Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkolepsia voi puhjeta vasta 10-15 vuoden päästä

Vierailija
03.02.2011 |

Näin oli lehdissä tänään, että ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin.

Haastateltiin neurologia jonka mukaan näitä tapauksia tulee heille koko ajan lisää.

Onko suurin sairastumispiikki vielä edessä? Entä jos suurin osa tai kaikki rokotetut nuoret sairastuvat tulevaisuudessa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat tai Iltalehti paperiversio, en muista kumpi.

Vierailija
2/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat tai Iltalehti paperiversio, en muista kumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten, ilman sikapiikkiä. Eli ko.sairauden kanssa vuosia, kunnes paha stressi pahensi sitä, niin että nukahti rattiin. Ei kuule tiedä, kuinka monella se narkolepsia on ilman piikkiäkin..

Vierailija
4/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistetään jatkossa ko. rokotteen piikkiin.

Et kai nyt tosissasi väitä, että 10 vuoden kuluttua puhjennut narkolepsia liittyisi asiaan enää mitenkään? :)

Vierailija
5/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin.

Ja tässä tapauksessa ensioireet ovat ilmaantuneet hyvin pian rokottamisen jälkeen.

Eli niiden, jotka eivät ole tähän mennessä huomanneet minkäänlaisia oireita, ei kannata panikoida.

Vierailija
6/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle onneksi ihan sama, kukaan meidän perheestä ei rokotusta ottanut.

Vierailija
7/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensioireet voivat olla niin huomaamattomia varmaankin, että niiden perusteella ei lähdetä etsimään diagnoosia kuin vasta silloin, kun tauti on pahentunut merkittävästi?

Vierailija
8/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin muuten rokottamattomatkin. Mitäs siihen sanotte.

Vierailija
9/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sellaisen narkolepsia johtuu rokotteesta jolle oireita tulee esim. 15v rokottamisesta. Sehän voi puhjeta ilman rokotustakin.

Ja tuskin oireista diagnoosiin menee kuitenkaan 10-15v

Vierailija
10/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen tyylin minäkin haluan! Menikö monta vuotta harjoitella vai saitko ihan syntymälahjaksi?

Vierailija
11/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä pelkään kolmesta lapsesta yksi rokotettu.

VAstustin tätä ja ilmaisin itseni selvästi, mutta vaimo rokotutti kuopuksen minun vastuktuksesta huolimatta.

Isommat taisivat sairastaa possut joten sain tahtoni läpi ja noita ei piikittänyt :)

m38

Vierailija
12/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin ymmärtääkseni tosiaan onkin, mitenkäs nämä nyt diagnosoidut tapaukset on sitten liitetty sikapiikkiin? Eikö heidän ensioireet ole sitten tulleet jo kauan sitten? Miten näissä tapauksissa diagnoosiin on päästy niin paljon nopeammin kuin aiemmin?

Vierailija
13/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä pelkään kolmesta lapsesta yksi rokotettu.

VAstustin tätä ja ilmaisin itseni selvästi, mutta vaimo rokotutti kuopuksen minun vastuktuksesta huolimatta.

Isommat taisivat sairastaa possut joten sain tahtoni läpi ja noita ei piikittänyt :)

m38

Vierailija
14/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tämän asian jauhaminen vois loppua! Ketä mahtaa palvella? No ainakin av.ee mammoja:)

Vierailija
15/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin ymmärtääkseni tosiaan onkin, mitenkäs nämä nyt diagnosoidut tapaukset on sitten liitetty sikapiikkiin? Eikö heidän ensioireet ole sitten tulleet jo kauan sitten? Miten näissä tapauksissa diagnoosiin on päästy niin paljon nopeammin kuin aiemmin?

Kaikissa tapauksissa nuo ensioireet eivät varmaan ole kovin selviä ja ne joko jäävät kokonaan huomaamatta tai diagnosoidaan aluksi väärin?

Vierailija
16/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista, että lapsi alkaa oireilemaan narkolepsiaa noin voimakkaasti yhtäkkiä kuin mitä nyt rokotusten jälkeen on joillekin lapsille tapahtunut.

Yleensä taudin oireet on tuota luokkaa vasta parikymppisenä. Jos siis saanut taudin ihan perinnöllisenä. Tauti pahenee pikkuhiljaa. Ei se normaalisti ala yhtäkkiä. Eikä sitä diagnoosia saa helposti.

Vierailija
17/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista, että lapsi alkaa oireilemaan narkolepsiaa noin voimakkaasti yhtäkkiä kuin mitä nyt rokotusten jälkeen on joillekin lapsille tapahtunut. Yleensä taudin oireet on tuota luokkaa vasta parikymppisenä. Jos siis saanut taudin ihan perinnöllisenä. Tauti pahenee pikkuhiljaa. Ei se normaalisti ala yhtäkkiä. Eikä sitä diagnoosia saa helposti.

Vierailija
18/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista, että lapsi alkaa oireilemaan narkolepsiaa noin voimakkaasti yhtäkkiä kuin mitä nyt rokotusten jälkeen on joillekin lapsille tapahtunut.

Yleensä taudin oireet on tuota luokkaa vasta parikymppisenä. Jos siis saanut taudin ihan perinnöllisenä. Tauti pahenee pikkuhiljaa. Ei se normaalisti ala yhtäkkiä. Eikä sitä diagnoosia saa helposti.

Niin eikö tämä juuri tarkoita sitä, että rokotetut lapset ovat voineet tuohon nyt sairastua ja tauti alkaa ilmetä vasta 10-15 vuoden päästä?

Eli kukaan ei voi nyt olla varma siitä, että omat rokotetut lapset eivät sairastuneet.

Vierailija
19/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menitte rokottamaan!

Mä en tajua näitä ihmisiä, jotka täällä huutelee, että "minäpä tein oikein ja voi voi vaan sulle, oma on ongelmas, eikä kiinnosta mua!" Siis missä on ihmisten empatia kyky, ei helvetti!! Oon niin vihanen näistä kaikista kommenteista, toivottavasti sunkin lapsilles sattuu jotain todella ikävää niin ehkä sunkin silmäs aukee! Kamala ihminen olet!!

Vierailija
20/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista, että lapsi alkaa oireilemaan narkolepsiaa noin voimakkaasti yhtäkkiä kuin mitä nyt rokotusten jälkeen on joillekin lapsille tapahtunut. Yleensä taudin oireet on tuota luokkaa vasta parikymppisenä. Jos siis saanut taudin ihan perinnöllisenä. Tauti pahenee pikkuhiljaa. Ei se normaalisti ala yhtäkkiä. Eikä sitä diagnoosia saa helposti.

Niin eikö tämä juuri tarkoita sitä, että rokotetut lapset ovat voineet tuohon nyt sairastua ja tauti alkaa ilmetä vasta 10-15 vuoden päästä? Eli kukaan ei voi nyt olla varma siitä, että omat rokotetut lapset eivät sairastuneet.

rokottamattomat lapset eivät sairastu narkolepsiaan JOSTAKIN MUUSTA SYYSTÄ joskus hamassa tulevaisuudesa!!!!