Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?
Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?
Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.
Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.
Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!
Kommentit (402)
about 5 vuotiaana, että mahalaukku on ihmisen sisällä oleva oikea valkoinen käsilaukku, joka on ripustettu pitkästä hihnastaan kaularankaan ja killuu siinä mahan kohdalla. Lisäksi uskoin myös, että jos syö omenan siemeniä, ne alkavat kasvaa mahassa ja pian suusta kasvaa omenapuu. Se oli pelottava ajatus ja varoin tarkasti syömästä yhtään siementä omenoita nakertaessa :)
ilmapalloon tai leipäpussiin, jotka puhalsin täyteen ja heitin ulos. Ajattelin, että tuuli kuljettaa ne rahalähetykset Afrikan köyhille.
Keväisin autoin aurinkoa kantamalla lunta sulamaan suihkuhuoneeseen. Näissä molemmissa olin n. 5-vuotias.
Jossain vaiheessa aloin ihmettelemään, missä ne mikroautot siellä uunin sisässä ovat... Homma selvisi kyllä viimeistään, kun fysiikan tunnit yläasteella alkoivat ;)
Kokeilkaapa, sanokaa perheenjäsenillenne nopeasti mikroaaltouunin sijasta mikroautouuni. Kuulostaako samalta?
Mikroaaltouuni oli mielestäni mikroautouuni.
Muistan myös kertoneeni kaupan kondomihyllyllä äidille tietäväisenä että "nämä ovat laastaria/jtn sidettä pään ympärille.
Luulin että iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa, tulee eilaisia "aikuisten mainoksia" joita lapset ei saa katsella. Siis samaa mainostavia mutta aikuisten versioina... tyyliin ihmiset alastomina.. en muista mistä tämä sai alkunsa?!
Luulin myös että kauempana näkyvät kukkulat ovat "etelän saaria".. siis esim korkeammat kohdat kauempana jossa näkyi puita, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.. Emme matkustelleet koskaan ulkomailla kun olin pieni, ja kun joku kertoi käyvänsä etelässä luulin että kävi niinkin lähellä.
Minulla oli n 4vuotiaana oma keksimä rallatus mitä olin hokenut varmaan viikon putkeen "pyörähyörähuora pyörähyörähuora". Äitini oli ollut varmaan jo ekana iltana täysin kypsä hokemaani. Sitten eräs ilta äiti päätti kertoa että se viimeinen sana on ruma sana, että se on sellainen huono nainen. No sitä en ymmärtänyt, äiti kertoi esimerkin. No se on sellanen ku (erään suomalaisen julkkiksen äiti, joka on sukulaiseni) "Tiina". Siitä lähtien olen tienny mikä se huora on :D
Naapurin tytöt taas olivat sitä mieltä, ettei mulla ole isää. Isä oli yk-joukoissa kun olin 2-5vuotias. päätin valistaa heitä, ett"ei kukaan voi olla isätön"
Naapurissamme taas asui kehitysvammainen pariskunta. 90luvulla tuli NamNam kondomit ja niitä mainostettiin, että makuja on joka lähtöön ja 0kaloria. Tämä pariskunnan nainen luuli että se on purkkaa ja söi niitä, kun on vaan nolla kaloria.
Luulin että miehillä paska tulee palleista
Kaveri kertoi ohjeen kuinka tehdään magneettia :D raakaa kananmunaa kippoon ja se mikroon kunnes on kuumaa!
Luulin että toiset kielet opetellaan sillain että jokaista kirjainta vastaa toinen kirjain. Esim. suomen p olisi aina englannissa a jne.. :D
Miksi tolla tätillä on huivi päässä? ( 90-luvulla kun ei maahanmuuttajia niin paljon ollut) ja korvessa asuin, niin äiti vastasi, että siksi, koska ne on ruman näköiset niiden mielestä, ne ei saa paljastaa hiuksiansa muille ihmisille :D minä luulin, että ne ajattelee hiuksia näyttävien naispuolisien olevan rumia ja olin aina ihan vaikeana, kun joku huivipää tuli vastaan, että nyt näytän todella rumalta hiukset päässä :D en niistä tuntemuksista sen koommin äidille sanonut, mutta kai se koki pääsevänsä helpommalla, kun rueta selittää uskonnon välisiä asioita.
uudelle paikkakunnalle kun olin ensimmäisellä luokalla. Kun menimme ensimmäisen kerran kouluun, isäni sanoi, että onpa iso koulu, kyllä on toisen näköinen kuin hänen koulunsa oli. Minä siihen hyvin hämmästyneenä että "oliko silloin jo kouluja kun sinä olit pieni?"
Isä vähän loukkaantuneena kysyi sitten miten vanhaksi häntä oikein luulin (tämä tapahtui 60-luvun puolivälissä).
Isäni oli kertonut jossain vaiheessa että oli innostunut sähköopista jo 10-vuotiaana. Tästä sain käsityksen, että kun täytän 10 v niin minunkin täytyy alkaa opiskella sähköoppia. Isoveljeni sitten kertoi ettei tarvitse kun kerroin tämän suuren huoleni hänelle :)
Hyvä ystäväni pohti myös laulunsanoja pienenä. Virren Soi kunniaksi luojan säe "ja hyisen hallan häätää" mietitytti: hän tiesi mitä on hyi, mutta ei, mikä on hää!
serkulleni katsoneensa isänsä kanssa yhtä kauheaa ohjelmaa, jonka nimikin on "Päät pois".
Siis amerkikkalainen poliisireality ohjelma jossa soi alussa kappale "Bad boys, bad boys..."
Ihmettelin miten mies saa sen pippelin naisen sisään, kun se sojottaa alaspäin.
En muista minkä ikäinen olin tajutessani asian, ehkäpä jo yläasteella, kun tuli sitä seksivalistusta koulussa.
Lipun värit kertovat siinä, minkä värinen taivas ja maa kyseisessä maassa ovat. Siniristilippu: sininen taivas ja valkoinen maa! Meillä ei paljon matkusteltu ;).
Sekoitin sanat "eilen" ja "huomenna" ja teen sitä välillä edelleen...
Ja tamponi oli tietenkin yhtä kuin saippua.
Synttäreilläni (joskus alaluokilla) järjestin tietokilpailun, jossa yksi kysymys kuului jotenkin: "Mikä näistä kolmesta on eläin." Kaksi oli jotain älyttömiä ja kolmas se läskipää. Kaverit kuolivat nauruun, kun yritin väittää, että kyllä se läskipää on.
Kun olin oppinut kirjoittamaan oman nimeni kirjoittelin sitä tietenkin joka paikkaan. Jostain syystä "allekirjoitukseni" oli _aina_ muodossa T:Tiina, johtuisikohan siitä että ensimmäisiä kertoja nimi yleensä rustattiin mallin mukaan jonkun syntymäpäivä korttiin tai vastaavaan. Samalla myös luulin että muut kirjoittavat nimensä muodossa P:Pirkko, J:Jaakko jne. Ennen kuin minulle selvisi että tuo T: tarkoittaa terveisiä.
Synttäreilläni (joskus alaluokilla) järjestin tietokilpailun, jossa yksi kysymys kuului jotenkin: "Mikä näistä kolmesta on eläin." Kaksi oli jotain älyttömiä ja kolmas se läskipää. Kaverit kuolivat nauruun, kun yritin väittää, että kyllä se läskipää on.
Tää läskipää-juttu naurattaa mahdottomasti!
on oikeesti kuolapuut. Muistan miettineeni, että oikeastiko jotkut kiipeävät kuolaisella suulla näitä ylöspäin, käsillä kun on niin paljon helpompaa.
Toinen juttu oli 80-luvulla telkkarimainos O.B. tamponeista. Mainos kuului : O.B.-se varma tampooni. Serkkupoikien kanssa lällätettiin mainosta ja toinen pojista (se lemppariserkku) sanoi, että se on kylläkin O.B. - se Tarma tampooni. Siinä sitten peesasin sitä lemppariserkkuani tämän sanonnan puolesta toista vastaan, vaikka itsekin tajusin etteihän se Tarma mitään tarkoita. :)
tajunnut että "ei vaiskaa, pappa raiskaa" oli millään tavalla rivo juttu. Luulin että se menee "Ei vaiskaa! Papparaiskaa!", tuo jälkimmäinen osa oli minulle yhtä kuin "tättärätää" tai jotain muuta rallatteluääntä. Sitä sitten hoin aina tilaisuuden tullen ja hämmensin sukulaisia ja kavereiden vanhempia. Asian laita valkeni vasta kun serkkuni ei enää tuota hokemaa jaksanut kuunnella.
Ei voi olla tottaaaa... apua ku naurattaa, putoan tuolilta! :-D
Mietin monesti, miksi ihmeessä ne alkaa samalla etuliitteellä ja mitä "rai" oikeastaan tarkoittaa. Vasta pitkän ajan kuluttua lukemaan oppimisesta tajusin, että purkissa lukee raEjuusto ja että nimi onkin ihan looginen.
Minä luulin, että jos olin nähnyt jostain henkilöstä unta, hän oli nähnyt samaa unta. Saatoin esim. kysyä äidiltäni että "muistatko viime yönä siinä unessa kun oltiin uimassa". Melkein suutuin kun kukaan ei ikinä muistanut olleensa unissani :)
ja siksi pukeuduin aina siististi televion ääreen. Luuloni tuli siitä, kun uutisten lukija sanoi aina hyvää iltaa, juuri kun minä olin sanonut sille iltaa tai päin vastoin.
Tyhmiä ei voinut puhua uutisten aikaan.
Mä luulin lki nelikymppiseksi seikkaperäisen tarkoittavan ylimalkaista ja suurpiirteistä.
Joo, oon ihan normaali ....