Mihin on kadonnut Curly Girl metodin hehkutus? Joko kiharatyttöjen hiustupit on tukkeutunu hoitoaineesta ja hiukset pudonnu?
Tai aviomiehet laittanu stopin teepaittojen pilaamiselle
Kommentit (49)
Ei ainakaan mun luonnonkihariin toiminut. Tukka näytti lampaanvillalta ja oli sellainen pyöreä pallo.
Ja sekin että piti pestä pää alaspäin hiukset. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä.
Ne keillä ei ole luonnonkiharat eivät tajua kuinka ärsyttävät ne on. Tunnutaan luulevan, että ne on samanlaiset kun jotkut kihartimella tehdyt laineet.
Aina tuputetaan että "puristele sun kiharat esiin" ne on niiiin ihanat!
Minulla menevät takkuun yhdestä tuulenhenkäyksestäkin, ei saa siististi mitenkään.
Ajattelin, että tykkäisinkö enemmän kiharoistani tuon metodin avulla, mutta en. En tykkää että mun hiukset on kiharat vaikka mitä tekis.
Vierailija kirjoitti:
Trendit tulee ja menee, etkö tiennyt?
Ei mene, jos menetelmä oikeasti toimii.
Miten siis on, lässähtikö tukka pidemmän päälle ja jouduitte palaamaan tavis-shampoisiin?
Ap
Mulla meni sulfaatittomuudesta hiuspohja tukkoon ja lopetin. Nykyään leikkaan itse kotona lyhyen tukkani, pitäisiköhän aloittaa short girl-villitys?
Mulla on luonnonkiharat, enkä hurahtanut tohon hulluuteen. Omille hiuksille on ollut jo vuosia tietyt aineet ja ihan omat metodit, jotka toimivat.
Ehkä typerin osuus tossa curly girlissä on mielestäni se casting, eli geelillä lutraaminen. Yök.
Itse luonnonkiharahiuksisena nauran niille jotka yrittävät kihartaa muka hiuksensa. Häpeävätkö he suoria hiuksiaan? 😂
Myös ne hypetetyt xz-shampoot on ihan hirveitä. On niillä muutama ihan ok tuote myös, mutta valtaosin eivät kyllä ole kovinkaan hyviä.
Ihan normaalisti edelleen käytän metodiin sopivia shampoota, hoitoainetta ja hiusgeeliä. Mitään t-paitoja en hiuksiin käytä, vaan yhdellä ja samalla vanhalla huivilla rutistan kiharat auki kuten viimeiset kolme vuotta. Ei tämä tosin laineikkaista hiuksistani mitään kiharoita tehnyt, vaan otin ihan kunnon permanentin ja hoidan "feikkikiharoita" nyt sitten näin. Hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni sulfaatittomuudesta hiuspohja tukkoon ja lopetin. Nykyään leikkaan itse kotona lyhyen tukkani, pitäisiköhän aloittaa short girl-villitys?
Mitä tarkoittaa, kun hiuspohja menee tukkoon. Oliko ne hiustupit puhunut ennen jotain ja nyt meni mykäksi?
Kai se joillekin sopi, mutta monelle ei. Varsinkin kun ihmiset, joilla oli piikkisuora hius yritti väkisin vääntää itselleen tolla " luonnonkiharat".
"Kiharatytöt" oli niitä suoran littanahiuksen omaavia, jotka lotrasivat öljyillä ja pitivät siksaksökkyrää pilalle puristeltua takkutukkaansa kiharoina.
Ne joilla on oikeasti kuiva, kihara tai laineikas tukka nappasivat omaan hiuspehkoon sopivat hoitovinkit hissukseen osaksi rutiiniaan mainostamatta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kiharatytöt" oli niitä suoran littanahiuksen omaavia, jotka lotrasivat öljyillä ja pitivät siksaksökkyrää pilalle puristeltua takkutukkaansa kiharoina.
Ne joilla on oikeasti kuiva, kihara tai laineikas tukka nappasivat omaan hiuspehkoon sopivat hoitovinkit hissukseen osaksi rutiiniaan mainostamatta asiaa.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun luonnonkihariin toiminut. Tukka näytti lampaanvillalta ja oli sellainen pyöreä pallo.
Ja sekin että piti pestä pää alaspäin hiukset. Sillä ei ole yhtään mitään merkitystä.
Ne keillä ei ole luonnonkiharat eivät tajua kuinka ärsyttävät ne on. Tunnutaan luulevan, että ne on samanlaiset kun jotkut kihartimella tehdyt laineet.
Aina tuputetaan että "puristele sun kiharat esiin" ne on niiiin ihanat!
Minulla menevät takkuun yhdestä tuulenhenkäyksestäkin, ei saa siististi mitenkään.
Ajattelin, että tykkäisinkö enemmän kiharoistani tuon metodin avulla, mutta en. En tykkää että mun hiukset on kiharat vaikka mitä tekis.
Minulla on luonnonlaineileva tukka. Saan juurikin puristamalla vielä napakampia kitaroita. Siihen en kuitenkaan tarvitse mitään ihme metodeja.
Joo, metodista saattoi saada ihan hyviä vinkkejä, joita soveltaa omien luonnonkiharien hiusten hoitorutiiniin. Maalaisjärki vain käteen, mikä toimii ja mikä ei.
Suorahiuksisten takkupehkoa hoitoaine-ja geelikasalla ryyditettynä ei kyllä voinut ymmärtää. Ei tuo mikään taikametodi ole, jolla voi muuttaa piikisuorat hiukset enkelikiharoiksi.
Itse olin käyttänyt monia curly girliin kuuluvia juttuja jo vuosia, joten koko trendi ja nimi tuntui vain huvittavalta. Mm. silikonipohjaisista shampoista saan kipeitä finnipaiseita päänahkaan, sulfaatilliset shampoot kuivattavat superkuivan hiuslaatuni sellaiseksi hampputakuksi, että sen availuun menee aina ikuisuus.
Buumin aikaan ärsytti kun moni suosikkituotteeni loppui kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnonkiharat, enkä hurahtanut tohon hulluuteen. Omille hiuksille on ollut jo vuosia tietyt aineet ja ihan omat metodit, jotka toimivat.
Ehkä typerin osuus tossa curly girlissä on mielestäni se casting, eli geelillä lutraaminen. Yök.
Typerintä siinä on se nimi
Eiköhän se vaan muodostunut arkipäiväiseksi asiaksi niille, joilla se toimii ja ne joilla ei, siirtyi toisenlaisiin hiustenhoitorutiineihin. Boomin alussa monelle tuli hieman yllätyksenä, että heillä onkin luonnonkihara/-laineikas hius, mistä syystä sitä hehkutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, kun hiuspohja menee tukkoon. Oliko ne hiustupit puhunut ennen jotain ja nyt meni mykäksi?
Niille tuli ummetus, juu nou.
Trendit tulee ja menee, etkö tiennyt?