Kyllä on hienoa kun karpatessa ei tarvii enää kipulääkkeitä! =)
Viimeiset kaksikymmentä vuotta olen kuukautisten kahtena ensimmäisenä päivänä syönyt kourakaupalla kipulääkkeitä jotta pystyn toimimaan. Myös ennen kuukautisia olen ollut pöhöttynyt, turpea, olo on ollut inhottava eikä ole mahtunut yksiinkään housuihin niinä päivinä.
Kolme kuukautta karppausta takana ja kyllä ne vaivat nyt vaan ovat hävinneet.
Painokin tippuu, mutta siitä tuli vain positiivinen sivuvaikutus.
:D :D :D :D
Kommentit (83)
lopulta ne jäi pois kokonaan.Se taisi kyllä toteuttaakin sitä vähän väärin
Mä en ole tarvinnut kipulääkkeitä vaikka olen aina syönyt ihan sekaravintoa. Ei ole tosin ollut ylipainoakaan ikinä.
Mitäs jos me kokeiltais karppausta, lähdettäiskö lentoon?
Mä en ole tarvinnut kipulääkkeitä vaikka olen aina syönyt ihan sekaravintoa. Ei ole tosin ollut ylipainoakaan ikinä.
Missasit pointin?
Sulla ei oo siis koskaan ollut kipeät kuukautiset, tosi hyvä juttu!
Mulla on aina olleet aikas kipeät ja nyt ei ollenkaan. Eikä mullakaan ylipainoa edes merkittävästi.
Kaikille ei hiilarit sovi.
Ap
Ja mikä parasta, korjasi mun unirytmin. Ennen tarvi vetää untaa kaaliin 12 h, silti olin väsynyt. Sittemmin on riittänyt 7h.
minulle puolestaan karppauksesta tuli megalomaaninen päänsärky.
Ja mikä parasta, korjasi mun unirytmin. Ennen tarvi vetää untaa kaaliin 12 h, silti olin väsynyt. Sittemmin on riittänyt 7h.
Mulle riittää ja nykyisin n. 7h unta. Nukun ilmeisesti paremmin kuin ennen. Eikä oo vaikeuksia nousta ylös.
Toki lämpimän peiton alla on edelleen ihana kölliä, mutta ei tule enää mieleen viisi minuuttia vielä, painanpa torkkua-jutut. On erittäin levännyt olo.
:D
Mullakin oli päänsärkyä(ei nyt ihan megalomaanista)pari ekaa viikkoa. Ihmettelin kovasti ja kyselin kokemuksia. Lisäsin suolaa ja join. Ja join. Ja join. Sillä helpotti.
ap
Mullakin oli päänsärkyä(ei nyt ihan megalomaanista)pari ekaa viikkoa. Ihmettelin kovasti ja kyselin kokemuksia. Lisäsin suolaa ja join. Ja join. Ja join. Sillä helpotti. ap
eräänlainen uskonto sekin.
Mitäs jos me kokeiltais karppausta, lähdettäiskö lentoon?
Saattaisitte kyllä voida paremmin kuin olette ikinä uskoneet olevan edes mahdollista. Mäkin luulin olevani ihan hyvinvoiva ja virkeä ihminen. No, nyt olen sitä potenssiin kymmenen.
ap
Muistan kun itselle tuli niin energinen olo, että hypin kävellessä =D
Olen itse vähän karppaillut, esim. jättänyt leivän aamiaiselta pois. Yksi päivä sitten havahduin aamulla ruoan jälkeen siihen fiilikseen että onpa jotenkin iloinen ja mukava olo, ja sitten tajusin syöneeni pitkästä aikaa aamulla palan ruisleipää. Tuli silloin mieleen se tutkimus jonka mukaan alkuinnostuksen jälkeen perinteisillä laihduttajilla mielialan nousu pysyy vuodenkin jälkeen kun se karpeilla laskee tasolle ennen laiduttamista.
Viimeiset kaksikymmentä vuotta olen kuukautisten kahtena ensimmäisenä päivänä syönyt kourakaupalla kipulääkkeitä jotta pystyn toimimaan. Myös ennen kuukautisia olen ollut pöhöttynyt, turpea, olo on ollut inhottava eikä ole mahtunut yksiinkään housuihin niinä päivinä.
Painokin tippuu, mutta siitä tuli vain positiivinen sivuvaikutus.:D :D :D :D
Voi tietysti olla, että karppauskin on auttanut, mutta liikunta useimmilla tai vanheneminen yleensä auttavat asiassa. Ettei vaan olisi aiemmin olleet enemmän suolivaivoja.
Normaali-ihminen ei muuten tarvitse kipulääkitystä, jos on terve ja jos on normaali kipukynnys. Eli tuskin oli ihan normaalitilanne sulla aiemmin.
Painokin tippuu, mutta siitä tuli vain positiivinen sivuvaikutus.:D :D :D :D
Teoriahan se tuokin tietysti on. Kovin uskottava ei niinkään.
Minä kun kokeilin karppaamista, niin kilot ei lähtenyt mihinkään ja ainoa vaikutus oli jumalaton närästys.
En väitä että menkkakivut johtui PELKÄSTÄÄN huonoista hiilareista. Vaan väitän että ruokavalion muutoksella yleensäkin on ollut positiivinen vaikutus ko. asiaan. Enkä lainkaan vähättele laihtumisen osuutta asiaan.
Kuukautiskivut vaan olivat jo silloin pahat kun olin vielä ennen raskauksia normaalipainoinen.
aiheuttaa muutoksia hormonitoimintaan ja sitä kautta myös kuukautiskiertoon.Joillakin vaikutukset ovat positiivisia,joillakin negatiivisia
että ne jotenkin jäi päälle tai jotain. Jännitin niitä ehkä etukäteen tai en tiedä. Sitten jouduin duuniin joka oli jumalattoman rankka ja oli kauhea kiire koko ajan. Kerran huomasin illalla että herrajumala, mullahan on päivän mittaan alkanu menkat enkä ole huomannut mitään! Side oli koko päivän varalta kun tiesin että menkat alkaa just eikä ollut varaa tyriä suojauksen kanssa kun ihmisten kanssa tein töitä. Silloin mulla meni jotenkin usko koko menkkakipuihin enkä niistä ole kärsinyt sen jälkeen. Sitä ennen söin joka kerta kipulääkettä ja kipu oli oikeasti häiritsevä ilman lääkettä. Kummallista.
Minä kun kokeilin karppaamista, niin kilot ei lähtenyt mihinkään ja ainoa vaikutus oli jumalaton närästys.
No mitenkään ei voi kaikille sopia tämäkään. Minä puolestani olen päässyt närästyksestä kokonaan.
ap