilän jonkun haudalle. Ei se tunnu asialliselta.

Vierailija
45/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katselin telkkarista lähinnä naisten yksinluistelua (sille lienee joku oikea nimu olemassa) koska niillä oli kauniita pukuja.

Silloin vielä oli olemassa pakolliset kuviot, jotka piti tehdä ohjelman aikana. Luulin, että ne kuviot oli piirretty jäähän ja luistelijan piti luistella niitä pitkin. Jotenkin minusta vaikutti siltä, että luistelija tuijotti jäähän niin keskittyneesti varmaankin ennen hyppyä, niin sen oli pakko tarkoittaa valmiin kuvion seuraamista.

Vierailija
46/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tarhaikäisenä opetellut numerot ja mielestäni olin päässyt jyvälle siitä miten ne loogisesti etenevät. Osasin laskea hienosti 10-19, mutta sitten ei tullutkaan numero 20, vaan oma keksintöni "yksikymmentä" sitten "yksikymmentäyksi, yksikymmentäkaksi, yksikymmentäkolme..."

En vaan voinut käsittää että ennen kahtakymmentä ei tulisi "yksikymmenen".

Eli se oli oikeasti loogista, koska joku muukin on päätynyt samaan! :D Laskin ihan samalla tavalla itse lapsena ja en ole koskaan kuullut, että joku muukin olisi laskenut noin, kun olen asiasta puhunut muiden kanssa. Aina piilosilla laskin "..yhdeksäntoista, YKSKYMMENTÄ, tullaan!"

Vierailija
47/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaverin (poika, yhtä luokkaa ylempänä):

- Piilosta leikkiessä tämä peitti silmänsä ja luuli ettei kukaan näe :D

- Nappasi jonkun patukan maasta "nam, raider!", haukkasi, olikin koiran kakka (väärinymmärrys tuokin on :P)

Sitten omia:

- Olin jossain vaiheessa käsittänyt, kun oli sanottu että "aurinko paistaa", tuon paistaa-sanan tarkoittaneen suunnilleen "tuolla on. Siispä ilmoitin ikkunasta katsellessani, että "Kuorma-auto paistaa."

- Kun itse käytiin joka kesä jossain ulkomailla, niin luulin, että muutkin käy. Oli aika shokki kuulla, ettei niin suinkaan ollut.

Vierailija
48/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että förbjudet tarkoittaa samaa kuin sallittu. Ja siitäkös ongelmia syntyi.

Vierailija
49/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista tuli dokumentti dinosauruksista kun olin hyvin pieni, olin peloissani ja kyselin asuuko ne kaukana ja että eiväthän ne pääse tänne Suomeen :D

Vierailija
50/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei eskimoita ole olemassa. Oikein kinasin jonkun kanssa aiheesta joskus 7-vuotiaana. Sekoitin keskenään eskimon ja tuhkimon. :)

Vierailija
51/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lautanen piti syödä tyhjäksi, oli kalakeittopäivä päiväkodissa ahdistusta aiheuttava. Söin tunnollisesti ruodotkin. Olin 3-4 vuotias ja tämä on jäänyt jotenkin mieleen. Lähinnä se, miten inhottava niitä ruotoja oli niellä :)

Vierailija
52/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin että erit työntekijät ovat työpaikallaan töissä, ja että esim. kaupan kassatäti/-setä saa itselleen ne päivän aikana saadut rahat.

Luulin että pankissa on rahat kuin Roope Ankalla, ja ihmettelin että miten ne voi tietää kenen mitkäkin rahat on ja antaa juuri ne setelit ja kolikot takaisin!

Luulin myös että rosvot on luurankoja, joilla on miekka, ja huivi päässä. Varoiteltiin siis ettei saa jättää ovea auki ettei tule rosvoja sisälle. Koskaan en ollut tällaista rosvoa nähnyt, tiesin vaan puheista että ne on jotain pahoja, ja lapsen mielessä syntyi mielikuva että ne on eläviä luurankoja. :P

Vierailija
53/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin n. 7-8-vuotiaana lapsentekoasioista, niin tiesin kyllä perusasiat, mutta halusin tarkennusta. Kysymys alkoi kuulemma jotain sinnepäin, että "Kun SE sit laitetaan SINNE, kyllä sä tiedät, ja pidetään siellä sit vaikka viikon verran..." :D :D :D

Vierailija
54/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me omistettiin kaksi asuntoa, joista toinen oli laitettu vuokralle. Vanhemmat puhuivat usein "vuokralaisista", ja luulin johonkin kouluikäiseksi asti näiden vuokralaisten olevan joitain erilaisia ihmisiä kuten mustalaiset, tummaihoiset yms.

Luulin että telkkarissa näkyvät hahmot ovat oikeasti siellä TV:n sisällä, ja niinpä yritin kurkkia telkkarin sivuille ja taakse, näkisikö niitä jo ruudusta pois kävelleitä hahmoja siellä.

Vierailija
55/402 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos katsoo peiliin keskiyöllä, niin sinne ilmestyy Saatana ja vie mukanaan. Näin minulle koulussa isommat oppilaat väittivät ollessani jotain 8 tai 9v ja minähän uskoin. En uskaltanut katsoa peiliin moneen kuukauteen edes päivällä ja lopulta tulin kertoneeksi opettajalle, että mitä minulle oli kerrottu ja tällä asialla minua pelotelleet oppilaat saivat jonkun rangaistuksen.

- Jos lapsi menee yksin metsään, niin hän eksyy sinne eikä häntä löydetä sieltä kuin korkeintaan monen vuoden päästä, jos silloinkaan. Isoveljeni kertoi minulle tuon asian kun olin jotain 3v, halusi ilmeisesti estää minua menemästä kesämökillä metsään yksin. No, hän onnistui siinä niin hyvin, että vielä lähes murrosikäisenäkin en uskaltanut kävellä siellä mökillä yksin metsään kuin korkeintaan 3-4 metrin verran ja olin jo varma, että "Nyt minä olen eksynyt tänne eikä minua löydetä koskaan".

- Olin varma, että lapsen synnytys tapahtuu niin, että äidin ei tarvitse muuta kuin maata sängyssä, vauva tulee itsestään ulos mahasta ja synnytys kestää suunnilleen minuutin. Koska vauva kasvoi "äidin mahassa", niin se tarkoitti tietenkin, että vauva oli äidin mahalaukussa ja tuli takapuolen kautta ulos.

- Seksi oli ennen kouluikää mielestäni sitä, että nainen ja mies makaavat hetken päällekkäin liikkumatta vaatteet päällä eikä sukupuolielimillä ole mitään tekemistä seksin kanssa.

- Miehet pitävät koirista ja naiset kissoista. Kissoista pitäviä miehiä ei ollut eikä eikä koirista pitäviä naisia. Koirat myös olivat poikia ja kissat tyttöjä.

- Ensimmäisellä luokalla koulussa olin varma, että kuudesluokkalaiset olivat aikuisia.

-

Vierailija
56/402 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta olla vastaamatta tv kuuluttajalle ja Arvi lindille. Joten vastasin "Hyvää iltaa".

Vierailija
57/402 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli seinällä Iltakellot-niminen taulujäljennös, jossa pariskunta rukoilee pellon laidalla. Heidän takanaan näkyy kottikärryt, jossa on, kuten nykyään tiedän, pari säkkiä.

Lapsena luulin, että niissä kärryissä istui päätön ruumis, jonka puolesta nämä ihmiset rukoilevat.

Vitsi kun se taulu minua pelotti...

Vierailija
58/402 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupsssin itkeä hautajaisissa.

Vierailija
59/402 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin että olivatpa laiskoja, kun eivät nousseet ylös. Ja kysyin mummolta (sotalapsi, isä kuoli rintamalla) että miksi kukaan viitsii semmoisia muistella...

Vierailija
60/402 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuiSAMPI tuulta...

Tätä laulua kerhossa laulettiin pääsiäisen aikaan. Ihmettelin tuota sanojen taivutusta kun eikös sen kalan olisi pitänyt joutua tuuleen..

Myöskin luulin että on hienostelua sanoa sunnUntai, että ihan me tavikset sanotaan sunnOntai...

Vitsi kun en muista muita mutta tiedän että itselläni muitakin väärinymmärryksiä on ollut ja paljon. =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan