Apua kuiviin käsiin (sis.kuvan)
Kärsin kuivasta ihosta ja atopiasta. Näin talvisin ihoni kuivuu ihan kamalan näköiseksi, vaikka kuinka rasvaisin. Kädet ovat pahimmat. Nyt ovat tosi kuivat ja täynnä pieniä haavaumia.
Arvaatte varmaan, kuinka paljon kirvelee, kun niitä rasvaan.
Olen kokeillut monia kaupan käsirasvoja, kuten Nivea, Natusan, Lemon juice&glycerine käsivoidetta, Erisanin rasvoja ja apteekin tuoteista ApoBasea, Bepanthenia ja luontaistuotekaupasta ostettua Kookosöljyä. Lista on pitkä ja en muista edes kaikkien tuotteiden nimiä. Tuntuu vain, että mikään rasva ei auta, kuin hetkellisesti. Ainoa apu,jonka tiedän varmasti auttavan, on kesä ja aurinko. Silloin ihoni on niin kaunis ja heleä. Mutta tämä talvi :(
Eli, nyt kaipaisin todella hyvää käsirasvaa. Kaikki vinkit tervetulleita.
Tässä vielä kuva "kauniista" kädestäni:
http://aijaa.com/v.php?i=007567391083.jpg
Kommentit (63)
Kannatan myös Body Shopin hamppukäsivoidetta. Itse olen atoopikko ja ennen jouduin rasvaamaan kädet käsienpesun yms. jälkeen, monta kertaa päivässä. Hampun kanssa riittää 2 x päivä!
kuureina pahimpiin aikoihin ja muun ajan reilusti perusvoidetta, esim. essex plus, ceralan plus, decubal, lipolan.. on rasvaisia. Laita rasvaa käsiin joka kerta pesun jälkeen. Vältää turhaa pesua ja saippuan käyttöä. Puuvillahanskoja voi myös käyttää nukkuessa. Itse olen ostanut käsidesiä ja korvaan käsien pesua sillä. Pesen vain kun on näkyvää likaa. Vihannesten ja juuresten kuorimisessa kannattaa käyttää kertis hanskoja.
ihotautilääkärille, niin saat kunnon voiteet. Mä kävin muun paikallisen ihottuman takia lääkärillä, ja sain semmosia rasvoja etten tiennyt sellaisia olevankaan :) Niillä sain myös käsien kuivan ihon kuriin. Enää mun ei tarvitse käyttää käsirasvaa edes päivittäin, niin hyvässä kunnossa on iho.
myös atoopikko, ja lapsillani myös. Eli rasvoja pitää aika ajoin vaihtaa, iho tottuu. Tässä hyvä lista Apteekista: Essex plus, Logobase, Bepanthen(yöksi tai vapaapäivänä :) ) sekä olen myös netistä tilannut Dermosililtä rasvoja atoopiseen ihoon. Ovat todella hyviä. Ja kätesi ovat oikeasti hyvässä kunnossa. Vertaan omaani ja lasteni, kun ovat oikein pahassa kunnossa. Rupia, haavoja :( ... Toivottavasti apua :) !
ei tuo ole pahakaan ;) Täällä toinen atoopikko. sun iho on vielä ehjä eikä ole tulehtunut, sehän tapahtuu helposti kun on noin kuiva.
kokeile näitä:
- syö hyviä rasvoja tarpeeksi (vaikuttaa sisäisesti)
- syö tarpeeksi D-vitamiinia (itse otan 50 mg päivässä). Mun iho on parantunut sillä huomattavasti ja mieheltä lähti akne kokonaan :o
- osta luontaistuotekaupasta luomu/neitsyt kookosöljyä (ei siis sitä ruokakaupan kovaa rasvaa) ja hiero sitä iholle päivittäin tai kylve siinä!
Miehellä oli todella kuivat kädet. Raksatyö pahensi vaivaa. Mikään rasva ei auttanut.
Aco-rasva toi avun. Suosittelen itsekin kokeilleena.
Kannatan myös Body Shopin hamppukäsivoidetta. Itse olen atoopikko ja ennen jouduin rasvaamaan kädet käsienpesun yms. jälkeen, monta kertaa päivässä. Hampun kanssa riittää 2 x päivä!
Kannattaa kokeilla varovasti, mulla atopia ärtyi tuosta enkä ole koskaan voinut käyttää sitä.
kookosöljyn lisäksi suosittelen ihotautilääkäriä minäkin, saat hyvät reseptit. kortisoni ei ole aina pahaksi sekään.
apteekin ceridal lipogel on loistava tuote. suojaa kädet esim. puutarhassa, kun tekee kalvon iholle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mulla on talvisin myös kuiva iho, nyt suorastaan verisillä haavoilla kun niin halkeilee.
Avun löysin suolasta.
Tilasin muutama viikko sitten tuotteita täältä:
Siis miten hoidat käsiäsi suolalla ??
http://www.skinorganics.fi/tuotemerkit/sealine/sealine_ihonhoito-ohjelma...
Mikään rasva, öljy tai lääkevoiteet ei ole mun ihoa auttaneet, päinvastoin.
En olis ikinä uskonut että SUOLA toimii.
Vaikka onhan suolahoitoja kautta aikojen käytetty atoopikkojen hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Paksu kerros tummelia käsiin joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja puuvillasormikkaat päälle koko yön ajaksi. Toimi minulla ihan loistavasti.
Jo ajattelin että eikö kukaan suosita Tummelia. Käytän sitä kasvoihin, käsiin ja jalkoihin. Ihmevoide.
Jalkojen paksuuntumat häipyivät kun söin 5 vkn kuurin nivussieneen.
Mulla on pahimmiksi ajoiksi kortisonivoide, jonka sain lääkäriltä. Sitä käytetään kuureittain. Muutoin olen parhaimmaksi todennut Loccitanen käsivoiteen.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin kuivasta ihosta ja atopiasta. Näin talvisin ihoni kuivuu ihan kamalan näköiseksi, vaikka kuinka rasvaisin. Kädet ovat pahimmat. Nyt ovat tosi kuivat ja täynnä pieniä haavaumia.
Arvaatte varmaan, kuinka paljon kirvelee, kun niitä rasvaan.
Olen kokeillut monia kaupan käsirasvoja, kuten Nivea, Natusan, Lemon juice&glycerine käsivoidetta, Erisanin rasvoja ja apteekin tuoteista ApoBasea, Bepanthenia ja luontaistuotekaupasta ostettua Kookosöljyä. Lista on pitkä ja en muista edes kaikkien tuotteiden nimiä. Tuntuu vain, että mikään rasva ei auta, kuin hetkellisesti. Ainoa apu,jonka tiedän varmasti auttavan, on kesä ja aurinko. Silloin ihoni on niin kaunis ja heleä. Mutta tämä talvi :(
Eli, nyt kaipaisin todella hyvää käsirasvaa. Kaikki vinkit tervetulleita.
Tässä vielä kuva "kauniista" kädestäni:
Locobase Repair.
Itse käytin viime talvenä näitä:
ACO Special Care Suojaava käsisalva, hyvä töissä pitkin päivää käytettäväksi
Decubal repair cream 70%, yöksi
Lipolan toimii myös jos ajoissa aloittaa käytön. Viime talvena mulla ei enää auttanut kun ihan kovat koppurat ja halkeili.
Käytä käsienpesuun Aqualania. Hiero sitä ensin käsiin kunnolla ja huuhtele sitten haalealla vedellä. Rasvavinkkejä oletkin jo saanut mukavasti. :)
Jätin muista syistä hetkeksi maidon kokonaan pois ruokavaliosta. Käsien ja jalkojen iho pehmein itsestään ja halkeamat parani. Kun syön maitoa kuivuus palaa,
eli minulla syyllinen lienee maitoallergia.
Puristan ensin rasvaa kädelle, en hiero sitä. Sitten viillän huulivoiteesta, (itse teen sen Lip balm with sheabutter, passionfruit huulivoiteesta) ohuita siivuja kädelle, ja sekoitan sen sormella rasvan sekaan. Sitten levitän ja hieron, sekä laitan puuvillahabskat käteen. Rasvana käytän joko Acon canolaoil & Q10 rasvaa, tai juuri erittäin kuivan ja halkeilevan ihon hoitoon kehitettyä Bodyfinen Sheabutter käsivoidetta, josta maksoin vain 1,50€. Yllätyin, kun olikin ehdottomasti paras koskaan kokeilemani käsivoide. Suosittelen.
Kaverilla meni siivousduunista kädet pilalle. Ovat paljon pahemman näköiset kuin sinun kätesi. Hän toteaa Bottega Verden käsirasvat hyviksi. Ne imeytyvät nopeasti ja kosteuttavat kunnolla.
Äidilläni oli ihan karmeat kädet vuosikausia ja kävi allergiatesteissä. Niissä todettiin, että on allerginen parille säilöntäaineelle, joita sisältyi juuri niihin kaupan käsirasvoihin (Atrix ym), joita oli vuosikaudet käyttänyt.
Hänellä todettiin myös lateksiallergia eli myös se, että oli käsiä suojatakseen käyttänyt kumikäsineitä oli vain ja ainoastaan pahaksi niille :-(