Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on hienoa kun karpatessa ei tarvii enää kipulääkkeitä! =)

Vierailija
28.01.2011 |

Viimeiset kaksikymmentä vuotta olen kuukautisten kahtena ensimmäisenä päivänä syönyt kourakaupalla kipulääkkeitä jotta pystyn toimimaan. Myös ennen kuukautisia olen ollut pöhöttynyt, turpea, olo on ollut inhottava eikä ole mahtunut yksiinkään housuihin niinä päivinä.

Kolme kuukautta karppausta takana ja kyllä ne vaivat nyt vaan ovat hävinneet.

Painokin tippuu, mutta siitä tuli vain positiivinen sivuvaikutus.

:D :D :D :D

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes tieteellisesti koostettuun ravintopyramidiin, jonka joku toi palstalle aikaisemmin?

Tuo on koostettu nimenomaan tieteellisten tutkimusten perusteella.

Sinä et sitten varmaan usko evoluutioonkaan, tai painovoimaan?

En muistanut alleviivata ja korostaa sitä kohtaa mihin en usko.

Ravitsemuksen suhteen on tieteellä vielä paaljon selvitettävää ja taistelu siitä millainen ruokavalio on ihmislapselle paras mahdollinen, se on vasta aloitettu.

Nyt, on muutakin elämää. Saatan palata vielä myöhemmällä, mutta nyt hyvästit.

ap

Vierailija
82/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kun voivat liiotella onnistumisiaan ja vähätellä monia muita asioita. Siksi sellainen kokemusperäinen ei käy, vain tieteellisesti tutkittu.

Ja mitä itse olen tieteellisistä tutkimuksista lukenut vhh:sta, niin ne ovat hyvin ristiriitaisia keskenään. Toiset pitävät sitä virallisia suosituksia parempana (vt muuten ei ole laihdutusruokavalio, vaan ruokavalio jonka on tarkoitus olla elinikäinen, eli painonhallintaa ennemminkin kuin laihdutusta), toiset taas huonompana.

Yleisesti ottaen: jos haluaa laihtua, avain on siinä, että kuluttaa enemmän kuin syö. Ruokavalio sinänsä on muuten kuin ravinteiden saannin kannalta toissijainen seikka.

Itse kannatan kaikkea kohtuudella -tyyppistä laihista, toimii kun saa syödä ihan kaikkea, ei ole nälkä koskaan, ja herkutellakin saa, silti laihtuu, etenkin jos noudattaa japanilaista viisautta "lopeta syöminen kun tuntuu siltä että voisit vielä syödä".

En pidä tätä laihdutusruokavaliona, en ikävöi ollenkaan viljoja, perunaa tai pastaa tai karkkia niin paljon ettenkö voisi elää loppuikäni ilman niitä. Tämä sanottuna vakavalla naamalla.

Karpimpi ruokavalioni on aivan liian nautinnollista. En voisi kuvitellakaan vaihtavani sitä mihinkään siksi että "saisin" syödä kuivaa perunaa.

Kuluttaa enemmän kuin syö-mantraa on hoettu jo vaikka kuinka kauan. Ja silti tunnen muutaman jotka varmasti kuluttavat enemmän kuin syövät eivätkä laihdu mihinkään. ? Ja varmasti tuntee jokainen sellaisia ihmisiä, minäkin yhden, joka voi syödä mitä tahansa, kuinka paljon tahansa, eikä silti liho. ?

Mikä nämä ilmiöt selittää? Ja ennen kuin aletaan höpistä siitä mitä emme näe heidän syövän tai syömättä jättävän, olen asunut molempien tyyppien kanssa.

He eivät kuluta enempää kuin syövät. Ihmiset muuten usein aliarvioivat syömänsä ruuan määrän. Tämä kävi hyvin ilmi jokin aikaa sitten tulleessa Dieetit vaihtoon -sarjassa. Samoin monissa asiaa käsittelevissä prisman dokumenteissa.

Kulutukseen vaikuttaa myös aineenvaihdunta, joka voi kilpirauhashormonin liikatuotannosta tai liian vähästä tuotannosta johtuen muuttua. Samoin liikunta vaikuttaa kulutukseen, maratoonari voi huoletta syödä 3000 kcal, kun taas vähän liikkuva voi syödä about 2200-2400 painosta riippuen. Toki tuo peruskulutus on arvioitu, lääkärin avulla saa tietää todellisen peruskulutuksensa.

Eli voit lopettaa höpinäsi, ihmiset kun ovat erilaisia, myös peruskulutukseltaan, vaikka aineenvaihdunta ei terveillä usein toisista terveistä eroakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan