Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia väärinymmärryksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
03.02.2011 |

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta?

Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta.

Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne.

Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

Kommentit (402)

Vierailija
201/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmettelin miksi mäkihyppääjät jarruttaa.. luulin et mittatulos mitataan siitä kun ne pysähtyy.

Vierailija
202/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIHIH, niin minäkin!

Lainaus:

Ja kun aina varoiteltiin, että muovipussia ei saa laittaa päähän, niin luulin, että silloin kuolee välittömästi kun sen päähänsä pistää.

Pelkäsin välillä että se pussi vaan vahingossa sujahtaa päähäni tai kasvoilleni jos en varo ja sitten kuolen! NIinpä pidin aina muovipusseja mahdollisimman tiukasti kiinni kaksin käsin.

Tikahduin nauruun :DD

Kiitokset päivän piristyksestä :)

Lisää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että appelssiini muuttuu mehuksi kun sen laittaa mikroon.. :D No, kokeilin ja tulos ei ollut ihan sitä mitä odotin...

Luulin myös että namusedät tiputtelevat karkkeja maahan poluksi, joka sitten johtaa mökkiin! sanoin äidilleni, että en mene sinne mökkiin asti vaan otan ihan muutaman karkin vaan. :D :D

Vierailija
204/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ap ihan normaalijärkinen nykyisin? :D

Entä onko omalla lapsellasi erikoinen kuva jostain asiasta? Itse kuvittelin maalivahtien olevan paikalla sillä yleisön hirveä rikosaalto voi yllättää koska tahansa. Jonkunhan piti vahtia ettei maaleja varasteta. Tulipaloihin kun aina liittyi palomiehiä, ajattelin että ne myös aloittavat tulipalot. Kysyin joskus äidiltäni miksi ne viitsivät ensin sytytellä tulipaloja ja sitten hirveällä hässäkällä sammuttaa ne. Televisiossa kaikki ohjelmat oli luonnollisesti piirrettyjä. Jostain syystä aikuisten piirretyt oli joku ihan superhyvä piirtäjä tehnyt, näyttivät ihan oikeilta ihmisiltä!

anteeksi mutta aika tyhmiä ajatuksia.

Ei ole ap:llä vieläkään kaikki muumit laaksossa.

Sivuhuomautuksena: minulla on teräviä muistikuvia hyvin nuoresta, eli en ihan 6-vuotiaana ole noita aloitusviestejä kuvitellut. ;)

ap

Vierailija
205/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa wc-pyttyyn mitään tavaroita, etteivät putket tukkeudu. Olen onnistunut käsittämään asian niin, että vaikkapa pyttyyn pudonnut hammasharja voisi tukkia viemärin ja aiheuttaa sen, että vesi tulvii viemäristä täyttäen koko talon lattiasta kattoon kuin akvaarion ikään. Hiippailinkin usein nukkumaanmenon jälkeen salaa kurkkimaan, ettei vessanpytyssä vain ole mitään sinne kuulumatonta, jottei viemärivesi täyttäisi yöllä taloa ja aiheuttaisi sitä, että hukumme nukkuessamme.

Vierailija
206/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissestä.

Kun miehet kuolevat, heistä tulee joulupukkeja. En muista miksi ajattelin naisten muuttuvan, varmaankin kuolemattomia.

Lisäksi luulin, että Jeesus on haudattu kylämme kirkon vanhaan käyttämättömään kellotapuliin.

Vierailija
207/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kävi työhaastatteluissa ja kuvittelin, kuinka joukko ihmisiä tenttaa äitiä saunassa. En tiedä, mistä ajatus tuli.

Vierailija
208/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä, että ihmiset voivat kuolla vain selinmakuulla kädet sivulle levitettynä, siis kuten Jeesus ristillä. Sitten mietin aina miten kuolleet saadaan arkkuun kun arkku ei ole ristin mallinen.

En ymmärrä mistä moinen ajatus minulle on tullut ja miksi muistan sen näin selvästi, sillä perheeni ei ole koskaan ollut lainkaan uskonnollinen.

Vierailija
209/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten mietin ääneen, pitäisikö lasteni isän ja minun mennä naimisiin (olemme olleet ikuisuuksia avoliitossa). 4-vuotiaamme huolestui kovasti, että mihin hän ja pikkuveli sitten menisivät. Yritin selittää, ettei naimisiin meno ole mihinkään paikkaan menoa.

---------------------------------------------------

Täsmälleen sama murhe oli meidän silloisella neljävuotiaalla pari vuotta sitten :)

Vierailija
210/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko poliisit ja lääkäritkin kuolla..

Vierailija
211/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki asvalttitiet olivat nelosteitä, asuttiin sen varrella.

kaikki presidentit ovat kekkosia siis kekkonen = presidentti

Vierailija
212/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä omia ajatusten tonavia lapsuudesta:

- taffel chipsejä en voinut syödä, enkä oikein edes katsoa niitä chipsipusseja kaupassa, kun niissä luki original. Olin lukenut joskus 7-8 v ikäisenä salaa jostain vanhempieni seksuaalisuutta käsittelevästä kirjasta sanan orgasmi ja jostain syystä muistin sanan väärin :)

- tuulee kun puita heilutetaan

- afrikka alkaa meidän takapihalta ( olin n. 4-5v tuolloin ) ja olin aivan varma että jos lähden metsään meidän talon taakse, siellä on leijonia, kirahveja jne.

Vierailija
213/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin varmaan vielä yläasteella että eläimet kuolevat aina talven tullen, tiesin toki että osa eläimistä nukkuu talviunta tai on horroksessa, mutta jostain syystä olin saanut päähäni että ne muut sitten vaan kuolevat. En siis tietenkään aktiivisesti näin ajatellut, se vain oli jossain takaraivossa, yhtäkkiä sitten välähti että ei ehkä olekaan noin. Ei mitään hajua miksi noin luulin.

Toinen yhtä nolo josta en tietenkään kellekään mitään puhu, on se, että luulin veteraanien olevan aina vanhoja ihmisiä niin kuin Suomessa veteraanit ovat. Sitten joskus ehkä persiansodan jälkeen kun olikin nuoria veteraaneja möläytin äidilleni tms että eihän noi mitään veteraaneja voi olla kun ovat nuoria. Ja ikää siis löytyi ehkä noin 13v...

Noloa, tiedän

T: yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden maisteri, äo 146

Vierailija
214/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdassa "sijaltain jos en nousisi" ihmettelin, mitä se sika siinä tekee.

Luulin, että auton turvavöissä on sisällä jotain ainetta, joka luo sen turvan.

Vierailija
215/402 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis pikkulasten ryhmässä) ja yhtenä päivänä opettaja sanoi, että nyt aletaan harjoitella piruetteja. Olin aivan kauhuissani, sillä luulin että piruetti on joku todella paha kirosana.

En kehdannut edes kysyä keneltäkään, koska se oli mielestäni niin kamala sana.

Vierailija
216/402 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin lapsena käytettävän sanaa "KePulaiset", ja oletin sen tarkoittavan samaa kuin kelmi tai joku muu kiero. Varmaan juontuu ilmaisusta "kepulikonsti". En nyt muista tähän hätään käytinkö tuota sanaa kuvailemaan jotakuta kelmiä. :P

Vierailija
217/402 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanjäristys on "maanjärjestys", menkkaveri punaista pissaa ja tummaihoiset apinoita.

Vierailija
218/402 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkkeihin ja kävin manhattanilla, niin halusin nähdä sen Broadway-teatterin. Luulin että se on yksi valtava rakennus, eikä koko alueen läpi kulkeva katu. Ja olin siis 19, ei ollut yhtään noloa ei.

Vierailija
219/402 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhin tyttäreni oli kai 5v kun kerran sanoin, että pitäis panna pyykki pyörimään. Tyttö innostui "joo, pyykki pyörimään!". Ihmettelen, että mitä se nyt pyykistä niin kovin innostui.

Panin pyykin pyörimään ja palatessani olkkariin tyttö hyppi tasajalkaa "pyykki pyörimään, pyykki pyörimään!". Pikkuhiljaa tajusin, että tyttö luuli pyykkiä joksikin hauskaksi lastenvideoksi. Pantiinhan myös Ti-Ti Nalle pyörimään, lastenlauluvideo pyörimään...

Vierailija
220/402 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle oli jo pääpiirteissään selvinnyt mitä seksi on ja miksi sitä harrastetaan (-> tehdään lapsia). Jossain kohdassa minulle oli selvinnyt myös se, että seksiin ei välttämättä aina liittynyt vauvojen tekeminen.

Samoihin aikoihin, kun perheeseemme oli tulossa uusi vauva, löysin vanhempieni laatikoista kondomeja. Jotenkin tiesin niiden liittyvän seksiin, mutta niiden merkitys oli minulle arvoitus. Ilmeisesti yhdistin äitini raskauden ja kondomit yhteen ja päättelin, että kondomeja käytetään nimenomaan silloin kun HALUTAAN tehdä vauva :).

Asian todellinen laita valkeni minulle kyllä sitten vähän myöhemmin.