Apua kuiviin käsiin (sis.kuvan)
Kärsin kuivasta ihosta ja atopiasta. Näin talvisin ihoni kuivuu ihan kamalan näköiseksi, vaikka kuinka rasvaisin. Kädet ovat pahimmat. Nyt ovat tosi kuivat ja täynnä pieniä haavaumia.
Arvaatte varmaan, kuinka paljon kirvelee, kun niitä rasvaan.
Olen kokeillut monia kaupan käsirasvoja, kuten Nivea, Natusan, Lemon juice&glycerine käsivoidetta, Erisanin rasvoja ja apteekin tuoteista ApoBasea, Bepanthenia ja luontaistuotekaupasta ostettua Kookosöljyä. Lista on pitkä ja en muista edes kaikkien tuotteiden nimiä. Tuntuu vain, että mikään rasva ei auta, kuin hetkellisesti. Ainoa apu,jonka tiedän varmasti auttavan, on kesä ja aurinko. Silloin ihoni on niin kaunis ja heleä. Mutta tämä talvi :(
Eli, nyt kaipaisin todella hyvää käsirasvaa. Kaikki vinkit tervetulleita.
Tässä vielä kuva "kauniista" kädestäni:
http://aijaa.com/v.php?i=007567391083.jpg
Kommentit (63)
Mutta mulla on talvisin myös kuiva iho, nyt suorastaan verisillä haavoilla kun niin halkeilee.
Avun löysin suolasta.
Tilasin muutama viikko sitten tuotteita täältä:
http://www.skinorganics.fi/tuotemerkit/sealine/sealine_ihonhoito-ohjelm…
Mikään rasva, öljy tai lääkevoiteet ei ole mun ihoa auttaneet, päinvastoin.
En olis ikinä uskonut että SUOLA toimii.
Vaikka onhan suolahoitoja kautta aikojen käytetty atoopikkojen hoitamiseen.
Oriflamen Swedish Spa Minerals Overnight Hand Treatment on parasta kaikista!!
sellaisessa myyntikojussa (olivat ulkomaalaisia myyjiä) sellaisen suolahieronnan ja päälle rasvaus. Niiden molempien ainesosat oli peräisin kuolleesta merestä.
Kädet oli kyllä tosi kivannäköiset ja -tuntuiset sen hoidon jälkeen. En kuitenkaan hennonut tuotteita ostaa, olivat sen verran tyyriitä..Mutta vaikuttivat toimivilta. Ikävä kyllä merkkiä en muista, eli ei tästä hirveesti apua ollut ;)
toiminut loistavasti. Mun kaveri vannoo apteekista saatavan Helosan-rasvan nimiin.
Tai ihotautilääkärini sitä mulle suositteli, ja kirjoitti reseptin, niin saan kela-korvauksenkin:-). Käytän sitä myös kasvoihin (!) ja mun pintakuiva iho ei ikinä ole ollut näin sileä ja pehmyt. Aluksi pidin rasvaa aivan liian paksuna kasvoille, mutta se toimii...
Mulla myös talvisin tai siis jo syksystä kevääseen niin kädet on rutikuivat, halkeilee ja vuotaa verta. samoin varpaat ja kantapäät.
Itse olen laittanut sellasta cocoa butter voidetta etnisestä kaupasta, bepanthenia (punasta) ja monia muita. eihän mikään sitä paranna vaan täytyy vaan aina rasvailla niin auttaa jonkin aikaa. itse laitan myös puuvillahanskat illalla käteen ja sukat jalkaan rasvauksen jälkeen ja päivisin rasvailen ohuemmilla rasvoilla.
Oletko ikinä käynyt ihotauti- tai edes tavallisella lääkärillä näyttämässä käsiäsi? Sanoisin, että jos normaalit voiteet eivät auta ja iho kirvelee, niin tarvitset reseptillä saatavaa kortisonivoidetta. Yleensä, jos mitkään perusrasvat eivät tunnu auttavan ja tilanne vaan jatkuu niin eri merkkien vaihtelu ei asiaan vaikuta. Ja kirvely kertoo, että iho on tulehtunut, se ei kovin helposti mene ohi ilman kunnon tehokasta kortisonivoidekuuria, joita saa vain reseptillä. Kortisonia käytetäänkin nimenomaan kuuriluonteisesti, se monesti auttaa ihan samantien ja kirvely ja punoitus loppuu jopa parin rasvauksen jälkeen. Kuurin jälkeen noilla erilaisilla perusvoiteilla ja muilla konsteilla sitten ylläpidetään tervettä ihoa, silloin toki kannattaa testailla mikä sopii parhaiten itselle - ja vaihtaa välillä merkkiä kun tuntuu että teho hiipuu.
Paksu kerros tummelia käsiin joka ilta ennen nukkumaanmenoa ja puuvillasormikkaat päälle koko yön ajaksi. Toimi minulla ihan loistavasti.
ja puuvillahanskat. Helokkiöljystä ei muistaakseni ole virallista näyttöä, että se suun kautta otettuna ainakaan toimisi?
Mulle auttaa parin kolmen päivä hydrokortisonikuuri (1% tai 2,5%), ihan apteekista ilman lääkärin määräystä. Sitten lisäksi kunnon perusvoide, esim toi Ceralan Plus.
Näkisitpä mun kädet aina alkutalvesta..
Mutta aluksi suosittelen kuuriluontoisesti kortisonivoidetta,ja aina kun voit niin pidä puuvillahanskoja ja rasvaa ambilan,helosan tai decubal-voiteilla(kaikkia saa apteekista).
Sinuna unohtaisin kaikki markettien jne rasvat,niiden hajusteet ja muut vaan ärsyttää käsiä lisää
Atooppinen ihottuma tuntuu olevan tosi yleistä, ja monet kärsivät siitä vuodesta toiseen ihan turhaan. Niin minäkni kärsin useamman vuoden, rasvasin hulluna ja ostin kymmeniä rasvatuubeja ja odotin aina kesää että menisi taas vähän paremmaksi.
Lopulta tajusin mennä lääkäriin ja sain reseptillä kortisonivoiteita ja ohjeet niiden käyttöön. Todella helpotti elämää eikä tarvitse enää kärsiä kuin pienestä kuivuudesta. Stressikin vähenee kun tietää, mitä pitää tehdä kun ihottuma taas iskee, eikä tarvitse ostella hirveitä kasoja eri voiteita jos joku niistä sattuisi auttamaan.
Eli sanokaa ihmeessä lääkärillenne ihottumasta, tai jos on tosi paha tapaus niin käykää ihan ihotautilääkärillä! Se on todellakin sen arvoista.
että toi mun ohje on ihotautilääkärini suositus.
eli minä teen suolavettä ja pesen sääriä ja jalkoja siellä. Mulla on molemmat jalat ihottumilla ja tavallinen suola käy. Toki parempi jos himalayansuola tai muu vastaava.
Sitä voisi laitta yöksi ja puuvillahanskat käsiin.
Ei sun kädet ap ole ihan "kamalan näköiset", ne on vaan kuivat! En tarkoita vähätellä ongelmaasi, kuivuus on todella ikävä vaiva.
Ketjussa jo mainittu Locobase Repair on oikea rasva sinulle.
Se korjaa ja kosteuttaa pitkäkestoisesti. Useita rasvauskertoja. Tämä rasva ei kirvele, vaikka kätesi olisivat haavoilla. Se sisältää ainoana emulsiovoiteena ihon omia rasva-aineita, sekä korjaa lisäten puuttuvat suojarasva-aineet! Lyömätön tuote!
Tätä tuositteli minulle sekä lääkäri, että farmaseutti apteekissa.
Se todella toimii!
Tässä vielä tietoja rasvasta:
http://www.astellas.fi/page.asp?pageID=247
Se on monessa voiteessa yhtenä raaka-aineena, mutta sitä saa kyllä 100% luomuna monista luontaistuote- ja punnitse&maksa kaupoista, ekokaupoista. Älä osta mitään valmiita käsivoiteita, joissa on suurin osa vettä kalliilla hinnalla. Sheavoide on ihmeaine suorastaan! Sitä voit laittaa niin huuliin kuin koko kroppaan. Jos haluaa enemmän lotion-tyyppisen, sitä voi notkistaa vaikka jojobaöljyllä tms. Katsopa vaikka ohjeita netistä.
Todella lämpimästi suosittelen!
-ap-