Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
21/402 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ihminen kuolee, se haudataan, ja muutaman viikon päästä ihminen herää taas henkiin ja nousee haudasta jatkamaan tavallista elämää. Ihmettelin vain aina, että miksei minun pikkusisko ole jo noussut, kun olin nähnyt jo muutamia ihmisiä jotka oli "nousseet". (olivat oikeasti ihan tuntemattomia, eivätkä edes saman näköisiä kuin kuolleet sukulaiseni)

Vierailija
22/402 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun autoin äitiä leipomaan, äiti käski ensin pestä kädet saippualla. Luulin, että saippua oli olennainen niille pullille. Varmistin aina, että kädet olivat liukkaat saippuasta kun palasin "pesulta". Monta vuotta auttelin pullien kanssa tällä menetelmällä.

Naapurinlapsilla oli mummula samalla paikkakunnalla kuin minulla. Luulin, että heidän mummula on ihan sama kuin minulla. Kerran he kertoivat lähtevänsä kohta mummulaan ja mietin, että sitten he leikkivät minun pienten serkkujeni kanssa.

Pienenä kuulin, että Suomella on napapiiri ja Ruotsilla myös. Luulin, että Suomi on oma planeetta avaruudessa ja Ruotsi samanlainen siinä vieressä. Se minua mietitytti, kuinka avaruudessa voi ajaa autolla Suomesta Ruotsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisenä joskus luulin, että sydän on kuin kaappikellon heiluri, siis sellainen sydämen muotoinen juttu varren päässä ja se siellä sisällä heiluu kehon laidasta toiseen.

Yläasteiässä katsoin Jyrki-ohjelmaa ja siinä puhuttiin, että ohjelman liveyleisöön jotain bändiä katsomaan pääsee yli 18-vuotiaat. Mietin, että miten jotain yli 18-vuotiasta eli mielestäni aikuista enää kiinnostaa joku Jyrki ja Apulanta/Tehosekoitin/DonHuonot/muu tällainen bändi.

Vierailija
24/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä uutisista välillä kuulin onnetyomuuksista esim. lentokone onnettomuus ja se uutistenlukija aina sanoi että kuinka monta kuollutta ja kuinka monta loukkaantunutta. Ihmettelin aina tuota loukkaantuineiden määrää kuin kuitenkin tajusin että siellä oli enemmänkin ihmisiä, mietin että eikä ne toiset sitten ole yhtään loukkaantuneita (suuttuneita) että ovatko ne iloisia onnettomuudesta. Jossain vaihessa tajusin sanan kaksinaismerkityksen.

Siskoni myös huijasi minua että sähkölinjoilla killuvat oranssit pallot ovat auringon ja kuun munia. Täydestä meni.

Vierailija
25/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sana kondomi kuulosti aivan joltain pommilta. Oli siinä sitten ihmettelemistä, kun naapurin pojat selitti, että niitten pihalta oli löytynyt kondomi, että heidän isänsä varmaan oli sen siihen pihalle heivannut!

Vierailija
26/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki presidentit kekkosia, siis kekkonen = presidentti.

Kaikki asvalttitiet nelosteitä.

Vierailija
27/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena katsottiin usein taitoluistelua televisiosta. Olin aina ajatellut, että jotkut luistelevat yksin ja toiset pariskuntina. Olin aivan järkyttynyt kun äitini sanoi, etteivät ne pariluistelijat olleetkaan naimisissa keskenään.

Toinen mikä nyt tulee mieleen on kun oltiin kerran kesällä menossa viemään haudalle kukkia. Äiti osti hautausmaan vierestä kioskilta jäätelöt ja minä olin kauhuissani kun huomasin, että ollaan sinne hautausmaalle menossa jäätelöt kädessä. Se ei minusta ollut ollenkaan sopivaa siellä kuolleiden keskellä. Söin mehujääni pois äkkiä ja häpesin äitiäni, jolla ei pitänyt tuuttinsa kanssa mitään kiirettä.

Vierailija
28/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli istutaan penkillä ja joku ampuu huoneen toiselta puolelta aseella reiän korvaan.

Pelkäsin reikien laittoa ja pidin kaikkia niitä, joilla korvikset oli, todella rohkeina.

Vierailija
29/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska luulin, että elokuvassa kuoleva näyttelijä kuolee oikeasti. En myöskään uskonut, että joku voi olla kuollut vaikka ei vuodakaan verta. Näin pienenä äitini mummon ruumiin mutta en millään käsittänyt häntä kuolleeksi, kun missään ei näkynyt verta.

Oma lapseni kuvittelee, että kaikki tummaihoiset ovat olleet tulipalossa ja "palaneet" mustiksi. Olen yrittänyt selittää monella tapaa, että ihmis"rotuja" on erilaisia aivan kuten vaikka koirarotujakin. Joillain iho on vaalea ja joillain tumma. Lapsi ei vain suostu ymmärtämään.

Vierailija
30/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin näet sen "majakaksi pilkaten" kohdan maja kaksi pilkaten ja kuvittelin sen jotenkin niin että kahden majan ikkunoista pilkottaa valoa. Tuo ei vaan oikein sopinut muuhun lauluun ja sitä minä pienenä kovasti pohdin ja mietin. No yhtenä jouluna se sitten lopulta valkeni kun tajusin että sehän on majakka eikä kaksi majaa. Ja senkin laulun sanat alkoivat kuulostaa järkeviltä :)

Vierailija
31/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä unihiekkaa pikkukakkosen lopussa. Uskoin että jos silmät on auki niin nukahdan samantien.

Vierailija
32/402 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tajunnut, miten kaseteilla ja radiossa biisit feidattiin eikä ne vaikuttanu loppuvan koskaan. Ihmettelin, miten bändi voi jäädä loppuiäkseen veivaamaan yhtä ja samaa biisiä, kun kaseteilla kuitenkin oli useampi kappale.

Vierailija
33/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkoholi maistuu oliivien säilykeliemeltä kun kerran aikuiset irvistelivät sitä juotuaan.

Vierailija
34/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ostetaan kaupasta. Ensin pitää tietty mennä naimisiin ja sitten kun pariskunta päättää hankkia lapsia, ei kun visa vinkumaan. Sieltä sai sitten hyllyltä valita mieleisensä.

Yksi mysteeri oli kanssa se kun kaverini veli kehotti minua vetämään käteen. Itsekseni sitten tätä mietin ja nyin käsivarttani.

Vierailija
35/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Minä hihitin kun vanhemmat tulivat Venetsiasta hääpäiväreissulta ja kertoivat olleensa gondolikierroksella..

-Paras kaverini oli huolestunut n nelivuotiaana kun hänen vanhempansa painivat iltaisin tosi usein ja äitiä sattui koska hän huusi niin kovaa.

-Kadehdin mummon suonikohjujalkoja ja kehuin että isona minäkin saan raidalliset jalat!

-Luulin että varikset ovat likaisia harakoita..

Vierailija
36/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ostetaan kaupasta. Ensin pitää tietty mennä naimisiin ja sitten kun pariskunta päättää hankkia lapsia, ei kun visa vinkumaan. Sieltä sai sitten hyllyltä valita mieleisensä.

Yksi mysteeri oli kanssa se kun kaverini veli kehotti minua vetämään käteen. Itsekseni sitten tätä mietin ja nyin käsivarttani.

Naurattaa niin paljon että vesi valuu silmistä!

Vierailija
37/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin luulin että ku ihmisellä oli pankkitili nii et pankissa sitte olis aina jokaiselle tille sellanen henkilökohtanen pikkunen lukollinen lokero jossa sitte lukee nimi. Ja ku mun vanhemmilla oli yhteinen tili ni et niillä sitte olis yhteinen lokero:D

sitte luulin et ku syö ruokaa nii se vatsassa järjestäytyy sellaseen kirjahyllyntapaseen hyllykköön jossa jokaiselle ruoka-aineelle on oma korinsa. Siis et herneet menee omaan koriinsa jne.

Luulin et kun rukoilee nii jumala istuu pilven päällä sellasella nojatuolilla ja näkee meijän rukoukset telkkareista joita sillä on sen edessä hirveesti! Luulin et jos ei pidä sormia ristissä kunnolla nii sitte se rukous ei näy kunnolla vaan niinku silleen et siinä kuvassa on häiriötä:D ja mulla on edelleen sellanen mielikuva et jos en sano et "siunaa kaikkia" nii jollekki tapahtuu jotain kauheeta.

Myös täällä on peilin taakse kurkisteltu. En vieläkään ymmärrä että miten ihmeessä se voi toimia!

Jos ei nukkunut kokonaan peiton alla nii kuvittelin että möröt tulee ja syö. Tai siis pää sai olla pois peiton alta mut jos esim varpaat oli ulkona nii oli tosi iso vaara että mörkö tulee ja syö ne.

Vierailija
38/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että jos kattoo liian pitkään kieroon silmät jää sillälailla. Tämä koska tiesin tytön jolla silmät oli kierossa..eli hänellä karsasti:D

vanhemmat aina varoitteli yhdestä puiston penkistä meidän talon lähellä että siinä oleville ihmisille ei saa vastata mitään koska ne voi olla pahoja. Jotenkin kuvittelin heidän sitten olevan namusetiä ja kavereiden kanssa sitten leikittiin uhkarohkeita ja käveltiin aina varmaan 10 kertaa aina sen penkin ohi jos siinä sattui joku istumaan. Oltiin kyl niin rohkeita!

Näin telkkarissa uutisissa paljon suomalaisia miehiä maastopuvuissa marssimassa. Sitten selitin kaverille että suomi on jonkun maan kanssa sodassa ja että näin telkkarissa! Oli varmaan kuitenkin vaan jotain juttua armeijasta..en tiiä..

Joskus tarhassa oltiin ulkona ja selitin kauheen kovalla äänellä kaverille että "kato tuolla on toinen maa!"(osotin ylös taivaalle). Tarhatäti sitten korjas että se on kuu. En ymmärtäny eroo sanoilla maa ja Maa(pallo).

Sininen ja vihreä meni pitkään sekaisin.

Kuvittelin että kaikki kuulee mun ajatukset ja mä oon ainoo joka ei kuule muiden ajatuksia.

Mun mies sano pienenä että ihmisessä on "vettä, verta ja keppi". Tarkoitti tietenkin ennemminki luuta ja kuulostaa nykyään tosi häröltä.

Vierailija
39/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joskus kertoili asioita tyyliin, että 'silloin kun hän oli lapsi...' ja minähän syvennyin pohtimaan asiaa tarkemmin. Pystyin kuvittelemaan äidin taaperona nou problem, mutta loogista yhteyttä äidin ja mummon välille en enää osannut vetää. Minun kävi vähän sääliksi äitiä, sillä kuvittelin mielessäni elävästi esim. tilanteen, jossa vaahtosammuttimen korkuinen äitini pelkkä vaippa yllään lastaa ostoskärryihin tavarakasan huipulle meidän olohuoneen valtavaa kristallikruunua. Kuvittelin, että äiti piti huolen itse itsestään jo ihan lapsesta. Että äidilläkin olisi ollut äiti niin kuin mulla ei pälkähtänyt mieleenikään.

Seksistä opin jo varhain perusasiat eli sen, että mies laittaa pippelinsä äitiin. Mutta kuvittelin, että toimitus on nopea, siisti ja simppeli kuin kädenpuristus. Tsuips, sisään ja ulos, mies käy sekunnin ajan makoilemassa naisen päällä molempien hymyillessä typerän onnellinen ilme naamallaan. Se, että hommaan liittyisi eeestaas jytyyttämistä ajan kanssa selvisi mulle vasta paaaljon myöhemmin. Uskoin myös, että toimenpide oli mahdollinen vain, jos mies ja nainen rakasti toisiaan ja oli toisilleen ne ainoat. Tjoo, toisin on kokemus sittemmin opettanut... :)

Kuukautisista luulin pitkään, että ne kestävät vain parisen tuntia, korkeintaan. Niin kuin joku vain avaisi ja sulkisi hanan hetkeksi. Jaa että päiväkausien tihruttelua? No way!

Vierailija
40/402 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku kerta äitini tuskastui siihen opettamiseen, kun minä en oikein halunnut opetella niitä "vesihiisi sihisi hississä" rimpsuja ja sanoi että vie minut puheterapiaan jos en ala harjoitella kunnolla.

No äiti sai sitten hämmästyä kun olin harjoitellut ahkerasti ja se s-kirjain alkoi sujua paremmin.

Vasta parikymppisenä kerroin äidilleni että luulin että puheterapeutti ronkkii suuta piikeillä ja muilla tavaroilla. Sekoitin sen ilmeisesti hammaslääkäriin, jota pelkäsin. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä