Narkolepsia voi puhjeta vasta 10-15 vuoden päästä
Näin oli lehdissä tänään, että ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin.
Haastateltiin neurologia jonka mukaan näitä tapauksia tulee heille koko ajan lisää.
Onko suurin sairastumispiikki vielä edessä? Entä jos suurin osa tai kaikki rokotetut nuoret sairastuvat tulevaisuudessa?
Kommentit (54)
Näin oli lehdissä tänään, että ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin. Haastateltiin neurologia jonka mukaan näitä tapauksia tulee heille koko ajan lisää. Onko suurin sairastumispiikki vielä edessä? Entä jos suurin osa tai kaikki rokotetut nuoret sairastuvat tulevaisuudessa?
Onko aloittajalla ollut kenties lukemisen ymmärtämisessä vikaa?
Itse en ole tämän päivän lehtiä lukenut, mutta pari pv aiemmin oli asiantuntijan haastattelu, jossa hän sanoi, että oireet tulivat rokotuksesta 8 kk kuluttua viimeistään.
Se, että narkolepsia diagnoosi saadaan ensioireista vasta noin 10-15 vuoden päästä, johtuu siitä, että kukaan ei osaa diagnosoida sitä ennen ku on kulunu noin pitkä aika!
Näin oli lehdissä tänään, että ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin. Haastateltiin neurologia jonka mukaan näitä tapauksia tulee heille koko ajan lisää. Onko suurin sairastumispiikki vielä edessä? Entä jos suurin osa tai kaikki rokotetut nuoret sairastuvat tulevaisuudessa?
Onko aloittajalla ollut kenties lukemisen ymmärtämisessä vikaa?
Itse en ole tämän päivän lehtiä lukenut, mutta pari pv aiemmin oli asiantuntijan haastattelu, jossa hän sanoi, että oireet tulivat rokotuksesta 8 kk kuluttua viimeistään.
Se, että narkolepsia diagnoosi saadaan ensioireista vasta noin 10-15 vuoden päästä, johtuu siitä, että kukaan ei osaa diagnosoida sitä ennen ku on kulunu noin pitkä aika!
Mä en tajua näitä ihmisiä, jotka täällä huutelee, että "minäpä tein oikein ja voi voi vaan sulle, oma on ongelmas, eikä kiinnosta mua!" Siis missä on ihmisten empatia kyky, ei helvetti!! Oon niin vihanen näistä kaikista kommenteista, toivottavasti sunkin lapsilles sattuu jotain todella ikävää niin ehkä sunkin silmäs aukee! Kamala ihminen olet!!
Etkä sinä sitten osaa olla sen parempi? Pahalla ei pahaa voiteta. Sitten vielä ihmetellään miksi maailma on tuollaisia käärmeensikiöitä pullollaan?
Onko aloittajalla ollut kenties lukemisen ymmärtämisessä vikaa? Itse en ole tämän päivän lehtiä lukenut, mutta pari pv aiemmin oli asiantuntijan haastattelu, jossa hän sanoi, että oireet tulivat rokotuksesta 8 kk kuluttua viimeistään. Se, että narkolepsia diagnoosi saadaan ensioireista vasta noin 10-15 vuoden päästä, johtuu siitä, että kukaan ei osaa diagnosoida sitä ennen ku on kulunu noin pitkä aika!
Emme todellakaan pysty aloituksestasi päättelemään, oletko a) lukenut väärin tai b) onko jutun kirjoittaja ymmärtänyt asian väärin.
Missään tapauksessa ei kukaan asiantuntija tässä vaiheessa voi sanoa, että sikainfluenssarokotteen aiheuttama narkolepsia puhkeaa vasta vuosien päästä.
Ai miksei voi? No:
- sikainfluenssarokote kehitettiin runsas vuosi sitten. Eikä edes tiedetä, aiheuttaako se varmuudella narkolepsiaa vai voiko kohonnut tautimäärä johtua jostain muusta, sittenkin.
- narkolepsian aiheuttajaa ei tiedetä, eikä siten voida mitenkään myös sanoa, miten kauan sen kehittyminen aiheuttajan antamasta ärsykkeestä kestää.
Joten KÄYTÄ järkeäsi, äläkä koohota.
Eli tän päivän iltalehdessä sanotaan näin:
- Meillä tulee koko ajan uusia lapsia tutkimuksiin narkolepsiaepäilyjen vuoksi. Mielestäni on täysin selvää, ettei kaikkien sairastumista ole vielä todettu, Tampereen yliopistollisen sairaalan lastenneurologi Outi Saarenpää-Heikkilä kertoo Iltalehdelle.
- Narkolepsiaa on toki ollut ennen Pandemrixiäkin, mutta tautitapauksissa on kyllä selvä piikki, joka liittyy rokotuksiin.
Onko mahdollista, että joillain narkolepsia puhkeaa Pandemrixin vaikutuksesta vasta tulevaisuudessa?
- Siihen ei voi vastata varmasti. Onhan kyseessä sairaus, jonka täysin perimmäistä syytä ei tiedetä.
Pandemrix rokotetta testattiin vain noin 200 ihmisellä, vaikka yleensä myyntilupa heltiää 3000 testauksen jälkeen.
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Pandemrix tehtiin mallirokotteesta, jota oli testattu 4000 ihmisellä. Lisäksi ehdoksi myyntiluvalle tuli se, ettälisätutkimusta tehdään rokotusten aikana.
Pandemrixiä ei testattu lainkaan lapsilla ennen rokotusten aloittamista. Lapsia koskevat tulokset tulivat joulukuun puolella. Mallirokotetta oli kyllä testattu jonkin verran lapsilla.
Näin oli lehdissä tänään, että ensioireista voi kestää 10-15 vuotta narkolepsian diagnosointiin.
Haastateltiin neurologia jonka mukaan näitä tapauksia tulee heille koko ajan lisää.
Onko suurin sairastumispiikki vielä edessä? Entä jos suurin osa tai kaikki rokotetut nuoret sairastuvat tulevaisuudessa?
Jollain todella on lukemisen ymmärtämisessä pahoja puutteita. Ei apua!
Eli tän päivän iltalehdessä sanotaan näin: - Meillä tulee koko ajan uusia lapsia tutkimuksiin narkolepsiaepäilyjen vuoksi. Mielestäni on täysin selvää, ettei kaikkien sairastumista ole vielä todettu, Tampereen yliopistollisen sairaalan lastenneurologi Outi Saarenpää-Heikkilä kertoo Iltalehdelle. - Narkolepsiaa on toki ollut ennen Pandemrixiäkin, mutta tautitapauksissa on kyllä selvä piikki, joka liittyy rokotuksiin. Onko mahdollista, että joillain narkolepsia puhkeaa Pandemrixin vaikutuksesta vasta tulevaisuudessa? - Siihen ei voi vastata varmasti. Onhan kyseessä sairaus, jonka täysin perimmäistä syytä ei tiedetä. Pandemrix rokotetta testattiin vain noin 200 ihmisellä, vaikka yleensä myyntilupa heltiää 3000 testauksen jälkeen. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Pandemrix tehtiin mallirokotteesta, jota oli testattu 4000 ihmisellä. Lisäksi ehdoksi myyntiluvalle tuli se, ettälisätutkimusta tehdään rokotusten aikana. Pandemrixiä ei testattu lainkaan lapsilla ennen rokotusten aloittamista. Lapsia koskevat tulokset tulivat joulukuun puolella. Mallirokotetta oli kyllä testattu jonkin verran lapsilla.
vaan keskiviikon lehdessä olleeseen 20 kysymyksen ja vastauksen taustajuttuun. Siitä ei ole Iltalehden netissä kuin alku.
eli taudin sairastaneille voi olla samanlainen riski ja sama juttu vois olla jostain toisesta virustaudista
Tätä mä pelkään kolmesta lapsesta yksi rokotettu.
VAstustin tätä ja ilmaisin itseni selvästi, mutta vaimo rokotutti kuopuksen minun vastuktuksesta huolimatta.
Isommat taisivat sairastaa possut joten sain tahtoni läpi ja noita ei piikittänyt :)m38
ja tauti puhkesi ja seuraavina vuosina tautia on muiden virusten seurauksena odotettavissa vähemmän
eli taudin sairastaneille voi olla samanlainen riski ja sama juttu vois olla jostain toisesta virustaudista
Tätä mä pelkään kolmesta lapsesta yksi rokotettu.
VAstustin tätä ja ilmaisin itseni selvästi, mutta vaimo rokotutti kuopuksen minun vastuktuksesta huolimatta.
Isommat taisivat sairastaa possut joten sain tahtoni läpi ja noita ei piikittänyt :)m38
Nyt jo on todettu ettei se riitä selittämään miksi niin moni lapsi ja nuori sairastui narkolepsiaan.
Pelkään pahoin että narkolepsia ei jää ainoaksi. Vielä tulee julkisuuten tilastoja muistakin mahdollisesti lisääntyneistä neurologisista sairauksista.
Niinhän sitä sanottiin, ettei puolen vuoden päästä rokotuksesta ole enää hätää. Meillä on. 10-V. poikamme on viikon ajan nukahdellut ja ollut voimaton, pääsemme onneksi tutkimuksiin heti tällä viikolla. Lääkäri sanoi, että tavallinen nuhakuume avasi portin että tauti on päässyt aivoihin! Piikistä on nyt vuosi ja neljä kuukautta. Emme usko, että olisimme ainoa perhe.
Niinhän sitä sanottiin, ettei puolen vuoden päästä rokotuksesta ole enää hätää. Meillä on. 10-V. poikamme on viikon ajan nukahdellut ja ollut voimaton, pääsemme onneksi tutkimuksiin heti tällä viikolla. Lääkäri sanoi, että tavallinen nuhakuume avasi portin että tauti on päässyt aivoihin! Piikistä on nyt vuosi ja neljä kuukautta. Emme usko, että olisimme ainoa perhe.
Siis 90 % ROKOTETUISTA sai narkolepsian. Muut 10 % sai sen ROKOTTAMATTA JÄTTÄMISESTÄ HUOLIMATTA.
Ja mun käsityksen mukaan se kudostyyppi on noilla kaikille 100 %:sti.
Ja se kudostyyppi on 25 %:lla suomalaisista.